Verdens beste sang, akkurat nå

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Får ikke denne her helt ut av hodet:

Må være den mest über funky utgaven av "Just Dance" ever! (Lady Gaga)

Alt bare stemmer her - tight komp, bra vokal - og en energi du kan ta og føle på :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hva er det som gjør at fusion og jazzfolk er så fryktelig glad i varianter av den synth-patchen?

Roqer

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
262
This is it:

Siden jeg hørte denne i forrige århundre/årtusen har den hengt igjen bak øret.

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
mteinum skrev:
Får ikke denne her helt ut av hodet:

Må være den mest über funky utgaven av "Just Dance" ever! (Lady Gaga)

Alt bare stemmer her - tight komp, bra vokal - og en energi du kan ta og føle på :)
Litt bra han bassisten der!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Echo Beach idag kanskje. M+M-låta havnet nylig på 35.plass i CBC's "Greatest Canadian Song of All Times".

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Robyn har sjangs på meg om dagen ;D

Go-pop med tøff og ikke-anorektisk pike

Mvh
Sniff

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Jeg synes Ane Brun har en fantastisk versjon av Big in Japan. Denne spiller jeg mye for tiden.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
SOEDAL skrev:
Jeg synes Ane Brun har en fantastisk versjon av Big in Japan. Denne spiller jeg mye for tiden.

Den var skikkelig fin den!

mvh
Sniff

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Yeah! Dette svinger :)

Gino Vannelli Live @ The Orange Lounge Toronto, Canada.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
DETTE er verdens beste sang.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
@BigSwifty, epleslangjazzen minnet meg sterkt på at det er lenge siden jeg har hørt Atomic Fireballsfeiende flotte Man With The Hex, takk :)

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
127
Torget vurderinger
2
Kunne slengt på 20-30 sanger til av Mr Gelb og Giant Sand

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
DETTE er verdens beste sang.
Den er bra den, ozzy. Men det er vel vitterlig dette som er verdens beste sang i hele verden?
Denne demoversjonen outperformer alle andre versjoner by a landslide

Av og til er det forresten denne sangen (især versjonen) som er best

G

Gjestemedlem

Gjest
Vederkvegende å høre denne gamle perlen en gang i blant. Norsk visesanghistorie som nok har gått i glemmeboken for mange, aller aldri en gang blitt oppdaget, da den aldri har blitt utgitt på CD. Platen ble utgitt på Bokklubben i 1972.

[video]bWgJ4SlJugc[/video]

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Dette var verdens beste sang store deler av 2010

..og litt nå også ;D

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.452
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Denne er en av de beste, har vært med siden den kom.
En utrolig sterk låt som vil være med så lenge jeg lever ;)

gismo

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg vet ikke, men kanskje en like dekkende tittel på emnetråden hadde vært dagens kick? For meg fungerer i alle fall det spørsmålet på den måten.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
Jeg vet ikke, men kanskje en like dekkende tittel på emnetråden hadde vært dagens kick? For meg fungerer i alle fall det spørsmålet på den måten.
godt forslag.

Selv har jeg denne låta på hjernen idag.
Clungels - "Dat had ik nog nooit gedaan!"

Catchy nederbiet på sitt beste.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Jeg er definitivt hekta på denne for øyeblikket, syntes den er en nytelse av dimensjoner og må for all del spilles svinaktig HØYT...!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg kom akkurat opp fra kjellerstua etter å ha hørt "Rising for the moon" med Fairport Convention og Sandy Denny, så nå er det den som gjelder ;D

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
Det var et vanskelig spørsmål. Likevel: Jeg gikk i staver over dette som purung tenåring og synes det er forferdelig stas å spille dette igjen +20 år etter. Kvalifisert i mine ører. ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
RojohII skrev:
Det var et vanskelig spørsmål. Likevel: Jeg gikk i staver over dette som purung tenåring og synes det er forferdelig stas å spille dette igjen +20 år etter. Kvalifisert i mine ører. ;D
En knall låt det der, og en kilde til inspirasjon den tiden jeg selv var med i band.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Radiohead - Codex

--------------

Ellers enig med baluba om at dagens kick eller hangup passer bedre med trådens intensjon. Just nitpicking, som det heter.

U

utgatt19288

Gjest
Er det noe å lure på, det er fredan........

Hvis man trenger tekst:

......................Je t'aime, je t'aime. I LOVE YOU, I LOVE YOU****** oh, oui je t'aime!. OH, YES I LOVE YOU!. ******** moi non plus. NO LONGER ME. ***** oh mon amour.. OH, MY LOVE... ******** comme la vague irresolute. LIKE THE UNDECIDED WAVE ****** je vais, je vais et je viens. I GO, I GO AND I COME ****** entre tes reins. BETWEEN YOUR LOINS ****** je vais et je viens. I GO AND I COME ***** entre tes reins. BETWEEN YOUR LOINS*****et je me retiens. AND I HOLD BACK ===================== je t'amine, je t'amine. I LOVE, I LOVE YOU ********oh, oui je t'aime! OH, YES I LOVE YOU! ******moi non plus. NO LONGER ME ******* oh mon amour.... OH, MY LOVE******tu es la vague, moi l'i'le nue. YOU ARE THE WAVE, I AM THE NAKED ISLAND ******* tu va, tu va et tu viens. YOU GO AND YOU COME ******* entre mes reins. BETWEEN MY LOINS***** tu va et tu viens.YOU GO AND YOU COME****** entre mes reins. BETWEEN MY LOINS *****et je te rejoins. AND I REJOIN YOU =====================je t'aime, je t'aime. I LOVE YOU, I LOVE YOU******* oh, oui je t'aime! OH, YES I LOVE YOU *******moi non plus. NO LONGER ME ******* oh, mon amour... OH, MY LOVE...****** comme la vague irresolute. LIKE THE UNDECIDED WAVE ****** je vais, je vais et je viens. I GO, I GO AND I COME ******* entre tes reins. BETWEEN YOUR LOINS ***** et je me retiens. AND I HOLD BACK =====================tu va, tu va et tu viens. YOU GO, YOU GO AND YOU COME ***** entre mes reins. BETWEEN MY LOINS ******* tu vas et tu viens. YOU GO AND YOU COME ******* entre mes reins. BETWEEN MY LOINS ******* et je te rejoins. AND I REJOIN YOU. =====================je t'aime, je t'aime. I LOVE YOU, I LOVE YOU******* oh, oui je t'aime! OH, YES I LOVE YOU! ******* moi non plus. NO LONGER ME ****** oh, mon amour... OH, MY LOVE...***** I'amour physique est sans issue. THE PHYSICAL LOVE IS WITHOUT A WAY OUT ****** je vais, je vais et je viens. I GO, I GO AND I COME ***** entre tes reins. BETWEEM YOUR LOINS ****** je vais et je viens. GO AND I COME BACK ****** et je me retiens. AND I HOLD BACK ****** Non! Maintenant viens! NO! NOW COME!===========================================================================­====="ANY BAD LANGUAGE WILL BE DELETED"

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Der fikk vi noen bilder av Joe Dallesandro også, mannen med skrittet fra Sticky Fingers. Rock-referansene står i kø.

Topp Bunn