Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vorschlag: Skaff deg en linealzpiller med Dual Magnet PU til noen hundringser. Disse fresher opp det meste. De bør kanskje ha et navn du har hørt før - men ikke nødvendigvis.
    Julenissen kommer tidlig i år 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt enig i at det er en tullediskusjon. Alle vet jo at vinyl er best :)
    Når det er sagt så låter Suede crap på alle formater. Og det er synd for musikken er jo fantastisk.
    Hehe, det er egentlig dobbelt crap. Suede hører med til the soundtrack of my life, men kjenner meg mer enn lunken til å kjøpe de tre første platene deres. Jeg har vanlivis ingen problemer med å skyfle plater ut av huset, men denne drittinnspillingen blir nok stående i hyllene av nostalgiske grunner (og aldri mer spilt).
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.839
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du har på sett og vis blitt maksimalt audiofil når du ikke klarer å høre på favorittmusikken fordi innspillingen er for dårlig.
    kudos 😎😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmf, blir uten streamer i 1-2 mnd. Får vel bare akseptere at logistikken på deler går sent i disse pandemi-tider. Da er det jo bra at jeg nå har fått koblet på eget hode og dermed fått skrudd på bluetooth-antennen 😆 Fungerer nå fint å streame Tidal direkte til DACen 😊

    8D532452-E886-4E0D-8FBC-59110B2FD09F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sysler med litt forskjellig for tiden, men kom meg innom posten i går og fikk hentet en liten pakke fra De Enfoldige Stater. British Steel er jo en klassiker som hører med i hyllene. Dan Stuart er en gammel helt fra Green on Red. Han er ikke slepphendt med å gjøre soloalbumene sine tilgjengelig på Tidal, så denne har jeg faktisk ikke hørt. Tror det skal bli riktig så bra 😊

    E0FBB761-DBFB-4EEB-A054-249C9A540A5B.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Humrer like godt hver gang jeg ser det semi intellektuelle sosialist argumentet, "de enfoldige stater".. 😄. Fra å komme fra et lett naivistisk land, gjemt bort ved isgrensa og hovedbidraget er ostehøvel og Roald Amundsen, så blir det cocky å kalle det mangsidige USA for "enfoldig".. Når det er sagt, jeg er temmelig kritisk til hele landet og dets væremåte. Tror "enfoldigheten" ligger like mye i våre betraktninger, med våre "briller", basert på at vi tror Norge er et verdenssentrum for noe som helst.. For det er vi ikke :)..

    Og British Steel, helt enig.. :)

    Hilsen en enfoldig en fra landet.. 😘
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.467
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enfoldige er jeg usikker på, men pill rottent mht det politiske systemet.
    Dette hindrer eller gjør det vanskelig for mange med dårlig betalte jobber og ugreie arbeidstider å stemme, da man selvsagt ikke får fri til slikt. (I praksis mange svarte som stemmer demokratisk.)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Humrer like godt hver gang jeg ser det semi intellektuelle sosialist argumentet, "de enfoldige stater".. 😄. Fra å komme fra et lett naivistisk land, gjemt bort ved isgrensa og hovedbidraget er ostehøvel og Roald Amundsen, så blir det cocky å kalle det mangsidige USA for "enfoldig".. Når det er sagt, jeg er temmelig kritisk til hele landet og dets væremåte. Tror "enfoldigheten" ligger like mye i våre betraktninger, med våre "briller", basert på at vi tror Norge er et verdenssentrum for noe som helst.. For det er vi ikke :)..

    Og British Steel, helt enig.. :)

    Hilsen en enfoldig en fra landet.. 😘
    Hehe, det er vel vanskelig å bruke tre ord og få beskrevet helheten på USA, men jeg lover å variere litt og benytte stusselige, skremmende, skakkjørte etc. stater 😄
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.983
    Hehe, det er vel vanskelig å bruke tre ord og få beskrevet helheten på USA, men jeg lover å variere litt og benytte stusselige, skremmende, skakkjørte etc. stater 😄
    Godt, og glem nå heller ikke å bruke "De Forenklede Stater".
    Egentlig burde man vel ryddet bort alt av mennesker hvis opprinnelse ikke var amerikansk eller de som er ført ditt under tvang, og sendt dem tilbake dit deres forfedre kom fra. Så kunne den opprinnelige urbefolkningen, og de såkalt fargede fra Afrika enes om hvordan Nord-Amerika i dag skulle forvaltes. Ugh,,,jeg Naiv pungrotte har talt! :rolleyes:

    For øvrig oversendes de hjerteligste gratulasjoner til caftein Z.
    Din gebursdag gikk meg hus forbi, da jeg for tiden er på jobb i Alta og må være sosial med kolleger og nye bekjentskaper på kveldstid.
    Dermed dupper jeg lett av når jeg ankommer hotellrommet rundt kl:22.30-23 på kvelden, selv uten slumreteppe :sleep:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt, og glem nå heller ikke å bruke "De Forenklede Stater".
    Egentlig burde man vel ryddet bort alt av mennesker hvis opprinnelse ikke var amerikansk eller de som er ført ditt under tvang, og sendt dem tilbake dit deres forfedre kom fra. Så kunne den opprinnelige urbefolkningen, og de såkalt fargede fra Afrika enes om hvordan Nord-Amerika i dag skulle forvaltes. Ugh,,,jeg Naiv pungrotte har talt! :rolleyes:

    For øvrig oversendes de hjerteligste gratulasjoner til caftein Z.
    Din gebursdag gikk meg hus forbi, da jeg for tiden er på jobb i Alta og må være sosial med kolleger og nye bekjentskaper på kveldstid.
    Dermed dupper jeg lett av når jeg ankommer hotellrommet rundt kl:22.30-23 på kvelden, selv uten slumreteppe :sleep:
    Takker så mye! Du får etter hvert se å skrelle av deg reinsdyr, samer og skumle jordprøver som har satt seg fast under neglene, og klargjøre for øl og bøll i Horten 😊 Det er sikkert også greit at du på lørdag holder deg unna sediment-prøver på kinarestauranten. Vi ønsker nok ikke å vite hvilket organisk avfall vi putter i nebbet 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har egentlig sansen for War on Drugs, men når jeg hører siste albumet så jeg hjelper det ikke at låtene er ålreit nok. Produksjonen gjør meg småkvalm, og jeg sitter igjen med følelsen av at tennene mine er semsket med sukkerspinn 🙁

    C8C0C886-CF68-495A-8CE1-874B01CA03E9.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har egentlig sansen for War on Drugs, men når jeg hører siste albumet så jeg hjelper det ikke at låtene er ålreit nok. Produksjonen gjør meg småkvalm, og jeg sitter igjen med følelsen av at tennene mine er semsket med sukkerspinn 🙁

    Vis vedlegget 759892
    Litt usikker på din beskrivelse, men jeg ble ikke så veldig begeistret for albumet når jeg gikk igjennom det tidligere i dag! For meg ble det til tider ganske kjedelig da mye gikk i samme tempo med små variasjoner. Ble bare lulla inn i en slags monoton og apatisk stemning🥴

    Hadde faktisk mer sans for det andre nye albumet jeg hørte i dag! Tori Amos sitt siste, Ocean to Ocean.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hmmm...ble litt usikker der jeg også, ikke på den egne opplevelsen men....noen ganger er det godt at hjulet ikke skal oppfinnes igjen..og igjen...men lunker videre på ett fungerende konsept, og jeg liker konseptet til TWOD...dette ble en roligere opplevelse men absolutt hörbar selv om det er lengre mellom spenningen enn tidligere :cool:

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er enig i at albumet blir litt monotont, men jeg er skrudd sammen slik at jeg nødvendigvis ikke synes det gjør noe (ikke alltid). Det jeg reagerer negativt på er produksjon som jeg synes er datert og tar meg rett tilbake til 80-tallet. Det skal sikkert være sånn, og mange liker det nok, mens jeg tenderer til å føle meg småkvalm 😊
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg er enig i at albumet blir litt monotont, men jeg er skrudd sammen slik at jeg nødvendigvis ikke synes det gjør noe (ikke alltid). Det jeg reagerer negativt på er produksjon som jeg synes er datert og tar meg rett tilbake til 80-tallet. Det skal sikkert være sånn, og mange liker det nok, mens jeg tenderer til å føle meg småkvalm 😊

    hehe...fair enough den, hentet presis ut den på blå vinyl og la merke til forsiden...vokalisten rusler jo avgårde med gitaren under armen...og en kopp te!..ser det ut som, kanskje en indikasjon på hvor de har lagt seg på denne skiva :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er svært sjeldent kona interesserer seg når jeg bruker penger på haifai-kontoen min. Hun ble straks litt mer interessert og fornøyd da hun fikk gjøre et lite innhugg fra samme konto. Heldigvis er kjøkkengreier billig sammenlignet med haifai…..eller uheldigvis passer kanskje bedre 😄

    F9B82CAC-B989-46FB-AB76-1ABCCED86BC6.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er dette for noe fint? Hun fortjente vel litt hun også :)

    mvh
    Det er visst en Airfryer. Ikke noe jeg har peiling på, men det høres ut til å være sunne greier 😊

    Må forresten takke for at du bestilte Folk Singer. Har tenkt på det lenge, men helt glemt det. Nå fikk jeg den berømmelige fingern ut, og bestilte meg et eksemplar fra Tyskland via Discogs 😃
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er visst en Airfryer. Ikke noe jeg har peiling på, men det høres ut til å være sunne greier 😊

    Må forresten takke for at du bestilte Folk Singer. Har tenkt på det lenge, men helt glemt det. Nå fikk jeg den berømmelige fingern ut, og bestilte meg et eksemplar fra Tyskland via Discogs 😃
    Aha det var det ja, det skulle jeg også skaffet meg :) Ungene sier det er veldig greit.
    Ja måtte ha Folk singer på vinyl men jeg har begynt å kjøpe en del vinyl på bayen, synes prisene er bedre og at fabelaktig utvalg :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.467
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med AirFryer.
    Var litt nysgjerrig på hva det var, og leser at man kan lage mat med 90 % mindre fett.
    Det jeg lurer på, er om slik mat blir noe særlig godt?
    Du får gi oss tilbakemelding på om dette er noe tess, eller om det er penger som heller burde vært anvendt på entrecôte med god fettrand. 😊
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.443
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Må forresten takke for at du bestilte Folk Singer. Har tenkt på det lenge, men helt glemt det. Nå fikk jeg den berømmelige fingern ut, og bestilte meg et eksemplar fra Tyskland via Discogs 😃
    Du skal få en porsjon Folk Singer på Mastertape (kopi), i Horten. På en Studer. :) Ryktes at det låter helt ok :)
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Airfryer er genialt. Steiker en perfekt medium biff på 6 min i den. Potetbåter/pommes frites blir bortimot perfekte på 20-25min. Frosne grønnsaker blir mye bedre enn å koke de i en kaserolle med vann.

    Ett lite tips: Jeg kjøpte Cosori Premium Airfryer med wifi fra amazon.co.uk og den kom da på ca kr 1.900,- levert på døren istedenfor kr 3.500,- som den koster i Norge. Kjøote adapter på Clas Ohlson til kr 99,-
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med AirFryer.
    Var litt nysgjerrig på hva det var, og leser at man kan lage mat med 90 % mindre fett.
    Det jeg lurer på, er om slik mat blir noe særlig godt?
    Du får gi oss tilbakemelding på om dette er noe tess, eller om det er penger som heller burde vært anvendt på entrecôte med god fettrand. 😊
    Tenkte, helvete heller 😡 men så leste jeg innlegget til, mean69 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal få en porsjon Folk Singer på Mastertape (kopi), i Horten. På en Studer. :) Ryktes at det låter helt ok :)
    Det tviler jeg ikke på i det hele tatt! Tkr og jeg fikk for noen uker siden høre et spor fra Folk Singer med mastertape, og ble månebedotten. Hører gjerne mer fra den tapen i Horten. Albumet låter forøvrig også veldig bra på Tidal (for dem som har streamer tilgjengelig 😡). Har ingen illusjoner om at vinyl repressen jeg har kjøpt, som forøvrig får veldig gode skussmål, skal låte så bra som avspilt direkte fra mastertapen. Mastertape er bare noe helt spesielt, men også så upraktisk at jeg nok ikke kommer til å bevege meg i den retningen 😊
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kona mi ble også glad da hun fikk tilgang til hifikontoen min her om dagen.
    eneste skåret i gleden var at hun oppdaget de røde tallene for det siste året, så det blir ikke noe nytt stæsj til kjøkkenet med det første, kan du si.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    kona mi ble også glad da hun fikk tilgang til hifikontoen min her om dagen.
    eneste skåret i gleden var at hun oppdaget de røde tallene for det siste året, så det blir ikke noe nytt stæsj til kjøkkenet med det første, kan du si.
    Rutinert…….veldig rutinert! 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn