Vi sjekker interressen for hobbybiler her på HFS!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er være identisk med 18-tommerne mine.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Baksetet vil skjule moroa! Plass til hele familien. :)

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    295/35-18 bak og 255/35-18 foran. R merkerkede, blir brukt i Porsche cup og lign. skikkelig seige med litt lunk i. ;)

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    erato skrev:
    10x18bak og 8,5x18 foran. Nå er det 3 år siden jeg handlet felgene men minnes de heter RH2?
    Hva har du dine på?

K

kbwh

Gjest
    asbjbo skrev:
    Prosedyren for å ta av et bakhjul er 1) kjør hydraulikken helt opp, slik at bilen står på tå, 2) heng på et lite stålstativ på en bolt midt på kanalen på den ene siden, 3) kjør hydraulikken helt ned, slik at bilen legger seg flat, 4) observer at begge hjulene på siden med stativet løfter seg av veien på krengningshemmerne og bakhjulet forsvinner ut av syne inn i bakskjermen, 5) demonter bakskjermen som sitter på en eneste forkrommet bolt, 6) demonter hjulet på vanlig måte. Merde.
    ;D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    erato skrev:
    10x18bak og 8,5x18 foran. Nå er det 3 år siden jeg handlet felgene men minnes de heter RH2?
    Hva har du dine på?
    En 2000 S320 med 265/35 bak og 235/40 foran.

PS Ingen racer, men en usedvanlig komfortabel bil for langturer, som jeg bruker den en god del til. Her i Piemonte.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    erato skrev:
    SAL skrev:
    erato skrev:
    Hva har du dine på?
    En 2000 S320 med 265/35 bak og 235/40 foran.

PS Ingen racer, men en usedvanlig komfortabel bil for langturer, som jeg bruker den en god del til. Her i Piemonte.

Nydelig bil! Tror faktisk vi har identiske felger, jeg kjøpte til MB. den har samme boltsirkel som bussen. Veldig bra kvalitet på BBS sine felger, bra alu som er ordentlig herdet, pluss at de har meget bra toleranser på maskineringen! ;)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ulempen med lavprofildekk, slike felger og kjøring i trange italienske og franske landsbyer, er at det er lett å kantkjøre de! Dessverre. Har kjørt med denne i rushtiden i Salerno. Dette bildet er tatt etter det, så det gikk bra. Men ikke noe jeg gjentar frivillig..............

Har også noen opplevelser fra noen trange parkeringshus nedover kontinentet. Sportsunderstell på denne, og knekker på utkjøringsrampene er lite gøy (selv om man kan heve bilen ett par cm), i tillegg til generelt trange svinger som er lite velegnet når bilene topper 5 meter.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.891
    Jeg har 155 SR 13 på sommerbilen. :-[
    Men de står på eikefelger, knock-off må vite ;D og bilen er 3700 mm lang og 1500 mm bred. Høyde ? Ca 750 mm hvis jeg må tippe.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Pink_Panther skrev:
    Men de står på eikefelger, knock-off må vite ;D og bilen er 3700 mm lang og 1500 mm bred. Høyde ? Ca 750 mm hvis jeg må tippe.
    Må være Lotus super 7...........! :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.891
    SAL skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Hadde det bare vært så vel. Men den er engelsk, liten og åpen. Nærmrer bestemt Triumph Spitfire.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    429
    Sted
    Friedrichstadt
    JH skrev:
    Tar med noen til :)
    Veldig fin den Pontiac`en din! Har alltid hatt en svakhet for US biler, særlig fra tidsrommet mellom ca 1965 - 1974. Det er vel ingenting som slår lyden av en villig V8`er :)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Pink_Panther skrev:
    SAL skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Hadde det bare vært så vel. Men den er engelsk, liten og åpen. Nærmrer bestemt Triumph Spitfire.
    Spitfire, veldig fin bil! Er den virkelig så lav? Har selv en De Tomaso pantera, den er ca. 110cm høy, trudde den var lav jeg......... ::)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.891
    Den er iallefall ikke så mye høyere :) Toppen av frontruten rekker Audi A6 til nedrekant av sideruten.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Pink_Panther skrev:
    Den er iallefall ikke så mye høyere :) Toppen av frontruten rekker Audi A6 til nedrekant av sideruten.
    He-he, heftig! ;D
    Hvor mye veier den?

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.516
    Sted
    '
    Det eneste leketøyet jeg har hatt som ikke har gått ned i pris de nesten 10 årene jeg hadde det.
    1965 MG/B

Jan E

JH

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.01.2005
    Antall liker
    3
    Mye sprekt som dukker opp her nå :)

Fortsett sånn!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.891
    SAL skrev:
    Pink_Panther skrev:
    He-he, heftig! ;D
    Hvor mye veier den?
    770 kg. Så da holder det nesten med 70 hk. ;D
    Det er en litt spesiell følelse å møte en trailer på E 18 med den.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Pink_Panther skrev:
    SAL skrev:
    Pink_Panther skrev:
    He-he, heftig! ;D
    Hvor mye veier den?
    770 kg. Så da holder det nesten med 70 hk. ;D
    Det er en litt spesiell følelse å møte en trailer på E 18 med den.
    Veldig lav vekt, den har jo skikkelig potensiale i svinger og innbremsing da! ;)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Andy skrev:
    Mye flott bil her. Legger til et par bilder av min hobbybil. 911 Carrera med motortuning.
    Svært pen den der, hva yter motoren og hvordan er den å kjøre?

Er veldig bilinteressert og kjører Audi A6 til daglig. Tok en bilferie fra Norge til Italia i sommer og var selfølgelig innom Autobanen + Ferrarimuseet i Maranello.
    I sommer har følgene bilopplevelser gitt svært gode minner:
    - Noen testturer med Audi S8, 2001 toppmodellen til Audi! V8, 4,2l, 340hk, 1750kg
    - Testkjøring av ny TT, Svært lett bil med godt grep. Husker godt at den kvinnelige eieren hylte.. (minus, mangler 4wd/rwd)
    - Test en solskinndag av Porshe 996 cab, imponerende! (Eieren er nå uten førerkort..)
    - Ny Ford Mustang cab med V8, lyden er.. Denne Mustangen som fikk meg til å leie neste bil..
    - Tre dager i Honolulu/Hawaii i sommer -2006 Shelby GT-H. Driftingkongebilen! Fikk til og med tommelen opp fra flere politimenn. (Uten om politimannen, som så at jeg lagde en halv donnut på en rasteplass.) Ford introduced the Shelby GT-H version of the Mustang at the 2006 New York Auto Show in April 2006. Like the original GT350H from 1966, the GT-H features gold-on-black paint and will only be available at the Hertz car rental agency. A modest power bump over the regular Mustang GT results in a claimed 325 hp (242 kW) and 330 ft·lbf (447 N·m). Features include a 5-speed automatic transmission, and a package from Ford Racing including a 90 mm cold air intake kit, X-pipe, special performance suspension, and Ford Racing "GTA" axle-back mufflers. Just 500 will be built to celebrate the 40th anniversary of the original.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D ;)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    John_Harald skrev:
    ]

- Tre dager i Honolulu/Hawaii i sommer -2006 Shelby GT-H.
    Iflg siste Top Gear jeg så en særdeles god bil å kjøre rett fram i. Men den stive bakakselen gjorde at selv theStig hadde problemer med å få gode rundetider....men fet det var den.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    erato skrev:
    John_Harald skrev:
    ]

- Tre dager i Honolulu/Hawaii i sommer -2006 Shelby GT-H.
    Iflg siste Top Gear jeg så en særdeles god bil å kjøre rett fram i. Men den stive bakakselen gjorde at selv theStig hadde problemer med å få gode rundetider....men fet det var den.
    Mener å huske at det at GT500 som Top Gear testet! Jeg skulle egentlig kjøre Chevrolet Corvette (se bilde under), men ble var opptatt.. Uansett så var Shelby GT-H den råeste muskel/drifebilen jeg har kjørt! Her snakker vi om deilig V8 lyd kombinert med spinnende P-zerrodekkhyl gjennom svingene i andre gear. Det er få ingen baner på Honolulu, men jeg fikk gode runde tider rundt øya og ikke minst byen Waikiki..

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    SAL skrev:
    Forøvrig må jeg si det er mange fine biler her, Porscher, MG osv.... Godt å se att det er folk med skikkelige bil-interesser her, ikke bare en gjeng med "Duste-hifinerder" ;D ;)
    Her er Porsche´n

Vedlegg

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Tenker stadig på hvor mye Nordost kabler jeg kunne fått for hvert dekkskift på Mercen - NOT!

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    erato skrev:
    SAL skrev:
    Tenker stadig på hvor mye Nordost kabler jeg kunne fått for hvert dekkskift på Mercen - NOT!
    I forhold til andre bilutgifter som avskrivning, renter osv er dekkutgiftene noe av det som har minst økonomisk betydnig på kostbare biler..

Du bruker vel Nordost kabler internt i bilen ;D ;D ;D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    John_Harald skrev:
    erato skrev:
    SAL skrev:
    I forhold til andre bilutgifter som avskrivning, renter osv er dekkutgiftene noe av det som har minst økonomisk betydnig på kostbare biler..

Sant nok. Den var kjørt 90.000 da jeg kjøpte den (i 2003) og avskrevet ca 600.000 i forhold til nyverdi. Ca 16.000 i måneden! Glad jeg ikke var første eier. Men lave servicekostnader, ett nytt dekksett til 11-12000 annet hvert år er det som svir mest....

Og mye optiskfiber i bilen, visstnok flere km (Mercedes sparte visstnok 40 kg vekt på å gå fra kobber). Det hadde blitt dyrt med Nordost, får være glad de ikke lager fiber...........

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    erato skrev:
    John_Harald skrev:
    erato skrev:
    SAL skrev:

Sant nok. Den var kjørt 90.000 da jeg kjøpte den (i 2003) og avskrevet ca 600.000 i forhold til nyverdi. Ca 16.000 i måneden! Glad jeg ikke var første eier. Men lave servicekostnader, ett nytt dekksett til 11-12000 annet hvert år er det som svir mest....
    Prøv Sharif Dekksenter, lave priser på dekk der ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her i huset kjøres det svensk, men vi har vel et såpass varmt og bevisst forhold til disse bilene at de faller inn under "hobbybil"-begrepet selv om de brukes til daglig..

En Saab 9000 turbo 1997, jubileumsutgave med 230 hk, skinn, klima, de eneste riktige felgene og ellers alt som var å få av ekstragreier, og en klassisk 900, en 1990 900 turbo 16 aero. Full utstyrspakke, 250 hk. En riktig "sleeper". Funker til å hente garderobeskap på Ikea med, og ikke minst til å skremme vannet av jyplinger som har lånt pappas Audi. De var knapt nok født da bilen var ny... :D

Ellers vet jeg litt om hvor oppslukende og økonomisk utfordrende det kan være med hobbybiler etter å ha eid en og annen klassisk Alfa Romeo. Angrer enda på at jeg solgte dem.........

K

kbwh

Gjest
    Nettop derfor holder jeg meg til imaginære hobbybiler. En Dino 246, rødlakkert, er en fin lufthobbybil.
    Dersom jeg skulle tilte og anskaffe lekebil, ville det nok bli noe jordnært som virker; en Mazda MX5 f.eks.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Hi-fi er ikke min største interesse men bil som dere kanskje skjønner. De Tomaso Pantera er bil jeg liker godt! Dette er en jeg solgte i fjor sommer, prøvde å finne bilde av den jeg har nå uten å lykkes. Forøvrig til salgs den også! -74 mod begge to.

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    Holder på å restaurere Pantera`n på bildet over for han som kjøpte den av meg, slik ser den ut nå........... ;)

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig bil, SAL! Er den "Pininfarinarød", eller er det bare skjermen min? Ser ut som om felgene er enten Cromodora eller Campagnolo....Vakkert, vakkert, vakert! Skulle ønske jeg hadde råd....og garasjeplass! :D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Her var det mye fine biler :)

Selv var jeg veldig lite bil interesert inntil jeg kjøpte min første Mercedes 123 300TDT,men da ble jeg hekta på merc ;) Skifta ut den første 300TDTen etter en stund for jeg syntest det var da temmelig mye som ikke virka 100% på de bilene,og tenkte at Toyota ville gi meg litt færre bekymringer.Det gjorde den,men du verden så kjedelig å kjøre i forhold ;D
    Nå har jeg hatt 3 123 300 TDTer,og dagens status er en 124 230TE og julegava mi fra meg til meg iår ble en deilig 126 300SE :) Rett og slett en av de aller beste biler jeg noensinne har kjørt,og som man da kanskje forstår så fokuserer jeg mer på komfort enn at jeg kan kjøre 230 km/t i 90 graders svinger ;D

Ellers er vel en av mine drømmebiler en 280SE coupe,69-71, ala de 2 siste bildene.
    Noen av Corvettene er også en liten drøm med noen av de mest sexy former jeg ser på en bil,men jeg har enda ikke prøvd en eneste av de.Greit å ha litt drømmer ;)

Mvh
    Rune

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig bil du har fått, Rune! God smak også i biler, altså. Ingen bombe. Men er ikke dette et W126-karosseri?

Har hatt merc jeg også, ser du..... ;D

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.668
    Torget vurderinger
    10
    impulse skrev:
    Nydelig bil, SAL! Er den "Pininfarinarød", eller er det bare skjermen min? Ser ut som om felgene er enten Cromodora eller Campagnolo....Vakkert, vakkert, vakert! Skulle ønske jeg hadde råd....og garasjeplass! :D
    Takk for det! Du har rett i både farge og felger, Campagnolo! Bak sitter de meget skjeldne 10".

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Takk for det Trond!
    Kom vel ikke som noen overaskelse at du har god smak når det gjelder bil også ;)
    Du nemnte Saab 9000 og jeg husker godt en 9000 som min far lånte engang som en utrolig komfortabel bil.

300en er W126 karosseriet ja.I følge Peter Qvortrup kanskje en av de beste Merce konstruksjonene,ever.Ser vi paraleller i mellom bilsmak og hifismak ? ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn