VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.902
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Ryddedag i ettermiddag!

QLN returnert, steinsprutskade i frontruta reparert, siste vaksine satt, fluestang solgt, kjip wifi extender erstattet med raff router i Bøttekottet, lineære strømforsyninger til router og switch bestilt på nett og lengre/bedre nettverkskabel fra Inakustik er bestilt.
    IMG_2920.jpeg

Michaelbubbles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.04.2024
    Antall liker
    292
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dette var skikkelig luksusproblem uten tvil. Faktisk så oppfører Parker Duo seg som en større høyttaler enn QLN, selv om den ikke går fullt så dypt (34 vs 28 Hz). Og med mindre fotavtrykk er de også lettere å plassere, men uansett havnet jeg så og si på samme sted med begge.

Den som hadde hatt midler til et stueanlegg med QLN du… 😅
    Har vurdert både QLN og Marten jeg også..😅 Spesielt QLN, da de utklasset mine langt dyrere EA3. Spennende det du sier om Marten. Hvilke preferanser har du i høyttalere? Og hvordan skiller Marten seg ut?

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.902
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Der har to to gode valg uansett 🙂
    De har flere likhetstrekk enn ulikheter, men Marten spiller som en større høyttaler rett og slett. Mer kropp, litt større lydbilde, mer pondus i bass (selv om QLN går dypere). QLN er lettere å plassere (i hvert fall i mitt lille rom) pga. mindre fotavtrykk og har hårfint mykere/varmere lyd oppover, samt en fantastisk dybde og følelse av å «se» inn i rommet artisten spiller i. Mk2 er nok en del mer oppløst, har mer detaljer i toppen og litt mindre romantisk enn mk1. Jeg hadde ventet at de var mer forskjellige fra Marten, men dette er etter min mening et stort skritt i positiv retning.
    QLN virker også som å ha mindre spredning enn Marten, hvilket bidro til at små justeringer i plassering ga mer merkbare forskjeller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn