Vant den dårligste melodien, melodi grand prix?

Vant den dårligste melodien, melodi grand prix?

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
Klart vi skal la MGP være det det er - noe vi elsker å hate.
Derfor må ingen prøve å bremse oss i hatet!

Jeg er ikke sikker på om vinnerlåten var den dårligste. Den hadde sterk konkurranse om den tittelen. Men vi kan kanskje være enige i at den var den mest pompøse?

De eneste ok låtene i den norske finalen var det Venke Knutson og Keep of Kallessin som sto for.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Litt rart og diskutere god og dårlig melodi når det gjelder GP.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
rolfozzy skrev:
Litt rart og diskutere god og dårlig melodi når det gjelder GP.
Vi diskuterer jo strengt tatt dårlig og ikke fullt så dårlig... 8)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
slowmotion skrev:
Ser dere virkelig på melodi grand prix?
Naturligvis! Vi elsker jo å hate det. Da må vi jo se.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Av en 1,7 millioner seere i Norge, så er det ihvertfall noen av oss, som tør å innrømme at vi ser på melodi garand prix ;D
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.138
Antall liker
9.457
Mange som hevder de ikke ser på MGP som har bastante meninger. ;D På tide for dem å krype ut av skapet.
Tilbake til topic, det var ikke den dårligste melodien som vant, men det er jammen ikke langt unna. Klisjépreget, intetsigende sviske som det går 13 av på dusinet.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Mange som hevder de ikke ser på MGP som har bastante meninger. ;D På tide for dem å krype ut av skapet.
Det morsomme (eller paradoksale) er at jeg kun ser det hvis jeg tilfeldigvis slår på tv mens det foregår, og jeg er en av de få som faktisk forsvarer MGP...
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.138
Antall liker
9.457
baluba skrev:
Pink_Panther skrev:
Mange som hevder de ikke ser på MGP som har bastante meninger. ;D På tide for dem å krype ut av skapet.
Det morsomme (eller paradoksale) er at jeg kun ser det hvis jeg tilfeldigvis slår på tv mens det foregår, og jeg er en av de få som faktisk forsvarer MGP...
Tilfeldigvis? Særlig... ;D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
baluba skrev:
Pink_Panther skrev:
Mange som hevder de ikke ser på MGP som har bastante meninger. ;D På tide for dem å krype ut av skapet.
Det morsomme (eller paradoksale) er at jeg kun ser det hvis jeg tilfeldigvis slår på tv mens det foregår, og jeg er en av de få som faktisk forsvarer MGP...
Tilfeldigvis? Særlig... ;D
Det har noe med hele mitt tv-mønster å gjøre. Jeg aner ikke når noe som helst starter eller slutter på tv, og kan derfor aldri følge med på en serie. For eksempel gadd jeg ikke se en eneste episode av 24 fordi jeg visste jeg ikke kom til å se neste. Til og med påskekrim har jeg sluttet å se. Av en eller annen grunn gidder jeg ikke å følge med på hva som skjer når på tittekassen, selv om jeg i utgangspunktet liker å se på tv. Det er grunnen til at jeg aldri har betalt for et tv-apparat siden jeg flyttet til Bergen for 23 år siden. Jeg har rett og slett problemer med å synkronisere med tv-en. Og jeg kan love at jeg ikke unngår MGP med vilje. Det er bare slik at jeg får vite at det var finale kvelden før når det går i reprise på søndagen. Selv om jeg har bestemt meg for å få det med meg. Jeg er rett og slett håpløs når det gjelder tv, og det er ikke noe jeg er stolt over. ::)
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Det morsomme (eller paradoksale) er at jeg kun ser det hvis jeg tilfeldigvis slår på tv mens det foregår, og jeg er en av de få som faktisk forsvarer MGP...

Det har noe med hele mitt tv-mønster å gjøre. Jeg aner ikke når noe som helst starter eller slutter på tv, og kan derfor aldri følge med på en serie. For eksempel gadd jeg ikke se en eneste episode av 24 fordi jeg visste jeg ikke kom til å se neste. Til og med påskekrim har jeg sluttet å se. Av en eller annen grunn gidder jeg ikke å følge med på hva som skjer når på tittekassen, selv om jeg i utgangspunktet liker å se på tv. Det er grunnen til at jeg aldri har betalt for et tv-apparat siden jeg flyttet til Bergen for 23 år siden. Jeg har rett og slett problemer med å synkronisere med tv-en. Og jeg kan love at jeg ikke unngår MGP med vilje. Det er bare slik at jeg får vite at det var finale kvelden før når det går i reprise på søndagen. Selv om jeg har bestemt meg for å få det med meg. Jeg er rett og slett håpløs når det gjelder tv, og det er ikke noe jeg er stolt over. ::)
Som om du har beskrevet mine TV-vaner ;D Vet fortsatt ikke hvilke dager mitt yndlingsprogram Deadliest Catch går på Discovery. Men jeg mistenker at rotasjonen er ganske tung siden jeg får jo med meg programmet både titt og ofte.

Grand prix får jeg sikkert med meg såfremst jeg er innendørs i dette tidrommet.
 
A

asvaberg

Gjest
EKTE entustiaster VET når semifinale og finale sendes og krysser av datoene i sin kalender måneder før det skjer.

:)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.089
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Har det vært Melodi Grand Prix?
Det har ikke jeg sett/hørt,
men jeg er sikker på at den dårligste låten vant. Som vanlig.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Jøgga skrev:
Har det vært Melodi Grand Prix?
Det har ikke jeg sett/hørt,
men jeg er sikker på at den dårligste låten vant. Som vanlig.
Det er et lurespørsmål :)
Alle låter er jo like dårlige :D
 
A

asvaberg

Gjest
å, neidu - det er de ikke

Her er et knippe som forlengst er glemt, dessverre:

Mia Martini - Italia - 1992
[video]9GmRRYSiKew[/video]

Goran Karan - Kroatia - 2000
[video]kvBgryo-EYY[/video]

Adelaide - Portugal - 1985
[video]Q8vak-0xhOA&feature=related[/video]

Peppino de Capri - Italia - 1991 NB! spol frem til 1:56
[video]vQ1FmtUdT0U&feature=related[/video]

Amina - Frankrike - 1991
[video]PnxEBAoCZIw[/video]

Joelle Ursull - Frankrike - 1990
[video]ghs0AR96KSs[/video]

Störnin - Island - 1990
[video]je4l4SljLVw[/video]

Nilsson/Lübke - Danmark - 1992
[video]kE3GpgB7vXk[/video]

MFÖ - Tyrkia - 1988
[video]3UO8Z_g_eV0[/video]

Athena - Tyrkia - 2004
[video]uw4pVYnbvFc[/video]

Kayahan - Tyrkia - 1990
[video]W2N9fx2WTw4[/video]

Hari Mata Hari - Bosnia&Herzegovina - 2006
[video]Qr9dalOJs5k[/video]

Ivan Mikulic - Kroatia - 2004
[video]f_hG07URfro[/video]

Finn frem popcorn og cola og nyt dette :)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.138
Antall liker
9.457
Tusen takk, asvaberg. Peppino de Capri gjorde et stort inntrykk på meg ved finalen i -91 og jeg skjønner ikke hvorfor den ikke vant. Jeg hadde glemt navnet på artisten, men ikke glemt sangen.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Godt å se at dere er i gang til 29. mai... ;D
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.418
Sted
Trondheim
asvaberg skrev:
å, neidu - det er de ikke

Her er et knippe som forlengst er glemt, dessverre:

...

Finn frem popcorn og cola og nyt dette :)
Åh, den franske fra 91 har jeg alltid likt.


Dette norske bidraget er heller ikke ille:

Jarl Goli holder en ganske langdryg introduksjon.


Mvh Ola
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har en cd av Amina! Kjøpt med fullt overlegg, og det står jeg fortsatt ved. ;D
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.418
Sted
Trondheim
baluba skrev:
Jeg har en cd av Amina! Kjøpt med fullt overlegg, og det står jeg fortsatt ved. ;D
Er det et album du vil anbefale? Har det tålt tidens tann?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
OAlex skrev:
baluba skrev:
Jeg har en cd av Amina! Kjøpt med fullt overlegg, og det står jeg fortsatt ved. ;D
Er det et album du vil anbefale? Har det tålt tidens tann?
Det må jeg sjekke først, for det er nok noen år siden sist jeg trakk det fram. Det burde være enkelt å finne det nå, så jeg drar bort til platehyllene og sjekker.

Edit: Den rippes nå. Tags fortalte meg at det er folk, så vi får nå høre om det er riktig kategori. Coveret er tidsriktig stilig, og lettere falmet. ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
De unge vet det kanskje ikke, men Norge har faktisk hatt ett godt innslag i ESC. Det var i 1978.

 
A

asvaberg

Gjest
BT skrev:
De unge vet det kanskje ikke, men Norge har faktisk hatt ett godt innslag i ESC. Det var i 1978.
hehe - og sceneversjonen var lysår bedre enn studioversjonen som kom på This years looser plate - den var tam!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har da altså hørt gjennom Amina-platen min. Den var tagget som folk fra fabrikken, noe jeg forandret til verdensmusikk. For dette er verdensmusikk mer enn noe annet, men likevel fant Frankrike på å sende henne (to ganger?) til MGP. Platen holder mål fremdeles, så jeg trenger ikke være flau for å ha den i samlingen. Ok lyd har platen også.
 
A

asvaberg

Gjest
baluba, du skulle ikke tilfeldigvis ha Mia Martini sin Rapsodia fra 1992 på CD, original?

Alt jeg har er noe jeg for lenge siden fant på Napster (uff, ja) i tildels elendig bitrate...

Og jeg har en god arbeidskollega som er italiensk og som har trålet musikksjappene i Napoli, uten å finne noe original CD....

Nettet er full av Mia Martini CD'er, men ikke den hvor MGP bidraget er med......
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
asvaberg skrev:
baluba, du skulle ikke tilfeldigvis ha Mia Martini sin Rapsodia fra 1992 på CD, original?

Alt jeg har er noe jeg for lenge siden fant på Napster (uff, ja) i tildels elendig bitrate...

Og jeg har en god arbeidskollega som er italiensk og som har trålet musikksjappene i Napoli, uten å finne noe original CD....

Nettet er full av Mia Martini CD'er, men ikke den hvor MGP bidraget er med......
Jeg har nok ingen andre internasjonale deltakere i MGP utenom Abba, og det er svært begrenset med norske også. Men jeg kan synge refrenget til "Save Your Kisses For Me" hvis du vil? Jeg kan også ta den dansen de gjør hvis Eros og garagemafiaen stiller ved siden av meg. Det må jo danses på linje... ;D
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.089
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ja fy fanden, grensen går ved dansen til baluba


og om ikke det var ille nok må Eros i ilden med
 
A

asvaberg

Gjest
Ikke mobb - MGP er seriøse greier :)

Men flott at dere surfer gjennom Youtube etter MGP videoer - prisverdig!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
et sted går grensen
Så tidlig? Grensen går ved dansingen til Bucks Fizz, ikke Brotherhood of Man. Derfor bør du stille sporty opp til en slik linedans synes jeg. ;)
For det er der grensen går, Jøgga - ikke ved dansingen til meg (og Eros, Roberten & 65finger) til tonene av "Save You Kisses".
 
Topp Bunn