dag1234 skrev:
Hvor tar jeg mobbernes parti?
To punkter spesielt
Det er grunn til å tro at det er best for barn slippe å vokse opp hos samkjønnede da dette er en stigamtisert og dels diskriminert samlivsform. Den sosiale fordømmingen er å påføre barna en unødig belasting.
Her er problemstillingen at barna mobbes og diskrimineres, og løsningen din er da ikke å ta et oppgjør med de som mobber og diskriminerer men heller tar deres parti og gir dem rett i at barn blir diskriminert, selv om det er dem som står for diskrimineringen og den sosiale fordømmingen.
Rart at du ikke ser denne problemstillingen.
Det andre punktet jeg reagerer på er dette:
Jeg mener det er gode grunner til å hevde at barn helst ikke bør vokse opp i en familie med samkjønnede foreldre. Det er grunn til å tro at dette er en familieform som representerer et skadepotensiale for barnets utvikling.
Her gir du legitimitet til dem som stigmatiserer og fordømmer, med å komme med vage og uspesifike hantydninger til at barn blir skadet av å ha to mødre eller fedre. Ikke noe konkret, men nok til at du gir dem vann på møllen til å kunne fortsette med den fordømmingen og stigmatiseringen som lager problemer for barna.
Igjen, er det litt rart at du ikke ser dette heller.
Så ja, på bakgrunn av dise uttalelsene holder jeg på påstanden at du tar mobbernes parti.