Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Vermin skrev:
    Dette går vel også litt på preferanser gutter, noen synes kompleks musikk er kari bremnes eller iver kleive.
    Andre synes Meshuggah og Veil Of Maya er kompleks.
    ;D

    Leifi kan selvsagt få prøve EAR 861 om han vil. Bor vel i nabolaget om jeg ikke husker helt feil.
     
    M

    mo ha dk

    Gjest
    Vermin skrev:
    Dette går vel også litt på preferanser gutter, noen synes kompleks musikk er kari bremnes eller iver kleive.
    Andre synes Meshuggah og Veil Of Maya er kompleks.
    ;D
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Aner ikke om det har noen som helst allmen interesse, men som de fleste vel har fått med seg har jeg fått det for meg Duo Omega modellene generelt er tunet litt for "hot".
    Etter å ha testet endel frem og tilbake er min klare konklusjon at med en motstand i serie med diskanten så får man en enda mer naturlig og homogen lyd og man får en i utgangspunktet strålende bra høyttaler enda litt bedre :)
    Har bare prøvd med 5 ohm alternativt 10 ohm og er helt klar i min konklusjon at det "perfekte" er et sted midt i mellom disse verdiene.
    Legg dog merke til at mine konklusjoner er basert på at "bugscreen" er fjernet på diskantene (noe som i mine ører fjerner grums og forvrengning).
    Alt selvfølgelig IMHO og jeg påberoper meg slettes ikke å ha fasittsvar på hva som er riktig eller ikke for andre :-\
    Ovennevnte modifikasjoner er også uansett særdeles enkle å gjøre for "gud og hvermann" og man behøver slettes ikke være "rakettforsker" for å få det til :)
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt flere refleksjoner.
    For øyeblikket spiller jeg med et sett Duo Omega med små basshorn.
    Altså egentlig det samme som Duo Mezzo, men med den forskjellen at bassene er plassért på siden av og ikke under mellomtone og diskant.
    Bassene er koblet på linjesignal via en Parc Rives.

    I dette oppsettet og i dette rommet spiller det klart best når mellomtonen er koblet i motfase i forhold til både bass og diskant.
    Jeg sier slettes ikke at dette er det riktige i andre rom og i andre oppsett, men i mitt rom og med mitt oppsett fungerer dette altså klart best.
    Det er altså opp til hver enkelt om de vil eksperimentere hos seg selv hva som fungerer best hos seg i forhold til fase.
    Og som tidligere nevnte "tweeks" koster dette heller ingen penger :)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jens skrev:
    Litt flere refleksjoner.
    For øyeblikket spiller jeg med et sett Duo Omega med små basshorn.
    Altså egentlig det samme som Duo Mezzo, men med den forskjellen at bassene er plassért på siden av og ikke under mellomtone og diskant.
    Bassene er koblet på linjesignal via en Parc Rives.

    I dette oppsettet og i dette rommet spiller det klart best når mellomtonen er koblet i motfase i forhold til både bass og diskant.
    Jeg sier slettes ikke at dette er det riktige i andre rom og i andre oppsett, men i mitt rom og med mitt oppsett fungerer dette altså klart best.
    Det er altså opp til hver enkelt om de vil eksperimentere hos seg selv hva som fungerer best hos seg i forhold til fase.
    Og som tidligere nevnte "tweeks" koster dette heller ingen penger :)
    Det var faktisk ikke så dumt. Har tidligere (etter råd fra deg) koblet trio-en i motfase til bass-horn. Dette fungerte veldig bra i et noe mindre rom enn de står nå.

    Å tenke motfase innenfor trio-en har jeg ikke vurdert - eller for den saks skyld tenkt på - ennå. Vil det være noe modell-forskjell på Duo og Trio her som gir grunn til å tro at slikt vil være mer eller mindre vellykket, eller er det begrenset til rommet? (naturligvis kun begrenset til din oppfatning - IYHO ;) )

    Mvh
    Helge
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    HSobstad skrev:
    Jens skrev:
    Litt flere refleksjoner.
    For øyeblikket spiller jeg med et sett Duo Omega med små basshorn.
    Altså egentlig det samme som Duo Mezzo, men med den forskjellen at bassene er plassért på siden av og ikke under mellomtone og diskant.
    Bassene er koblet på linjesignal via en Parc Rives.

    I dette oppsettet og i dette rommet spiller det klart best når mellomtonen er koblet i motfase i forhold til både bass og diskant.
    Jeg sier slettes ikke at dette er det riktige i andre rom og i andre oppsett, men i mitt rom og med mitt oppsett fungerer dette altså klart best.
    Det er altså opp til hver enkelt om de vil eksperimentere hos seg selv hva som fungerer best hos seg i forhold til fase.
    Og som tidligere nevnte "tweeks" koster dette heller ingen penger :)
    Det var faktisk ikke så dumt. Har tidligere (etter råd fra deg) koblet trio-en i motfase til bass-horn. Dette fungerte veldig bra i et noe mindre rom enn de står nå.

    Å tenke motfase innenfor trio-en har jeg ikke vurdert - eller for den saks skyld tenkt på - ennå. Vil det være noe modell-forskjell på Duo og Trio her som gir grunn til å tro at slikt vil være mer eller mindre vellykket, eller er det begrenset til rommet? (naturligvis kun begrenset til din oppfatning - IYHO ;) )

    Mvh
    Helge
    Tror at dette med fase er mer romavhengig enn høyttaleravhengig så det er bare å prøve :)
    Med Trio er det dog enda flere muligheter..............
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    En liten oppdatering i forhold til eventuell modifisering/demping av diskanten i Avantgarde.
    I mitt lille hode er det ingen tvil om at å fjerne det originale "bugscreen" så fjerner man også en form for forvrengning og "grums" som man ikke visste var der før den ble fjernet.
    Minuset er at man samtidig får enda litt mer diskant som det på noen modeller allerede er mer enn nok av og at denne diskanten også får en antydning til et metallisk preg.

    Gjorde derfor en liten test i kveld med å lage et nytt "bugscreen" av standard høyttalerstoff.
    Var umiddelbart en stor suksess :)
    Om man så i tillegg ønsker å dempe diskanten med f.ks. 5 ohm kan godt være, men dette standard høyttalerstoffet foran diskanten dempet uansett litt av den metalliske klangen som man får antydning til ved å fjerne "bugscreen".
    Og det uten at man får forvrengning og grums som med standard bugscreen :)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jens skrev:
    En liten oppdatering i forhold til eventuell modifisering/demping av diskanten i Avantgarde.
    I mitt lille hode er det ingen tvil om at å fjerne det originale "bugscreen" så fjerner man også en form for forvrengning og "grums" som man ikke visste var der før den ble fjernet.
    Minuset er at man samtidig får enda litt mer diskant som det på noen modeller allerede er mer enn nok av og at denne diskanten også får en antydning til et metallisk preg.

    Gjorde derfor en liten test i kveld med å lage et nytt "bugscreen" av standard høyttalerstoff.
    Var umiddelbart en stor suksess :)
    Om man så i tillegg ønsker å dempe diskanten med f.ks. 5 ohm kan godt være, men dette standard høyttalerstoffet foran diskanten dempet uansett litt av den metalliske klangen som man får antydning til ved å fjerne "bugscreen".
    Og det uten at man får forvrengning og grums som med standard bugscreen :)
    Det var en ny vending. Hva er egentlig "standard høyttalerstoff"?

    Skrudde du av hornet og la stoffet på baksiden av diskanthornet, eller over hele forsiden?
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    HSobstad skrev:
    Jens skrev:
    En liten oppdatering i forhold til eventuell modifisering/demping av diskanten i Avantgarde.
    I mitt lille hode er det ingen tvil om at å fjerne det originale "bugscreen" så fjerner man også en form for forvrengning og "grums" som man ikke visste var der før den ble fjernet.
    Minuset er at man samtidig får enda litt mer diskant som det på noen modeller allerede er mer enn nok av og at denne diskanten også får en antydning til et metallisk preg.

    Gjorde derfor en liten test i kveld med å lage et nytt "bugscreen" av standard høyttalerstoff.
    Var umiddelbart en stor suksess :)
    Om man så i tillegg ønsker å dempe diskanten med f.ks. 5 ohm kan godt være, men dette standard høyttalerstoffet foran diskanten dempet uansett litt av den metalliske klangen som man får antydning til ved å fjerne "bugscreen".
    Og det uten at man får forvrengning og grums som med standard bugscreen :)
    Det var en ny vending. Hva er egentlig "standard høyttalerstoff"?

    Skrudde du av hornet og la stoffet på baksiden av diskanthornet, eller over hele forsiden?
    Standard høyttalerstoff er vel ikke så mye annet enn et tynt tøystykke.
    De selger sikkert slikt der som de selger løse elementer for selvbygg vil jeg tro.

    Skrudde du av hornet og la stoffet på baksiden av diskanthornet, eller over hele forsiden?
    Ja.
    Limte det første på en tynn papplate med hull i midten.
    Som tidligere tror jeg dog fortsatt at jeg i tillegg vil ha 5 ohm demping.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å avslutte denne sagaen for egen del er min klare konklusjon at i mitt rom, med mine kilder og forsterkere og med mine ører foretrekker jeg 5-7 ohm demping av diskant.
    Og i dette "regnestykket" er også det originale "bugscreen" laget i metall fjernet og erstattet med et tilsvarende av tynt tøy/stoff.
    Gjelder altså utelukkende modeller med Duo Omega mellomtone og diskant (Duo Omega, Mezzo, Primo).
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dog is "Kind of Blue"

    Gratulerer med ny retning i oppsettet O. :)
    Skal si det har skjedd en del i oppsettet ditt.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Og hva tror du var første skive som ble satt på(på 180g vinyl, seff) etter jeg hadde båret på meg brokk, koblet kabler, jumpere og what not, samt plassert på øyemål og intuisjon, justert delefrekvens og bassvolum etter evne og Avantgarde´s anbefaling for Nano, fyrt opp treskeverket og...
    (ingen premier i denne konkurransen)

    Kortversjon av den første lytteopplevelsen(som var ganske fylt med angst skal jeg innrømme):

    Wow! Miles! Magic! Love! Passion!

    ;D

    O.

    emotikon skrev:
    Dog is "Kind of Blue"

    Gratulerer med ny retning i oppsettet O. :)
    Skal si det har skjedd en del i oppsettet ditt.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Lite som låter så bra som 180g KOB-vinyl på Uno, Dog! Velkommen:)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Regner med det var verdt det da..... ;D

    Dog skrev:
    Og hva tror du var første skive som ble satt på(på 180g vinyl, seff) etter jeg hadde båret på meg brokk, koblet kabler, jumpere og what not, samt plassert på øyemål og intuisjon, justert delefrekvens og bassvolum etter evne og Avantgarde´s anbefaling for Nano, fyrt opp treskeverket og...
    (ingen premier i denne konkurransen)

    Kortversjon av den første lytteopplevelsen(som var ganske fylt med angst skal jeg innrømme):

    Wow! Miles! Magic! Love! Passion!

    ;D

    O.

    emotikon skrev:
    Dog is "Kind of Blue"

    Gratulerer med ny retning i oppsettet O. :)
    Skal si det har skjedd en del i oppsettet ditt.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for gratulasjoner!

    Finnes det noen gode nettressurser for tips & tricks & erfaringer med optimalisering av disse trompetene? Alt fra tuning av delefrekvens til plassering til annet?
    Jeg er jo midt i den prosessen foreløpig, og bruker ørene - men her har sikkert mange læring å dele :)

    Mine kan tri-wires, har det noe for seg? Kjører single i dag...

    Uansett, jeg ble fort en horny fanboy, det tok ikke mange sekundene.

    O.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ut i hjørnene
    hard toe-in
    tweeterne krysser rett foran nesetippen
    triwiring med 0,3x3mm flatvalset glødet fintsølv fra KA Rasmussen på Hamar i bomullstrømper fra Svalander.se eller "anorakk-snor"
    mvh
    Leif
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    LMC skrev:
    ut i hjørnene
    hard toe-in
    tweeterne krysser rett foran nesetippen
    triwiring med 0,3x3mm flatvalset glødet fintsølv fra KA Rasmussen på Hamar i bomullstrømper fra Svalander.se eller "anorakk-snor"
    mvh
    Leif
    Uno i mitt rom fungerer IKKE godt slik, fyi!

    PM meg, så skal jeg gi deg data på hvordan mine bassere er stilt inn, Dog!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    seff rom avhengig, men ofte i mindre og grunne rom er dette bra
    horna går dessuten ikke så dypt som AG påstår og deler man for lavt blir det hull imellom bass og horn og dårlig overgang
    mvh
    Leif
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Det stemmer godt, de KAN faktisk ikke gå så lavt. Har høynet delefrekvensen en god del på mine.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og da blir bassene dårligere, så man må kompromisse uansett
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer og velkommen Dog! Triwiring har vært en suksess for min del jaff. Har aldri sett meg tilbake, så det kan nok være verdt et forsøk. Triwiring med flatsølv blir sannsynligvis billigere enn single wire av "audiofilt kaliber" uansett. Hvis Vermin finner Jim Smith boka mi, kan du få låne den. Står mye vettugt om AG setup der. Vær klar over at delefilterfrekvenser og nivå på bassene er veldig avhengig av rom og preferanser. Lek med forskjellige innstillinger og finn det som passer deg best.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kan du lodde så kan du bytte likerettere i bassampen og doble lytte kapasiteten
    mere slam og definisjon
    mvh
    Leif
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk gut_man og lmc!

    Vet jo at dere er durkdrevne hornfolk, så jeg suger til meg.
    Er godt i gang med å ratte frekvens og bass, må høre meg frem - samtidig er det nyttig å høre hva andre har erfart, som at hornene ikke går så dypt som spec sier..at jeg kanskje bør rulle av på 30 og ikke 20 etc..

    Skal nok kjøpe den boken(irriterende at den ikke er på kindle!) - og i mellomtiden kose meg med prosessen :)

    Har nok til nå hatt en mer moderat toe-in enn du foreslår lmc, skal teste ditt forslag! Syntes jeg allerede er i nærheten av en klangbalanse jeg liker, og har også en holografisk presentasjon som ikke er så verst - men det er garantert mer å hente!

    Er drittlei kabler, så finner jeg noen ok, brukte tri-wire, så slår jeg til :)

    O.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    På mine Duo Grosso lar jeg bassen komme inn på ca 160 Hz. Det synes jeg funker best her. Er forøvrig ikke enige i at Duo Grosso trenger demping i toppen, slik det er foreslått i tråden.
    Har kost meg med øl og whisky (caol ila) og masse gammel Zappa i et par timer i kveld ;D. Deilig.
    Roger
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Selv har jeg alltid foretrukket avrulling på 20Hz, men igjen det er sikkert rom og preferanseavhengig. Ikke surr rundt etter triwirekabler, bestill flatsølv som LMC beskriver og glem kabelspøkelset 8) Tidligere Uno modeller har mindre mellomtonehorn enn Duo modellene og må følgelig deles noe høyere. Dette må du ta hensyn til når du leser om andres erfaringer. Jeg mener at jeg brukte en deling på 180/190Hz da jeg hadde uno, mens jeg nå deler noe lavere på Duo.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Seff..jeg prøver meg frem.
    Nærmer meg virkelig noe nå, der bassen er godt integrert, mellomtonen fyldig men oppløst og diskanthornene syntes jeg gjør en strålende jobb.

    Hadde noen timer med gode opplevelser i går!

    Vurderer å droppe spikesene, og heller kjøpe andre føtter til dem(når jeg er ferdig med plassering). Skulle tro 68 kg holdt de på plass.

    O.
    gut_man skrev:
    Selv har jeg alltid foretrukket avrulling på 20Hz, men igjen det er sikkert rom og preferanseavhengig. Ikke surr rundt etter triwirekabler, bestill flatsølv som LMC beskriver og glem kabelspøkelset 8) Tidligere Uno modeller har mindre mellomtonehorn enn Duo modellene og må følgelig deles noe høyere. Dette må du ta hensyn til når du leser om andres erfaringer. Jeg mener at jeg brukte en deling på 180/190Hz da jeg hadde uno, mens jeg nå deler noe lavere på Duo.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jepp - fra null til blodfan på 3 dager! ;D

    Litt uventet dette, trodde det ville bli et svare strev for å få dem til, men det er det jo ikke.
    Og hva går man til etter man har hørt Coltrane på et par Avantgarde horn drevet av triode forsterker?

    All music, no hassle.

    Wow!


    O.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    Ingen heksekunst å få til verken Uno eller Duo, bruk velkjent musikk og skru til det høres riktig ut. Så kan du evt finjustere i forhold til plassering. Gratulerer med horn!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for det!

    Noen her som bruker Superspikes på dem? Det har jeg tenkt å gjøre, droppe de som følger med...

    Oh well. ;-)

    O.
    Horny skrev:
    Ingen heksekunst å få til verken Uno eller Duo, bruk velkjent musikk og skru til det høres riktig ut. Så kan du evt finjustere i forhold til plassering. Gratulerer med horn!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Stadig nærmere målet, small steps...

    Har nå koblet(fortsatt single wire) ht-kabler i terminalen for mellomtone-hornet(Jim Smith anbefaling såvidt jeg skjønner), og deler noe lavere enn Avantgarde anbefaler(MID, mellom 4 og 5) og litt mer bass volum(mellom 6 og 7) - i tillegg har jeg fått finplassert dem med relativt stor grad av presisjon. Syntes det begynner å sitte nå! Bassartikulasjon og god integrasjon, holografi og dynamikk uten at det blir masete.

    Noen andre som har samme erfaring? At Avantgarde anbefaler for høy delefrekvens?

    Eller er jeg den siste i denne tråden? ;D

    O.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Litt OT men dersom noen ønsker seg endel Avangarde høyttalere og samtidig har lyst på nytt hus og har noen millioner til overs, løp og kjøp :)





    For hele annonsa, finnkode 35026057

    PS: Jeg har ingenting med salg/annonse å gjør, kom bare over linken :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    gjennomført kåk men beliggenheten trekker ned
    mvh
    Leif
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Vil vel heller si det motsatte, beliggenheten er flott mot fjorden, og til å ligge såpass lavt som i Lier er det faktisk ganske gunstig mht snøfohold i Kjekstadmarka. Ikke mange km til toppen av Spiralen/Drammensmarka/Finnemarka heller.......:)
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Enig, glimrende beliggenhet! Skjermet fra skrål og støy, men 5 min unna hovedfartsårene til Oslo og resten av det sentrale østlandet. Naturen rundt er nydelig og utsikten prima. Drømmebolig for min del.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Klarer ikke å holde kjeft lengre.............
    Hva i h...... går det av hifi-Norge når et par Mezzo'er til en helt idiotisk lav pris ligger på bruktbørsen over lengre tid ikke blir solgt
    Mezzo har tidligere blitt omsatt for ca 130-150k på bruktmarket.
    La gå at sølv horn kanskje ikke passer alle, men for den idiotisk lave prisen kan de jo omlakkeres og man sitter fortsatt igjen med en drømmehøyttaler til spotpris!
    Etter å ha prøvd de aller fleste Avantgarde modeller gjennom en årrekke er det fortsatt min ærlige og oppriktige mening at Mezzo er DET beste kjøpet av samtlige modeller.
    La gå at Trio har bedre dynamikk og muligens enda bedre oppløsning (dette er jeg dog slettes ikke sikker på er ekte, men kanskje heller en form for farging), men Mezzo med litt enkel tuning (fjern bugscreen og koble en enkel 5 ohm motstand av god kvalitet i serie med diskanten) er en høyttaler som kan (og bør) være en endestasjon for for de fleste seriøse hifi-nerder.
    Her har man dynamikk, naturlighet, oppløsning og lettdrevenhet alt i en pakke (og i dette tilfelle til en latterlig lav pris).
    Hvorfor folk i stedet gidder å bruke tiår på å prøve å "spikre" noe selv som teoretisk kanskje kan være enda en tanke bedre begriper jeg rett og slett ikke :rolleyes:
    Skal man ha enda bedre lyd finnes det måter å løfte denne høyttaleren(Mezzo) til uante høyder på ved andre virkemidler (les: Kondo).
    Som sagt så fatter jeg ikke at folk ikke kjenner sin besøkelsetid..................?????
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn