VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    4.906
    Antall liker
    20.212
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Vad er det du bestiller og hvor fra? til høsten skal min frontvegg få en make-over

    De skal ha full effekt på kortere avstand uten faseproblemer som en QRD diffuser, og ser bra ut :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    8.051
    Antall liker
    15.507
    Hehe - AMG i denne sammenheng er stylingen og interiøret, så ja - det er vel egentlig å ljuge på seg mer enn det er :)
    Bensin er for dinosaurer.
    Det er derfor jeg kjører stor kjerre som går på diesel ;)
    Exstinct, and loving it! :cool:

    El-biler er ikke halvparten så miljøvennlig som man skal ha det til, så det så.
    Men fet kjerre var/er det VIM.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.517
    Antall liker
    92.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Det er derfor jeg kjører stor kjerre som går på diesel ;)
    Exstinct, and loving it! :cool:

    El-biler er ikke halvparten så miljøvennlig som man skal ha det til, så det så.
    Men fet kjerre var/er det VIM.
    Grunnen til at du fremdeles kjører den bilen er vel at du har betalt så mye i reparasjoner og derfor ikke orker å kvitte deg med den 😈😆 Har ingen store synspunkt på hva som er best for miljøet, men tviler på at det er mange i miljøbevegelsen som kjører X5 😈😆
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    5.522
    Antall liker
    5.714
    Min samboer er ikke alltid like proaktiv tenker. Men på et område bruker hun være veldig god på å forutse mulige kommende problemer og frustrasjon. Nemlig støvtørking.

    Årsaken til at jeg kom på det her i farten var at nå bommet denne damen rett så stygt her for noen uker siden. Ved å male et furuskap, som samme hvor støgt det opprinnelig var i sin gule trefarge hadde egenskapen å kamuflere støv særs godt.

    Dette ser muligens ikke ut som det enkleste for støvkosten?
    14881865_800.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    8.051
    Antall liker
    15.507
    Grunnen til at du fremdeles kjører den bilen er vel at du har betalt så mye i reparasjoner og derfor ikke orker å kvitte deg med den 😈😆 Har ingen store synspunkt på hva som er best for miljøet, men tviler på at det er mange i miljøbevegelsen som kjører X5 😈😆
    Nå er jo ikke jeg tilknyttet miljøbevegelsen på noen som helst måte (Nei, jeg søkte ikke på stillingen som daglig leder hos Bellona), men jobber med og for miljø langt mer "hands on", enn hva pratmakerne i miljøbevegelsen gjør og får til.
    Det unnskylder jo selvfølgelig ikke at jeg kjører rundt i ei svær dieselpurke som oser av "high maintenance" og utslipp til luft
    I mitt livsløp har jeg kun hatt 4 biler, og i 25 år hadde jeg ingen egen bil.
    Det bare ble slik siden jeg hadde tilgang til kjøretøy i jobb sammenheng.
    Så ingen skinnende glorie til meg heller.

    Det er så sin sak at el-bil er økonomisk fordelaktig, og spesielt i forhold til mitt valg.
    På den annen side skal strømmen til el-bilene komme fra et sted, hvilket i økende grad hovedsakelig medfører press på utbygging av vannkraft.
    Alt mens jeg durer rundt og slipper ut sotpartikler og PAH-forbindelser til luft :rolleyes:
    Vassdrag som allerede er tungt belastet mhp regulering foreslås ytterligere regulert med bieffekten at økosystemet i vassdraget ytterligere forringes osv.

    Men nå blir VIM snart grinete, og gir meg gult kort for å snakke om ivaretagelse av natur. i hans tråd.
    Før jeg vet ordet av det hører jeg brummingen fra en Ducatti motorsykkel på utsiden, og må forsøke å blidgjøre karen med flere timer foran panelene i "mancaven" :cool:

    Takk for seg!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    33.042
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    … 4 biler i løpet av et langt liv🫨 I allverden, da kan en ikke ha tenåringer i hus som skal kjøres i øst og i vest. Jeg hadde 6-7 biler før jeg var 18år🤡
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn