Som jeg skrev tidligere så må høyre vegg også behandles.Jeg har prøvd ulike konfigurasjoner med demping på venstre side, uten at jeg har klart å få til noen forbedringer. Det kan vel tenkes at det er noe annet enn refleksjoner fra denne siden som spiller inn i akkurat dette tilfellet?Balansekontroll endrer bare nivået. Men problemet kommer fra tidsdomenet i forhold til refleksjonene som ankommer til forskjellig tid. Dette er vi veldig følsom for og en balansekontroll eller EQ kan ikke løse dette godt. Løsningen har jeg allerede gitt.
Så man være sikker på at refleksjonene virkelig er senket tilstrekkelig fra hver høyttaler og det må man måle. Det er absorbenter som ikke demper godt nok (f.eks stoffet reflekterer for mye), de er for små, de er ikke plassert optimalt eller refleksjonene kan også komme fra annet enn sideflater (f.eks deler av sofaen eller via noe annet).
Men klarer man å få refleksjonene langt nok ned i nivå, så er jeg overbevist om at dette løser seg.
Da blir det vanskelig ja med dagens plassering....det har uansett ikke så mye å si, jeg kan ikke dempe venstre side i dette rommet, da det bygger for mye samme hva... tror vel bare jeg må leve med det.
Sist redigert: