Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Vel vel....
    Da forsvant Mezzoene fra torget, og skal snart finne nytt hjem her i Vestfossen. Blir forhåpentligvis en lang tur til Karmøy på søndag for innhenting av noe av det som har stått øverst på ønskelista i laaaaanng tid.
    Gleder meg litt til dette selv om jeg har Duo Omega fra før, da jeg har hørt av andre at Mezzoene integreres i enda bedre rommet og de spiller enda mer som en komplett høyttaler.
    Noen som har gode forslag til underlag til de, som gjør at er lette å skyve på? Får lov til å ha de i stua, men de må skyves inn mot bakvegg når de ikke er i bruk.

    /POB
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De der er ikke bare flotte å se til, de spiller uforskammet bra :)
    Gratulerer.

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med et usaklig godt kjøp.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    gratulerer med et usaklig godt kjøp.
    Wow, grattis!
    De der er ikke bare flotte å se til, de spiller uforskammet bra :)
    Gratulerer.

    /jan
    Takker for stormende jubel :cool:
    Usaklig godt kjøp, er jeg helt enig i, men det betyr bare at jeg må selge mine Duo Omega tilsvarende billig :eek:
    På den annen side så blir jo innstegsprisen for nye hornbrukere litt mer fordelaktig, så det kan hende det blir fler av oss ;).
    HORN FOR THE PEOPLE !!!!
    Skål til folket.

    /POB
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.655
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer så mye. Trist slike skapninger forsvinner fra Nord Rogaland men så lenge de finner et flott hjem så får det vel gå under radaren for denne gang.
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Voldsomt med AG på torget om dagene? Hva skjer folkens?
    Har ikke sett så mange par på torget samtidig noen gang.

    Selv kunne jeg forøvrig tenkt meg et par :cool:
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Himmel og hav :eek::eek::eek:
    At det skulle være så stor forskjell på Duo Omega og Mezzo, hadde jeg ikke trodd. Jeg visste jo at bassen skulle frigjøres noe bedre fra rommet, men jeg hadde ikke ventet mye bedre kontroll. I hvertfall i stua hjemme hos meg ble dette som natt og dag. Og jeg som alltid har synes at bassene i Omegaene har vært knallbra!!
    Men når sant skal sies stiller jeg heller ikke på øverste hylle når det gjelder forsterkeri, så kanskje jeg bare har vært heldig at dette passet bra sammen?
    Godt førsteinntrykk og jeg angrer ikke et sekund på kjøpet:cool:

    /POB
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Noen som kan komme med tips om hvor mye trio bør/skal tiltes fremover sett fra lytteposisjonen? Bør diskanten ligge i "plan" fra der jeg sitter?
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Noen som kan komme med tips om hvor mye trio bør/skal tiltes fremover sett fra lytteposisjonen? Bør diskanten ligge i "plan" fra der jeg sitter?
    I følge brukermanualen som følger TRIO skal de tiltes slik at undersiden av diskanthornet's "hus/rør" peker mot deg. Litt vanskelig å forklare, men hele undersiden av huset skal peke i en rett linje mot deg. Har tegnet en nydelig skisse i paint:

    ag_trio.gif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.296
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    i så fall er jo stativet genialt!?!
    mvh
    Leif
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er ikke noen "designer" så jeg tok en kjapp en og tiltet ikke stativet :p Er vel du Leif som er kjent for å være den store Paint kunstneren, hehe.
    Men så klart, det er stativet som skal tiltes til diskanthornet blir som på illustrasjonen.
    På en annen side fikk nok AG et tips til ny konstruksjon hvor man kan tilte driverne her.
    Mvh
    Jan
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.296
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det burde vært to rør ved siden av hverandre i front og to bak, så kunne man hatt tilt spor til driverne, evt også "slider" for frem og tilbake, men det er nå et tilbakelagt kapittel for min del
    by-by AG
    mvh
    Leif
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Fint å høre at de sitter bra hjemme hos deg POB.

    For min egen del sliter jeg litt med å finne ut hva som skal kunne erstatte mezzo horna hjemme hos meg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Smålaber stemning her i Avantgarde-kroken, komplett ubegripelig for meg. Men bra for dem som skal handle!

    Etter jeg gikk over til AG Uno Nano og SET-forsterkeri i vår, har jeg vært en ganske fornøyd fyr.
    Et deilig kompromiss mtp fotavtrykk(de er jo ganske små) og kvalitet, og med så liten(på alle måter) forsterker er det jaggu miljøvennlig også, bruker jo knapt strøm ;-) Dette er en filosofi som resonnerer veldig hos meg; høy sensitvitet i høyttalere, rent og minimalt med komponenter i signalveien i forsterker gir veldig mye musikkopplevelse - AG horn er den definitivt største oppgraderingen jeg har gjort, og fantastisk enkle å integrere i rommet. Som tidligere sagt: jeg er blodfan!
    Og i min stue er 2x2 rørwatt mer enn nok til å spille ubehagelig høyt.

    Avantgarde forever!(litt drøyt, men likevel).

    O.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Smålaber stemning her i Avantgarde-kroken, komplett ubegripelig for meg. Men bra for dem som skal handle!

    Etter jeg gikk over til AG Uno Nano og SET-forsterkeri i vår, har jeg vært en ganske fornøyd fyr.
    Et deilig kompromiss mtp fotavtrykk(de er jo ganske små) og kvalitet, og med så liten(på alle måter) forsterker er det jaggu miljøvennlig også, bruker jo knapt strøm ;-) Dette er en filosofi som resonnerer veldig hos meg; høy sensitvitet i høyttalere, rent og minimalt med komponenter i signalveien i forsterker gir veldig mye musikkopplevelse - AG horn er den definitivt største oppgraderingen jeg har gjort, og fantastisk enkle å integrere i rommet. Som tidligere sagt: jeg er blodfan!
    Og i min stue er 2x2 rørwatt mer enn nok til å spille ubehagelig høyt.

    Avantgarde forever!(litt drøyt, men likevel).

    O.

    Godt og høre du er happy Dog!
    AG er the shit, uansett hvor mye markedet har blitt føkka den siste tiden er det ekstremt mye bang for the buck.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Smålaber stemning her i Avantgarde-kroken, komplett ubegripelig for meg. Men bra for dem som skal handle!

    Etter jeg gikk over til AG Uno Nano og SET-forsterkeri i vår, har jeg vært en ganske fornøyd fyr.
    Et deilig kompromiss mtp fotavtrykk(de er jo ganske små) og kvalitet, og med så liten(på alle måter) forsterker er det jaggu miljøvennlig også, bruker jo knapt strøm ;-) Dette er en filosofi som resonnerer veldig hos meg; høy sensitvitet i høyttalere, rent og minimalt med komponenter i signalveien i forsterker gir veldig mye musikkopplevelse - AG horn er den definitivt største oppgraderingen jeg har gjort, og fantastisk enkle å integrere i rommet. Som tidligere sagt: jeg er blodfan!
    Og i min stue er 2x2 rørwatt mer enn nok til å spille ubehagelig høyt.

    Avantgarde forever!(litt drøyt, men likevel).

    O.
    Enig med Dog, vi burde løfte tråden litt.
    Sent på natt nå, men det har vært noen timer med fet bluesmusikk, litt øl og Gammel Dansk, bare avløst av en flott boksekamp og vi er fortsatt verdensmestre i jenteboksing;)
    4 små rørwatt driver mine Mezzoer til hårreisende lydnivåer, og det er bare til å undres hva jeg dreiv med tidligere; med 350 watt og lite effektive høyttalere.

    HORN FOR THE PEOPLE !!

    /POB
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    SET og horn er sjølve livet det ja:cool: AG er som Vermin påpeker bang for the buck og enkelt å få til. Jeg har gått mange runder med meg selv før jeg la ut mine kjære Duo Omega på børsen. Den veien jeg har begitt meg ut på er både smal, bratt og dyr. Duo med bondebass spiller imo og mine preferanser på høyde med alt jeg har hørt av AG uansett modell! Viktigste årsak for mitt salg er mangel på plass for oppgradering videre oppover i AG linjen. Samtidig som jeg har veldig lyst til å skaffe meg et custombygget bass system som er så bra at jeg ikke trenger tenke mer på den saken:cool: og i tillegg er fleksibelt nok til å takle ethvert hornbasert satelittsystem jeg måtte finne på å leke med i fremtiden. Hadde jeg hatt plass, kunne jeg godt tenke meg å teste Trio med et sånn system, men det er ikke fysisk mulig å få til. Så da må jeg lete etter alternativer. Det betyr ikke at jeg ikke lenger liker AG, tvert om. Jeg håper i det lengste at noen lokale skal kjøpe Duoene mine så jeg kan få lytte til dem en gang i blant! AG har en magisk måte å trekke meg inn i musikken på som jeg ikke tror jeg har hørt fra noen andre høyttalere. Husker enda den vanvittige følelsen av å bli dratt inn i musikken første gangVermin spilte SRV på full pupp med sine Audi røde Uno'er.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Skjønner godt dette med plassen gut_man...trio & basstårn krever jo strengt tatt en lyttesal, evt lyttehus :)

    Og jeg skal aldri si at jeg ikke kommer til å ønske meg mer(Les duo omega eller duo mezzo) - men det får bli når huset tillater det.

    Det jeg derimot er sikker på, er at følsomhet & horn pluss SET er formelen som gjelder(men jeg har fortsatt et lite begjær i retning Wilson Sophia 3 eller mer, men det er til å leve med, og blir svakere og svakere), og at AG lager kick-ass høyttalere. Selv min kjære liker dem, både lydmessig og visuelt.

    Nei, AG er saker det!

    O.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Trenger en god anbefaling av forsterker som kan passe til Duo Omega.
    Den må være transistorbasert, og skal være hjerte i en hjemmekinoløsning, med avspilling fra både tvtuner, pc og blueray, og det skader ikke om det er en grei riaa i den, da vinyl også blir kilde etterhvert. Surroundforsterker er ikke noe å tenke på her, da det skal lyttes mye til musikk.

    Tenker et budsjett på rundt 10k vil passe bra, dersom det er mulig å finne noe som låter greit.

    Forslag?

    /Per Olav
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Da forsvant Mezzoene fra torget.....
    Gratulerer med et superkjøp! Hadde jeg hatt plassen hadde de stått her i Asker... Heh.. ;) Har nå levd et år uten AG og abstinensene er uutholdelige, blir ikke bedre av at det antakelig går år før husprosjektet er ferdig, men da......da skal det shoppes horn!
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da forsvant Mezzoene fra torget.....
    Gratulerer med et superkjøp! Hadde jeg hatt plassen hadde de stått her i Asker... Heh.. ;) Har nå levd et år uten AG og abstinensene er uutholdelige, blir ikke bedre av at det antakelig går år før husprosjektet er ferdig, men da......da skal det shoppes horn!
    Takk for det. De låter fantastisk bra, selv med uinnspilte rør.... skjønner godt du lider.....
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Hei!

    Jeg har bare et spørsmål, hvordan ville Avantgarde Duo fungert på Audio Research elektronikk? REF150 og LS26?

    Noen som vet?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har brukt 2xEAR 890 som ga 140w ren klasse a på Avantgarde. Det låt veldig bra det! De klarer seg som kjent med mye mindre, men det var ikke det du lurte på :p
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Hei!

    Jeg har bare et spørsmål, hvordan ville Avantgarde Duo fungert på Audio Research elektronikk? REF150 og LS26?

    Noen som vet?
    Javist, lyden blir bra men får altfor mye "Gain" totalt, bare du skrur bittelitt på volumet har man full guffe og alt av støy/sus/hum blir også forsterket kraftig....brukte LS26 på mine gamle Duo Omega...først med Dynamic Precision A1 som effektrinn(gain på 26-32, tillegg kommer gain fra forforsterker), senere med Neslon Pass F4..sist nevnte fungerte som en drøm grunnet negative voltage Gain, kanonlyd og helt tyst. Enten benytt passive forforsterker med aktive effektrinn eller gå for en kombo med LS 26 og effektrinn som har minst mulig gain....:cool:

    mvh,
    tas
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg herved inn i vennetråden for Avantgarde med nyinnkjøpte Duo'er.
    Kjøpt brukt av hato på sentralen, hentet hjem fra Porsgrunn nå i helgen.

    Spennende saker, stor forbedring da jeg går fra Klipsch RF82-II til Duo'er.
    Har fortsatt en del jobb med rommet angående plassering da disse er av noe større utforming kontra Klipschene, det må ommøbleres atter en gang.
    Jeg kan vel ene og alene skylde på Vermin. Var på besøk hos han i Egersund for 1.5-2 år siden, det var mitt første møte med Avantgarde Acoustic.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Melder meg herved inn i vennetråden for Avantgarde med nyinnkjøpte Duo'er.
    Kjøpt brukt av hato på sentralen, hentet hjem fra Porsgrunn nå i helgen.

    Spennende saker, stor forbedring da jeg går fra Klipsch RF82-II til Duo'er.
    Har fortsatt en del jobb med rommet angående plassering da disse er av noe større utforming kontra Klipschene, det må ommøbleres atter en gang.
    Jeg kan vel ene og alene skylde på Vermin. Var på besøk hos han i Egersund for 1.5-2 år siden, det var mitt første møte med Avantgarde Acoustic.
    Det er bare å gratulere med riktig valg av høyttaler :cool::cool:
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gratulerer!
    Nå må du bare selge alt støyende og overkill-elektronikk som du evt har, og finne en puristisk SET-amp, så blir det fest!
    AG horn er fantastiske høyttalere.

    O.
    Melder meg herved inn i vennetråden for Avantgarde med nyinnkjøpte Duo'er.
    Kjøpt brukt av hato på sentralen, hentet hjem fra Porsgrunn nå i helgen.

    Spennende saker, stor forbedring da jeg går fra Klipsch RF82-II til Duo'er.
    Har fortsatt en del jobb med rommet angående plassering da disse er av noe større utforming kontra Klipschene, det må ommøbleres atter en gang.
    Jeg kan vel ene og alene skylde på Vermin. Var på besøk hos han i Egersund for 1.5-2 år siden, det var mitt første møte med Avantgarde Acoustic.
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer!
    Nå må du bare selge alt støyende og overkill-elektronikk som du evt har, og finne en puristisk SET-amp, så blir det fest!
    AG horn er fantastiske høyttalere.

    O.
    Melder meg herved inn i vennetråden for Avantgarde med nyinnkjøpte Duo'er.
    Kjøpt brukt av hato på sentralen, hentet hjem fra Porsgrunn nå i helgen.

    Spennende saker, stor forbedring da jeg går fra Klipsch RF82-II til Duo'er.
    Har fortsatt en del jobb med rommet angående plassering da disse er av noe større utforming kontra Klipschene, det må ommøbleres atter en gang.
    Jeg kan vel ene og alene skylde på Vermin. Var på besøk hos han i Egersund for 1.5-2 år siden, det var mitt første møte med Avantgarde Acoustic.
    Hjertelig takk!

    Er i besittelse av en Marantz SR5005 som receiver med en Emotiva XPA2 på 2x300, dette blir brukt i TV sammenheng.
    Til vinyl og hyggestunder bruker jeg forøvrig en Xindak MT-3 med oppgraderte NOS rør.

    På sikt må nok dette byttes ut, anbefalinger til forskjellige SET/annet som jeg kan undersøke nærmere mottas med takk.
    Tips til kabling hadde også vært kurant, da mine kabler som ble brukt tidligere er for korte.

    Har bare fått spilt noen timer musikk da det har vært litt travelt de siste dagene.
    Etter og ha hørt hjemme hos Vermin og hos hato før vi pakket de ned, så vet jeg at det er godt potensiale i disse og gleder meg til jeg
    oppnår et bra resultat.


    Melder meg herved inn i vennetråden for Avantgarde med nyinnkjøpte Duo'er.
    Kjøpt brukt av hato på sentralen, hentet hjem fra Porsgrunn nå i helgen.

    Spennende saker, stor forbedring da jeg går fra Klipsch RF82-II til Duo'er.
    Har fortsatt en del jobb med rommet angående plassering da disse er av noe større utforming kontra Klipschene, det må ommøbleres atter en gang.
    Jeg kan vel ene og alene skylde på Vermin. Var på besøk hos han i Egersund for 1.5-2 år siden, det var mitt første møte med Avantgarde Acoustic.
    Det er bare å gratulere med riktig valg av høyttaler :cool::cool:

    Mange takk, blir nok tilbrakt noen timer foran Duo'ene fremover. :)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Er nå glad i DIY flatsølv som høyttalerkabel jeg da, synes de "kler" mine Duo'er godt.
    Billig og bra.
    Selv om jeg vet mange foretrekker annet materiale, så tror jeg nok du må ganske langt opp i pris for å slå flatsølv.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Hei avantgardister,
    Er der noen av dere som befinner seg på møre/omegn, og som gir audiens til to nysgjerrige karer?
    Har en kamerat som har blitt småforelska i G2 etter tur forbi lyric, men gutten er redd for å gå for de eldre modellene som ligger på børsen.
    Reine kommentarer er like velkomment.

    Mvh
    stingrayV
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hei avantgardister,
    Er der noen av dere som befinner seg på møre/omegn, og som gir audiens til to nysgjerrige karer?
    Har en kamerat som har blitt småforelska i G2 etter tur forbi lyric, men gutten er redd for å gå for de eldre modellene som ligger på børsen.
    Reine kommentarer er like velkomment.

    Mvh
    stingrayV
    Fordelen med de som er på torget for tida er jo at inngangsbiletten til Avantgarde ikke blir så høy. Det er bare å bestemme seg om fargen passer spør du meg.
    Det har vel vært et par selgere langs kysten på vestlandet også, kan hende de melder seg når de sjekker tråden her.
    G2 ser jo litt penere ut enn de eldre modellene. Dere skal også være klar over at det er noe lydmessig forskjell på vanlig Duo og Duo Omega, uten at jeg skal dra den noe lenger.
    Dere skulle vært velkommen til meg, men Vestfossen blir kanskje litt langt unna.
    Lykke til i jakten, har ikke registrert noen som noegang har angret på at de har gått for Avantgarde.

    /POB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.795
    Torget vurderinger
    23
    Med de prisene som har vært på Avantgarde i en periode, så er det vel ikke mulig å gå feil.... uansett modell og alder.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk vyrde herrer. Jeg skal ta med skrivet til min medsammensvorne.

    Mvh
    stingrayV

    edit: @POB vestfossen er kanskje et stykke, men etter det jeg forstår er nevnte kamerat mye på østlandet for tiden da han jobber som lystekniker i hovedstaden i høst. Kan hende jeg må overtale ham til å registrere seg her, og sende deg en pm. :)
     
    Sist redigert:

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Noen her som har erfaringer med forsterkerne AG? Modell 3 vs Modell 5? How do they sound?
    Hender det at de dukker opp på bruktmarkedet?

    O.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Eide Model5 BG, lånte Model3. Model 3 er ekstremt mye bedre enn 5 og låter nesten rør. Noe mangler de ift gode rørkonstruksjoner, litt sterilt i mellomtonen. Men bassen i mod3 er suveren. Model5 uten BlackGate oppgraderingen bør du styre unna imo.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Hadde BG oppgradert Model 5 en periode, fleksibel med tanke på at den kan brukes som ren pre, rent effekttrinn og integrert, pluss har fjernkontroll på volum. God til bruktprisen, men tror du må opp til Model 3 hvis du ikke skal savne rør.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk begge to! Model 3 it is...hadde vært gøy å teste. Det er kanskje ikke mange av dem i omløp?
    Får følge med..

    O.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ser jo bra ut de nye også da, men det blir jo en helt annen prisklasse:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn