Vennetråd for MiniDSP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.988
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker delay mellom høyttalere og sub, hos meg så merker jeg stort hvis jeg forandrer delayparametrene selv med dirac påskrudd.
    Hos meg så får man ikke justert delay etter kalibrering av Dirac heller (det er låst til kalibrerings profilen), og justerer man på den før så blir de justeringene ignorert og overskrevet av kalibreringen. Men igjen, jeg har ikke miniDSP og heller aldri brukt det.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.437
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Her blir de ikke oversett, har testet med og uten prekalibrering før Dirac.
    Jeg har og bruker Minidsp, men det sier seg selv siden jeg skriver på denne tråden 🤪

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    962
    Torget vurderinger
    4
    Spent på hvordan den er sammenlignet med Wiim Ultra analog inn...... håper du kan ta testen?
    Fikk forøvrig beskjed fra AVshop at pocketadc skulle være tilgjengelig innen noen uker.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.389
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skrev et par innlegg i min egen tråd @Liotheles. Ingressene i lenkene er koko, men klikk i vei:
    1
    2

Sist redigert:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.702
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei,
    Har så smått kommet i gang med min SHD.

En liten "bug" som er litt plagsom.
    Hvis vi stiller inn volumt på "minus 30", og kobler opp mot volumio og starter avspilling via feks Spotify på mobilen - så hopper den innom "volum 0" et kort sekund, før den går tilbake til det satte volumet. Er det en enkel fiks på dette?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.420
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ASR tester Adept.

Conclusions
    If you just need a digitizer and already have a DAC, Adept provides an excellent solution with very low noise and distortion. For RIAA equalization and LP ripping, you have perfect equalization but headroom is not great. So be sure to clean your LPs before capturing.

I am happy to recommend the Minidsp Adept phono preamp and capture "card." It is excellently engineered while having a reasonably low cost.

https://www.audiosciencereview.com/.../minidsp-adept-adc-phono-preamp-review.65333/

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.389
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg regnet meg fram til at den har dobbelt så stort headroom som min forrige Riia Cambridge Alva Duo. Det kan være at jeg har regnet feil, jeg har ikke kontrollert.
    Anbefaler folket å lese test og kommentarfelt nøye. Jeg er uansett veldig godt fornøyd. Sota ADC til SACD-spilleren min, bra phonoamp med ordentlig høypassfilter, 3 gainnivåer, 3 kapasitive og 3 resistive lastnivåer, og mulighet for opptak fra USB out.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn