VPI-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Trond Kjetil skrev:
    OS skrev:
    Det er mulig du kan finne det men jeg aner ikke hvor jeg kan finne en så lett, rett metallstang. En heklepinne er vel det nærmeste jeg kommer men den veier jo litt.

mvh,
    OS
    Må jeg få lov til å anbefale nærmeste modellflysjappe, utrolig hva du kan finne der ;D

mvh
    Trond Kjetil
    Takk for tipset! Skal se om jeg finner en slik sjappe i Trondheim i morgen.

Er det en SPU du har i ikonet ditt?

mvh,
    OS

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    OS skrev:
    Et spørsmål til dere med VPI. På headshellet er det en fordypning hvor du kan legge et tynt metallrør for å sjekke vinkelen. En jeg kjenner fikk med dette når han kjøpte spiller fra VPI (via Sonesen). Jeg fikk det ikke. Noen som har det eller vet hva jeg mener?

mvh,
    OS
    Jepp, jeg fikk med det. Veldig fint å ha. Azimuthen når du legger det i fordypningen, men du kan også (uten fordypning, men det går fint likevel) bruke det for en indikasjon på VTA. Det skal være med!
    Parelius, kan du fortelle meg ca. hvor lang "VPI-stangen" er?

mvh,
    Ole

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei,kan tipse om å gå å kjøpe BLY,til trykkeblyanter i bokhandelen(koster 30 kr) for en liten boks med en del i......blyet kan legges i sporet......det er også fint å feste foran på pu for justering mot protractor...jeg fikk med ett med pu en,av Snapa,som lærte meg trikset når han var her,husker ikke hvordan det ble festet foran,en microskopisk teipbit gjør i allefall jobben...... utrolig kjekt,fjerlett er det nok også...men man kan jo veie og trekke fra på digivekt ;)

Blyene burde være lange nok med sine 8 cm cirka....mulig det er å få i forskjellige lengder....dette er jo også helt rett.når det går i gulvet,tar du frem ett nytt fra røret.. ;) ;)Kan være lurt å spørre etter en type som er hardt,slik at man unngår sverte på fingre osv når man fikserer.....

Noen andre som har testet dette :)Espen

P

Parelius

Gjest
    OS skrev:
    Den, som egentlig er et rør, er 15,5 cm lang, og har vel en diameter på ca. 1-1,2 mm. Veldig lett.

Lengden er vel ikke så nøye, men vekten bør nok være så lav at det går henimot ingenting. Forslaget om en slik flymodellbutikk/hobbybutikk for om mulig lete opp noe som kan funke, høres ut som et godt forslag.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det er å opdrive noe supertynnt i magnesium?....SOMSAGT MASSE FLOTT I MODELLBUTIKKENE,Dersom noen finner noe brukbart til formålet,vær snill å post her da folkens..

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder Benz pu på vpi,har jeg tidligere hørt dette,vurderer å kjøpe en benz til scouten,for å sammenlikne med dv 20x en,som jo er bra,finner jeg noe mer glatthet,og varme i en benz enn dv 20 tro....nå skald et sies at jeg mangler riaa,bestillt nytt oppsett med stepup men ikke fått den....således bør dv spilles med nytt utstyr før endelig avgjørelse om annen pu taes...men hørt spillern med denn billige ace.....hva vil være ett fornuftig valg av benz puer til en scout..Brukt ace low,glider kan være av interesse.

Videre vet noen hva ett jmw 9 armrør koster....ev om noen har ett pent brukt å selge........sikkert ikke lett å få tak i men.Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ixos_76 skrev:
    Når det gjelder Benz pu på vpi,har jeg tidligere hørt dette,vurderer å kjøpe en benz til scouten,for å sammenlikne med dv 20x en,som jo er bra,finner jeg noe mer glatthet,og varme i en benz enn dv 20 tro....nå skald et sies at jeg mangler riaa,bestillt nytt oppsett med stepup men ikke fått den....således bør dv spilles med nytt utstyr før endelig avgjørelse om annen pu taes...men hørt spillern med denn billige ace.....hva vil være ett fornuftig valg av benz puer til en scout..Brukt ace low,glider kan være av interesse.

Videre vet noen hva ett jmw 9 armrør koster....ev om noen har ett pent brukt å selge........sikkert ikke lett å få tak i men.Espen
    Fant en pris på 400 usd for ett jmw armrør,da får jeg høre med Lyric ;D

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    OS skrev:
    Den, som egentlig er et rør, er 15,5 cm lang, og har vel en diameter på ca. 1-1,2 mm. Veldig lett.

Lengden er vel ikke så nøye, men vekten bør nok være så lav at det går henimot ingenting. Forslaget om en slik flymodellbutikk/hobbybutikk for om mulig lete opp noe som kan funke, høres ut som et godt forslag.
    Da har jeg vært i en modellbutikk og kjøpt en Ø1mm stang i karbonfiber. Har kuttet en lengde på 16cm og den veier ca. 0,2g. De hadde rør også men det tynneste var 4mm i diameter. Nå må jeg bare finne noe å merke midten med. Korrekturlakk?

Kommer tilbake med mere senere.

mvh,
    OS

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei,vært hos lyric i dag...sett på en aries 3,superfin spiller,o fikk en go pris på denne...hmm,er det virkelig verdt å bytte ut scout,med en aries? skulle jeg finne på dette,kan jeg nevne at ariesen blir i så tilfelle bestillt med 10.5 arm(med vpi kabel hadde jeg tenkt)...tnt minifeet skulle vært med,flytter over pu i så tilfelle...så kommer spm: kostnaden blir ca 20 ETTER salg av ev. dagen scout......vil denne oppgraderingen gi noe i nærheten av bedre lyd som bør forventes ved å legge såpaas med penger på bordet? eller må man enda høyere til verks for å høste ytterligere.....det blir en spiller som da til sigende vil koste meg 20 mer enn dagens scout( salg av scout+mellomlegget)......

Skikkelig flott spiller dette,fikk ikke hørt denne,da riiaen var på utlån da men,,,Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Få orden på riaa, step-up, kabler og hva det måtte være i det nåværende opsettet ditt du ikke er helt fornøyd med, og når DET sitter og du har gjort deg noen tanker om hvilken vei du vil gå videre, DA kan du jo vurdere om det er en oppgradering du ønsker deg. IMHO.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.028
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Enig m impulse her.
    Det virker som om det går litt fort i svingene for noen og enhver her på HFS ;)
    Tror det kan være et godt og velment råd å roe ned og bruke litt tid på div. komponenter og deres påvirkning i et oppsett.
    Tror at jeg på vegne av meg selv og mange andre, kan av erfaring si, at det ofte er slik at en komponent kan virke fantastisk til å begynne med. Dette grunnet den forskjellen man opplever med å få en ny komponent inn i oppsettet.
    Etter noen uker vil man kanskje fremdeles sitte med dette inntrykket.
    Men av og til (kanskje oftest)vil man oppdage at det ikke var denne forskjellen man var ute etter.
    Det å skulle lære seg å bla. unngå slike situasjoner, krever årevis med erfaring og trening.
    Jeg har holdt på med denne hobbyen rimelig intenst i 4 år nå og min læringskurve er fremdeles oppadgående, og det håper jeg den vil fortsette med å være :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.085
    Torget vurderinger
    28
    Enig med to siste talere. Om forskjellen er verdt prisdifferansen skal ikke jeg mene noe om, det er det vel i siste instans bare kjøper og hans økonomi og lyst som kan avgjøre? Skulle jeg imidlertid våge meg på en antakelse, er den lydmessige forbedringen i beste fall ikke større enn at du skal ha andre komponenter ganske godt på stell og i godt samvirke før en slik handel er førsteprioritet.

Vi kommer tilbake til: Hva er du ute etter? Hva mangler du?

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Hei Espen,

Var ikke mye støtte å få her nei! Jeg føler litt med deg. Jeg har selv hatt min Aries 1 i fem år nå og har stadig oppgradert den uten de helt store forskjellene så jeg er tildels enig med de andre her. Jeg tror også forskjellen mellom Scout og Aries 3 er liten lydmessig men du verden så fin Aries 3 er! Har du 20 lapper å svi av kan du nok få større uttelling på lyden i andre komponenter.

mvh,
    OS

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.085
    Torget vurderinger
    28
    Bare en liten presisering av mitt tidligere innlegg. Dersom resten av anlegget er velkomponert, og Aries er bedre en Scout, ja så er dette sikkert en fornuftig bruk av penger, om man har økonomi og interesse. Dersom anlegget har vesentlige mangler, tror jeg det finnes bedre prioriteringer. Det skulle være i tråd med det OS uttaler.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Langt enige med dere folkens,nå venter jeg jo på riiaen,hørte dere at posten skal bruke 14 dager på å frakte pakka 15km da ;) ;)

Ja klart jeg skal ha scouten oppe å gå med de nye riia,og mc.....hadde ikke tenkt å spinne avgårde å bestille heller,var bare litt ute etter om den er så mye bedre i og med at prisen er en del høyere,ikkeno galt med scouten ....og ja andre,sikkert mer golyd å hente,ved å legge penger i nye ht,eller forsterker,(oppgradering),men du dæven å flott denne aries3 er ass.......pianoblank,så du kan speile deg i plintet,virkelig vakkert,sånnt er til å få tårer i øynene av folkens......

Men først og fremst......hørte med Posten,de skulle KANSKJE få kjørt ut pakka snart,så nå er vel forhåpentligvis ventetida over,jeg har funnet frem kamera,å tenkte å lage en bildetråd om Sakene fra thorhauge fra eskene kommer i hus.....det blir gøy,takker for svar...Hilsen lykkelig scout eier.

P

Parelius

Gjest
    ixos_76 skrev:
    Denne var jo fiffig,selv om jeg trives nå godt med strikkenjeg nå da.........

Denne blir visst tilgjengelig rett over nyåret. Jeg kjenner ikke prisen ennå, men har spurt VPI. Forutsetter at du har en to-motors m/svinghjul for å bruke den. Skal visst være enkelt å sette på. Skal se om jeg ikke får tak i en kommentar fra HW om denne.

Vedlegg

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    rico skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    OS skrev:
    Et spørsmål til dere med VPI. På headshellet er det en fordypning hvor du kan legge et tynt metallrør for å sjekke vinkelen. En jeg kjenner fikk med dette når han kjøpte spiller fra VPI (via Sonesen). Jeg fikk det ikke. Noen som har det eller vet hva jeg mener?

mvh,
    OS
    Ja, dette er svært greitt å ha. Men du kan sikkert finne ei tilsvarande rett metallstang.
    Det vil jo gå helt fint, bare husk at vekta på stanga kommer i tillegg til vekta du har på p/u`en så følg prosedyren med minimal vekt på p/u. :)
    Ser du har lagt ut HR-X for salg rico. Ble du ikke helt fornøyd?

mvh,
    OS

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folks,som sikkert mange har fått med seg,har jeg kødda litt med å få til den nye dynavectoren min,og rota frem å tilbake med riiatrinn... i helgen har jeg lånt meg en project tubebox,så har fått spillt en del vinyl nå,jo tubeboxen låt faktisk bedre enn jasmin her :eek:men syntes liksom ikke det ble helt bra,så.....dristet jeg meg til å begynne å justere VTA,,skrudde litt opp på basen(pu lavere),litt...hørtes bedre ut med en gang,skrudde litt til så skjedde det,bassen fikk en heeelt annen punsch,mer ekte fremtredende lyd,men nå spiller jeg altså fra stilling med arm i vannrett pos...til negativ vta blir det vel gjør det ikke?,å sånn som det spiller ;D ;D

uansett,har jeg hatt litt sperre for å fikle for mye med spillern,til nå...det viser seg jo at det kan en tape mye på,,skulle jeg justere meg helt bort i tåkeheimen,får jeg håpe det er hjelp å få i denne tråden,det artige var, at det ble sånn forskjell.... 8)

at det skal så lite til mellom fiasko og suksess,i vinylverden,har gått med tanker om det ene og andre,annen pu,spiller osv,....gudsjelov at jeg har drøyd alt dette,men har bestillt ny riia somjeg håper å få i morra eller tirs...fra Thorhauge audio,denne er nok noen hakk bedre enn tubebox en som er lånt,dette blir spennende ,,,,vta justeringen på jmw i er litt køddete å justere på under spilling,men det går om en er forsiktig,,,,,ser 10,5 armen har ett annet opplegg der..men så koster det, og det da :)

Fikk bare så lyst til å fortelle dette her inne,,i tillegg har jeg lånt meg en benz ace low,men ikkke testet denne enda,for nå ble det plutselig fart i sakene her,vet ikke hvordan ace low står seg med dv 20x...begge low....vet noen her inne...ace er jo en rimelig pu (3500).......nå får jeg bytte plate ;)Mvh Espen

P

Parelius

Gjest
    Denne kommentaren vedr. mellomhjulet til VPI (rim drive) fra HW (VPI) ble gitt på en e-postliste. Gjengies her med tillatelse fra opphavsmannen selv.

Like some of the writers, I was also sceptically about rim drive. The problem
    was that in the past it was implemented by having the motor or a small pulley
    drive the platter, not the best solution. Motors and small pulleys run at
    high RPM, make more noise at higher frequencies, and are prone to wearing out
    at a much nigher rate.

What has been done on the HR-X, TNT-6, SSM, or any table using the VPI dual
    motor/flywheel is to drive the platter by a noiseless, vibration free source
    (the flywheel), at low speed, with a three inch long inverted bearing in a 12
    pound flywheel, through a minuscule contact "O" ring. The end result is the
    best sound I have ever heard from a turntable and one that is much closer to
    the sound of the master tape. If the drive mechanism wears out you can change
    it for $2.00. In fact it is probably a good idea to change them every 6
    months, we spend more on armpit sprays.

The sound is unlike anything I have heard from a turntable and as one dean of
    audio reviewing has said to me, "I never heard that before on this record".
    It reveals nuance in the recording that we had no idea was there and produces
    by far the best bass I have ever heard from phono.

Vedlegg

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    71
    Denne tråden på Vinyl Engine er interessant iht spørsmål om rem- kontra mellomhjulsdrift:

the ultimate battle: idler wheel against belt

En nøktern sammenligning med topp utstyr: EMT 930 og TW Acustic Raven AC (tre motorer), begge med FR 64S tonearmer, og identiske Koetsu Black pickuper :)

mvh Trond Kjetil

S

slowmotion

Gjest
    Trond Kjetil skrev:
    Denne tråden på Vinyl Engine er interessant iht spørsmål om rem- kontra mellomhjulsdrift:

the ultimate battle: idler wheel against belt

En nøktern sammenligning med topp utstyr: EMT 930 og TW Acustic Raven AC (tre motorer), begge med FR 64S tonearmer, og identiske Koetsu Black pickuper :)

mvh Trond Kjetil

Jeg vet hvem av dem jeg ville valgt! :)

Forøvrig synes jeg det er flotte høytalere som er i bruk der!

;)

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Her kan man vel velge litt Ole Brum med både og, er det ikke slik at man bare trenger "billlig" adapter for mellomhjulet og derfor lett kan skifte mellom rim drive og beltedrift??!!

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.330
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm ... jeg lurer litt på hvor følsomt det mellomhjulet til VPI er ift. å rotere i eksakt samme plan som platetallerkenen, hvor ille blir det dersom mellomhjulet er en halv grad eller to skeivt ift. tallerken?

mvh
    KJ

P

Parelius

Gjest
    KJ skrev:
    Hmmm ... jeg lurer litt på hvor følsomt det mellomhjulet til VPI er ift. å rotere i eksakt samme plan som platetallerkenen, hvor ille blir det dersom mellomhjulet er en halv grad eller to skeivt ift. tallerken?
    Ser poenget, men vil ikke O-ringen likevel "spise opp" små avvik? Men kan en sette opp en PU, så må det vel gå an å få til dette også!

@ terryboy: En må skifte adaptere både på motorene og svinghjulet. I tillegg så må motorene reverseres (ved å koble/bytte om to ledninger til hver motor). Men det skal være en enkel sak, som ikke krever middelskolen.

P

Parelius

Gjest
    Noen som vet hva prisen er på en JMW 9" Signature arm her i landet?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei,lurer litt på hvorfor motorene må reverseres?....

ang. kast,så må hullet til motorakslingen være maskinert veldig nøyaktig,og med lite klaringer(ev kilespor/settskruer for låsing,blir det kast,vil dette bli ett tydelig avvik ute på skiven,tror ikke o- ringen vil klare å ta opp noe her,denne ligger jo i ett dreiet spor og vil ligge helt rolig der,denne er vel til for at ikke metall skal gå i mot skiva,o-ringen er ganske hard,på en sånn liten diameter,det kreves jo og litt av underlaget,slik at beina ikke glir,da man ikke får spennt i fra noe her(les flytte motor fra slakk til strammere strikk....håper noen tar sjansen på en sånn her inne,har jeg foratått det riktig,at dette bare passer på de store motorene,og ikke på feks motorer til scout,sm,ssm & aries??

Altså bare til smm/hr-x mv Espen

P

Parelius

Gjest
    ixos_76 skrev:
    Hei,lurer litt på hvorfor motorene må reverseres?....

ang. kast,så må hullet til motorakslingen være maskinert veldig nøyaktig,og med lite klaringer(ev kilespor/settskruer for låsing,blir det kast,vil dette bli ett tydelig avvik ute på skiven,tror ikke o- ringen vil klare å ta opp noe her,denne ligger jo i ett dreiet spor og vil ligge helt rolig der,denne er vel til for at ikke metall skal gå i mot skiva,o-ringen er ganske hard,på en sånn liten diameter,det kreves jo og litt av underlaget,slik at beina ikke glir,da man ikke får spennt i fra noe her(les flytte motor fra slakk til strammere strikk....håper noen tar sjansen på en sånn her inne,har jeg foratått det riktig,at dette bare passer på de store motorene,og ikke på feks motorer til scout,sm,ssm & aries??

Altså bare til smm/hr-x mv Espen
    Motorene må reveresers, da mellomhjulet driver tallerkenen på motsatt side av hva beltene gjør. 180 graders dreining på retningen det.

Er nok ikke noe problem med sentrering på mellomhjulet - litt må vi kreve av presisjonen på slikt. Denne enheten (to motorer og svinghjul) flytter seg ikke – den er jævlig tung den klumpen! Du skuver den ikke sånn uten videre med hånden en gang. Har en tendens til å "suge seg fast" til underlaget. I og med at O-ringen er rundt, og kontaktflaten minimal, så vil jeg tro at er par graders avvik ikke vil utgjøre all verden. Men nøyaktighet er ikke å forakte.

Så langt er det bare de som er ustyrt med motoropplegget til HR-X og SSM, dvs. to motorer og svinghjul, som kan bruke denne.

Jeg har allerede lagt inn bestilling!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.184
    Torget vurderinger
    6
    Gleder meg til å høre hvilke resultater du får Parelius!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kosta kvanta Parelius.......? ;D

Selv har jeg jo en simlere motor,å får heller tære på strikkene,forresten fått tak i en blå silikon O-ring til å prøve i stedenfor,egentlig kun som reserve.........deler finnes jo ikke på ethert gatehjørne,testa med o-ringen,som har nøyaktig lik dia som reima,det funker det....o-ringene koster en tier eller to...har en kompis i bransjen som skaffa den,,kjekt å ha på en søndag når strikken ryker.... :eek:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.085
    Torget vurderinger
    28
    Hjelper lite om du oppgraderer dersom du til enhver tid befinner deg i utlandet slik at besøk er uaktuellt Parelius. Topper seg gjør det når du presterer legger fra deg kameraet så ustrategiske at vi ikke en gang får se bilder av all denne moro du drar inn i heimen. ;D

P

Parelius

Gjest
    ixos_76 skrev:
    Kosta kvanta Parelius.......? ;D
    Vet ikke. Har likevel ikke penger, så mirakler må til uansett. Kanskje Fosse gir meg det hele som en liten julegave ved siden av hovedgaven.

P

Parelius

Gjest
    Fosse skrev:
    Hjelper lite om du oppgraderer dersom du til enhver tid befinner deg i utlandet slik at besøk er uaktuellt Parelius. Topper seg gjør det når du presterer legger fra deg kameraet så ustrategiske at vi ikke en gang får se bilder av all denne moro du drar inn i heimen. ;D
    Uff, det var en liten katastrofe. Og nå som jeg i tillegg hadde tenkt å forevige skifte av arm fra 9" til 10.5i! Vet nesten ikke om jeg kan gå igang med dette uten å dokumentere fremgangsmåten...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    mye bra kameratilbud på El-price om dagen,ett lite komaktkamera bør jo gjøre susen.....i allefall så vi får se, 10.5 en er jo flott,er spent på hvordan du opplever oppgraderingen,del det med oss da....ES

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.184
    Torget vurderinger
    6
    Parelius skrev:
    Fosse skrev:
    Uff, det var en liten katastrofe. Og nå som jeg i tillegg hadde tenkt å forevige skifte av arm fra 9" til 10.5i! Vet nesten ikke om jeg kan gå igang med dette uten å dokumentere fremgangsmåten...
    Dui vet da vel at Elkjøp praktiserer 30 dagers full returrett Parelius? Bare å kjøpe seg et kamera, bruke det til du får ditt tilbake, for så å levere inn ditt nyinnkjøpte på Elkjøp og få pengene igjen :) Sett i perspektiv er vel ikke dette mer umoralsk enn mye annet man kan tillate seg i dag ;) Ellers kan du jo tromme til møte i Dynavectorklubben og få en av de besøkende til å fotodokumentere?

T

tjn

Gjest
    OS skrev:
    rico skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    OS skrev:

mvh,
    OS

Ja, dette er svært greitt å ha. Men du kan sikkert finne ei tilsvarande rett metallstang.
    Det vil jo gå helt fint, bare husk at vekta på stanga kommer i tillegg til vekta du har på p/u`en så følg prosedyren med minimal vekt på p/u. :)
    Ser du har lagt ut HR-X for salg rico. Ble du ikke helt fornøyd?

mvh,
    OS
    Hei OS!

Det er absolutt ingenting i veien med HR-X`en, snarere tvert imot.... ;)

mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Synd du har funnet ut at du må/vil selge denne rico...trolig verdens beste,...uansett helt i toppen,hadde jeg hatt penger å kunne svi av,og det ikke hadde gått radikalt utover andre ting,i litt for lang tid,skulle jeg kjøpt den av deg....dette er en fryktelig flott spiller,men somsagt,har jo den i andre enden,som såklart ikke kan måle seg,men er faen så god den og,jeg er å blir vpi ist ;D ;D

Lykke til med salget rico,mvh Espen

P

Parelius

Gjest
    Ja ja, da er JMW 10.5i montert i SSM-en. Ingen bilder denne gang - uten kamera ble det litt vanskelig.

Monteringen var forholdsvis enkel. Avmonteringen av 9" var veldig greit. Det kom med den nye armen en av VPIs egne protraktorer, med forhåndsinnstilt avstand spindel-armlager. Så det var egentlig bare å sette på protraktoren over spindelen, og så sette hele armkomkplekset løst på opp imot protraktorens V-ende mot lageret. Justere armkomplekset, slik at det fikk samme avstand til kantene på siden og bak på spilleren. Deretter merke ETT hull for armbasen - de andre tre er ikke tilgjengelig når det hele komplekset er skrudd sammen.

Etter det så måtte armkomplekset demonteres for å få tilgang til de tre andre skruehullene (består av tre deler - base1 som festes til spiller, base2 som festes til denne, og selv lageret og VTA/armløft). Boret 1mm hull i første avmerking, ned med treskrue (30mm), og så var det bare å merke av for de andre tre festene. Etter å ha skrudd fast base1, så var det bare å sette på base2 (tre maskinskruer) og lageret etc. Greit, som sagt.

Har nettopp montert PU, og gjort grovinnstilling (som jeg bruker å være ganske heldig med). Spiller bra dette, med 2,5g stifttrykk på Dynaen. Ingen problemer å spille uten anti-skate så langt. En anelse mer trøkk/definisjon i bassen, veldig detaljert, men kanskje litt hissig i toppen foreløpig. Gidder egentlig ikke justere noe mer i dag. Spiller greit nok som bakgrunnsmusikk til en øl. Er blitt tørst!

Justering av VTA er jo en lek nå. Spilleren ser slett ikke mindre pen ut (selv om den aldri har vært den vakreste i blokka).

JMW9" Signature ligger demontert. Kanskje jeg skal sette den på Luxmanen sammen med Mörcharmen? Uproblematisk å montere; Regafatning.

Nah, en øl…

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn