WAF fri sone; singel tråden

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
kan da ikke gjøre noe at høyttalerne er flat oppå, hvordan skal man ellers få plass til vibrasjonsdemperne?? disse passer seg jo fint, da har du julepynt hele året :)
Super liten sak det der, det er jo bare å sette på den en liten nisselue når det nærmer seg jul, og så kan man jo høre på: ”Når nettene bli lange…” ;D

Hvorfor kan det ikke stå julepynt på høyttalerne? ? ?

Tror ellers vi har like mange tomme originalembalasje-esker som kasser med julepynt på loftet ja…de som insisterer på å ta vare på digre, tomme pappesker bør jammen tåle litt julepynt på høyttalerne og, to uker i året…

K

kbwh

Gjest
Som før sagt, julepynt velter og faller av mine høyttalere, og de trenger forøvrig heller ingen pynt.

Hvorfor har alle ungkarskvinner jeg kjenner bedriten (og da mener jeg bedriten) stereo når de samtidig er svært glad i musikk og har stor musikksamling? Har du peil Kompo?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Hvorfor har alle ungkarskvinner jeg kjenner bedriten (og da mener jeg bedriten) stereo når de samtidig er svært glad i musikk og har stor musikksamling? Har du peil Kompo?
de har bedre hørsel en menn og vet vor små forskjellene er...

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Som før sagt, julepynt velter og faller av mine høyttalere, og de trenger forøvrig heller ingen pynt.
Skal ikke se bort i fra noe faller ned her også, til tross for plan overflate.  ;)

J

Jurassic

Gjest
Min erfaring med ungkarskvinner er at de bestandig har tv'en på og da er jo poenget med god stereo borte.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Sannsynligvis fordi musikken de liker ikke høres bedre ut på et godt anlegg... Når jeg setter på mine plater på anlegget vårt hører selv jeg at det låter elendig, mye verre enn på et bedritent anlegg av en eller annen merkelig grunn. Liker sikkert feil musikk, men den musikken "folk flest" hører på er vel ofte produsert for å høres på bedritne anlegg.
Dessuten vet vel disse ungkarskvinnene kanskje at det er så mye annet kjekt å bruke penger på... ;)

For å få skikkelig julestemning må alle plane flater være dekket, det er jo noe alle vet...om noe detter ned er det bare en god anledning til å kjøpe nytt. Man bør vel ellers være litt forsiktig, en høyttaler kan jo komme til å dette ned den og... ;D

O

om.s

Gjest
High-end er ikke en erstaning for en livsledsager, men selve livet.  Ei dame må passe inn på samme måte som en kabel, verre er det ikke  ;D ;D

;D ;D beste på lenge......keep on....

mvh

O

om.s

Gjest
Og her ramla du! :mad: man skal da ikke ha jule/ eller noen, pynt på høyttalerene ;) ;D...

mvh

K

kbwh

Gjest
Og her ramla du! :mad: man skal da ikke ha jule/ eller noen, pynt på høyttalerene  ;) ;D...

mvh
Hæh! Jeg skulle skrevet at julepynt ville velte og falle av høytalerne mine. DET STÅR ALDRI NOE OPPÅ HØYTTALERNE MINE. Ikke sånne vibrasjonsrotter heller.

O

om.s

Gjest
Hæh! Jeg skulle skrevet at julepynt ville velte og falle av høytalerne mine. DET STÅR ALDRI NOE OPPÅ HØYTTALERNE MINE. Ikke sånne vibrasjonsrotter heller.
NÆH.. det var godt å lese... :D ;D...

mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sannsynligvis fordi musikken de liker ikke høres bedre ut på et godt anlegg... Når jeg setter på mine plater på anlegget vårt hører selv jeg at det låter elendig, mye verre enn på et bedritent anlegg av en eller annen merkelig grunn. Liker sikkert feil musikk, men den musikken "folk flest" hører på er vel ofte produsert for å høres på bedritne anlegg.
Dessuten vet vel disse ungkarskvinnene kanskje at det er så mye annet kjekt å bruke penger på... ;)

For å få skikkelig julestemning må alle plane flater være dekket, det er jo noe alle vet...om noe detter ned er det bare en god anledning til å kjøpe nytt. Man bør vel ellers være litt forsiktig, en høyttaler kan jo komme til å dette ned den og... ;D
Julepynt er glimrande diffusorar og absorbentar. Modifiser lytterommet ditt i denne søte juletid....

O

om.s

Gjest
Julepynt er glimrande diffusorar og absorbentar. Modifiser lytterommet ditt i denne søte juletid....
Bare så det syn(des) dette er ett religiøst forflytende....hva med resten av året?, kanskje det hjelper å være litt religiøs oppi det hele ? ;) ....

mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvorfor skal det ikke stå noe oppå høyttalerne, gjør det noe galt med lyden...?

Mulig det ikke kan stå noe oppå elektrostater, men de vi en gang hadde kunne man i hvet fall ha hengt mye på... ;D

Heter det høyttalerne mine eller våre Valentino...? ;)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Dette har jeg selv tenkt en del på. Er det et virkelig kjøpskriterie for menn at høyttalerne ikke er flate på toppen?
Hehe, dette er HOVEDGRUNNEN til at mine BEL-bokser ikke er i vater på toppen, for å si det slik... ;) At det hjelper en tanke på stående bølger i høyderetning er jo en kjærkommen bonus.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.880
Torget vurderinger
4
Jeg kan strekke meg til en liten nisse på racket.
racket? RACKET?!!!

Rack er et ord som nevnes i sammenheng med plast med navn Goldstar etc, eller Phillips "rack" kjøpt for komf-pengene på 80-tallet. Folk som eier "rack" fortjener faktisk en blomsterpotte og svigermors hekleduk på høyttalerne!  hrrmpffff

O

om.s

Gjest

Mulig det ikke kan stå noe oppå elektrostater, men de vi en gang hadde kunne man i hvet fall ha hengt mye på... ;D

Heter det høyttalerne mine eller våre Valentino...

Dette er skremmede scenarior frue, de kan bedre  ;

mvh)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
racket? RACKET?!!!

Rack er et ord som nevnes i sammenheng med plast med navn Goldstar etc, eller Phillips "rack" kjøpt for komf-pengene på 80-tallet. Folk som eier "rack" fortjener faktisk en blomsterpotte og svigermors hekleduk på høyttalerne! hrrmpffff

Jeg ber så aller ydmykest om tilgivelse for å ha brukt en så til de grader ukorrekt benevnelse på møbelet der mine ringe komponenter blir oppbevart. Jeg ser nå hvilken fadese det var. Jeg kan love dyrt og hellig at noe slikt aldri skal gjenta seg. Se i nåde til min arme sjel.

O

om.s

Gjest
Jeg ber så aller ydmykest om tilgivelse for å ha brukt en så til de grader ukorrekt benevnelse på møbelet der mine ringe komponenter blir oppbevart. Jeg ser nå hvilken fadese det var. Jeg kan love dyrt og hellig at noe slikt aldri skal gjenta seg. Se i nåde til min arme sjel.
Fortvil ikke! man er tilgivelsens tegn/fase nå i disse dager...

mvh

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
racket? RACKET?!!!

Rack er et ord som nevnes i sammenheng med plast med navn Goldstar etc, eller Phillips "rack" kjøpt for komf-pengene på 80-tallet. Folk som eier "rack" fortjener faktisk en blomsterpotte og svigermors hekleduk på høyttalerne!  hrrmpffff
;D ;D ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Heter det høyttalerne mine eller våre Valentino...? ;)
Då vi hadde store, kvite, brukte vi å syne lysbilde på dei.....

K

kbwh

Gjest
Sinnsyke mengder julepynt. Litt belysning også, så får man den rette rørkinamikklooken.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Ikke mye waf her om dagen.

Når man har en gutt på 1,5 år som synes av/på knapper og kabler er tingen så blir det litt snedig plassering av anlegget. Høyttalerne må stå innovervendt inntil veggen slik at ht-kablene ikke er tilgjengelige. Etter leggetid kan de dog flyttes ut, men noen fininnstilling av ht-posisjon er meningsløst.

Jeg velger å tolke dette som en gryende interesse. ;D

Ommøblering for å få plassert juletreet nogelunde fornuftig bidrar heller ikke så veldig til musikkformidlingen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ikke mye waf her om dagen.

Når man har en gutt på 1,5 år som synes av/på knapper og kabler er tingen så blir det litt snedig plassering av anlegget. Høyttalerne må stå innovervendt inntil veggen slik at ht-kablene ikke er tilgjengelige. Etter leggetid kan de dog flyttes ut, men noen fininnstilling av ht-posisjon er meningsløst.

Jeg velger å tolke dette som en gryende interesse.  ;D

Ommøblering for å få plassert juletreet nogelunde fornuftig bidrar heller ikke så veldig til musikkformidlingen.

Du får trøste deg med at når pynten kommer frem blir han nok mer opptatt av å rive i stykker den, du kan jo eventuelt hjelpe ham litt... ;D

Om anlegget står i stuen får det tåle litt pynt synes jeg, men hos oss står det i kjellerstuen, og der får han vel heller slippe... Så får jeg heller bare pynte kone-og-barn-anlegget da... ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg liker ikke koteletter. Jeg vasker gulvet regelmessig, på eget initiativ. Jeg liker pene møbler, og prøver så godt jeg kan å holde orden på kablene til anlegget.

Er det rart at en annen forumdeltager for en stund siden ville vite om jeg var homo?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Jeg liker ikke koteletter. Jeg vasker gulvet regelmessig, på eget initiativ. Jeg liker pene møbler, og prøver så godt jeg kan å holde orden på kablene til anlegget.

Er det rart at en annen forumdeltager for en stund siden ville vite om jeg var homo?
Er du?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Du får trøste deg med at når pynten kommer frem blir han nok mer opptatt av å rive i stykker den, du kan jo eventuelt hjelpe ham litt... ;D

Om anlegget står i stuen får det tåle litt pynt synes jeg, men hos oss står det i kjellerstuen, og der får han vel heller slippe...  Så får jeg heller bare pynte kone-og-barn-anlegget da... ;)
åhhhh. kjellerstue, det skulle man hatt.

Er ikke anlegget oynt nok i seg selv da?
hmmmm, kanskje jeg får kjøpe et blodrødt rega-anlegg. Det burde vel passe inn i jula.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Uff, denne tråden startet opp som WAF fri sone og singelliv og har endt opp med julepynt, vasking og det som verre er.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Du glemte å nevne at det hender du går i kjole og... ;)

Mannen min er også sånn ordensmenneske, tørker støv før jeg ser det og liker å ha orden i sakene og liker ikke når jeg roter, så det i seg selv er vel ikke noe homotegn.... Kjole derimot... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Men jeg vokser ikke brystet....
Ikke jeg heller, men kanskje noe du burde vurdere om kjolen er utringet… ;D ;D ;D

Nei da, skal ikke mobbe deg, kjekt med en mann som er litt ordentlig, tror jeg hadde slitt uten, hadde nok blitt som hos skrotnissen hjemme hos meg rimelig fort ja… sliter litt med å hive…

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Apropo brannmann, en kamerat av meg presterte å dykke ned med ansiktet der hvor brannen var, kombinasjon av mye alkohol og mørkt i rommet
Han kjørte "brannbil" med andre ord?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Apropo brannmann, en kamerat av meg presterte å dykke ned med ansiktet der hvor brannen var, kombinasjon av mye alkohol og mørkt i rommet
Ahh! Sagnet om kaptein rødskjegg...

Jeg har sjelden møtt mennesker som mener de har mer flaks enn de fortjener.

Likevel er det alltid en kompis som opplever slikt....

Topp Bunn