Venner av QNKTC/Henry Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Da gjør jeg ett forsøk med installasjon av filer for bruk av usb da'en til Børge. Jeg er teknisk leif når det gjelder datamaskiner så faren for spørsmåk i tråden her er temmelig stor.

    McLaren
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Med Børges bruksanvisning og J-River Media Centre kan ikke dette gå gæærnt. Lykke til! :)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg tror det er første gang jeg har fått til noe slikt på data på første forsøk. Meget god brukerveiledning, alt virket uten herr plunder og fru heft på besøk. Meget bra.

    Meget godt spilte den etter hva jeg evnet å kunne høre på hybelanlegget (SEAS selvbygg og creek 5350se integrert med Børge-Boksen som kilde.)

    Terningkast 8 fra meg;-)
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Terningkast 8, det er ny pers!

    Børge
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Om man skulle ha lyst til og oppgradere ved å montere kondensatorer i de ledige punktene på kretskortet, hvor store skal/bør de være?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    i c21/c31 har jeg falt på et par 470uf. Ser også på diy sidene så har flere havnet der. Mine ble panasonic sine og handlet fra elfa.
    De er jo ikke store de kondisene. De andre jeg satte inn vel på 100uf om jeg ikke husker feil. Det jeg har satt sammen er nok ingen fasit men fungerer veldig bra hos meg iallefall.

    Når jeg testet med noen så alt for store så endte jeg opp med en grusom romklang i mangel på noen bedre ord.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    For dem som liker å leve helt i kant med teknologi-utviklingen (!) har jeg lagt ut ny programvare for AB-1.2 og AB-1.1 her: awx_20121206.elf

    Dette er en bugfix-utgave som jeg tror skal gi enda bedre stabilitet. Lydkvaliteten skal være den samme. I tillegg har noen fortalt at USB Audio Class 1 (grønt lys foran) ikke funker med Mac OS X. Den nye programvaren forsøker å bøte på det.

    Hvis du er fornøyd med DACen er det ingen grunn til å bytte firmware. Men hvis du er komfortabel med programmerings-prosessen og har lyst til å bidra i utviklingen av produktet, setter jeg pris på test-resultater av denne oppdateringen. Alle kombinasjoner av OS (Mac, Windows, Linux) og UAC1/2 er bra å få testet.


    Børge
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Må bare si at jeg er svært fornøyd med Mac og rødt lys. :)
     
    Sist redigert:

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Mac og rødt lys er måten det skal gjøres på. For Mac støtter USB Audio Class 2 av seg selv. Men da beskjedene om at grønt lys og Mac ikke funka sammen, ville jeg finne ut om det var feil i koden som kunne gjøre andre kombinasjoner ustabile også.

    Børge
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Har noen testet Børges dac på Windows 8? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en ny pc til meg selv i forsinket julegave, men har foreløpig ikke hørt andres erfaringer.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Hei Egil, jeg har ikke testet den selv, og jeg har ikke hørt mange kommentarer. Få eller ingen har hittil sagt at det funker, og få eller ingen har rapportert problemer.

    Driveren for > 24/48 oppløsning er basert på et bibliotek som heter libusbK. Hvis det ikke allerede har full Win8-støtte, tipper jeg at det får det snart.

    Du har vel ikke lyst til å være forsøkskanin igjen :) Jeg er nysgjerrig på hvordan det virker, og blir gjerne med og debugger hvis det skulle vise seg at noe er galt.

    Børge
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Hei Egil, jeg har ikke testet den selv, og jeg har ikke hørt mange kommentarer. Få eller ingen har hittil sagt at det funker, og få eller ingen har rapportert problemer.

    Driveren for > 24/48 oppløsning er basert på et bibliotek som heter libusbK. Hvis det ikke allerede har full Win8-støtte, tipper jeg at det får det snart.

    Du har vel ikke lyst til å være forsøkskanin igjen :) Jeg er nysgjerrig på hvordan det virker, og blir gjerne med og debugger hvis det skulle vise seg at noe er galt.

    Børge
    Jeg er gjerne forsøkskanin hvis det blir kjøp, Børge :) Kommer tilbake til deg på nyåret!
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Hei Egil, jeg har ikke testet den selv, og jeg har ikke hørt mange kommentarer. Få eller ingen har hittil sagt at det funker, og få eller ingen har rapportert problemer.

    Driveren for > 24/48 oppløsning er basert på et bibliotek som heter libusbK. Hvis det ikke allerede har full Win8-støtte, tipper jeg at det får det snart.

    Du har vel ikke lyst til å være forsøkskanin igjen :) Jeg er nysgjerrig på hvordan det virker, og blir gjerne med og debugger hvis det skulle vise seg at noe er galt.

    Børge
    Jeg er gjerne forsøkskanin hvis det blir kjøp, Børge :) Kommer tilbake til deg på nyåret!
    Forsøkskaninen kan nå melde at AB-1.2 funker finfint på Windows 8. Så vet vi det! ;)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    å pokker - testet dette her om dagen, men glemte å gi tilbakemelding.
    Funker brillefint med w8 her også....
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Støy er rare greier, spesielt når man ikke hører det - man tror ikke at man har det før man fjerner noe.

    Oblivion var nede med en liten neve deler og skjevt smil....lover godt :)
    Jfet, dioder og noen kondiser. Meningen med disse delene er å sette foran regulatoren og etter sigende skulle det fjerne støy.

    Loddet sammen etter skissen jeg fikk
    mont2.jpg

    Plasserte en på 3.3V og en på 5V og startet og spille
    montert.jpg


    Jeg hadde egentlig ikke forventet at dette var veldig hørbart, men det var det. Denne innretningen fjerner masse støy som gir utslag i klarhet man ikke trodde man savnet.

    Nå er det bare å vente på CNC frest kabinett slik at dette kan settes sammen ordentlig og permanent slik at jeg kun trenger å forholde meg til eventuelle fremtidige Firmwares.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Lekkert! Hva er hensikten med modden? Står den mellom likeretterne og ADP151-regulatorene på kortet?

    Børge
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Børge, er det mulig å få kjøpt en slik ferdigmoddet dac etterhvert? Jeg har jo som du vet standardutgaven og kunne godt tenke meg et marked for en enda grommere utgave. Ikke det at den er dårlig nå,....tvert imot.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    ... Som går på veggstrøm? Tja, hvor stor rabatt får du hos Nemko? Jeg har rett og slett ikke råd til å lage 1000-kroners-dingser som plugges i veggen, med alt det krever av papirarbeid.

    Børge
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Lekkert! Hva er hensikten med modden? Står den mellom likeretterne og ADP151-regulatorene på kortet?

    Børge
    hensikten med denne er å fjerne grums fra strømmen. Den står før 5v og 3.3v regulatorene, men etter likeretteren på strømforsyningen. En på hver linje. Resultatet er oppsiktsvekkende da det oppleves vesentlig bedre.

    oblivion er mannen som må snakkes med for en mer detaljert løsning.

    når det kommer til ekstern strøm osv så er jeg igang med en prototype på kabinett tilpasset de endringene som jeg hargjort. Dersom resultatet blir som forventet så har jeg mulighet til å bestille opp en del slik at man kan sette sammen egen boks..
    jeg vet ikke prisen enda, men det blir ikke så halvgalt håper jeg. Kommer bilder og slikt i tråden når den er ankommet. Materialvalget er ikke metall og ikke corian, men tåler varme så det burde ha veldig gode egenskaper for det bruket vi har.
    Stay tuned, vil nok ta noen uker så ikke hold pusten.
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    ... Som går på veggstrøm? Tja, hvor stor rabatt får du hos Nemko? Jeg har rett og slett ikke råd til å lage 1000-kroners-dingser som plugges i veggen, med alt det krever av papirarbeid.

    Børge
    OK, skjønner...at prisen hadde blitt vesentlig høyere. Den er grei.

    Papir er noe dritt :)
     
    K

    Khanate

    Gjest
    ... Som går på veggstrøm? Tja, hvor stor rabatt får du hos Nemko? Jeg har rett og slett ikke råd til å lage 1000-kroners-dingser som plugges i veggen, med alt det krever av papirarbeid.

    Børge
    OK, skjønner...at prisen hadde blitt vesentlig høyere. Den er grei.

    Papir er noe dritt :)
    Dette er en del av den rødgrønne kvalitetssikringsstrategien. Flest mulig av de arbeidsdyktige produserer nye lover, regler, forordninger, rapporteringssytem, autoriseringssystem, godkjenningssystem, kvalitetsikringsrutiner etc. Noen fler bør arbeide med å sikre at alt dette følges til punkt og prikke. De som er igjen utreder hva som gikk galt.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    ... Som går på veggstrøm? Tja, hvor stor rabatt får du hos Nemko? Jeg har rett og slett ikke råd til å lage 1000-kroners-dingser som plugges i veggen, med alt det krever av papirarbeid.

    Børge
    OK, skjønner...at prisen hadde blitt vesentlig høyere. Den er grei.

    Papir er noe dritt :)
    Dette er en del av den rødgrønne kvalitetssikringsstrategien. Flest mulig av de arbeidsdyktige produserer nye lover, regler, forordninger, rapporteringssytem, autoriseringssystem, godkjenningssystem, kvalitetsikringsrutiner etc. Noen fler bør arbeide med å sikre at alt dette følges til punkt og prikke. De som er igjen utreder hva som gikk galt.
    20 i stil og innhold!! :)
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Lekkert! Hva er hensikten med modden? Står den mellom likeretterne og ADP151-regulatorene på kortet?

    Børge
    hensikten med denne er å fjerne grums fra strømmen. Den står før 5v og 3.3v regulatorene, men etter likeretteren på strømforsyningen. En på hver linje. Resultatet er oppsiktsvekkende da det oppleves vesentlig bedre.

    oblivion er mannen som må snakkes med for en mer detaljert løsning.
    HR, kunne du sjekke hvor mye denne kretsen gjør når den står mellom USB-power og 3.3V-regulatorene? Det er kjempekult at dere setter den på veggstrøm for egen regning og risiko, men jeg er interessert i å finne ut hvor bra den kan bli med litt mindre inngrep :)


    Børge
     
    A

    aair

    Gjest
    He, he! Hørte rykter om CNC-frest kabinett så det blir nok veldig bra, okke som.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    KUDOS til deg som bryr deg om ce godkjenning.
    :) Kraftig + i boka mi for at du ikke bare kaster sammen ett eller annet og later som ingenting mht regelverket.

    Kjøper en dac av deg snart. Må bare få hodet over vann etter Pass kjøp..


    Arild

    Lekkert! Hva er hensikten med modden? Står den mellom likeretterne og ADP151-regulatorene på kortet?

    Børge
    hensikten med denne er å fjerne grums fra strømmen. Den står før 5v og 3.3v regulatorene, men etter likeretteren på strømforsyningen. En på hver linje. Resultatet er oppsiktsvekkende da det oppleves vesentlig bedre.

    oblivion er mannen som må snakkes med for en mer detaljert løsning.
    HR, kunne du sjekke hvor mye denne kretsen gjør når den står mellom USB-power og 3.3V-regulatorene? Det er kjempekult at dere setter den på veggstrøm for egen regning og risiko, men jeg er interessert i å finne ut hvor bra den kan bli med litt mindre inngrep :)


    Børge
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Hei Børge,

    Bare ett lite spørsmål kun for interessens del; på selve USB-I2S kortet er det to LED's, en grønn og en rød. Disse blinker av/på mer eller mindre tilfeldig under avspilling virker det som. Hva er det disse LEDsene egentlig indikerer?

    - Slarssen
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    LEDene på modulen er mest for debugging. De sier noe om hvordan den asynkrone USB-protokollen virker. Vi som skriver programkode for modulen bytter av og til ut hva de indikerer. Så hvis du ikke har tenkt å lese kildekoden (noe som forsåvidt varmt anbefales :) så er det enkleste å bare ignorere dem.

    Børge
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    To nye ting har blitt oppdatert i det siste. For å få bedre Win8-kompatibilitet finnes det en ny Windows-driver. Den er ikke fulltestet, setter stor pris på om de modigste der ute gir den et forsøk: AWSetup_20130211.zip

    AB-1.2-boksene jeg sender ut nå kommer med siste versjon av stabil firmware, audio_widget_20130202.elf.

    Til sammen gir dette et mer stabilt system for avspilling. Vet ennå ikke om det har god, dårlig eller noen som helst innvirkning på lyden.

    Børge
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Watt annonserer at de kommer med omtale av QNKTC AB-1.2 i neste nummer, som skal være i salg 28. februar. Spennende!! :eek:
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Watt annonserer at de kommer med omtale av QNKTC AB-1.2 i neste nummer, som skal være i salg 28. februar. Spennende!! :eek:
    Flott omtale av DAC-en i Watt nr. 3/13 som er i salg fra i dag. Jeg røper ikke konklusjon og antall stjerner, men det er mange godord :)
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Jepp, det var gøy å åpne postkassa. Løp og kjøp Watt for å lese hele testen. 6 stjerner av 6 mulige :)

    Børge
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Etter at folk nå har brukt helgen på å kose seg med R.E.S' glitrende omtale i Watt, er kanskje tiden inne for et gjensyn med en annen omtale som beskriver DAC-en i positive vendinger?
    Min naturlige beskjedenhet hindrer meg i å bruke ytterligere adjektiver :cool:
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    Er det slik at qnktc usb'en ikke trenger driver i uac1 modus?
    Da er det vel en mulighet for at den fungerer på en PS3 også, noen som har testet?

    Har tenkt å bruke min i tv benken, og det blir jo ikke å ha både plastation4 og htpc :eek: har heller ikke plass.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Ja, den fungerer uten driver i UAC1. Det finnes et kontroll-program (WidgetControl) som du sannsynligvis ikke har noe bruk for. Windows pleier å mase litt om drivere for kontroll-protokollen hvis du plugger den inn uten driveren. Men det har ingen ting å si for lyden.

    Har ikke testet med PS3. Gi oss beskje dom det funker.

    Børge
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    Har ikke ps3, men hadde tenkt å kjøpe ps4 senere. Regner med PS3 i dag fungerer greit til å spille av musikk og video fra en nas eller noe?
    Greit å ha alt i en boks :)
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Finnes det noen instruks på hvordan denne firmwaren installeres (for oss som får hetta når rare meldinger dukker opp på skjermen og ingenting virker)?

    Hilsen Gorm

    To nye ting har blitt oppdatert i det siste. For å få bedre Win8-kompatibilitet finnes det en ny Windows-driver. Den er ikke fulltestet, setter stor pris på om de modigste der ute gir den et forsøk: AWSetup_20130211.zip

    AB-1.2-boksene jeg sender ut nå kommer med siste versjon av stabil firmware, audio_widget_20130202.elf.

    Til sammen gir dette et mer stabilt system for avspilling. Vet ennå ikke om det har god, dårlig eller noen som helst innvirkning på lyden.

    Børge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn