VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.955
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Ryddedag i ettermiddag!

QLN returnert, steinsprutskade i frontruta reparert, siste vaksine satt, fluestang solgt, kjip wifi extender erstattet med raff router i Bøttekottet, lineære strømforsyninger til router og switch bestilt på nett og lengre/bedre nettverkskabel fra Inakustik er bestilt.
    IMG_2920.jpeg

Michaelbubbles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.04.2024
    Antall liker
    293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dette var skikkelig luksusproblem uten tvil. Faktisk så oppfører Parker Duo seg som en større høyttaler enn QLN, selv om den ikke går fullt så dypt (34 vs 28 Hz). Og med mindre fotavtrykk er de også lettere å plassere, men uansett havnet jeg så og si på samme sted med begge.

Den som hadde hatt midler til et stueanlegg med QLN du… 😅
    Har vurdert både QLN og Marten jeg også..😅 Spesielt QLN, da de utklasset mine langt dyrere EA3. Spennende det du sier om Marten. Hvilke preferanser har du i høyttalere? Og hvordan skiller Marten seg ut?

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.955
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Der har to to gode valg uansett 🙂
    De har flere likhetstrekk enn ulikheter, men Marten spiller som en større høyttaler rett og slett. Mer kropp, litt større lydbilde, mer pondus i bass (selv om QLN går dypere). QLN er lettere å plassere (i hvert fall i mitt lille rom) pga. mindre fotavtrykk og har hårfint mykere/varmere lyd oppover, samt en fantastisk dybde og følelse av å «se» inn i rommet artisten spiller i. Mk2 er nok en del mer oppløst, har mer detaljer i toppen og litt mindre romantisk enn mk1. Jeg hadde ventet at de var mer forskjellige fra Marten, men dette er etter min mening et stort skritt i positiv retning.
    QLN virker også som å ha mindre spredning enn Marten, hvilket bidro til at små justeringer i plassering ga mer merkbare forskjeller.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.449
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Jeg så dessverre di gutta for noen år siden. Det var svake greier. Klart de var drita fulle, men det ble ikke bedre av det.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.449
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Åja, den Jokke ja. Det var nok default setting 😂
    Jokke (Ponduskarakteren) er langt morsommere og har bedre smak mht. fotball.
    Nå er du bare tåpelig vim, jeg vet du er glad i fotball. Jeg har sett de gutta live og det var dårlig. Ikke vanskeligere enn det.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.955
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Les om igjen Thomas 🙂
    Oversatt:
    • Jokke (musikeren) = alltid drita
    • Jokke (tegneseriekarakteren) = alltid morsom
    • Jokke = Leeds supporter
    • Leeds supporter = peiling på fotball

så enkelt

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.955
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Gubbevarremævæl, nå blir det hektisk fremover!

Et (enda et) sett Stack Audio Auva EQ på vei. Skal enten under RIIA eller Puritan strømfilter.
    To lineære strømforsyninger til hhv. switch og router/bridge på vei.
    Ethernetkabel fra Inakustik på vei.
    Transparent Premium coax på vei.
    Og så skal jeg låne og teste en Transparent Reference Power kabel samtidig.
    Og midt oppi dette er det fotball-VM. Hvordan skal en stakkar få bedrevet lønnet arbeid og få trent litt innimellom, er det store spørsmålet :eek:

Folk påstår det er så lett å leve i den vestlige verden - de har ingen aning!

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.920
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3

Et (enda et) sett Stack Audio Auva EQ på vei. Skal enten under RIIA eller Puritan strømfilter.
    Og midt oppi dette er det fotball-VM. Hvordan skal en stakkar få bedrevet lønnet arbeid og få trent litt innimellom, er det store spørsmålet :eek:

Enkelt. Fotball er 90 minutter med 5 minutter underholdningsverdi. Så bare å se highlights etterpå og du har spart 85 minutter + pausen;)

Evo III

Rubinmedlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    72.979
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    89

Det er såre enkelt, bytt ut de kabelbyttene med en øl, den har bedre effekt og mindre tidkrevende😉😁.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.955
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Det er såre enkelt, bytt ut de kabelbyttene med en øl, den har bedre effekt og mindre tidkrevende😉😁.
    Det kan du si som ikke har adferdsvansker i fylla 😅
    Det syrlige hintet om bortkastet innsats fra en flat-earther kabelnøktern overses.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn