Ett par bilder til:
Vedlegg
-
130.6 KB Visninger: 224
10x18bak og 8,5x18 foran. Nå er det 3 år siden jeg handlet felgene men minnes de heter RH2?erato skrev:Dette er være identisk med 18-tommerne mine.
;Dasbjbo skrev:Prosedyren for å ta av et bakhjul er 1) kjør hydraulikken helt opp, slik at bilen står på tå, 2) heng på et lite stålstativ på en bolt midt på kanalen på den ene siden, 3) kjør hydraulikken helt ned, slik at bilen legger seg flat, 4) observer at begge hjulene på siden med stativet løfter seg av veien på krengningshemmerne og bakhjulet forsvinner ut av syne inn i bakskjermen, 5) demonter bakskjermen som sitter på en eneste forkrommet bolt, 6) demonter hjulet på vanlig måte. Merde.
En 2000 S320 med 265/35 bak og 235/40 foran.SAL skrev:10x18bak og 8,5x18 foran. Nå er det 3 år siden jeg handlet felgene men minnes de heter RH2?erato skrev:Dette er være identisk med 18-tommerne mine.
Hva har du dine på?
Nydelig bil! Tror faktisk vi har identiske felger, jeg kjøpte til MB. den har samme boltsirkel som bussen. Veldig bra kvalitet på BBS sine felger, bra alu som er ordentlig herdet, pluss at de har meget bra toleranser på maskineringen!erato skrev:En 2000 S320 med 265/35 bak og 235/40 foran.SAL skrev:10x18bak og 8,5x18 foran. Nå er det 3 år siden jeg handlet felgene men minnes de heter RH2?erato skrev:Dette er være identisk med 18-tommerne mine.
Hva har du dine på?
PS Ingen racer, men en usedvanlig komfortabel bil for langturer, som jeg bruker den en god del til. Her i Piemonte.
![]()
Må være Lotus super 7...........!Pink_Panther skrev:Jeg har 155 SR 13 på sommerbilen. :-[
Men de står på eikefelger, knock-off må vite ;D og bilen er 3700 mm lang og 1500 mm bred. Høyde ? Ca 750 mm hvis jeg må tippe.
Hadde det bare vært så vel. Men den er engelsk, liten og åpen. Nærmrer bestemt Triumph Spitfire.SAL skrev:Må være Lotus super 7...........!Pink_Panther skrev:Jeg har 155 SR 13 på sommerbilen. :-[
Men de står på eikefelger, knock-off må vite ;D og bilen er 3700 mm lang og 1500 mm bred. Høyde ? Ca 750 mm hvis jeg må tippe.![]()
Veldig fin den Pontiac`en din! Har alltid hatt en svakhet for US biler, særlig fra tidsrommet mellom ca 1965 - 1974. Det er vel ingenting som slår lyden av en villig V8`erJH skrev:Tar med noen til![]()
Spitfire, veldig fin bil! Er den virkelig så lav? Har selv en De Tomaso pantera, den er ca. 110cm høy, trudde den var lav jeg......... :Pink_Panther skrev:Hadde det bare vært så vel. Men den er engelsk, liten og åpen. Nærmrer bestemt Triumph Spitfire.SAL skrev:Må være Lotus super 7...........!Pink_Panther skrev:Jeg har 155 SR 13 på sommerbilen. :-[
Men de står på eikefelger, knock-off må vite ;D og bilen er 3700 mm lang og 1500 mm bred. Høyde ? Ca 750 mm hvis jeg må tippe.![]()
He-he, heftig! ;DPink_Panther skrev:Den er iallefall ikke så mye høyereToppen av frontruten rekker Audi A6 til nedrekant av sideruten.
770 kg. Så da holder det nesten med 70 hk. ;DSAL skrev:He-he, heftig! ;DPink_Panther skrev:Den er iallefall ikke så mye høyereToppen av frontruten rekker Audi A6 til nedrekant av sideruten.
Hvor mye veier den?
Veldig lav vekt, den har jo skikkelig potensiale i svinger og innbremsing da!Pink_Panther skrev:770 kg. Så da holder det nesten med 70 hk. ;DSAL skrev:He-he, heftig! ;DPink_Panther skrev:Den er iallefall ikke så mye høyereToppen av frontruten rekker Audi A6 til nedrekant av sideruten.
Hvor mye veier den?
Det er en litt spesiell følelse å møte en trailer på E 18 med den.
Svært pen den der, hva yter motoren og hvordan er den å kjøre?Andy skrev:Mye flott bil her. Legger til et par bilder av min hobbybil. 911 Carrera med motortuning.
Iflg siste Top Gear jeg så en særdeles god bil å kjøre rett fram i. Men den stive bakakselen gjorde at selv theStig hadde problemer med å få gode rundetider....men fet det var den.John_Harald skrev:]
- Tre dager i Honolulu/Hawaii i sommer -2006 Shelby GT-H.
Mener å huske at det at GT500 som Top Gear testet! Jeg skulle egentlig kjøre Chevrolet Corvette (se bilde under), men ble var opptatt.. Uansett så var Shelby GT-H den råeste muskel/drifebilen jeg har kjørt! Her snakker vi om deilig V8 lyd kombinert med spinnende P-zerrodekkhyl gjennom svingene i andre gear. Det er få ingen baner på Honolulu, men jeg fikk gode runde tider rundt øya og ikke minst byen Waikiki..erato skrev:Iflg siste Top Gear jeg så en særdeles god bil å kjøre rett fram i. Men den stive bakakselen gjorde at selv theStig hadde problemer med å få gode rundetider....men fet det var den.John_Harald skrev:]
- Tre dager i Honolulu/Hawaii i sommer -2006 Shelby GT-H.
Her er Porsche´nSAL skrev:Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D![]()
Tenker stadig på hvor mye Nordost kabler jeg kunne fått for hvert dekkskift på Mercen - NOT!SAL skrev:Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D![]()
I forhold til andre bilutgifter som avskrivning, renter osv er dekkutgiftene noe av det som har minst økonomisk betydnig på kostbare biler..erato skrev:Tenker stadig på hvor mye Nordost kabler jeg kunne fått for hvert dekkskift på Mercen - NOT!SAL skrev:Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D![]()
Sant nok. Den var kjørt 90.000 da jeg kjøpte den (i 2003) og avskrevet ca 600.000 i forhold til nyverdi. Ca 16.000 i måneden! Glad jeg ikke var første eier. Men lave servicekostnader, ett nytt dekksett til 11-12000 annet hvert år er det som svir mest....John_Harald skrev:I forhold til andre bilutgifter som avskrivning, renter osv er dekkutgiftene noe av det som har minst økonomisk betydnig på kostbare biler..erato skrev:Tenker stadig på hvor mye Nordost kabler jeg kunne fått for hvert dekkskift på Mercen - NOT!SAL skrev:Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D![]()
Du bruker vel Nordost kabler internt i bilen ;D ;D ;D
Prøv Sharif Dekksenter, lave priser på dekk dererato skrev:Sant nok. Den var kjørt 90.000 da jeg kjøpte den (i 2003) og avskrevet ca 600.000 i forhold til nyverdi. Ca 16.000 i måneden! Glad jeg ikke var første eier. Men lave servicekostnader, ett nytt dekksett til 11-12000 annet hvert år er det som svir mest....John_Harald skrev:I forhold til andre bilutgifter som avskrivning, renter osv er dekkutgiftene noe av det som har minst økonomisk betydnig på kostbare biler..erato skrev:Tenker stadig på hvor mye Nordost kabler jeg kunne fått for hvert dekkskift på Mercen - NOT!SAL skrev:Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D![]()
Du bruker vel Nordost kabler internt i bilen ;D ;D ;D
Takk for det! Du har rett i både farge og felger, Campagnolo! Bak sitter de meget skjeldne 10".impulse skrev:Nydelig bil, SAL! Er den "Pininfarinarød", eller er det bare skjermen min? Ser ut som om felgene er enten Cromodora eller Campagnolo....Vakkert, vakkert, vakert! Skulle ønske jeg hadde råd....og garasjeplass!![]()