Grattis

TakkisGrattis![]()
Jepp^ Det er vel samme som @bluesbreaker valgte det da?
Rådførte meg med @vim før jeg kjøpte Open Heart 3m, og jeg er fornøyd. Ser bra ut til en uvanlig lav pris.^ Det er vel samme som @bluesbreaker valgte det da?
...og i tilfelle ja, hvilken art slange har måttet bøte med livetHar du byttet til Snake Oil?
Kaldpresset ved hamskifte? Meg bekjent skjer hamskifter hovedsakelig i sommerhalvåret. Det er da oljen er av høyest kvalitet.Her brukes kun oljen fra nypresset slangeforhud. Tror det det er fra dansk snok.
Notert.Kaldpresset ved hamskifte? Meg bekjent skjer hamskifter hovedsakelig i sommerhalvåret. Det er da oljen er av høyest kvalitet.
Men, hvis du har byttet olje på spilleren din nå, med hamskifte-olje vil jo det være brukt gammel slangeolje. Høyst bemerkelsesverdig.
Som du sikkert kan bekrefte er nypresset slangeolje på vinteren særdeles eksotisk - så jeg forstår hvorfor du har valgt som du har.
Samtidig anbefaler jeg å bytte strikk og olje ved neste hamskifte, trolig rundt påske med den sålangt milde vinteren vi har hatt.
Ikke gå for fristelsen å bruk vanlig snok. Hogghorm er mest brukt for pussing av våpen da den har mest drep, og ikke uten grunn. Hamskifteolje av skandinavisk hoggorm er noe av det smidigste som finnes. Dette hører du, spesielt på strykere, sliding guitars og denslangs, men også pauker og symbilanter får en helt særegen snert ved bruk av nevnte olje.
Anbefaler innkjøp av gode gummistøvler. Le chameau er førstevalget.
Ser riktig ut ja.Bare for å være sikker - i "mylderet" av varianter. Det er denne jeg skal ha?
Vis vedlegget 1170336
6,35 til 2x3,5 - 3,0m ?
Platen med de rare s’eneMen nu jävlar, er det alenetid!
Arvingene er avlevert i hver sin Oslohule, modern har foret oss som sprekkferdige gjess med 9000 kcal per porsjon og kona har lagt beslag på både fjernkontroll og sofa. Da får vel en stakkar klare seg alene i bøttekottet med en Guinness, litt godlyd fra 1977 og litt krim mellom to permer.
Må vel bytte plate litt innimellom og hente en whisky, men tar jeg det på samme turen, er vel ikke alle kaloriene helt bortkastet. Vis vedlegget 1169725 Vis vedlegget 1169726
Måtte sjekke en gang til i går, men jeg hører det ikke jeg altsåPlaten med de rare s’ene![]()
Se det, blitt gammal og hørselen svikter selv på beste vestkantMåtte sjekke en gang til i går, men jeg hører det ikke jeg altså![]()
Tror bare lufta er renere herSe det, blitt gammal og hørselen svikter selv på beste vestkant![]()
Enig. Vesentlig bedre enn originalenJeg har Aja remastret av Bernie Grundman på vinyl - den synes jeg låter meget bra.
Gikk rett fra 'kompet går' med Terje og til Aja. Det er "produsert" det også men på en mer interessant måte i mine ørerMen som sagt, det er Grundman mastringen som gjelder.
The Shy har helt rett ang. originalen - der er alt litt pistrete. Sikkert også Sér![]()
Du bør snart få deg noen flere bein å stå på, annet enn den nettløse Windows PCen.Er det Aja det snakkes om? Har den på cd. Ikke spesielt imponert over lydkvalitet. 70 talls studiolyd
Han nekter meg å gå på nett, og vil heller prakke på med noen tusen plater til med danse-hitsDu bør snart få deg noen flere bein å stå på, annet enn den nettløse Windows PCen.Litt bredere kildetilgang på musikk. Sikker på at gnomen fra verstlandet er mer enn villig til å hjelpe deg. Om du fortsatt er engstelig kan jeg anbefale denne:
Vis vedlegget 1170355
Du bør snart få deg noen flere bein å stå på, annet enn den nettløse Windows PCen.Litt bredere kildetilgang på musikk. Sikker på at gnomen fra verstlandet er mer enn villig til å hjelpe deg. Om du fortsatt er engstelig kan jeg anbefale denne:
Vis vedlegget 1170355
Det var jo snekkærns påstand. Jeg sa du var hjelpsom.Jeg nekter ikke noen noe
Det var jo snekkærns påstand. Jeg sa du var hjelpsom.Nå fyrer du av mot feil person!
![]()
Her har det nok sneket seg inn en skrivefeil, dessverre. Høy skal være drøyDu må få litt for verstlands gnom, enn så mange ganger vi har møttes har du enda ikke fått med deg at jeg er høy og mørk fra Norges fineste by og rette hovedstad
Mer enn en feil...Her har det nok sneket seg inn en skrivefeil, dessverre. Høy skal være drøy![]()
Her har det nok sneket seg inn en skrivefeil, dessverre. Høy skal være drøy![]()
Platen med de rare s’ene![]()
Måtte sjekke en gang til i går, men jeg hører det ikke jeg altså![]()
Tror den intolerante @duc999 irriterer seg over lespingen til Fagen
Aja av stål dildo (er vel en navnet på en dildo i en roman) duoen er en skive som ofte blir omtalt og diskutert. Jeg kjøpte mitt første eksemplar for mange år siden og ble litt skuffa når det kom til lydkvaliteten. Skjønte aldri hva den store hypen var der! Musikken derimot synes jeg var veldig bra og er ei skive som jeg har spilt ofte. For noen år siden så kom den Grundman remasteren og jeg kjøpte et eksemplar (Ingen jåle utgave). Det som slo meg var at tonaliteten i lydbildet var litt mindre ”homogent". I mine ører så var nivået på lyse toner og f.eks cymbaler mer fremhevet. Det gir mer imponator effekt, men litt slitsomt i lengden. Resten av instrumentene må finne seg i å stille seg på andre rad, og de kn kanskje høres litt komprimerte ut!Skal vi se!
Oss(det vil si meg) som har litt avslørende oppsett kan spore lesping som @MakkinTosken nevner over her. Den godeste @The Shy sier så at lyden ikke er spes bra, kan ligge noe der også.![]()
Ikke rart du ikke hører skurringHer kan man ikke snu ryggen til et sekund, før bygdekrangelen er i full gang
Mens dere kjekler, har jeg gjort nødvendige innkjøp for nye fridager.
Vis vedlegget 1170372