VU-metere. Hvor nøyaktig er de egentlig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det er vel ørene ( eller naboens) som bestemmer nåe det er for høyt....? Store VU-metre er da kule, bling eller ikke? men nødvendige - neppe....
    Visst er de kule.;)

    Masse unødvendig som forsvant når amatørene tok over forsterkerloddinga, kanalvelgere, tonekontroll, VU, integrert RIAA. Slike rottereir-hobbyloddere som Drossel klarer ikke implementere slikt. Bare klatter ned halvferdige kretset i linolje og bomull til applaus fra sine degenererte, kjemisk lobotomerte, platttyske landsmenn.
    Du er squ for dum.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Faren min er sterkere enn fedrene deres.... evt cut the crap!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Har fysisk lyd i stua her nå, peakmeterne har fortsatt ikke flytta på 0.000W.
    0 watt er 0 lyd, så det kommer nok fra sneipen, din bedre halvdel har jeg aldri hørt noe leven fra - sikkert en av de godt oppdratte
    Ellers har jeg lagt inn noen heftige kutt på musikkpinnen din. Hadde vært moro å hørt de på et ennå vassere anlegg enn mitt eget. Skal se om vi ikke får viserne litt ut på tur
    Vassere og vassere fru blom, det er vel heller skrudd sammen på forskjellig vis. Men tar gjerne noen testspor om jeg får en periode tilgjengelig for full blås :)
    Meterne får garantert en tur, med stadig mer åpen volumkontroll er effektforbruket eksplosiv. Fullåpen på et testspor her om dagen, da var jeg oppe i 8W.
    8w på høyttalere med følsomhet på 112 dB/w blir jo et pent tall, og selvfølgelig kun anbefalt på transienter i musikken Har selv målt transienter i mellomtone på 123 db i lytteposisjonen. Stemmer bra med db-kalkulatoren til Kvålsvoll. Da går det ca 2x500 watt i høyttaleren og jeg tror det er rett før de røde varsellampene på DP'en indikerer 1% forvrengning - skulle hatt viskere vettø

    Edit: mine egne varsellamper er også fult inne - ikke ofte vi driver med dette
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er så stille i Mac vennetråden at det kommer en indirekte avart av den her inne til glede for de fleste... ;)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Kan jo ikke diskutere VU uten at Mc blir nevnt, men vi fanboys får vel kravle tilbake til vår egen krok nå.;) Nok er nok.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det er vel ørene ( eller naboens) som bestemmer nåe det er for høyt....? Store VU-metre er da kule, bling eller ikke? men nødvendige - neppe....
    Som med alle andre spørsmål på hifisentralen er ikke dette et spørsmål om nødvendighet!
    -Nyttig? Ja
    -Kjekt å ha? Ja
    -Gjør det noen skade? Neppe
    Da er det helt greit da?
    De som ikke vil ha kan enkelt og greit la være å kjøpe.:D
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan jo ikke diskutere VU uten at Mc blir nevnt, men vi fanboys får vel kravle tilbake til vår egen krok nå.;) Nok er nok.
    Pøs på. Vi som ikke har metre er bare misunnelige... Uavhengig hva de viser og hvor nøyaktige de er.. :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kunne godt hatt VU metere. Hadde gitt en kjekk peikepinn på hva effektuttak en har. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn