Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Dårlige skolert politi kombinert med cocky og direkte frekke mennesker er aldri en god mix.
    Å skyte er et dårlig valg, men hvilke muligheter hadde egentlig politimennene her?
    Du kan jo fundere over hvordan et ubevæpnet politi hadde løst saken. US Police har det med å eskalere en hver sak, mens f.eks. UK og norsk politi de-eskalerer. Føler meg rimelig overbevist om at de to sistnevnte hadde løst dette helt greit lenge før det kom til at hun satte bilen i gir og kjørte. Dessuten, å skyte noen er et litt dårligere valg enn å flytte seg.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Igjen, om du ikke skjønte det jeg skrev, å skyte er et dårlig valg. Personlig tror jeg dette er en catch 22 greie.
    Et ubevæepnet politi måtte enten godtatt at hun kjørte avsted eller kjørt etter, altså en biljakt.
    Politiet har lav terskel for vold og dårlig opplæring. Innbyggerene har lav terskel for å bryte loven og null respekt for politiet, noe politiet selv har skapt.
    En nesten umulig situasjon.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Igjen, om du ikke skjønte det jeg skrev, å skyte er et dårlig valg. Personlig tror jeg dette er en catch 22 greie.
    Et ubevæepnet politi måtte enten godtatt at hun kjørte avsted eller kjørt etter, altså en biljakt.
    Politiet har lav terskel for vold og dårlig opplæring. Innbyggerene har lav terskel for å bryte loven og null respekt for politiet, noe politiet selv har skapt.
    En nesten umulig situasjon.
    Joda, forsto det, men besvarte bare spørsmålet om hvilke valg politiet hadde akkurat i denne situasjonen.
    En litt høfligere innledning av samtalen kunne muligens gitt situasjonen et helt annet hendelsesforløp, men det blir bare spekulasjoner, selvsagt. I Norge eller UK hadde hun definitivt ikke blitt skutt, da dette ikke hadde vært et bevæpnet oppdrag. Hadde hun stukket av hadde de vel funnet henne igjen hjemme, biljakt hadde vært unødvendig.
    Kan sikkert lage en masse hypoteser, men synes uansett dette er en bånntrist sak, som viser atter en gang at et triggerhappy politi med våpen er forferdelig mye verre enn et utdannet politi uten våpen. Og det gjelder uansett om dama hadde stjålet sprit eller ei.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    The US, in the past 20 years, has gone from, what was it, five or six trillion in debt to $32.5 today, $35 by January 2025, and probably before. So let’s call it almost a $30 trillion increase in debt. What do you have to show for this money?

    If I was American—and I’m not—if I was American, I would say, “Hold on. We’ve just loaded 30 trillion in debt over the past generation. Where’s the Hoover Dam that we’ve built? Where’s the Tennessee Valley Authority? Where’s the high-speed rail links? Where’s the Interstate Highway System? What did we get for this 30 trillion in debt?”

    And the reality is, what you get is either pet political projects like, “Let’s put fabs in Arizona.” So you get that. Obviously, you get wars, and what you get is increasing transfer payments because you look at the US, Social Security, Medicare, and Medicaid, plus interest payments are basically almost equal today to tax receipts. So that’s before you’ve paid anybody’s salaries, before you’ve maintained any roads, before you’ve done any of these things. That’s how you end up with a budget deficit of 8% of GDP
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Republikanernes riksretthøring ble en total fiasko.
    Noen klipp:


    Og en «I dare you to impeach him.»

    Han forskeren fra universitetet på vestlandet som var i Nrk i morges er spot-on i sin analyse om dette absurde politiske sirkuset som nå utspiller seg i USA.

    Konklusjonen er at det blir riksrettssak mot Biden.

    Først konkluderer GOP med at Biden er skyldig i korrupsjon. Så starter dem prosessen med å finne beviser for at konklusjonen er riktig.
    Hovedsakelig tre grunner til at GOP er helt nødt å få noe på Biden.
    1) det er et takk for sist og hevn for at demokratene går etter Trump.
    2) annulere ut effekten av søksmålene mot Trump i valgkampen. Se her; Biden er ikke noe bedre.
    3) total politikk. Man legger alle hemninger til siden og tar i bruk absolutt alle virkemidler for å få Biden stemplet som skyldig, åkke som.

    Forskeren sier at GOP vil stå hele løpet ut og stille Biden for en riksrettssak, uansett hvor svak saken måtte være. Fordi, det å trekke saken vil oppfattes som å frifinne Biden. Bordet fanger, saken er nå kommet så langt at GOP for alt ikke ønsker å bli sittende igjen med svarteper.

    Det er helt sjukt hvor langt ned i grøfta det politiske systemet i USA nå er.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Han forskeren fra universitetet på vestlandet som var i Nrk i morges er spot-on i sin analyse om dette absurde politiske sirkuset som nå utspiller seg i USA.

    Konklusjonen er at det blir riksrettssak mot Biden.

    Først konkluderer GOP med at Biden er skyldig i korrupsjon. Så starter dem prosessen med å finne beviser for at konklusjonen er riktig.
    Hovedsakelig tre grunner til at GOP er helt nødt å få noe på Biden.
    1) det er et takk for sist og hevn for at demokratene går etter Trump.
    2) annulere ut effekten av søksmålene mot Trump i valgkampen. Se her; Biden er ikke noe bedre.
    3) total politikk. Man legger alle hemninger til siden og tar i bruk absolutt alle virkemidler for å få Biden stemplet som skyldig, åkke som.

    Forskeren sier at GOP vil stå hele løpet ut og stille Biden for en riksrettssak, uansett hvor svak saken måtte være. Fordi, det å trekke saken vil oppfattes som å frifinne Biden. Bordet fanger, saken er nå kommet så langt at GOP for alt ikke ønsker å bli sittende igjen med svarteper.

    Det er helt sjukt hvor langt ned i grøfta det politiske systemet i USA nå er.
    Republikanerne våger ikke holde en avstemning i Representantenes hus for å igangsette riksrett, siden de har null grunnlag for en slik prosess. Alt de har kokt sammen er sauset ut av egen ræv, av skrullinger i partiet. Men USA følger juridiske prosesser i slike saker og selv dagens GOP vil ikke klare å se forbi nødvendigheten av å foreta en "roll call" av Husets holdning til riksrett.

    Linkene i mitt innlegg over var pinlige for dem, spesielt denne:

    Skjermbilde 2023-09-29 kl. 11.17.59.png Og de vet også at når en slik riksrettsprosess begynner, vil de ikke ha noe konkret å vise til. Vitnene de selv hadde innkalt, som skulle berettige at man igangsatte riksrett, var ikke i stand til å vise til noe som helst konkret som var grunnlag for riksrett, og på spørsmål fra både republikanere og demokrater, måtte de bekrefte at de ikke kjente til noe konkret grunnlag. (De er under ed).
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Biden var meget tydelig i går, sammen med enken til senator John McCain: USA står ved et vendepunkt, like dramatisk som det nasjonen gjennomgikk seks generasjoner tilbake. (Da er vi ved utbruddet av Borgerkrigen).

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    McCain er savnet.
    Han var en mann med integritet. Tror ikke han ville vært veldig lykkelig over det som har foregått i USA siden hans bortgang.

    Vil igjen oppfordre folk til å se dokumentaren om Roger Stone, det som foregår bak kulissene er bare helt ubeskrivelig. Det er noen svært, svært farlige mennesker som spiller sitt spill i de indre gemakker.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Kreativt..

     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.482
    Sted
    Holmestrand
    The US, in the past 20 years, has gone from, what was it, five or six trillion in debt to $32.5 today, $35 by January 2025, and probably before. So let’s call it almost a $30 trillion increase in debt. What do you have to show for this money?

    If I was American—and I’m not—if I was American, I would say, “Hold on. We’ve just loaded 30 trillion in debt over the past generation. Where’s the Hoover Dam that we’ve built? Where’s the Tennessee Valley Authority? Where’s the high-speed rail links? Where’s the Interstate Highway System? What did we get for this 30 trillion in debt?”

    And the reality is, what you get is either pet political projects like, “Let’s put fabs in Arizona.” So you get that. Obviously, you get wars, and what you get is increasing transfer payments because you look at the US, Social Security, Medicare, and Medicaid, plus interest payments are basically almost equal today to tax receipts. So that’s before you’ve paid anybody’s salaries, before you’ve maintained any roads, before you’ve done any of these things. That’s how you end up with a budget deficit of 8% of GDP
    De kan jo ikke "get something for tax dollars".
    Det ville jo være sosialisme...
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.482
    Sted
    Holmestrand
    Kreativt..

    Det merkelige er jo at en organisasjon som har latt sine tjenere drive seksuelt misbruk av barn i sikkert mer enn 100 år, og som tviholder på ordningen som antagelig er en drivende kraft, ikke blir tvangsoppløst.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    En verdensomspennende organisasjon med uhyrlige mengder rikdom og innflytelse, samt millioner på millioner av troende. Nja, egentlig ikke så veldig merkelig.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Visse politikere skal være meget takknemlige for at vi ikke har lov til å drive med dueller lenger!

    "Hr. President (Stortingspresidenten) jeg vil med dette utfordre representanten Solberg fra Høyre til
    duell med pistoler da hun med sin forklaring har forulempet min inteligens på det groveste!

    Presidenten: "Stortingets presidentskap kan ikke tillate en slik duell da representanten Solberg er
    en så mye større målskive enn utfordreren at en slik duell ikke vil være rettferdig!"

    Ja jeg vet at det er veldig ufint å mobbe folk for kroppstørrelsen, men akkurat nå klarte jeg ikke å dy meg!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det merkelige er jo at en organisasjon som har latt sine tjenere drive seksuelt misbruk av barn i sikkert mer enn 100 år, og som tviholder på ordningen som antagelig er en drivende kraft, ikke blir tvangsoppløst.
    Tipper svaret er at GOP ikke klarer å se forskjell på Demokratene og et visst kirkesamfunn. Lett å blande litt her, tross alt er Biden katolikk, litt vanskelig å skille mellom disse organiserte bandene.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Trodde det var Demokratene som spiste småbarn?? Jaja ikke lett å følge med her..............!
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke helt borti natta. Det foregår mye pedofili blant eliten, men da gjerne på øyer de selv eier.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.482
    Sted
    Holmestrand
    Det er ikke helt borti natta. Det foregår mye pedofili blant eliten, men da gjerne på øyer de selv eier.
    Det stemmer sikkert, men jeg tviler på at det er begrenset til demokratene, og jeg tviler også litt (egentlig VELDIG MYE) på GOPs motivasjon for å fronte denne saken.

    ...og hvilket belegg har du for at dette er spesielt for eliten?
    Kan ikke se for meg at dette er preferanser som utvikles i takt med banksaldoen eller hvilken posisjon man har i samfunnet.
    Som så mye annen elendighet tror jeg at dette er mer eller mindre jevnt fordelt i befolkningen.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Finnes jo i alle samfunnslag, men du skal ha greit med penger for å feks bestille barnekidnapping etc
    Og ja, er ikke noe forskjell på røde og blå her.
    Jeg tror nok det er overrepresentert innenfor de øvre samfunnslag. Har noe med psykotiske trekk, trang for å dominere etc. Disse trekkene gjør gjerne at man kommer høyt opp på rangstigen og havner i de øvre samfunnslag
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.482
    Sted
    Holmestrand
    Finnes jo i alle samfunnslag, men du skal ha greit med penger for å feks bestille barnekidnapping etc
    Og ja, er ikke noe forskjell på røde og blå her.
    Jeg tror nok det er overrepresentert innenfor de øvre samfunnslag. Har noe med psykotiske trekk, trang for å dominere etc. Disse trekkene gjør gjerne at man kommer høyt opp på rangstigen og havner i de øvre samfunnslag
    Du har nok noen poenger her.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.221
    Antall liker
    3.740
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Bak betalingsmur !
    Kommer til Bergen: – Målet er å ende sivilisasjonen vår
    Tonje Hessen Schei merker at kristenfundamentalistiske bevegelser ikke er til å spøke med.

    Biff-aktuelle «Praying for Armageddon» fokuserer på den stadig voksende andelen evangelisk kristne som har satt seg som mål å fremskynde verdens undergang.
    Armageddon er ifølge Johannes' åpenbaring, kapittel 16, vers 16, stedet der det siste slaget mellom det gode og onde i den syndige verden, mellom Gud og hans fiender, vil finne sted.

    – Tematikken ble veldig aktualisert da Donald Trump og Mike Pence kom til makten i 2017, sier Schei, aktuell for Bergen internasjonale filmfestival (Biff).

    – Helt vilt
    Regissøren og produsenten peker på at fundamentalistene, særlig Christians United for Israel, gjennom jevnlige møter, både før valget og i Det hvite hus, påvirket politikken deres.


    – Det var virkelig tette bånd, som gjorde at Trump følte seg presset til å flytte den amerikanske ambassaden fra Tel Aviv til Jerusalem. Den skremmende fusjonen av politikk, religion og makt må folk være klar over før det neste presidentvalget i USA, mener Schei.

    Hun fikk mye oppmerksomhet for sine forrige dokumentarfilmer, «Drone» (2014) og «iHuman» (2020), som begge ble vist på Biff og som var i forkant av de store diskusjonene om dronekrig og kunstig intelligens.

    – Det er det som driver meg som filmskaper, å se fremover. Hva er rundt det neste hjørnet? Hvilke maktforhold vil prege livene våre? Jeg elsker å se på slike strømninger, forteller Schei.


    I «Ihuman» fikk hun unik tilgang til Ilya Sutskever, forskningsleder i selskapet Open AI. Han regnes som hjernen bak ChatGPT.

    – Det er litt vilt å se tilbake på. Han utviklet åpenbart ChatGPT mens vi snakket om det. Jeg husker han virket veldig nervøs når vi møttes, som om ting var på vei ut av kontroll, fort, sier Schei.

    – Kjempeskummelt
    Hun jobbet lenge med «Praying for Armageddon» og «Ihuman» parallelt.

    – «Praying» hadde en lang tidshorisont, vi skulle gjøre grundig research, studere Bibelen og de ulike retningene, komme inn i premissmiljøene. Men da Trump ble president, fikk vi det litt travlere.
    '

    I «Ihuman» fikk hun unik tilgang til Ilya Sutskever, forskningsleder i selskapet Open AI. Han regnes som hjernen bak ChatGPT.

    – Det er litt vilt å se tilbake på. Han utviklet åpenbart ChatGPT mens vi snakket om det. Jeg husker han virket veldig nervøs når vi møttes, som om ting var på vei ut av kontroll, fort, sier Schei.

    – Kjempeskummelt
    Hun jobbet lenge med «Praying for Armageddon» og «Ihuman» parallelt.

    – «Praying» hadde en lang tidshorisont, vi skulle gjøre grundig research, studere Bibelen og de ulike retningene, komme inn i premissmiljøene. Men da Trump ble president, fikk vi det litt travlere.


    I «Ihuman» fikk hun unik tilgang til Ilya Sutskever, forskningsleder i selskapet Open AI. Han regnes som hjernen bak ChatGPT.

    – Det er litt vilt å se tilbake på. Han utviklet åpenbart ChatGPT mens vi snakket om det. Jeg husker han virket veldig nervøs når vi møttes, som om ting var på vei ut av kontroll, fort, sier Schei.

    – Kjempeskummelt
    Hun jobbet lenge med «Praying for Armageddon» og «Ihuman» parallelt.

    – «Praying» hadde en lang tidshorisont, vi skulle gjøre grundig research, studere Bibelen og de ulike retningene, komme inn i premissmiljøene. Men da Trump ble president, fikk vi det litt travlere.

    Schei fikk journalisten Lee Fong, som hun ble kjent med på «Ihuman», med på laget, som filmens undersøkende stemme.
    – Jeg liker å jobbe med store internasjonale team. Det er mer effektivt å ha lokale folk på bakken som kan springe når det skjer ting, mener Schei. Hun synes det er mye skremmende som kom frem da de virkelig gravde seg ned i materien og fikk litt innpass i miljøene. Disse folkene, som ser på det som sitt ansvar å fremskynde dommedag, sitter med reell makt i USA. Det er kjempeskummelt. Republikanske politikere er avhengige av deres stemmer for å kunne vinne et valg.


    – Vet den jevne amerikaner dette?

    – Det tror jeg ikke. Problemet er å få vist filmen i USA. Samfunnet er så polarisert. Alt som handler om politikk, religion og Israel er nærmest tabu. Ingen tør provosere, påpeker Schei.

    – Forræder
    Hun understreker at dette er globale bevegelser med mye penger, som også har innpass i Norge. Man ordlegger seg mer forsiktig i Norge. Men vi ser jo at Med Israel for Fred og andre organisasjoner er tydelige på at Gud har en egen plan for Israel, og at Israel spiller en sentral rolle i Armageddon, sier Schei. Hun peker på at informasjonskontroll er svært viktig. Derfor har de største organisasjonene egne TV-kanaler som når ut til millioner av mennesker. De mener vanlig presse er venstrevridd og korrupt. Konspirasjonsteoriene florerer. Hvis du forlater menighetene, blir du utstøtt og mister kontakten med venner og familie. Man anses for å være en forræder. Og det er ikke greit når man vet at det er voldelige strømninger i miljøet.

    – Har du laget en anti-Israel film?

    – Nei. Den er heller ikke anti-religion. Men jeg vil vise at det er mørke krefter der som vil ende sivilisasjonen vår. Jeg studerte Bibelen for å kunne forstå mekanismene bak og har hatt tett kontakt med prester. Det farlige er den helt bokstavelige tolkningen av Bibelen og fullbyrdelsen av Armageddon, mener Schei.

    To debatter
    I Bergen, som del av Biff, skal hun delta i to panelsamtaler. Tirsdag 17. oktober på Kulturhuset blir det møte med Olav Rønhovde (Credokirken), Morten Rasmussen (Med Israel for Fred), Jorge Dahl (Fellesforbundet og Norsk Folkehjelp) og Sara Bell (Fagforbundet og SV)

    Torsdag samme sted blir det en panelsamtale om filmen og boken «Trump, Gud og kirken» med forfatter Helge Simonnes, fungerende biskop i Bjørgvin Gudmund Waaler, og forsker ved Høgskulen på Vestlandet, Hilmar Mjelde.

    BT RETTER: I en tidligere versjon av denne saken skrev vi at Tonje Hessen Schei hadde mottatt dødstrusler. Dette er redigert ut av saken. Bakgrunnen er at BT ikke har kontrollert disse opplysningene og dermed ikke kan slå det fast, slik vi gjorde i den opprinnelige versjonen. Rettelsen ble gjort 12.10.23 kl. 13.20.

    Publisert:
    Publisert: 12. oktober 2023 08:14
    Oppdatert: 12. oktober 2023 13:25
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    USA er virkelig på vei til et mørkt sted..
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    I Norge ville du blitt reævkjørt ette våpenloven hvis du forsvarte deg med noe slikt.
    Den vil nok mest sansynlig være forbudt for deg å eie!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Så, hvor gærne er republikanerne, på en skala fra 0-100?

    I Ohio har det vært folkeavstemning omkring retten til abort og det ble flertall mot begrensninger i adgangen.

    Det utfallet misliker republikanerne.

    Several Republican lawmakers plan to fight the recently approved abortion rights amendment by trying to overthrow the judicial branch's authority to interpret it.

    Ohio voters approved protections for abortion and other reproductive rights, 57-43%, Tuesday. Abortion rights advocates will soon head to court to repeal restrictions and bans on the procedure.

    But four GOP lawmakers had another idea.


     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Hvor gærne er republikanerne, part II.

    Mike Johnson, ny Speaker of the House og tredjemann i presidentrekken, stenger Kongressen og reiser til Paris for å delta på et ultra-høyremøte. I neste uke går mellomfinansieringen for føderale tjenester rett i veggen.

    Mike Johnson to headline Paris event aimed at global 'right-wing alliance' - https://www.msn.com/en-us/news/poli...S&cvid=d7fc21d04627405eb2b4c8c649e9f71d&ei=36
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    I Norge ville du blitt reævkjørt ette våpenloven hvis du forsvarte deg med noe slikt.
    Den vil nok mest sansynlig være forbudt for deg å eie!
    Pepperspray er forbudt for privatpersoner å eie/bære. Et av argumentene er åpenbart, samme som for håndvåpen. Kan likeså brukes i kriminell hensikt som forsvar.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Lesverdig om amerikansk statsgjeld og hvorfor det er så vanskelig å gjøre noe med det. Det er popolært å snakke om hvor enormt mye USA bruker på forsvaret, men de bruker snart like mye årlig på å betale renter på statsgjelden sin og om ikke utviklingen snur så vil etter hvert rentekostnaden være større enn det føderlae budsjettunderskuddet.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn