Vindusposten min!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Ja, det er den helt nyeste kreasjonen til WLM, Stella.

Samme diskant som i WLM LaScala, men med et 5.25" bass/melomtone element.
    En liten, slank og elegant gulvstående sak. Går overraskende dypt til å kun ha en 5.25"...

Her er den sammen med sin noe større slektning...

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kompakt gulvmodell :)

Du nevnte "billig" høytaler her tidligere, hva ligger den på sånn ca ?

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Tja... kan vel ikke huske jeg har nevnt billig, oppsettet på rommet til guttungen begynner å bli brukbart... Litt arvegods fra meg og noen nye ht nå, så er det vel greit. Da han har ett litt lite rom blir det fort mye bass der, så jeg tenkte at Stella med sitt lille element ville passe bra der. Har jo prøvd LaScala der også, men de ble ALLT for store der.

Her er dagens situasjon der.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Derfor "billig" 8)

Du skjemmer han bort :)
    Godt å se at arvingene får det inn fra barnsbein av.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Stella i underetagen , og Lyra MKII i stuen Thumper , dette blir knallbra !

Vakre de Lyra ene,.....det låter vel i signaturen WLM og det er svært bra rett og slett , Nordic hadde flott lyd med La scala på messa i allefall.....

men hvor har du " Gjemt " Cornwallene....? Har jr lagt beslag på din elskede EMC UP også....? eller er det bare du som " låner" bort , og går over til redWine....dac.

Mvh Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Cornwall står foreløpig i kjellerstuen... Deres tid hos meg går nok mot en slutt nå dersom jeg får det som jeg vil.
    Stella står pr nå hos guttungen... Hvor også EC'n står. Synes det var voldsomt råflott å bare bruke den som drivverk. Lydmessig ligger den bak Red Wine Isabellina. og guttungen hadde ingen spesielt bra cd-spiller.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    ssm skrev:
    Stella i underetagen , og Lyra MKII i stuen Thumper , dette blir knallbra !

Vakre de Lyra ene,.....det låter vel i signaturen WLM og det er svært bra rett og slett , Nordic hadde flott lyd med La scala på messa i allefall.....

Mvh Espen
    Lyra er i mine øyne en svært stilig høyttaler. MEN viktigst er lyden i de! Det er uten tvil den beste høyttaler jeg har hatt hjemme. Og en av de jeg har likt best av de jeg har hørt utenfor hjemmet også. Jeg hørte de første gang på Hortenmessa i fjor, og ble umiddelbart begeistret for de. Jeg hadde da hatt Diva på prøve hjemme i lengre tid så jeg kjente litt til WLM lyden. Lyra er nok en mer oppløst og kanskje litt enklere ht å få til enn Diva. Bass fundamentet er bra. fullt på høyde med Cornwall. De krever nok litt akustiske tiltak for å vise seg fra sin aller beste side i bassen, men der vet jeg hva som skal til...

Lyra har en litt annen klangsignatur enn LaScala'ne som ble brukt på Hortenmessa. Personlig synes jeg LaScala spiller best med en push-pullforsterker med litt krefter. Jeg bruker jo Almarro som er SET. Ikke noe problem med kreftene egentlig, men LaScala virker nok tunet litt mer mot en PP forsterker med tanke på mellomtonen. jeg synes den fallt mer på plass med PP som f.eks WLM's egen Sonata.
    Lyra på sin side er så behaglig oppløst og velspillende at SET forstekerens vakre klang og deilige oppløsning kommer mer til sin rett. Lyra spiller musikk på en svært overbevisende måte. Lydblidet er stor og luftig. Instumentene får god plass, og vokalene høres naturlige og får mye plass. Innspillinger hvor vokalistene synger med stor kraft/dynamikk leveres helt uten komprimering av stemmene.

Et lite bilde til :)

Vedlegg

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Fant ut at jeg skulle legge ut et bilde av "motoren" i anlegget mitt :)

Fruen er ute av huset og jeg koser meg med Radka Toneff "Live in Hambug".
    Samspillet mellom Almarro A318B og WLM Lyra MkII er virkelig deilig!

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder Frode !

Snasene høyttalere du har fått deg , du har jo en real "hardware-park nå" he he.

Jeg får få til en tur å høre på disse flotte høyttalerne en dag , før julestria setter inn , om du skulle ha tid...Vi tar det på PM i tilefelle,

Almarro en tryller jo frem vakre toner ingen tvil om det......6c33c trioden har alltid imponert meg , enten i Almarro eller i Graafs OTL GM forsterkere.....

Mvh Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    ssm skrev:
    Flotte bilder Frode !

Snasene høyttalere du har fått deg , du har jo en real "hardware-park nå" he he.

Jeg får få til en tur å høre på disse flotte høyttalerne en dag , før julestria setter inn , om du skulle ha tid...Vi tar det på PM i tilefelle,

Almarro en tryller jo frem vakre toner ingen tvil om det......6c33c trioden har alltid imponert meg , enten i Almarro eller i Graafs OTL GM forsterkere.....

Mvh Espen
    Det er bare å ta seg en tur det Espen! Tid har jeg...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flott ! ringer deg til uken....

I morra er jeg opptatt med å innstallere Borderpatrol PSU :)

blir moro å høre disse Lyra mkII.

flott bilde av 6c33c i grunn.... ;)

Mvh Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Aahh... søndag kveld, fruen jobber, ungene er borte, været er begredelig og duger kun til å være inne i....
    Livet er herlig dere! ;D
    Jeg har fått i meg søndagsdosen med rødvin, og er klar for å kose meg resten av kvelden i sweetspot. Spillelista er lagt opp, med et relativt greit knippe norsk jazz. Starter med Frode Bergs energiske Dig It, fulgt av Come Shine with the Norwgian Radio Orchestra in Consert, så litt Jøkleba Live! før jeg tilbringer kveldens siste timer med et par Radka Toneff innspillinger... tja... tror dette blir en fin alenehjemmekveld :)

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Hm... Sitter og tenker litt nå...
    Jeg har pr nå en transistor DAC... Den spiller i grunn veldig bra, men klarer ikke slå meg helt til ro med den... Lurer litt på om jeg heller skal skaffe meg en rør DAC "rørhue"som jeg er... Noen som har noen forslag til hva de tror passer i mitt oppsett? DAC'n må ha USB eller Firewire inngang.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hva med disse tårn dac ene , de spiller jo bra , dog ikke rør , men allikevel.

LMC har bygget mange , de fåes vel med usb også om han ev konfig. en brukt en?

Audionote har jo noen fine rørdac er , når de spiller som best låter det flott , jeg har også desverre hørt noen av disse ikke gjøre det så bra også :-\

Du m som kjører på kun dac/cd bør jo ha noe som virkelig leverer der.....

Jeg prøver en Bryston dac nå , den imponerer meg , selvsagt ikke rør , for jeg vil ikke ha det , rett og slett pgaoppvarmingstiden....her er dac /cd ett medie som brukes når man har for dårlig tid til vinyl(les overtids-dager)

Mvh Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Tja... Vil jo ikke ha noe som låter dårligere enn EC'n min da... Kommer til å satse mer på pc-avspilling enn cd.
    Og nå kommer jeg til å "banne litt i kjærka" her...
    AN produkter har jeg som du vet en ingrodd skepsis til... Jeg har ennå ikke hørt noen som har imponert meg på noen måte, og de fleste jeg har vært borte i har vært dårlig sammensatt... Og som den skeptikeren jeg er så er jeg tvilende til den arbeidet som er gjort inne i boksene, når de ikke engang klarer å feste brytere... Også det at det er så store forskjeller fra boks til boks på produkter som egentlig skal være like gjør meg også skeptisk.

Transistor DAC er jo det jeg har nå... Spiller bra, men det er et eller annet jeg savner ved den...

Det med oppvarmingstid skjønte jeg ikke... Du har jo rørforsterker...spiller jo ikke akkurat optimalt den første halvtimen de da... Derfor spiller det ingen rolle for meg at den trenger litt tid før jeg spiller på den...

jaerbo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Hva med den Red Wine Audio dac'en som du hadde på "besøk" da? Hvilken erfrainger gjorde du deg mhp den?

JE

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Tror jeg vil kalle det dynamikk i lydbildet... litt vanskelig å sette fingeren på det sånn eksakt...

Samt at jeg er litt skuffet av at den bryter kontakten med iTunes når jag skrur av eller på lyset i stuen... Den er dermed ikke upåvirket av støy på strømnettet som den skulle vært pga batteridriften. Vinnie(Red Wine) sier han kan fikse dette for $100+fraktkostnader... Det synes jeg er for dårlig tilbud på et produkt som har en kjent "feil". Kan jo selvfølgelig koble den fra strømnettet hver gang jeg skal spille, men det gidder jeg ikke...
    Pirkete...? Ja, men det synes jeg at jeg har lov til å være.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Her har det jammen vært stille lenge nå... Hovedårsak til det er vel at jeg var litt fed-up med HFS og har prioritert familie i desember. Et hyttekjøp med påfølgende oppussing har fått fokus litt vekk fra Hi-Fi.

Nå derimot er "gnisten" tilbake, om enn kanskje med en litt annen vinkling. Jeg har tenkt å fokusere enda mindre på "Hi-Fi-riktige" innspillinger. Anlegget pr nå er EC'n, Almarro'n og WLM Lyra MkII. samt Analysis Big Oval Silver htkabel og Analysis Blue Oval signalkabel. Jeg synes dette funker svært så bra, også på mindre bra innspillinger.

Fremtidsplaner er å skaffe en ny DAC med USB eller Firewire for avspilling direkte fra laptopen. Syntes det låt bra med den RedWine saken jeg hadde, men den er returnert til produsent, da den dessverre ikke var solid nok. USB inngangen tok kvelden pga statisk elektrisitet, og batteridriften be påvirket av strømmnettet. Bl.a så kuttet den ut signalet dersom jeg skrudde av eller på lyset i samme rommet... Begge feilene var kjent av produsent, og kunne lett ordnes sa han. Men jeg satser heller på å skaffe meg en annen...

Andre ting på plantavla er å teste ut sølv signalkabel. Og se om jeg får interiørarkitekten til å gå med på noen akkustiske tiltak i stua... Tror(Vet...) det er endel å hente på å sette inn "bassfeller".

Men den største utfordringen jeg står ovenfor i 2010 har lite med Hi-Fi å gjøre.. Nemlig å lære meg vals... Kan ikke ett trinn der, og jeg bør kunne mange i løpet av de neste 3 1/2mnd...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Thumper skrev:
    Her har det jammen vært stille lenge nå... Hovedårsak til det er vel at jeg var litt fed-up med HFS og har prioritert familie i desember. Et hyttekjøp med påfølgende oppussing har fått fokus litt vekk fra Hi-Fi.

Nå derimot er "gnisten" tilbake, om enn kanskje med en litt annen vinkling. Jeg har tenkt å fokusere enda mindre på "Hi-Fi-riktige" innspillinger. Anlegget pr nå er EC'n, Almarro'n og WLM Lyra MkII. samt Analysis Big Oval Silver htkabel og Analysis Blue Oval signalkabel. Jeg synes dette funker svært så bra, også på mindre bra innspillinger.

Fremtidsplaner er å skaffe en ny DAC med USB eller Firewire for avspilling direkte fra laptopen. Syntes det låt bra med den RedWine saken jeg hadde, men den er returnert til produsent, da den dessverre ikke var solid nok. USB inngangen tok kvelden pga statisk elektrisitet, og batteridriften be påvirket av strømmnettet. Bl.a så kuttet den ut signalet dersom jeg skrudde av eller på lyset i samme rommet... Begge feilene var kjent av produsent, og kunne lett ordnes sa han. Men jeg satser heller på å skaffe meg en annen...

Andre ting på plantavla er å teste ut sølv signalkabel. Og se om jeg får interiørarkitekten til å gå med på noen akkustiske tiltak i stua... Tror(Vet...) det er endel å hente på å sette inn "bassfeller".

Men den største utfordringen jeg står ovenfor i 2010 har lite med Hi-Fi å gjøre.. Nemlig å lære meg vals... Kan ikke ett trinn der, og jeg bør kunne mange i løpet av de neste 3 1/2mnd...
    Spennede , ta kontakt med en danseskole, der kan du lære valsfra bunnen av , det går også an å dra alene på slike kurs , om du skal overraske madammen....

Giftemål på gang ?

i såfall gratulerer så mye Thumper....

Mvh Espen

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    En fornøyelse å lese igjennom tråden din.. :) Flotte bilder og mange spennende anlegg rundt i huset!

Irriterende med denne RedWine dac'en, både på kvalitet og kunderservice.

Etter å ha solgt dCS settet mitt var jeg også på utkikk etter en ny dac, enten med usb (kun asynkron, dvs. dCS, Wavelength eller Ayre) eller firewire. Jeg vurderte lenge en Weiss Minerva, men etter å ha hørt den syntes jeg det var et eller annet klinisk/sterilt over den.. En annen ting er at Minerva til 35k er akkurat samme dac som DAC2 til 21,5k - ganske mye ekstra for en fin front og føtter på apparatet. WLM Gamma Reference virker også spennende, med firewireløsning fra Weiss. Jeg vurderte også en M2Tech HiFace usb->s/pdif sammen med en "vanlig" dac. Valget mitt falt valget på Ayre. Jeg har hørt denne nå ved flere anledninger og må si det er en ytterst musikalsk dac, gleder meg veldig til jeg får den i hus - permanent, ikke bare på hjemlån. Kommer nå til uken. Jeg skal bruke denne med iMac/iTunes og teste ut Amarra, samt muligvis Twilight, som kommer snart..

Lykke til med vals-prosjektet! :)

jaerbo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Hei.

Jeg har og en RWA dac - Isabellina HPA

Dette er den siste typen - er etter sigende oppgradert ladeenhet på denne i forhold til tidligere modeller. Jeg har bare gode erfaringer med Vinnie Rossie (RWA sin eier) mhp kundeservice. Etter hva jeg har forstått er Nordic Sound ikke lengre importører av RWA, og man forhandler direkte med RWA - meget rask og hyggelig sevice har i alle tilfelle jeg opplevd, og det er 5 års garanti på produktene!!

Man kan jo evt lese litt om Isabellina på hjemmesidene til RWA:

http://www.redwineaudio.com/products/isabellina_hpa

Der finnes og endel omtale både på 6moons og head-fi.org.

Jeg har testet litt ulike DAC i prisklassen 7000-25000 tusen, og jeg har definitivt foretrukkert RWA. Men den har ingen "imponerende lyd" sånn i første omgang..... men etter en tid merker ihvertfall jeg at musikken bare "høres riktig ut" i forhold til mine preferanser.
    Jeg bruker Meridian drivverk + PC (Mediamonkey) som kilder.

Mvh JE

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Jeg likte for så vidt lyden i RedWine, men synes det var skuffende at den lot seg påvirke av strømnettet. Jeg savnet dog litt dynamikk i lydbildet som jeg skrev tidligere. Ec'n er faktisk bedre der, selvom RedWine'n låt bedre på andre parametre igjen... Når så USB porten tok kvelden, og Vinnie sa at han kunne fikse det og laderproblematikke, men at jeg måtte stå for frakt og en ekstrakostnad for oppgradering, så valgte jeg å levere inn hele greia... Å måtte betale frakt samt reperasjonskostnader for kjente feil innenfor garantitiden er ikke det jeg kaller god service av Vinnie... når de i tillegg ikke har serivicepunkt i Europa, men må sendes til USA blir det uforholdsmessig dyrt. Jeg velger da heller å handle en dac fra en norsk leverandør. Og når du kikker litt på utstyrsparken min så kan du nok gjette deg til hvem som er min favoritt pusher... Der får jeg god service og glitrende produkter.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Du kan få prøve min nyinnkjøpte bryston , usb dac.....om du vil....

A-rated i stereophile for den som bryr seg om sånt.....jeg syntes denne er bra.

Espen

jaerbo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Thumper skrev:
    Jeg likte for så vidt lyden i RedWine, men synes det var skuffende at den lot seg påvirke av strømnettet. Jeg savnet dog litt dynamikk i lydbildet som jeg skrev tidligere. Ec'n er faktisk bedre der, selvom RedWine'n låt bedre på andre parametre igjen... Når så USB porten tok kvelden, og Vinnie sa at han kunne fikse det og laderproblematikke, men at jeg måtte stå for frakt og en ekstrakostnad for oppgradering, så valgte jeg å levere inn hele greia... Å måtte betale frakt samt reperasjonskostnader for kjente feil innenfor garantitiden er ikke det jeg kaller god service av Vinnie... når de i tillegg ikke har serivicepunkt i Europa, men må sendes til USA blir det uforholdsmessig dyrt. Jeg velger da heller å handle en dac fra en norsk leverandør. Og når du kikker litt på utstyrsparken min så kan du nok gjette deg til hvem som er min favoritt pusher... Der får jeg god service og glitrende produkter.
    God hifipusher det der ;) ;D Har også hatt med Ketil å gjøre ved noen annledninger, og det har bare vært gode opplevelser!!
    Enig med deg at det er litt kostbart å drive å sende tingene til USA hvis feil skulle oppstå - jeg håper at jeg slipper det ;)

Vurderer faktisk sterkt å ta kontakt med Ketil angående WLM - blir nok La Scala eller den nye mindre modellen.... vi får se ;)

JE

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Av de to ville jeg gått for LaScala :)
    Jeg trivdes bedre med den, men nå skal det sies at jeg lot den få litt bedre betingelser også... Den testet jeg jo ut i stua, med god plass og DaaD i rommet. Stella var det meningen at jeg skulle ha på et lite rom, men fikk de ikke til helt der... De krever nok litt mer plass enn jeg håpet... I tillegg så har jeg lo WLM Lyra MKII nå, så sammenligningen ble litt tøffere nå. Ikke et vondt ord om Klipsch Cornwall III, er fortsatt veldig glad i de, men de har jo en annen presentasjon av musikken enn WLM's kreasjoner...

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Dagens situasjon i vindusposten... :)

Ikke mye forandringer her om dagen. Det kommer nok av at jeg er særdeles fornøyd. Føler ikke for å bytte noe, men skal prøve ut en dac eller to... Så får vi se hva det blir til.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Stilrent og pent :)
    Litt lengre kabler så hadde fått skjult de også.

Men hva er det som pleier å stå ved siden av Almarroen ? Ser ut det er en ledig plass der.

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    JanR skrev:
    Stilrent og pent :)
    Litt lengre kabler så hadde fått skjult de også.

Men hva er det som pleier å stå ved siden av Almarroen ? Ser ut det er en ledig plass der.

/jan
    Joa... skulle nok hatt litt lengre kabler sånn kosmetisk sett...

Det er "reservert" plass til en DAC der ;)

Neida! Det er bare fordi htkablene er litt korte at jeg måtte sette Almarroen midt i vindusposten, og da ser det tomt ut ved siden av.... Men de er såpass mye bedre enn de forrige jeg hadde at jeg lar det visuelle inntrykket lide litt en stund, så får vi se om jeg får gjort noe med det ved en senere anledning.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Var ikke for å klage :)

De står langt ut på gulvet de WLM'ene, krever de mye plass rundt seg ?

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Tja... De har 102cm fra det bakerste punktet til vegg, og 54cm fra sidevegg til det punktet nærmest den.
    Det er nok endel mer enn hva produsent sier er minstkravet, men det er der de fungerer best for meg slik som stuen er. Setter jeg de nærmere hjørnene blir det alt for mye bass og den mister definisjonen.

Jeg har pr nå ingen akkustiske tilltak i stua bortsett fra den som står i vinduet. Det er en Ecodaad jeg bruker til å ta bort "klang" i vindusposten med. jobber litt med å overbevise interørarkitekten om at akustiske tiltak er stilige designelementer i en stue...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Så lenge det hjørnet av stua er forbeholdt lyd så kan du jo leke litt med plassering, ser den.
    At a kanskje trenger litt overbevisning ang daad i vinduet så ser jeg den også ;)
    Tror du har det ganske bra jeg :)

Romakustikk ja, noe jeg har begynt å sette meg inn i. Måtte det etter flyttingen, er nesten som dag og natt de to rommene jeg har hatt hønna i.
    Men akustiske tiltak får vente, prøve med det enkle først som møbler/interiør.

RoDa var og målte her også (før delefilter bytte) og det målte ikke galt tross alt.
    Se om jeg får lurt han over en av dagene og sjekke igjen.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn