Nå er jo ikke jeg tilknyttet miljøbevegelsen på noen som helst måte (Nei, jeg søkte ikke på stillingen som daglig leder hos Bellona), men jobber med og for miljø langt mer "hands on", enn hva pratmakerne i miljøbevegelsen gjør og får til.
Det unnskylder jo selvfølgelig ikke at jeg kjører rundt i ei svær dieselpurke som oser av "high maintenance" og utslipp til luft
I mitt livsløp har jeg kun hatt 4 biler, og i 25 år hadde jeg ingen egen bil.
Det bare ble slik siden jeg hadde tilgang til kjøretøy i jobb sammenheng.
Så ingen skinnende glorie til meg heller.
Det er så sin sak at el-bil er økonomisk fordelaktig, og spesielt i forhold til mitt valg.
På den annen side skal strømmen til el-bilene komme fra et sted, hvilket i økende grad hovedsakelig medfører press på utbygging av vannkraft.
Alt mens jeg durer rundt og slipper ut sotpartikler og PAH-forbindelser til luft

Vassdrag som allerede er tungt belastet mhp regulering foreslås ytterligere regulert med bieffekten at økosystemet i vassdraget ytterligere forringes osv.
Men nå blir VIM snart grinete, og gir meg gult kort for å snakke om ivaretagelse av natur. i hans tråd.
Før jeg vet ordet av det hører jeg brummingen fra en Ducatti motorsykkel på utsiden, og må forsøke å blidgjøre karen med flere timer foran panelene i "mancaven"
Takk for seg!