Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.811
    Sted
    Phobos
    Hva skal man egentlig med Wiim når man har Apple Tv? Hva er bedre med Wiim? Youtube konserter får man jo ikke spilt av med Wiim.
    Jeg har som sagt begge, og føler også at begge deler er essensielle komponenter i anlegget på hvert sitt vis. Youtube er også en stor del av bruken hos meg på musikkfronten. Wiim er dog vesentlig mer egnet for ren audioavspilling pga ut av boksen støtte for native format avspilling av "alt" med native apper fra telefonen og Roon som jeg har hjemme. I tillegg har wiim f.eks valgfri støtte for volumnormalisering med Spotify connect, noe jeg aldri har sett på andre kommersielle implementasjoner (kun open source). Om man hører forskjell eller ei er opp til den enkelte, men for min del har det kun vært youtube som har fungert ok på Apple TV og Spotify til nøds. For alt annet, dvs losslessavspilling med Tidal/qobuz og Roon har andre løsninger vært nødvendig både rent praktisk og teknisk.

Dersom du er fornøyd i dag ser jeg ingen grunn til å gjøre endringer.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.277
    Jeg har som sagt begge, og føler også at begge deler er essensielle komponenter i anlegget på hvert sitt vis. Youtube er også en stor del av bruken hos meg på musikkfronten. Wiim er dog vesentlig mer egnet for ren audioavspilling pga ut av boksen støtte for native format avspilling av "alt" med native apper fra telefonen og Roon som jeg har hjemme. I tillegg har wiim f.eks valgfri støtte for volumnormalisering med Spotify connect, noe jeg aldri har sett på andre kommersielle implementasjoner (kun open source). Om man hører forskjell eller ei er opp til den enkelte, men for min del har der kun vært youtube som har fungert ok på Apple TV og Spotify til nøds. For alt annet, dvs losslessavspilling med Tidal/qobuz og Roon har andre løsninger vært nødvendig både rent praktisk og teknisk.

Dersom du er fornøyd i dag ser jeg ingen grunn til å gjøre endringer.
    Jeg bruker både Wiim Ultra og Apple Tv til dagen og de utfyller jo hverandre perfekt, men fikk litt sjokk når jeg testet dem opp mot hverandre gjennom samme DAC, og ingen klarte å skille dem.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.812
    Sted
    Sørlandet
    Jeg bruker både Wiim Ultra og Apple Tv til dagen og de utfyller jo hverandre perfekt, men fikk litt sjokk når jeg testet dem opp mot hverandre gjennom samme DAC, og ingen klarte å skille dem.
    Sjokket hadde vært større om noen hadde klart å skille dem i en blindtest.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.818
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fristende å snu spørsmålet: Trenger jeg Apple TV i anlegget når det ikke har skjerm?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.046
    Sted
    Holmestrand
    Wiim Home appen var ganske kjip i begynnelsen på Apple TVen, men nå har de fått polert den til å vise informasjon på et bra vis. Dette er for meg noe jeg har ventet på at skulle komme i sikkert 10 år. Dette gir mye mer mening enn et uansett for lite display på boksen! Faktisk vil jeg si at selv om du _ikke_ har en TV i anlegget fra før (av gode grunner), så er det verdt å gå til anskaffelse av en Apple TV og en egnet TV bare for å fungere som "Nå spiller" display for musikken et eller annet synlig sted fra lytteposisjon selv i et dedikert lydrom om du har en Wiim. Displayfremvisningen fungerer helt sømløst enten man bruker Roon, Tidal, Spotify eller annet, dog virker det å være tjenesteavhengig om f.eks bitdybde vises. Helt klart et enormt fortrinn i favør Wiim økosystemet for oss som ikke har en fantastisk utsikt å hvile øynene på ved avspilling! Display på boksen som eneste visning virker nå helt avlegs.

Vis vedlegget 1127275
    Jeg har også savnet dette, men ikke tenkt på app eple TV-en.
    Takker for tips.
    🤗

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    521
    Hei dere.
    Wiim Ultras digitale utganger: De kan settes til både fast og variabelt volum, ikke sant? Og ved variabelt volum kan man bruke hjulet til volumstyring?
    hvego

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    553
    Torget vurderinger
    2
    Gjorde et eksperiment i går kveld: Koblet cd til SMSL D300 Dac med coax og samme cd optisk til Wiim Pro Plus og så optisk til SMSL D300. Kunne da sitte å svitsje mellom optisk og coax på D300. Kunne ikke høre forskjell trur æ men via Pro Plus blir signalet oppsamplet; SMSL viser 192khz

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn