Politikk, religion og samfunn Vi må få slutt på dette!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Skulle ønske hun hadde vært like bekymret for egne regjeringsmedlemmer som for gamerne. Detter så hult at de finnes ikke ord.
    Og det er en langfinger til 95 % av gutter her i landet.

    - Dere er alle en mulig terrorist.


    Få vekk fjerne-Erna.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Men Panter dette vet jo du. du har jo fortalt at du har en med autisme. aab med asberger er jo ikke noe h ekstrem
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Innlegg du godt kan lese disqutabel.
    den er fin. viser samtidig hvordan parolen om ytringsansvar fører inn i tausheten, og ikke opplysningskampen.

    det litt paradokse - ut fra sedvanlig sløvsinn - er jo hvordan ytringsansvaret er noe som lanseres fra begge kanter, ser en ut over dette eksemplariske innlegget.

    ytringsansvar er bare et annet ord for «hold kjeft».
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Poenget er at terror er følelser, ikke sykdom
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det Røed sier her er at det er det demokratisk valgte flertall i Norge sin skyld at en av hans meningsfeller myrdet 77 mennesker. Ikke bare mangler han totalt moralsk kompass, men han er i tillegg riv ruskende stupid og burde vært fradømt både stemmerett og rett til å befatte seg med politikk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.769
    Sted
    Oslo
    Hva med å stille nettplatformer ansvarlige for hva som ytres.
    Facebook har jo algoritmer som sensurerer sinnataggen og Vietnams flyktende napalm jente
    Tidligere kunne redaktører stilles til ansvar for hva som ble trykket i leserinnlegg
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Jo, det kan man godt.

    Hva man derimot ikke kan, er å ignorere bakenforliggende årsaker til at 77 mennesker ble drept for 10 år siden.
    OK, da kan du jo forklare til oss uvitende hvordan men stabler et flertall på beina i et flerpartisystem over tradisjonell skillelinjer hvis man skal ignorere 20-25% av velgermassen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det Røed sier her er at det er det demokratisk valgte flertall i Norge sin skyld at en av hans meningsfeller myrdet 77 mennesker. Ikke bare mangler han totalt moralsk kompass, men han er i tillegg riv ruskende stupid og burde vært fradømt både stemmerett og rett til å befatte seg med politikk.
    Men det trekker enda flere brune velgere til partiet. Noe som jo er målet.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Men at heks treme får denne oppmerksomhet grunnet tullebukken som er syk er jo enormt. Man skulle jo sagt i media, denne syke gutten som vi ikke dro opp for 15 år siden i psykiatrien tok av. Det er jo helt jævelig
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen er brune, mange er stupid, og noen er begge deler. Og en god del er rimelig normale. Problemet er at de normale legitimerer de andre, og det har ikke Erna skjønt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    OK, da kan du jo forklare til oss uvitende hvordan men stabler et flertall på beina i et flerpartisystem over tradisjonell skillelinjer hvis man skal ignorere 20-25% av velgermassen
    Ved å gå på tvers av de tradisjonelle skillelinjer. Målet må være at slike holdninger aldri skal få makt.

    Hadde vært interessant å vite hva Jo Benkow hadde ment om Solbergs knefall....
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    min frihet går ikke lenger enn til det stedet der din frihet begynner.

    Det er det svært mange som ikke forstår.
    mener du at det også angår frihet til å ha sine meninger? det tviler jeg på. så det er handlinger det gjelder. at en så kan gjøre meningsytringer til handlinger er legitimt, med det blir skummelt når meningene som ytres nå skal underlegges samme justis som handlinger i mer vanlig forstand. ikke uten videre at vi har lover som angår direkte oppfordring til vold. takke gud for at blasfemilover er uvirksom. hate djevelen for at krenkingsdriten gjør seg virksom.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Alle har rett til å si hva de mener, innen lovens grenser. Men ingen har rett på å bli uimotsagt. Det vil jo si at Frp kan mene hva de vil, men også at de faktisk må godta å bli kalt "brune".
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    mener du at det også angår frihet til å ha sine meninger? det tviler jeg på. så det er handlinger det gjelder. at en så kan gjøre meningsytringer til handlinger er legitimt, med det blir skummelt når meningene som ytres nå skal underlegges samme justis som handlinger i mer vanlig forstand. ikke uten videre at vi har lover som angår direkte oppfordring til vold. takke gud for at blasfemilover er uvirksom. hate djevelen for at krenkingsdriten gjør seg virksom.
    Vi beskytter de som ytrer dritt om folk og slik skremmer folk fra å delta i offentlig debatt. Det er en god grunn til at muslimer holder godt kjeft i en rekke omstendigheter. For dem så har ytringer reelle konsekvenser på kropp og sjel. Ytringsfrihetsfantastene kan teorisere rundt i vildens sky fra sin trygge lenestol. De slipper å føle på konsekvensene. De er gjerne hvite middelaldrende menn med alle privilegier.

    med frihet kommer det alltid ansvar, og det gjelder også ytringsfrihet.


    De som mener at alt som man ikke kan straffeforfølges for er kurant praksis er på ville veier.


    Mer vil jeg ikke si om dette.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vi beskytter de som ytrer dritt om folk og slik skremmer folk fra å delta i offentlig debatt. Det er en god grunn til at muslimer holder godt kjeft i en rekke omstendigheter. For dem så har ytringer reelle konsekvenser på kropp og sjel. Ytringsfrihetsfantastene kan teorisere rundt i vildens sky fra sin trygge lenestol. De slipper å føle på konsekvensene. De er gjerne hvite middelaldrende menn med alle privilegier.

    med frihet kommer det alltid ansvar, og det gjelder også ytringsfrihet.


    De som mener at alt som man ikke kan straffeforfølges for er kurant praksis er på ville veier.


    Mer vil jeg ikke si om dette.
    Poenget er at man må ta de knallhardt for deres meninger og holdninger. Skremme de tilbake til skriblerier på dovegger. Tilbake til en verden da deres meninger faktisk ikke er akseptabele.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Ved å gå på tvers av de tradisjonelle skillelinjer. Målet må være at slike holdninger aldri skal få makt.

    Hadde vært interessant å vite hva Jo Benkow hadde ment om Solbergs knefall....
    Men de har jo makt i form av å ha 20-25% av setene i nasjonalforsamlingen, det er jo der den reelle makten sitter, ikke i taburettene.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Heh, haddu du vært overrasket om det var islamistisk terror?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Men de har jo makt i form av å ha 20-25% av setene i nasjonalforsamlingen, det er jo der den reelle makten sitter, ikke i taburettene.
    Meg bekjent har Ap 27 prosent av velgerne bak seg i dagens storting. De sitter ikke i regjering. Det motveier argumentet om at antall velgere nødvendigvis må avgjøre.

    Hva gjelder makt i Stortinget, stiller det seg anderledes. Der samarbeider man ofte på tvers av partilinjer.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.769
    Sted
    Oslo
    And now for something completely different
    Eller kanskje ikke.
    Gleder meg at så mange om ikke alle skribenter her tar sterkt avstand fra ytre høyre ekstremisme.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Fabian Stang har slettet sitt innlegg. Han er også blitt en enorm løk etter at han gikk av som ordfører.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Godt uttrykk fra Bergen noe tråden kunne adoptere ( den e' brun ):ROFLMAO:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    And now for something completely different
    Eller kanskje ikke.
    Gleder meg at så mange om ikke alle skribenter her tar sterkt avstand fra ytre høyre ekstremisme.
    Du syns det, der det argumenteres i hytt og pine for Frp? Spesielt fra kjente høyre- folk...
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Meg bekjent har Ap 27 prosent av velgerne bak seg i dagens storting. De sitter ikke i regjering. Det motveier argumentet om at antall velgere nødvendigvis må avgjøre.

    Hva gjelder makt i Stortinget, stiller det seg anderledes. Der samarbeider man ofte på tvers av partilinjer.
    Tror du må finne frem O-fagboka
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Støre og AP ønsker at debatten skal handle om hvor dette høyreradikale tankegodset kommer fra. Jo fra ideologier som peker på at noen mennesker er mindre verd enn andre mennesker eller grupperinger er mindre verd en andre.
    Jeg tror ikke det er lurt å prøve å forstå ABB. Det går ikke uten å anerkjenne at det fins en åndelig dimensjon. der Den ene part har bare et mål: Stjele, myrde og ødelegge.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.769
    Sted
    Oslo
    Du syns det, der det argumenteres i hytt og pine for Frp? Spesielt fra kjente høyre- folk...
    Har politisk mening på den sia hjertet banker
    Men er egentlig overrasket over mange bra meninger her
    Har venner som har stemt Frp, og mange av de er flaue over brunrasket som flokker seg om partiet
    De fleste ikke særlig gla i hu vestlandsk dama med kors opp i halsen heller
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214

    " – Nei, jeg hadde et veldig godt forhold til AUF da jeg var ordfører i sin tid, så det er jeg ikke bekymret for. Jonas gjorde meg rett og slett lei meg, jeg skjønner ikke at han dro det kortet. "


    Fabian Stang er en tosk på høyde med Carl Ivar.

    på 10-årsdagen til 22. juli anklager han Støre for å dra det kortet. Altså Utøyakortet.

    Så mye er det igjen av det anstendige Høyre. Borte. forduftet. Totalt vekke.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.815
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Holmestrand
    Pr i dag er det helt nøyaktig ingenting som peker i den retning. Vi har et lite parti som kaller seg Rødt, ser du for deg at de vil få mye makt i det nærmeste? Neivel? Så hvordan ser truselbildet da ut?
    Finnes det belegg for at Rødt vil fjerne ytringsfriheten?
     
    R

    rr30629

    Gjest

    " – Nei, jeg hadde et veldig godt forhold til AUF da jeg var ordfører i sin tid, så det er jeg ikke bekymret for. Jonas gjorde meg rett og slett lei meg, jeg skjønner ikke at han dro det kortet. "


    Fabian Stang er en tosk på høyde med Carl Ivar.

    på 10-årsdagen til 22. juli anklager han Støre for å dra det kortet. Altså Utøyakortet.

    Så mye er det igjen av det anstendige Høyre. Borte. forduftet. Totalt vekke.
    Kommer nok ikke på pallen over hans beste øyeblikk det der nei.
    Skikkelig tullball.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Finnes det belegg for at Rødt vil fjerne ytringsfriheten?
    Nei, det gjør det ikke.
    Men partiprogrammet deres er ganske radikalt her og der; så langt jeg har lest det, så er det nok det mest radikale av dem alle, men fortsatt er de ikke i nærheten av å ville fjerne demokratiske rettigheter for enkeltpersoner.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kommer nok ikke på pallen over hans beste øyeblikk det der nei.
    Skikkelig tullball.
    Mange sentrale høyre-folk som har tatt kraftig avstand fra innlegget til Stang. Kudos for det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn