Vindusposten min!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    JanR skrev:
    Gratulerer Thumper :)

Aner ikke hva slags høytaler det er jeg ser på bildet men regner med boblen sprekker snart ? ;)

/jan
    Ja, den gjør jo det... jeg er ikke så flink til å spare på slike "hemligheter"...
    Det er en LaScala...
    Navnet skjemmer ingen ;D

Man kan anta det er en WLM ? (orker ikke google)
    Hvis ja, ny modell ?

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    JanR skrev:
    Thumper skrev:
    JanR skrev:
    Gratulerer Thumper :)

Aner ikke hva slags høytaler det er jeg ser på bildet men regner med boblen sprekker snart ? ;)

/jan
    Ja, den gjør jo det... jeg er ikke så flink til å spare på slike "hemligheter"...
    Det er en LaScala...
    Navnet skjemmer ingen ;D

Man kan anta det er en WLM ? (orker ikke google)
    Hvis ja, ny modell ?

/jan
    Ja, det er WLM, og ja det er den nyeste modellen derfra. Pakket de ut i kveld og har fått en tre/fire timer på de så langt... Så langt lover det godt! En skikkelig trampetakten høyttaler.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ble litt nysgjerrig, tror jaggu jeg må google litt alikevel :)

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Ikke dumt det ;)
    Det er en spennede sak med en anderledes diskant enn de fleste er vant til å se... :)
    Men nå tror jeg snart jeg må stenge musikken her... krampe i taktfoten, begynnende whiplash i rockenakken og et tåpelig glis som har flyttet ørene noen cm bakover i fire timer nå ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Ikke dumt det ;)
    Det er en spennede sak med en anderledes diskant enn de fleste er vant til å se... :)
    Men nå tror jeg snart jeg må stenge musikken her... krampe i taktfoten, begynnende whiplash i rockenakken og et tåpelig glis som har flyttet ørene noen cm bakover i fire timer nå ;D
    ;D ;D

Snart seng på meg, kjenner jeg 8)
    Skumleste litt her --> http://www.6moons.com/audioreviews/wlm5/lascala.html

Ser jo interesant ut, selv om det ikke Klipsch ;)

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    JanR skrev:
    Thumper skrev:
    ;D ;D

Skumleste litt her --> http://www.6moons.com/audioreviews/wlm5/lascala.html

Ser jo interesant ut, selv om det ikke Klipsch ;)

/jan
    Det er interessant lesestoff ja! Og så langt kan jeg si at det lover meget godt dette! Gleder meg til å komme hjem i dag å få spillt mer på de. Skal bli spennede å høre hvordan det blir når det får endel fler timer på seg! WLM selv sier at de trenger et par uker før mellomtonen er på plass.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Fine de der WLM sakene. Hørte litt på noen sånn på messa i Horten. For min del var det de høytalerne jeg likte best der.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    rolfozzy skrev:
    Fine de der WLM sakene. Hørte litt på noen sånn på messa i Horten. For min del var det de høytalerne jeg likte best der.
    Ja, liker godt WLM jeg også ;)
    Har nå hørt på Diva, som jeg jo hadde en periode, Lyra MkII på Horten messa og LaScala i noen timer i går kveld.

Alle utmerker seg med å være rytmiske, musikalske lydgjengivere. Familietrekkene er der selvom de har tre helt forskjellige diskant løsninger. Diva: Coax element, Lyra MkII: SuperPac og LaScala: 2,5" papir element!

Diskant elementet i LaScala:

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Jepp! Her er det ting i utvikling ja ;D
    Det går seg nok til dette ;) En utrolig rytmisk ht! Kvikk og dynamisk! Og så har jeg begynt å høre en liten anelse forandring/forbedring i mellomtonen...

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da er det vel på tide å komme med de første lytteinntrykkene av WLM La Scala...

Siden torsdag så har de fått en 30-32 timer på seg, og det har gjort ting med lyden.
    Da jeg først koblet de opp var de veldig livlige i stilen, kjapp, rytmisk og litt lys. Manglet litt i mellomtonen. Nå er de forsatt livlige, kjappe og rytmiske, men mellomtonen faller på plass og jeg vil ikke kalle de lyse i lyden lenger! Diskanten har blitt luftigere og fått bedre oppløsning. Bassen blir stadig dypere, men den beholder sin definisjon. Nå har de som har vært hos meg og hørt på Almarro/Cornwall hørt hvordan jeg vil ha bass(og jeg har bare fått positive tilbakemeldinger). Dyp og definert! La Scala gjør nesten det same som Cornwall der.

Nå må jeg legge til at La Scala, som de andre WLM ht er "justerbar" i bassen, men de er mye enklere å justere. De følger med to sett med "pucker" til å sette i bassrefleks porten. Forskjellen på de er diameteren på hullet i de. Pr nå kjører jeg med de med størst hull. Jeg har plassert ht 1m fra bakvegg, og 60cm fra sidevegg, så de skal ikke få noe hjelp fra hjørnet... Der har jeg også plassert DaaD for å ta seg av div uønskede refleksjoner.
    Så nå sitter jeg her på jobben igjen, og venter utålmodig på at den skal ta slutt så jeg kan komme meg hjem og høre på mer musikk!

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    En liten oppdatering til :)

Ting er i utvikling her! Nå har jeg fått ytteligere endel timer på LaScala og de begynner å bli riktig så bra! Bassen har jeg nå tunet til den strammeste av de mulighetene jeg har! Og da er den bra! Det hjalp også på mellomtonen. Jeg føler at det ble mere homogenitet der da, men det kan også være pga antall timer på de... diskanten er jeg bare positiv til! Høyttalerne varter opp med et stort og presist lydbilde. Det er kanskje ikke de høyttalerne som gir det aller største 3d bildet, men de varter opp med et meget realistisk lydbilde i mine ører. De er nok klart mer presise i projiseringen av lydbildet enn Cornwall.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Spennede thumper......kanskje du har en kaffe på lur en kveld det måtte passe.....

La scala har jeg hørt før , men ikke wlm s la scala....så det kunne jo vært veldig spennede altså----

Er dette en ht du skal spille på selv , eller noe du har på lån ?

Du har vel fortsatt kjelleranlegg , eller måtte dette vike til fordel for kinodelen ?

Mvh Espen Saatvedt.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    ssm skrev:
    Spennede thumper......kanskje du har en kaffe på lur en kveld det måtte passe.....

La scala har jeg hørt før , men ikke wlm s la scala....så det kunne jo vært veldig spennede altså----

Er dette en ht du skal spille på selv , eller noe du har på lån ?

Du har vel fortsatt kjelleranlegg , eller måtte dette vike til fordel for kinodelen ?

Mvh Espen Saatvedt.
    Hei Espen!
    Bare å slå på tråden det så setter jeg over kaffen!

Har kjeller anlegget fortsatt ja. Der står jo Cornwall nå. Jeg kommer nok bare til å kjøre tokanals kino... Det funker helt greit :D Gidder ikke begynne med flerkanal og receivere.

Dette er en ht jeg vil ha selv!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Huff det hørtes tungt ut......med cornwall i underetagen Frode ;D ;D ;D

Plinges snart da...må få hørt disse nye..

Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted

Nå har de gått seg greit til! Spiller med et stort åpent lydbilde. Presisjonen og rytmen i de er veldig bra. Det er en presisjon og nærver i musikken som er deilig. Stemmer blir gjengitt troverdig, og står bra frem i musikken. Gitar, trommer og bassgitar låter svært realistisk.
    Satte meg ned i går og hørte gjennom noen sære jazz innspillinger med flott lyd og mye dynamikk. La Scala takler de med bravour! Jeg blir litt satt ut av hvor presist de spiller. De fyller kanskje ikke huset med lyd på samme måte som Cornwall og har nok ikke så voldsom dynamikk som disse, men i fra sweeetspot eller nærliggende områder er de utrolig bra. Trenger ikke sitte helt i senter heller... Jeg har et par sofaer bak lyttestolen, og de låter bra der også :)
    Brukte også noen Telarc innspillinger med klassisk musikk for å teste det, og det låter bra. De formidler dynamikken og størrelsen på orkesteret bra. Og når de tar av med pauker o.l så går det så parketten hopper. De varter opp med en bass jeg ikke trodde var mulig fra en 8"

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert Thumper.....

6c33c er fantastisk rør , både musikalsk og utseendesmessig.....ikke er de så forferdelig dyre heller i orhold til andre trioder,.....

må komme å å hørt la scala snart nå.....låter sikkert veldig flott...Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    JanR skrev:
    Aha, CW'ene har ynglet ;) ::)

http://moiz.no/produkter/johnblue-audio-art/johnblue-jb3.html
    Litt artige de der.
    Kontor anlegget ?

/jan
    He-he.. Ikke Klipsch avkom nei...
    Men en artig ht er det. Den leverer overraskende bra lyd. Selvfølgelig ikke som CW, men dog bra! Jeg driver og jakter litt på et nytt kontor anlegg ja. Da er singeldriver noe som frister. Jeg tror det er tingen på så kort lytteavstand som det blir her.
    Har lånt et par av moiz, samt en Kingrex T20U og et sett JB kabler. Driver og spiller de inn litt før jeg skal lytte mer seriøst på de.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Har lånt et par av moiz, samt en Kingrex T20U og et sett JB kabler. Driver og spiller de inn litt før jeg skal lytte mer seriøst på de.
    Artige små det der, ikke fått hørt på de ennå riktig nok.
    Bra du og andre tester ut litt først før jeg hiver meg på noe ;)
    Slenger ut litt inntrykk etterhvert du da.

/jan

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.409
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    De trenger ganske mange timer på seg, men etter det så blir det bra - veldig bra :)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.409
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Er de helt nye fra boksen? Dersom det så er de nok ganske innelukket og tamme i bånn. Jeg gikk nok ikke hardt til verks for å spille de inn, men du kan jo prøve å sette de i motfase - front mot front og la de stå og spille noen døgn på litt over normalt volum.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    mteinum skrev:
    Er de helt nye fra boksen? Dersom det så er de nok ganske innelukket og tamme i bånn. Jeg gikk nok ikke hardt til verks for å spille de inn, men du kan jo prøve å sette de i motfase - front mot front og la de stå og spille noen døgn på litt over normalt volum.
    De hadde vært hos en kunde i 2-3 dager sa moiz... men er litt som du beskriver. Får vel heller la de "skure og gå" noen timer. Jeg har ingen monokilde tilgjengelig.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da har jeg fått noe fler timer på JB3 og Kingrex i helgen. Må så langt si at det er en positiv erfaring å lytte på disse! Som nærfelts ht funker JB3 utmerket, og er en het kandidat til mitt kontoranlegg. De spiller overraskende bra i bassen. Litt mer definisjon kunne vært ønskelig, men da dømmer jeg de strengt... Med Kingrex tilkoblet blir stemmer litt "flatere" enn jeg er vant til, men når jeg kobler på Almarro'n bedrer det seg. Nå er det ikke noe tema å bruke Almarro på de hvis jeg ender med JB på kontoret, så de blir bedømt ut fra samspillet med Kingrex T20U.
    Nå er ikke jeg så flink til å beskrive lyd, men skal prøve alikevel... JB3 og Kingrex T20U er musikalske, de spiller med overraskende tyngde og varme. Holografien imponerer meg, og de er bra presisjon i lydbildet. De setter opp en stor scene med tydelig plassering. Noe som må vurderes er stativer for å få de opp i ørehøyde. De funker best vinklet kraftig mot lytteposisjon og med elementet i ørehøyde. Utklinging og oppløsning i diskant området er bra nok. Kunne selvfølgelig vært bedre, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan kreve av en singeldriver i så henseende. Ei heller hvor mye jeg skal pirke slik på et kontor anlegg???
    Kunne vært interessant å teste ut den eksterne PSU'n som de kan levere. Sitter med en følelse at Kingrex nok er det svakeste leddet i denne komboen, men skal gi den en utfordring i kveld å koble den på Klipsch Cornwall III. Den har jo ca samme effekt som min Almarro, så det kan jo bli en interessant sammenligning...

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da har KingRex og JohnBlue forlatt mine klamme hender...
    Det ble ingen handel i denne omgang. En interssant opplevelse med "fulltone elementer" Kommer nok til å følge opp det litt i fremtiden...

Takk til Moiz for lånet og god service!

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Til tross for ferietider og mye annet å gjøre enn å sitte inne og lytte til musikk, så har det dukket opp noe meget interessant i nærheten av vindusposten min...

Lurer litt på om jeg skal ta en skikkelig utpakkingstråd her nå...

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.040
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ja, i og med at det er ferietid og lite som skjer her- så må du endelig gjøre det.... ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn