Vinsnobbens vin og vinyl

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tror nok jeg ville valgt noe annet enn Langhe rosso til stiltonost. Da er det fram med portvin eller en søtlig tysk riesling som matcher det salte bedre.
    En riesling med en aning restsødme eller en god musserende ville gjort underverker for julematen.
    Helt enig der. Vi har bare et lite problem og det er at mange vinflasker ikke kan trekkes opp på én gang. Og hver vin tilpasses retten.

    Hvitvin har ellers her i huset blitt mer vanlig til mat. Tidligere gikk det for det meste i rødt. Ellers matcher jo en Alsace faktisk lutefisk.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    ErikB skrev:

    Først og fremst ligger forskjellen i at Elipsa er litt mer lettdrevne enn Virgo III. Det gir seg utslag i mer dynamikk enn det Virgo hadde på samme anlegg. Har også innsett at Virgo spilte ganske analytisk. Elipsa tilfører typisk Sonus Faber-varme, selv om jeg nå har vært gjennom en periode hvor Elipsa har spilt ganske så skarpt i mellomtone og diskant. Det er i ferd med å sette seg nå, høyttalerne begynner å bli mer balanserte. Ellers er lydbildet større i alle dimensjoner. Likevel trengs nok litt tid til før alt faller på plass.

    Dette stemmer med mine høyttaler-erfaringer. Det tar tid. Høyttalingen er en kombinasjon av to faktorer, driverne / kassen og rommet. God høyttaling er når høyttalerne og rommet snakker sammen. For å si det litt tabloid.

    Har du prøvd knipse-testen? Knips opp mot taket. Gå rundt i rommet. Tenk på, hva er forskjellen på det du hører nå, og det du hører i anlegget. Altså, direkte og indirekte lyd. Er Elipsa-ene hardere eller lysere enn det du hører, direkte? Eller heller, litt mørkere, mer avrundet?
    Den skarpe lyden i diskant/mellomtone er i ferd med å forsvinne. Leste et sted at Elipsa etter noen timer blir litt skarpe i diskant/mellomtone, men at dette gir seg etter hvert. Og slik er det blitt. Hadde en musikkgjeng (som du kjenner, ogh) på besøk helgen før jul, og de påpekte også at det var litt skarp lyd i høyttalerne. Dette er helt borte nå.
    På meg virker rommet som det er ganske dempet slik at det ikke er grunn til å mistenke at det er noe misforhold mellom rom og høyttaler. Det er heller snakk om å få spilt nok på dem slik at det blir balanse i lyden.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Her er et bilde av den andre armen, Abis SA 1.2 et japansk merke som Art Dudley i Stereophile har skrevet litt om. Se her.

    Det som er spesielt med denne armen er at den kan tilpasses alle pickuper, til og med pickuper som brukes til 78-plater. Det gjøres ved at VTF justeres med loddet som ligger foran pivot. Først balanserer man armen så den flyter 5 mm over plata. Deretter justeres stifttrykket med loddet som dere ser er innebygget i selve armen. Hullet foran på armen, rett før det avtagbare headshellet, gir rom for en ekstra vekt på 1,5 gram som gir mulighet for ekstra stifttrykk utover de 3 grammene som er mulig å stille på VTF-loddet.

    Lydmessig ikke ulikt SME-armen, men ikke like brukervennlig som SME. Kvalitetsinntrykket er også bedre på SME, men Abis har andre kvaliteter som tilpasning til en hvilken som helst pickup.



    IMG_0497.jpg
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Måtte lage litt kraft da sønnen skal ha med seg hovedrett til nyttårsfesten sin i morgen. Jeg har derfor partert en kylling til middag i dag. Til den har jeg tatt fram en generisk "billigburgund" (nåja, 250 kr er ikke billig...). Det står bare Bourgogne pluss produsentnavn og årgang, som betyr at druene kan komme fra hele området som heter Bourgogne.

    2014 er en ok årgang, men nå kommer 2015 som ser ut til å bli en legendarisk årgang i Burgund. Importøren Moestue Grape Selections sier at i gode årganger er kvalitetsforskjellen liten mellom de rimeligste og de beste. Så da gjelder det kjenne sin besøkelsestid i året som kommer.

    IMG_0498.JPG
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset, Erik. En burgunder er en god vin uansett pris, de begynner jo ikke akkurat på hundrelappen heller.
    Godt nyttår med både god vin og god musikk. :)
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Takk for tipset, Erik. En burgunder er en god vin uansett pris, de begynner jo ikke akkurat på hundrelappen heller.
    Godt nyttår med både god vin og god musikk. :)
    Godt nytt år til deg også!
    Nyttårsforsettet for 2018 blir som tidligere år å drikke mer champagne enn i fjor! ;)
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Hyggelig å høre at Elipsa-ene har myknet, skal bli gøy å høre ved anledning. Hos meg er lyden litt for rund i toppen. I går oppdaget jeg at det blir bedre når jeg spiller høyt. Men utpå kvelden banket naboen på, 'vær så snill å skru ned'. Jaja. Får prøve igjen i dag, det er jo nyttårskvelden. Godt nyttår!
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Hyggelig å høre at Elipsa-ene har myknet, skal bli gøy å høre ved anledning. Hos meg er lyden litt for rund i toppen. I går oppdaget jeg at det blir bedre når jeg spiller høyt. Men utpå kvelden banket naboen på, 'vær så snill å skru ned'. Jaja. Får prøve igjen i dag, det er jo nyttårskvelden. Godt nyttår!
    Godt nytt år ogh!

    Si fra, så finner vi en dag hvor du kan lytte til Elipsa.
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Takker for det! Vet du hva slags diskant-drivere som sitter i dem? Jeg vurderer å prøve noen nye drivere i mine. Celestion CDX1-1445 sitter i (4 stk), de gjør mye bra, men er litt runde i toppen. Kanskje jeg prøver PRV Audio D290Py-S som ikke koster all verden, selv om beryllium nok hadde vært bedre.
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Glemte å si at diskantene samarbeider med Acoustic Elegance TD10X bass/mellomtone, i mine fronthøyttalere. Disse får drahjelp, av et par effekthøyttalere, med to mindre bass-drivere og en diskantdriver hver. Altså en "heftig" spredning av lyd med tanke på at godt reflektert lyd kan hjelpe på lydbildet og iallfall få musikken til å låte mer "levende" i rommet. Min høyttalerløsning er litt ute på tur, kan man si, off the beaten track, kanskje jeg ble varig skadet av lengre bekjentskap med Bose 901 dengang da, og Dynaudio Consequence senere. Det skulle ikke forbause meg om Elipsaene, riktig innstilt, gir et ennå klarere lydbilde. Elipsaene har vel tre front-fyrende drivere, ikke mer, ikke mindre? Pluss bassporter på baksiden?
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Takker for det! Vet du hva slags diskant-drivere som sitter i dem? Jeg vurderer å prøve noen nye drivere i mine. Celestion CDX1-1445 sitter i (4 stk), de gjør mye bra, men er litt runde i toppen. Kanskje jeg prøver PRV Audio D290Py-S som ikke koster all verden, selv om beryllium nok hadde vært bedre.
    Det er Scanspeak 33 mm ring radiator diskanter. Samme som sitter i Stradivari.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    4. januar... lysten på vin er i ferd med å komme tilbake etter mye smaking i jula. I kveld nok en generisk burgunder, hvit denne gangen, på chardonnay. Frisk, lett syrlig og mineralsk, modne epler og kalk, noe fedme som en hvit burgunder skal ha. Liten aning mer eikepreget enn hva jeg foretrekker, men dette er godt. :)

    Ingen musikk på anlegget i kveld. Ser på Le bureau, en fransk tv-serie om hemmelige tjenester i den frankofone verden.


    IMG_0499.JPG
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    > Scanspeak 33 mm ring radiator
    Det er interessant at driverne selv i topp høyttalere som dette ikke behøver å koste all verden. Jeg ser ikke helt denne på nett, men ser en ringradiator som likner til 140 daler. PRV-driverne kan jeg få til 60. Celestion-ene som sitter i til 45 (!). Jeg tok opp dette med designeren (Duke) men da ble han nesten fornærmet gitt. Poenget er designet, crossover osv osv, det er kjernen i saken, bare driverne gjør jobben brukbart. Mye viktigere å få det hele til å stemme, enn akkurat hvor ultimat hver driver er. Vel. Og i det store og hele har han lykkes i mine høyttalere. Men jeg ser at den nye modellen deres, Azel, har beryllium diskanter. Jfr
    RMAF room 2014, "Innovation Room", debut of the Azel loudspeaker
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Morsomt å spille Juicy Lucy: Get a whiff of this. Selv om det er en av de mest slitne platene i samlinga mi, den har nok vært med på mange fester før jeg kjøpte den brukt for noen år siden. Passer helt fint til litt billigere drivere. Og litt rimeligere vin kanskje! Pussig hvordan langhåra gutter som dette fikk til å låte så - unnskyld uttrykket - tøft. Prøv deres versjon av Midnight rider. Herlig. Det var noe med frihet i musikken dengang som ble borte seinere. Men vel, jeg har også glede av å spille Motorpsycho: The tower, for eksempel, med flott kåver av Håkon Gullvåg. Skjønt de gamle er eldst. På tide å sette på Spooky Tooth sin versjon av I am the walrus, en annen klassiker her i huset.
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Jeg vil dele en annen opplevelse også. Noe av det beste jeg hørte av lyd siste år var i Universitets aula i Oslo, Maren Selvaag i høst, vi satt bare ti meter fra flygelet hun spilte på, utrolig fin luftig lyd i lokalet. Jeg ble sittende og fundere på hva som ga så luftig og lys lyd, var det takhøyden, de litt spesielle romdimensjonene, eller hva. Det var etter dette at jeg begynte å tenke på å skifte diskantdriverne i anlegget. Vi kjøpte plata hennes (Close to shore), fikk den tilmed signert, men den er tatt opp i et New York studio som ikke på langt nær har samme klangen som i aulaen, så jeg kan dessverre ikke sammenlikne live / plate. Jeg leser at en norsk fiolinist kaller lyden i aulaen "fantastisk".
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    > Scanspeak 33 mm ring radiator
    Det er interessant at driverne selv i topp høyttalere som dette ikke behøver å koste all verden. Jeg ser ikke helt denne på nett, men ser en ringradiator som likner til 140 daler. PRV-driverne kan jeg få til 60. Celestion-ene som sitter i til 45 (!). Jeg tok opp dette med designeren (Duke) men da ble han nesten fornærmet gitt. Poenget er designet, crossover osv osv, det er kjernen i saken, bare driverne gjør jobben brukbart. Mye viktigere å få det hele til å stemme, enn akkurat hvor ultimat hver driver er. Vel. Og i det store og hele har han lykkes i mine høyttalere. Men jeg ser at den nye modellen deres, Azel, har beryllium diskanter. Jfr
    RMAF room 2014, "Innovation Room", debut of the Azel loudspeaker
    Så vidt jeg vet er diskanten i Elipsa og Stradivari laget på spesifikasjoner fra Sonus Faber. Men med de prisene du nevner, så går det jo helt innafor å prøve om du vil bytte diskanter i AK'ene dine.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Morsomt å spille Juicy Lucy: Get a whiff of this. Selv om det er en av de mest slitne platene i samlinga mi, den har nok vært med på mange fester før jeg kjøpte den brukt for noen år siden. Passer helt fint til litt billigere drivere. Og litt rimeligere vin kanskje! Pussig hvordan langhåra gutter som dette fikk til å låte så - unnskyld uttrykket - tøft. Prøv deres versjon av Midnight rider. Herlig. Det var noe med frihet i musikken dengang som ble borte seinere. Men vel, jeg har også glede av å spille Motorpsycho: The tower, for eksempel, med flott kåver av Håkon Gullvåg. Skjønt de gamle er eldst. På tide å sette på Spooky Tooth sin versjon av I am the walrus, en annen klassiker her i huset.
    Kjenner ikke Juicy Lucy, men ser at de ligger på Apple music. Får høre på det med hodetelefoner når jeg er på farta. Motorpsycho er konge! Liker The Tower veldig godt, spesielt side a og b. Men de har også en imponerende katalog det er verdt å lytte til. Motorpsycho må vel være et av de sammenhengende lngstlevende norske banda, og finnes det andre norske band som har flere utgivelser?
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Jeg vil dele en annen opplevelse også. Noe av det beste jeg hørte av lyd siste år var i Universitets aula i Oslo, Maren Selvaag i høst, vi satt bare ti meter fra flygelet hun spilte på, utrolig fin luftig lyd i lokalet. Jeg ble sittende og fundere på hva som ga så luftig og lys lyd, var det takhøyden, de litt spesielle romdimensjonene, eller hva. Det var etter dette at jeg begynte å tenke på å skifte diskantdriverne i anlegget. Vi kjøpte plata hennes (Close to shore), fikk den tilmed signert, men den er tatt opp i et New York studio som ikke på langt nær har samme klangen som i aulaen, så jeg kan dessverre ikke sammenlikne live / plate. Jeg leser at en norsk fiolinist kaller lyden i aulaen "fantastisk".
    Ja, Universitets aula er et flott konsertlokale. Har vært der flere ganger. Hørte bl a Charlie Haden med Carla Bley og Liberation orchestra der for noen år siden. Til å begynne med var det helt forferdelig lyd; sannsynligvis hadde lydteknikerne justert lyden med et tomt lokale, men sakte men sikkert ble lyden bedre og bedre og siste halvdel var helt fantastisk lydmessig. Konserten var fantastisk hele veien. Glad jeg fikk med meg denne. Et år eller to etter var Charlie Haden borte.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Jeg vil dele en annen opplevelse også. Noe av det beste jeg hørte av lyd siste år var i Universitets aula i Oslo, Maren Selvaag i høst, vi satt bare ti meter fra flygelet hun spilte på, utrolig fin luftig lyd i lokalet. Jeg ble sittende og fundere på hva som ga så luftig og lys lyd, var det takhøyden, de litt spesielle romdimensjonene, eller hva. Det var etter dette at jeg begynte å tenke på å skifte diskantdriverne i anlegget. Vi kjøpte plata hennes (Close to shore), fikk den tilmed signert, men den er tatt opp i et New York studio som ikke på langt nær har samme klangen som i aulaen, så jeg kan dessverre ikke sammenlikne live / plate. Jeg leser at en norsk fiolinist kaller lyden i aulaen "fantastisk".
    Takk for fint tips om Maren Selvaag! Liker platen hennes.
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Takk for kommentarer! Da er 4 diskanter bestilt (PRV Audio D290Py-S 1" Polyimide Horn Compression Driver 8 Ohm 1-3/8"-18 TPI), til 2900 kr med frakt fra Parts Express, som sier de refunderer innen 45 dager hvis det ikke funker.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Takk for kommentarer! Da er 4 diskanter bestilt (PRV Audio D290Py-S 1" Polyimide Horn Compression Driver 8 Ohm 1-3/8"-18 TPI), til 2900 kr med frakt fra Parts Express, som sier de refunderer innen 45 dager hvis det ikke funker.
    Dette blir spennende ogh! Og det er jo en nobrainer når du kan få refundert hvis det ikke funker.

    Hørte på Juicy Lucy i går, og det er jo virkelig partymusikk! Minner meg om The Allman Brothers Band til tider, spesielt de eldste utgivelsene. Skal prøve å få tak i noen plater av dem!
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.287
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser bra ut dette!

    Selv foretrekker jeg hvite med litt sødme til ost. Spesielt er det utfordrende med rødvin til blåmugg og særlig roquefort. Men til de andre, den harde (Gruyère?) spesielt funker det ofte med en syrahbasert rødvin. Uansett kos deg! :)
    For ikke å snakke om en sautern til blåmyggelost.

    Flott tråd! Håper du holder motivasjonen oppe og fortsetter :)
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Ved siden av Juicy Lucy - helt overende på mange kutt, men vesentlig morsomt på andre (min vurdering), kan man prøve Patto, og andre med bluestendenser i Europa. Tilmed Thin Lizzy. Jailbreak f x. Jeg berørt, da den kom. Omsider, tenkte jeg. Den er fortsatt heftig.

    Testing av diskanter går framover. Nye diskanter gjør antakelig jobben noe bedre, luftigere lyd, og jeg har bestilt et fullt sett. Jeg får ikke aula-lyd men bedringen er merkbar.
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    En plate vi kommer tilbake til, for å teste drivere, er Shelby Lynne: Just a little lovin - Lost highway, 2008. Flott musikk og lyd.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Ser bra ut dette!

    Selv foretrekker jeg hvite med litt sødme til ost. Spesielt er det utfordrende med rødvin til blåmugg og særlig roquefort. Men til de andre, den harde (Gruyère?) spesielt funker det ofte med en syrahbasert rødvin. Uansett kos deg! :)
    For ikke å snakke om en sautern til blåmyggelost.

    Flott tråd! Håper du holder motivasjonen oppe og fortsetter :)
    Ja, enig, blåmugg og sauternes er en super kombo.

    Det kommer litt mer her etter hvert. Hadde tenkt å legge ut noen bilder fra en bursdag jeg var i sist helg hvor det ble servert spegris og gode viner til. Glemte helt å ta bilder, og søndag var formen så der at det ikke ble noe posting her. Men det ble servert en sjampis av god kvalitet til en ikke ublu bris på litt over 300 kr for grand cru kvalitet. Launois Grand cru reserve brut. Foreløpig holder forsettet med mer bobler enn i fjor!

    launois.jpg
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Nå en runde med The Band på mofi. Flott lyd og super kvalitet på vinylen. Helt tyst mellom sporene.

    IMG_0502.JPG
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Ved siden av Juicy Lucy - helt overende på mange kutt, men vesentlig morsomt på andre (min vurdering), kan man prøve Patto, og andre med bluestendenser i Europa. Tilmed Thin Lizzy. Jailbreak f x. Jeg berørt, da den kom. Omsider, tenkte jeg. Den er fortsatt heftig.

    Testing av diskanter går framover. Nye diskanter gjør antakelig jobben noe bedre, luftigere lyd, og jeg har bestilt et fullt sett. Jeg får ikke aula-lyd men bedringen er merkbar.
    Takk for musikktips! Har en del Thin Lizzy, men Patto må jeg sjekke ut.

    Artig erfaring du gjør deg med nye diskanter. Husk å la de spille lenge nok før du gjør deg opp en mening. Erfaringen med Elipsa var at det ble veldig skarpt i diskanten før det nå har satt seg. Det er først nå på nyåret Elipsa har begynt å spille med den varmen som Sonus Faber er kjent for.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    En plate vi kommer tilbake til, for å teste drivere, er Shelby Lynne: Just a little lovin - Lost highway, 2008. Flott musikk og lyd.
    Ja, Shelby Lynne husker jeg du har spilt ved anledning. Jeg synes det er bra musikk, men de andre som var med på den musikkvelden var litt reserverte...
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Tirsdagsvinen er en malvasiavin fra Skerk i regionen Venezia-Giulia på grensa mot Slovenia. Aprikos på farge og duft i tillegg til tropiske frukter. Ganske crisp vin med litt snerp og tydelige tanniner som strammer opp vinen. Bra tirsdagsvin. :)

    Området her i nordøstitalia, Slovenia og Kroatia lager mye bra vin i denne stilen. Jeg var en tur i Zagreb i november og fikk smakt en del kroatisk vin og det var utrolig høy kvalitet på vinene. Gjerne litt lette, crispe i stilen, veldig behagelig og interessante å drikke. Dessverre er det ikke så mange viner fra Kroatia tilgjengelig i Norge, men er du på tur i Zagreb, anbefaler jeg å stikke innom Wine bar Bornstein.

    skerk.jpg
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Et lite glass riesling på en fredagskveld. Ingen platesnurring i kveld, men et glass for å feire seier på kveldens quiz på Bohemen. :)

    2015 er markant bedre år enn 2016, og denne er allerede i ferd med å utvikle typiske mineralske aromaer, noe som ofte er et kjennetegn på kvalitet. Men ikke alle liker det, jeg derimot elsker det.


    IMG_0504.JPG
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Og så litt rød vin til et kjøttstykke. Østsside Bordeaux fra topp årgang (2010). Østside modner raskere enn vestside, så denne er på vei mot toppen.
    Nedsatt en hundrelapp til 159 bols. Inngangsnivå på Bordeaux, godt kjøp. Fikk også tips fra Jon om denne. Mine eksemplarer har vært top notch.


    IMG_0506.JPG
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Og så litt fargerikt på spilleren. Colors av Beck på 45. Har ikke mange album på 45, blir opp av stolen for å snu hele tiden. Men det låter friskt og fint.

    IMG_0507.JPG
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Et tips fra en ikke vinsnobb til en vinsnobb. Pintia 2012.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn