VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    20.433
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Holy Diver og The last in line på Rhino Reserve: Løp og kjøp!

Såååå mye bedre enn reissuene fra 2022 og 2021, som jeg har her.
    Kanskje litt mindre snert enn på originalutgivelsene, men antagelig kan det høres litt sånn ut fordi Rhino reserve låter tyngre, varmere og mer homogent. Originalene låter tynnere og skarpere og Holy Diver anno 1984 har kanskje litt mer opplevelsen av dynamikk når gitarer og trommer stikker seg frem uten det samme tunge bakteppet som 2026 RR.

Edit: Mest støyfrie vinylen jeg har kjøpt på veldig lenge også. Det er for meg ganske vesentlig.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    81.003
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke hørt de du har kjøpt men erfaring med andre titler er at Rhino har gjort mye bra med Reserve utgivelsene.
    Helt klart verdt de få ekstra pengene ifht ordinære represser.

Hva med lyden på Tora Daa?
    Er det vits i å ha på vinyl av den grunn?

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    20.433
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke kommet til den på vinyl enda, men den låter kuler og krutt streamet.
    Skal rapportere.
    Derimot kan jeg si at her spiller ZZ Top Fandango på Rhino High Fidelity (2024) og DET låter fett det!
    Skal tråle nettet for flere Rhino HF, det er helt klart.

geto

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2007
    Antall liker
    301
    Torget vurderinger
    1
    Flotte biler alle sammen, men det er nå STJERNEN SOM LEDER DE VISE MENN, slik som den gamle barneskolelærerer til @woodrand sa det tidlig på syttittallet, eller noe sånt.

Ble ellers påtvunget en prøvetur med @geto sin nye IX3 xDrive50 i nobel blåfarge. Smått imponerende den også, overraskende behagelig og en bedre opplevelse enn forventet med den smale inforskjermen under og langsetter hele panseret. MEN, jeg sympatiserer aller mest med barneskolelæreren til Woodizz - tross alt lever vi i et kristnet land? 🤣
    Det er nå slik at noen trenger rettleiing av en stjerne, og andre klarer seg godt på egen hånd. 😇

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    20.433
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Kineserne på fremmarsj innom sykkel jeg så på Winspace SLC5.0 dem har nok sett litt på Specialized design her :rolleyes: men til en meget lavere pris og UCI godtkjent. Men nå blev det Specz på meg isteden da tilbudet var så godt.
    SLC5.0 Ultegra Di2 | Lightweight Carbon Aero Road Bike – Winspace
    Ikke bare fremmarsj, men nå kommer flere og flere som også er tvers igjennom kvalitet og ikke bare Ali-gambling.
    XDS lager f. eks. Trek sine rammer og skal se de fort kan ha produsert din også :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.627
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig veldig kul sykkel @vim 😊👍
    Digger det mønsteret på rammen og det er da unektelig bra pris?
    Guttungen har en Canyon Endurace som jeg synes er fin, men må si denne du har kjøpt seiler opp som favoritt her.
    mvh

• Love
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    20.433
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Takker! Ja, dette er på en måte Canyon sin markedsposisjon fra 10-12 år tilbake. Da jeg kjøpte min Endurace, kostet den 13000,- (2024) med komplett Dura Ace gruppe. Fikk det samme i går - 12 år senere :)
    Nå koster den rundt 42 000,- og veier en kilo mer med skivebrems og Ultegra elektroniske gear :)

For 10 000,- mindre, får man X-Lab med karbonhjul. Kostnad for å bytte til bedre dekk og styretape er da inkludert.
    For 45000,- får man sykkelen som Astana bruker i TdF, men med 105 elektroniske gear bare. Sønnen bestilte den samtidig i går - den gleder jeg meg til å teste!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    37.977
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Astana sykkel AD9 med Dura-Ace bikker nok 100k inn i landet mulig Astana også har andre komponenter på sykkeln? men uansett enn bedre pris om man nå skal ha Dura-Ace. Næ ut og sykle nå innen varmen slår til.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    26.871
    Sted
    Okse bydelen i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny sykkel @vim 🤩 Husk Velominati reglene og for deg med ny sykkel så er regel #4 og #11 viktig😉🤣

RULE #4 // It’s all about the bike
    It is, absolutely, without question, unequivocally, about the bike. Anyone who says otherwise is obviously a twatwaffle.

RULE #11 // Family does not come first. The bike does
    Sean Kelly, being interviewed after the ’84 Amstel Gold Race, spots his wife leaning against his Citroën AX. He interrupts the interview to tell her to get off the paintwork, to which she shrugs, “In your life the car comes first, then the bike, then me.” Instinctively, he snaps back, “You got the order wrong. The bike comes first.

Velominati rules

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn