VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Du får si fra hvis du i morgen trenger anstand til å finne gode vannhull, og du kan også vannes ute hos meg, men jeg antar du er belemret med noe så borgerlig som lønnet arbeid 😆
    Hadde vært veldig mye hyggeligere enn den gjengen jeg får betalt for å henge med, men tipper det blir vanskelig å snike seg unna 😢

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.301
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skulle man brukt litt av skattepengene da tro 🤔
    Vis vedlegget 1195548
    KI, eller har du dratt de inn i bøttekottet?
    isf blir det interessant å høre hvordan det fungerer. Noen som sier at store ht spiller fint i små rom, og at små rom må ha små ht, er en myte. Mine er jo omtrent i samme størrelse med de på bildet ditt, og det funker fint. Men så er de jo semiaktive også (aktive bass). Til gjengjeld så har du jo gode subs, da, som kan brukes til å tune bassen med. Heftig mye i et 9 kvm rom🙌

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.301
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, 750k, ja. Men det må da være mulig å finne noe gøy i prisleiet mellom dine og de der, også hos Marten?

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Kommer visst noe rett rundt hjørnet. Men helt ærlig, har Parket Duo alt jeg egentlig ønsker meg. Bortsett fra «noe nytt» 😊

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Litt hifi-demotivert om dagen.

Venter på de siste panelene fra GIK, har oppdaget at den ene høyttaleren spiller mindre bass enn den andre, går glipp av sommerfesten til OVK i juni pga. jobbarrangement og er såpass pumpa etter lange arbeidsdager for tida at musikk uansett ikke frister.
    Det med bassen i den ene Parker Duoen er sånt jeg ikke får ro i sjela av. Skal prøve å få tid og ork i helga til å måle litt med REW og eliminere meg frem til om det kan være bass/mellomtone eller slavebasselementet det kan være noe feil med. Hvis det ikke er det passive elementet, kan det jo være både elementet og delefilteret som er kilden. Da får Mala ta over resten av feilsøket. Bassen summerer seg greit i rommet så det låter jo fortsatt bra, men gleden forsvinner når man vet det er noe galt.

Da er det godt man har en haug med tråder på HFS der folk sprer god stemning, toleranse og gjensidig glede over vår felles hobby... :unsure:

Nok sutring!
    Eller forresten: CL semien går ikke helt veien heller.
    Da var det kvelden 😅

IMG_2587.jpeg

Dum Duo

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    I disse tider og kretser der det av og til går sport i å kritisere alle som prøver å tjene penger, synes jeg det er på sin plass å nevne at det ikke gikk mange minuttene fra jeg sendte en chatmelding til Mala om utfordringen med Parker Duo til jeg fikk svar og bistand (og i god tid før butikkens åpningstid til og med).
    Så får vi se om jeg evner å følge instruksene for en innledende feilsøking :)

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Tror egentlig ikke jeg hadde behøvd å måle, når jeg nå snur høyttalerne og oppdager dette 😳😳😳
    35 år med hifi og sikkert mer enn 100 høyttalere i hus, men dette har jeg aldri opplevd, at et element vrenger seg sånn, og det uten at jeg har merket noe
    IMG_2795.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Kjører du med mye EQ? Kjipt😞
    Svært lite EQ. Ingen korrigering over +3 dB. Hvordan det?
    Her må elementet ha fått et kjempeutslag, men med volumet jeg kjører i mitt lille rom, kan jeg ikke fatte hvordan det kan ha skjedd uten at jeg har hørt det. Selv 90-100dB i bøttekottet krever jo lite kraft.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    32.523
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Svært lite EQ. Ingen korrigering over +3 dB. Hvordan det?
    Her må elementet ha fått et kjempeutslag, men med volumet jeg kjører i mitt lille rom, kan jeg ikke fatte hvordan det kan ha skjedd uten at jeg har hørt det. Selv 90-100dB i bøttekottet krever jo lite kraft.
    Kanskje du har vært uheldig og fått en dårlig driver. Uansett håper det ordner seg på en grei måte😀 God helg 😀

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Takk det samme. Det er et passivt element og de er et par år gamle, så noe har skjedd, men jeg er blank. Ordner seg uansett og Børresen er godt nok til å nyte musikken i mellomtiden.
    Litt hett i toppen og slankt i bunnen, men de fortjener å jobbes litt med mht. plasseringen.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Vormedal
    Torget vurderinger
    8
    Dette er den passive 8" på baksiden. Merkelig at dette kan oppstå ved "normal" lytting i bøttekottet.
    Har av og til sjekket baksiden på mine når jeg en sjelden gang har spilt høyt med musikk mye trøkk/info i nedre frekvenser.
    6 ½ " i front beveger seg mye mer enn den passive driveren på baksiden.

Spennende å få låne noe helt annet når først slike kjipe ting skjer. Kom gjerne med en tilbakemelding hvilke forskjeller du opplever i bøttekottet.

• Liker
    Reaksjoner: vim

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    45.124
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Det er nok vel mye krefter i den siste bamsen som står på gulvet der😎😅

Spennende låne høytalere, topp og mellomtone kan sikkert likes på disse?
    Men blir kanskje litt magert nedover ifht hva du er vant med?

gismo

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.236
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Ja, det låter fint det her altså, men litt for mye «på» i toppen etter min smak og litt tynt nedover. Det er jo 120 000,- mellom disse og Parker Duo da, så forskjellen skal jo være der. Dette er X1. C1 skal ha akkurat det jeg savner, så da snakker vi reell konkurranse tenker jeg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn