VPI-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    Parelius

    Gjest
    Har vi behov for en slik?

    Hvilket underlag funker best? Har vi noen problemer med sporing på 9" armen? Er det forskjeller med og uten platekransen? Hvor ligger de største oppgraderingsmulighetene; i PU eller strømforsyning? Er vi fornøyd med innstillinger av de forskjellige parametre på de forsekjellige armene? Bør vi hylle hverandres kloke valg? Etc. (generelle erfaringer). Vi er vel blitt noen nå?

    Selv kommer jeg tilbake med noen synspunkt. Hva med dere andre?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Er bare fornøyd jeg ;)
    Du må øve opp misnøyen, ErosLoveking. Bare den driver oss fremover.

    (Nuvel, kanskje vi ikke trenger å gå fremover, men bare kose oss med pausefisk);) Forstår hva du mener, men ikke ALT er uproblematisk. Kommer litt mer tilbake til det om ikke altfor lenge.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg er også strålende fornøyd med min VPI Scout, men har spilleren i esker nå så det er kanskje savnet som snakker. Jeg lover å trene opp misnøyen når jeg rigger den opp igjen, og i mellomtiden kommer jeg sikkert til å lære mye i denne tråden!

    Og er det et sted hvor det sikkert kommer til å bli brukt tid, utøvd omtanke og kjærlighet i mitt hifi-liv fremover, så er det der VPIen befinner seg ;)

    O.
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Er det forskjeller med og uten platekransen?

    Hvor ligger de største oppgraderingsmulighetene?
    Hva er dine erfaringer på spesielt disse to spørsmålene Parelius?!

    Hva består eksempelvis hovedforskjellene i når det gjelder avspilling hhv med og uten platekransen??

    Har du noen gang byttet og sammenlignet samme VPI spiller med ulike motorer, ulike strømforsyninger, ulike pick up (det siste vet jeg vel at du har gjort etter at du ble eier av en ny DV!), og hvilke av disse er i dine øyne (og ører!!!) den viktigste/beste oppgraderingen ift standard/utgangspunktet?!
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Er det bare de med 9" arm som kan skrive i denne tråden? Jeg har en sterkt modifisert 10" arm på min VPI Aries og kan godt skrive litt om mine erfaringer.

    mvh,
    OS

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Flott tiltak Parelius.

    På generelt grunnlag, uten at jeg har VPI, så synes jeg denne typen tråder har mye for seg, jeg skal følge den med interesse. Jeg stusser av og til over at folk besitter kostbare og flotte vinyloppsett uten å ha eksperimentert noe med innstilling av arm-pu og underlag for spiller. Vinylspillere er i langt større grad enn andre komponenter (kanskje med unntak av høyttalerplassering i rommet) avhengig av riktig matching, innstilling og oppstilling. Det er ikke mye som skal gjøres galt før det i beste fall låter middelmådig. Lykke til gutter.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Er det bare de med 9" arm som kan skrive i denne tråden? Jeg har en sterkt modifisert 10" arm på min VPI Aries og kan godt skrive litt om mine erfaringer.
    For all del, skriv! Hadde ikke i tankene noen innskrenkninger her.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.723
    Antall liker
    7.998
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er det nokon som har greidd å gjere direkte samanlikning mellom dei ulike JMW-armane? Eg har berre høyrt 9 heime. Eg har i utgangspunktet lite tillit til sånne eittpunktsopphengde armar, men revurderte kraftig dette standpunktet. Så har eg høyrt mykje og godt på både Scout og Aries, og tykkjer iallfall at platekransen gjev mykje att for pengane. SDSen er eg usikker på, men reknar med at det forbetrar lyden, spesielt bassen, og reduserer motorstøyen.
    Endeleg er eg spent på dei som har brukt dei store svinghjula, om dei har merka stor skilnad på lyden.
    VPI er noko av det eg kan tenkje meg å "pante" LP12en for. Spørsmålet er berre kor dyrt det vert før eg får tydeleg betre lyd....
    Sjå t.d. her:
    http://www.high-endaudio.com/RC-Tables.html
    (Denne karen har svært mykje peiling)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Er det nokon som har greidd å gjere direkte samanlikning mellom dei ulike JMW-armane? Eg har berre høyrt 9 heime. Eg har i utgangspunktet lite tillit til sånne eittpunktsopphengde armar, men revurderte kraftig dette standpunktet. Så har eg høyrt mykje og godt på både Scout og Aries, og tykkjer iallfall at platekransen gjev mykje att for pengane. SDSen er eg usikker på, men reknar med at det forbetrar lyden, spesielt bassen, og reduserer motorstøyen.
    Endeleg er eg spent på dei som har brukt dei store svinghjula, om dei har merka stor skilnad på lyden.
    VPI er noko av det eg kan tenkje meg å "pante" LP12en for. Spørsmålet er berre kor dyrt det vert før eg får tydeleg betre lyd....
    Sjå t.d. her:
    http://www.high-endaudio.com/RC-Tables.html
    (Denne karen har svært mykje peiling)
    Du har da hørt JMW 10 hjemme hos meg Arve?

    mvh,
    Ole
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.723
    Antall liker
    7.998
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ja, men eg skulle hatt han på eige referanseanlegg for å kunne samanlikne.
    No er det vel svært få som har prøvd Aries med 9, 10 og 10,5 og kan meine noko om dette.
    10.5 passar vel ikkje i holet etter 10 heller, så det er ikkje enkelt.
    Har høyrt litt tallerkenmaterialsynsing, og lurer på om Black Knight er eit betre alternativ. Ein 10.5-arm er ganske sikkert litt betre enn 9, men eg ynskjer meg to armrør, og då vert det dyrt...særleg om ein skal ha ekstra god kabling inne i armen (her er kabling viktigare enn andre stadar..)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Ja, men eg skulle hatt han på eige referanseanlegg for å kunne samanlikne.
    No er det vel svært få som har prøvd Aries med 9, 10 og 10,5 og kan meine noko om dette.
    10.5 passar vel ikkje i holet etter 10 heller, så det er ikkje enkelt.
    Har høyrt litt tallerkenmaterialsynsing, og lurer på om Black Knight er eit betre alternativ. Ein 10.5-arm er ganske sikkert litt betre enn 9, men eg ynskjer meg to armrør, og då vert det dyrt...særleg om ein skal ha ekstra god kabling inne i armen (her er kabling viktigare enn andre stadar..)
    Joda, JMW 10.5 passer i hullet til JMW 10 da de er like lange (10 tommer) og har identiske monteringshull. Jeg har en hybrid modell: JMW 10 med 10.5 armrør og "dual mount" base.

    Den nye JMW 10.5i derimot er 12mm lengre og passer ikke i hullet til JMW 10 eller JMW 10.5. Heller ikke armrøret til 10.5i passer på 10 eller 10.5.

    mvh,
    OS
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Ein 10.5-arm er ganske sikkert litt betre enn 9,
    Jeg har intet eget sammenlikningsgrunnlag, men ikke alle mener det (hvis du tenker på 10.5 som ble laget forut for 9).
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Hoochi, nå har jeg bestilt en VPI 10.5i til SuperScoutmasteren. Dette blir spennende!

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer Parelius, gratulerer. Kan denne benyttes med samme hull, eller må det modifisering til? Skal du da kvitte deg med armen du nå har? Her må du nok fortelle mer, slipper ikke så billig (?) unna.

    (Regner med at den avbildede pickupen er en glipp).

    Fortell litt om forskjellene. Ellers, jeg gleder meg vanvittig til å høre denne kombinasjonene i ditt velspillende oppsett.

    PS, jeg er jo med i VPI-klubben på et vis jeg også. Har tross alt en VPI16.5 som tar seg av møkkajobben før Aviden får slippe til ;)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Gratulerer Parelius, gratulerer. Kan denne benyttes med samme hull, eller må det modifisering til? Skal du da kvitte deg med armen du nå har? Her må du nok fortelle mer, slipper ikke så billig (?) unna.
    Blir helt ny armbase, noen nye skrurer, men slipper å lage noen nye hull. Akkurat hvordan det blir, det vet jeg ikke ennå, men jeg stoler på Harry!
    (Regner med at den avbildede pickupen er en glipp).
    Visste du ikke? Jeg solge den XV-1S for 8.000 nettopp. Trengte litt midler til utepils. Utrolig hvilken innvirkning været har på lyden i anlegget...

    Fortell litt om forskjellene. Ellers, jeg gleder meg vanvittig til å høre denne kombinasjonene i ditt velspillende oppsett.
    Lydmessig, så vet jeg ikke helt sikkert. Det som skjedde var at 9" var så god, at noe måtte gjøres med 10.5, så den kom i en 10.5i utgave. Viktigst her er vel:
    A secondary mounting with under-base has been placed between the arm rest and the arm lift to greatly improve the arm's rigidity literally making these the only arms that can do VTA adjustments while listening and then be locked as rigid as a solid mounted arm. Do not discount this function, it counts for the speed and low bass detail in the 10.5i.
    Eller er jo innstillingene mye greiere på denne enn på 9". Også det at en her har en arm med litt større effektiv masse, anser jeg som et pluss (for de som bruker litt stive PU).

    Personlig så tenker jeg på følgende måte: Rega 300 er en kjempearm til prisen. Dens popularitet er ikke tatt ut av luften. Nå er vel 9" litt dyrere, men likvel; den popper ned i armbaser for Regaen, og jeg er ikke i tvil om at VPI-en må være et mer enn godt alternativ.

    PS, jeg er jo med i VPI-klubben på et vis jeg også. Har tross alt en VPI16.5 som tar seg av møkkajobben før Aviden får slippe til ;)
    He he. Den er god!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Visste du ikke? Jeg solge den XV-1S for 8.000 nettopp. Trengte litt midler til utepils. Utrolig hvilken innvirkning været har på lyden i anlegget...
    quote]

    Joda, var bare redd all utepilsen hadde fått deg til å glemme adressen...

    Dette var spennende lesning Parelius. Gleder meg til å se og høre på dette. Det faktum at 9-er er direkte drop-in for Rega burde jo gjøre den svært populær og lett omsettelig. Her jo sett den hos deg, og den virker være av formidabel byggekvalitet.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Kor mange armar er det eigentleg som kan brukast direkte i Rega-hol rundtomkring? RB 250/300 er vel dei mest utbreidde armane i verda...?
    Si det; men at det er en fordel at det er slik, det kan vel alle si seg enig i. Gjør livet enklere for de fleste. nesten som en standard.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Legger inn opplysninger fra en annen tråd også her, siden det kan bli lettere å finne frem på den måten.

    Forskjeller mellom JMW 9" Standard og Signature.

    Signature har:

    – Litt høyere efektiv masse (kjenner ikke tallene her). Vi vel påstå at Sig. er litt mer anvendelig her, men en kan få begge armene med ekstra lodd til å ha ved PU-festet - eller bruk Blue Tac eller noe liknende.

    – Det er en litt annen form på armrøret til Sig. Om strukturen dermed blir bedre til å håndtere energien som overføres, skal jeg ikke uttale meg om.

    – Det er en fininnstillingsskrue for stiftetrykk på Sig. Stor fordel.

    – Litt annet (forbedret) opplegg for armlageret, slik at en har muligheten for silikondemping på Sig. Kan være greit å ha i visse tilfeller. (Personlig kjører jeg uten demping.)

    – Valhallakabling på Sig. Der er faktisk meningene delte om dette var en forbedring. Jeg har ingen mening om saken.

    En tråd på Audioasylum vedr. Valhalla i JMW 9" Sig. arm.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Flott tråd! Enn så lenge som en "teaser" for min del og info.kilde.. Har en Thorens 318 med flytende oppheng som jeg ønsker å bytte ut etterhvert. Har en Ortofon Rondo Blue som er tilnærmet ubrukt... Om denne blir med videre eller blir å følge med thorensn er usikkert. Har nemlig blitt anbefalt på det sterkeste å gå for Lyra Dorian på Vpi'n...

    mvh Kai
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei,vpi folket....jeg har en spiller fra rega nå(p2)har brukt noen uker på å bestemme meg for ny sipller,været innom Nottingham,
    itchell gyrodeck SE....men til sist og ikke minst VPI scout....bestemmt meg for sistnevnte spiller,så da bestilles vpi scout en av de første dagene!!!!Gleder meg villt...

    Så kommer alt jeg ikke vet:

    Er det verd å legge i de ekstra kronene til Signaturearmen,hva er forskjellen??

    Er det lurt å bestille emd antiscating kitet i tilegg,delte meninger om tvisting av kablen har jeg sett...

    Tenkte å bestille støvdeksel samtidig,er VPI sitt ok,eller ??Har sett det på bilde da men..Kosta jo ikke all verden,kanskje greit til wejg får ordna med Monter senere...

    Vpi,hadde en underlagsplate før,denne står ikke under tilleggsutstyr på nettsidene,denne har en type fjæring på 4 bein,fjæringen er det ikke så farlig med,men trenger en plate for å bygge opp på Apolloracket mitt..Da benene går over kanten på glassplatene,denne plata har jo VPI logo,og matcher plintet,da kan jeg ev bytte ut fjærene med stive bein om jeg ikke vil ha dem på senere...må bare 3 cm opp i forhold til avslutningen på beina....

    trenger raske svar om mulig,da jeg bestiller snart...selgere vil jo selge mest mulig vet dere...Mvh snart VPI eier...
     

    ragfur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2004
    Innlegg
    180
    Antall liker
    14
    Jeg har hatt VPI Scout noen måneder nå. Er veldig fornøyd med spilleren, men er ikke så begeistret for denne tvistingen. Min stift er litt myk sideveis og står litt skjevt ut i fra PU når den er ubelastet (står fritt). Når den senkes faller den imidlertid på plass og er parallell med PU, så lenge plata ikke roterer. Når jeg setter i gang tallerkenen blir den skjev igjen, noe som temmelig sikkert skriver seg fra skating-effekten (nålas friksjon mot rillene). Tvisting av ledningen motvirker dette til en viss grad, men tvistingen virker dårligst i starten på platene (ytterst) fordi ledningene blir mer tvistet av at arma går innover. Dette bekreftes av at nåla er så å si parallell med PU når den nærmer seg de siste sporene.
    Jeg kommer nok til å skaffe meg et antiskating-kit, og hadde jeg visst at signaturearmen ”bare” var noen lapper dyrere hadde jeg nok gått for den. Innstilling av nåletrykk er også litt kinkig uten fininnstillingsskrue.

    Nå må jeg tilføye at jeg ikke vil påstå at jeg hører at nåla står skjevt i starten på platene. Det er nok mer å betrakte som en vinylnevrose.
    Det er jo også mulig å kompensere for dette ved innstilling av geometrien.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bra med erfaringer her...skal høre med pusheren ang.sign armen den kaster visst et par lepper mer,vet ikke om antiskatingen er med på denne,hopper over på vpi sine sider å tar en titt.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.759
    Antall liker
    491
    Sted
    Stockholm
    ragfur skrev:
    Jeg har hatt VPI Scout noen måneder nå. Er veldig fornøyd med spilleren, men er ikke så begeistret for denne tvistingen. Min stift er litt myk sideveis og står litt skjevt ut i fra PU når den er ubelastet (står fritt). Når den senkes faller den imidlertid på plass og er parallell med PU, så lenge plata ikke roterer. Når jeg setter i gang tallerkenen blir den skjev igjen, noe som temmelig sikkert skriver seg fra skating-effekten (nålas friksjon mot rillene). Tvisting av ledningen motvirker dette til en viss grad, men tvistingen virker dårligst i starten på platene (ytterst) fordi ledningene blir mer tvistet av at arma går innover. Dette bekreftes av at nåla er så å si parallell med PU når den nærmer seg de siste sporene.
    Jeg kommer nok til å skaffe meg et antiskating-kit, og hadde jeg visst at signaturearmen "bare" var noen lapper dyrere hadde jeg nok gått for den. Innstilling av nåletrykk er også litt kinkig uten fininnstillingsskrue.

    Nå må jeg tilføye at jeg ikke vil påstå at jeg hører at nåla står skjevt i starten på platene. Det er nok mer å betrakte som en vinylnevrose.
    Det er jo også mulig å kompensere for dette ved innstilling av geometrien.
    Godt å høre noen erfaringer med denne armen. Da er jeg ihvertfall ikke i tvil om jeg skal bestille med antiskating evnt.. Gunnar Brekke i Fidelity ga den veldig bra kritikk for en stund siden, men mente at den var litt uraffinert et sted mot øvre mellomtone. Har du noe å innvende angående dette? Er dette kanskje noe man bare legger merke til ved å bruke såå sinnsykt dyr pu som han gjorde i den testen? Var vel en Lyra til 17000 hvis jeg ikke husker feil..:eek:
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Har selv VPI Superscoutmaster Signature m/Benz Micro LP. Har hverken tvunnet kabelen, eller montert antiskating-kitet. Arma/pick up står rett på hos meg ihvertfall.
    Forøvrig kjempefornøyd med arma's brukervennlighet. :)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Tror ikke det er "mulig" å tvinne kabel på Sig. modellen. Da ville du nesten kunne bruke den til å slå baseball med...

    Jeg har også anti-skate saken, men den er ikke i bruk her.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Parelius skrev:
    Tror ikke det er "mulig" å tvinne kabel på Sig. modellen. Da ville du nesten kunne bruke den til å slå baseball med...

    Jeg har også anti-skate saken, men den er ikke i bruk her.
    Der ser du! ;) ;)
    Innstilling av denne platespilleren var som en drøm. Så jeg har nesten glemt hvor lite jobb det faktisk var.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Ett problem som jeg hadde, og som kan være av interesse ut over mitt enkelttilfelle:

    Med Koetsu Urushi i armen, så hadde jeg sporingsproblemer. Ved å hive på Blue Tac rett over PU-hodet, så ordnet det seg. Problemet er generelt følgende: Det er PU-er som er forholdsvis stive, men som samtidig ikke har den nødvendige masse. I slike tilfeller kan en få problemer. Det er en av grunnene til at jeg personlig ville ha valgt en Sign. Nå har jo VPI egene 3 GRAM STAINLESS STEEL HEADSHELL WEIGHT som kan brukes for å løse dette problemet, men Blue Tac eller liknende gjør samme nytten.

    Med Dyna. PU i armen var det ingen problemer. Såvidt jeg vet så er det ingen her på forumet med Scout og Dyna. som har hatt dette problemet. Med en Helikon mono i armen, så trenger jeg litt ekstra vekt.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.759
    Antall liker
    491
    Sted
    Stockholm
    Parelius skrev:
    Tror ikke det er "mulig" å tvinne kabel på Sig. modellen. Da ville du nesten kunne bruke den til å slå baseball med...

    Jeg har også anti-skate saken, men den er ikke i bruk her.
    Hva er grunnen til at du ikke bruker anti skatingen? Fungerer den ikke etter hensikten? :eek:
     

    ragfur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2004
    Innlegg
    180
    Antall liker
    14
    Godt å høre noen erfaringer med denne armen. Da er jeg ihvertfall ikke i tvil om jeg skal bestille med antiskating evnt.. Gunnar Brekke i Fidelity ga den veldig bra kritikk for en stund siden, men mente at den var litt uraffinert et sted mot øvre mellomtone. Har du noe å innvende angående dette? Er dette kanskje noe man bare legger merke til ved å bruke såå sinnsykt dyr pu som han gjorde i den testen? Var vel en Lyra til 17000 hvis jeg ikke husker feil..:eek:
    Jeg kan nok ikke uttale meg om eventell mangel på raffinement et sted mot øvre mellomtone. Jeg hadde tidligere samme PU (DV10X5) på en gammel kenwood. Det var interessant å høre samme PU på forskjellig spiller. Alt ble jo bedre, spesielt bassen som både ble dypere og mer distinkt uten at det ble mindre av den. Jeg synes imidlertid det tok litt tid før alt var på plass, det kan komme av innspilling av motor/senterleie, men og også pga at jeg oppdaget dette med at nåla trakk seg skjev (og at jeg kompenserte for det).
    Mot slutten av året er det tid for en ny PU og da vurderer jeg å gå opp ett hakk eller to med Dynavector, Lyra Dorian eller Benz Glider.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Cundis skrev:
    Hva er grunnen til at du ikke bruker anti skatingen? Fungerer den ikke etter hensikten? :eek:
    Ikke annet enn at ting fungerer uten den med den PU jeg nå har.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ser signarmen koster ca 4000,- ekstra...nå er jeg ingen Nordost fan(har høyttalerkabler blue heaven),,men finjusteringen av stifttrykk er jo kjekt..MEN det står at sign armen har mekanisk antiscate...er det den dingsen med gummiringene det menes da,eller er det en annen løsning??

    det blir i så måte dynavector eller Benz på meg,en high output til å begynne med,så får feks en low glider og stepup/mc riia være på ønskelisten i fremtiden....det som er gull med VPI er alle mulighetene.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Antiskatemekanismen er den samme på alle armene.

    (Altså den dingsen med gummiringene! Loddene som ble levert først var for tunge...)

    Men ikke glem følgende, som jeg anser som en fordel:

    større effektiv masse (gjør den mer anvendelig i forhold til flere PU-er)
    Silikondempingen (som kan være greit å ha i forhold til visse PU-er)
     

    ragfur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2004
    Innlegg
    180
    Antall liker
    14
    ixos_76 skrev:
    Ser signarmen koster ca 4000,- ekstra...nå er jeg ingen Nordost fan(har høyttalerkabler blue heaven),,men finjusteringen av stifttrykk er jo kjekt..MEN det står at sign armen har mekanisk antiscate...er det den dingsen med gummiringene det menes da,eller er det en annen løsning??

    det blir i så måte dynavector eller Benz på meg,en high output til å begynne med,så får feks en low glider og stepup/mc riia være på ønskelisten i fremtiden....det som er gull med VPI er alle mulighetene.
    Jeg trodde også at differansen var 4 tusen, men sener fikk jeg høre (er ikke sikker på hvor, og jeg tar forbehold om at jeg husker riktig) at den selges med signature for ca 16 000,-. Har du prisdifferansen fra web eller fra imprtøren (www.taaimport.no)?

    Antiskatingmekanismen koster 700 $ på web og jeg antar at www.taaimport.no selger den for en drøy tusenlapp.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    USD 100, mener du vel, ragfur. (Ikke USD 700) Horribel pris uansett!

    Prisdiff. er USD 500 mellom Scout med standard vs. Sign. arm. Det bør bli mindre enn NOK 4.000 her hjemme. Hvis ikke, så prut! (Det er da flere sjapper som selger VPI her på berget.)

    Da skulle antiskate være med i prisen på Scout med Sign. (http://www.vpiindustries.com/products_jmw9sig.htm)
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.759
    Antall liker
    491
    Sted
    Stockholm
    Tor på Lyric fortalte meg for et par mnd siden at Scout med signaturarm koster 16500, eller var det 16900..? Egentlig verdt det, m.t.p. større fleksibilitet i forhold til valg av PU'er.. Hvis man da bare kunne være sikker på at armkablingen i signaturarmen ikke gjør ugang da.. :eek:
     

    ragfur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2004
    Innlegg
    180
    Antall liker
    14
    Parelius skrev:
    USD 100, mener du vel, ragfur. (Ikke USD 700) Horribel pris uansett!

    Prisdiff. er USD 500 mellom Scout med standard vs. Sign. arm. Det bør bli mindre enn NOK 4.000 her hjemme. Hvis ikke, så prut! (Det er da flere sjapper som selger VPI her på berget.)

    Da skulle antiskate være med i prisen på Scout med Sign. (http://www.vpiindustries.com/products_jmw9sig.htm)
    Ja her var jeg nok helt på jordet, både med hukommelsen og matematikken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn