Vant den dårligste melodien, melodi grand prix?

Vant den dårligste melodien, melodi grand prix?

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
@ baluba:

Innlegget ditt er aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for langt til at jeg gidder å lese det, men ser på begynnelsen at det går i retning av NRK som smal kulturformidler, noe jeg hadde noen avsnitt om før jeg slettet de da jeg følte de ikke hadde relevans til saken.

NRK ivaretar ikke en slik rolle ved å bidra til at prisen på fotballsendinger, sportssendinger og liknende presses opp for så å legge de offentlige midler på bordet for å sikre seg dem og fylle sendeplanen med dem.

Videre er den programtypen du nevner typisk svært prisgunstig å produsere (med mindre man er finansiert med offentlige midler så klart), noe som gjør det ekstra vanskelig å forsvare overforbruket.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
@ baluba:

Innlegget ditt er aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for langt til at jeg gidder å lese det, men ser på begynnelsen at det går i retning av NRK som smal kulturformidler, noe jeg hadde noen avsnitt om før jeg slettet de da jeg følte de ikke hadde relevans til saken.

NRK ivaretar ikke en slik rolle ved å bidra til at prisen på fotballsendinger, sportssendinger og liknende presses opp for så å legge de offentlige midler på bordet for å sikre seg dem og fylle sendeplanen med dem.

Videre er den programtypen du nevner typisk svært prisgunstig å produsere (med mindre man er finansiert med offentlige midler så klart), noe som gjør det ekstra vanskelig å forsvare overforbruket.
Du tar helt feil. Det handler ikke om smale tilbud. Det innlegget handler om sjelslivet DITT. Du bør faktisk bokmerke det med en gang. ;D Kanskje jeg skriver for uhøytidelig (men evig sant) til at du orker å lese hele teksten?

Det hadde forresten vært hysterisk morsomt hvis Island vant. Ikke like morsomt som om det hadde skjedd i fjor, men ikke langt ifra.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Hvis du har et viktig budskap så får du forsøke å fatte deg i korthet så folk gidder å lese det.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Hvis du har et viktig budskap så får du forsøke å fatte deg i korthet så folk gidder å lese det.
Huff og huff. Det er som med den jevne FrP-er. En analyse som er lenger enn to avsnitt er et bibliotek. Hvis man vil si noe uviktig så uttrykker man seg med en fleip og en ufullstendig setning.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Det er jo godt å vite at jeg er en usaklig personkarakteristikk verdig om ikke annet, men da har du neppe noe fornuftig å komme med i sakens anledning.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.762
Antall liker
21.644
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Godt innlegg, baluba. Det skal innrømmes at uten Snickers' kommentar hadde jeg nok ikke finlest det. Takk også til nb.

Over til Pierre Boulez nå, tenker jeg. ;)
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Interessant å lese det baluba hadde på tapetet.
Ok. Jeg ser hverken MGP eller OL - som nå skal okkupere NRK de neste ukene. Jeg driter en lang marsj i om Northug og co. kommer på sisteplass, eller om Norge taper kommende MGP konkurranse. Totalt likegyldig for meg.
Uansett, jeg har flere kanaler å boltre meg i - jeg trenger ikke NRK de kommende ukene. Og ikke klager jeg heller ... har andre nedslagsfelt å fordype meg i.

Til slutt:
Jeg vil respekteres om jeg vil fordype meg i kunst, litteratur og musikk - likeså at jeg respekterer de som er ihuga GP-entusiaster og sportsfanatikere. ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Siden OL er med i tråden her, så er det synd at ikke NRK sender mer enn 500 timer. Fra OL.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Det er jo godt å vite at jeg er en usaklig personkarakteristikk verdig om ikke annet, men da har du neppe noe fornuftig å komme med i sakens anledning.
Du må ikke ta det så alvorlig, for jeg har jo trukket alle på tærne i denne tråden. Når temaet er så uhøytidelig så må vi jo kunne mobbe hverandre litt, og om jeg skulle være Satan sjøl så kunne jeg likevel hatt noe fornuftig å komme med i denne saken. Det er mange som ikke liker meg, men de har da mye fornuftig å komme med når de ikke skriver eller snakker om meg. Men jeg burde kanskje spandert en smiley på deg i det innlegget. Er det så vondt å bli litt mobbe fordi du ikke klarer å lese en tekst på drøye 1400 ord? Da legger du hodet lagelig til for hogg, vet du. ;)

Dessuten er det jo klart at ingen som er uenig med meg ikke er riktig navlet. Har ikke alle fått med seg det enda? Det sier jo seg selv, for min fortreffelighet er udiskutabel og en evig sannhet som burde dyrkes. Hvordan kan noen tvile på det? ???

Men jeg får vel bare beklage til Snickers for min ramsalte erting.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Nå har jeg lest innlegget ditt også baluba. Innleggets relasjon til tråden er på høyde med kritikk til værmeldere for dårlig ferievær.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Nå har jeg lest innlegget ditt også baluba. Innleggets relasjon til tråden er på høyde med kritikk til værmeldere for dårlig ferievær.
I likhet med 80% av de andre innleggene. Er ikke debatten om det var den dårligste låten som vant over for lenge siden?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Jo, hva med det?
Ok, da. Hele tråden er blitt OT. Men det er ingen vits i å påpeke det sålenge alle ser ut til å være enige i at det er ok at tråden har tatt en ny vending. Og mitt innlegg er jo et svar til mange innlegg, og det er årsaken til at jeg brukte så mange ord. Og da har jo innlegget stor relevans til trådens innhold.

Det er kjipt hvis jeg har fornærmet deg så mye som det kan virke som etterhvert. Det er beklagelig for trivselen på forumet. Var det virkelig så ille å bli sammenligne med den jevne FrP-er da? Det er jo en stor gruppe mennesker.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Balubas innlegg holder et meget høyt nivå. Slap dunk diskusjon og smarte enstavelser med enkle punch lines får andre ta seg av.
Meget pluss i min bok.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Det er jo akkurat det som er poenget baluba, du hevder at innlegget ditt er svar til mange innlegg, men jeg synes du svarer på noe helt annet enn de innleggene du sikter til.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
er det norgesmesterskap i kverulering som utspiller seg her i kveld ???
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
er det norgesmesterskap i kverulering som utspiller seg her i kveld ???
Dessverre, så derfor skal jeg avslutte med å nok engang beklage for fornærmelsen. Og takk for fine ord til dere andre. :D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
65finger skrev:
er det norgesmesterskap i kverulering som utspiller seg her i kveld ???
Dessverre, så derfor skal jeg avslutte med å nok engang beklage for fornærmelsen. Og takk for fine ord til dere andre. :D
hva er du beklager Baluba? finner ingen grunn til at noen burde føle seg tråkket på ttærne ???
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
baluba skrev:
65finger skrev:
er det norgesmesterskap i kverulering som utspiller seg her i kveld ???
Dessverre, så derfor skal jeg avslutte med å nok engang beklage for fornærmelsen. Og takk for fine ord til dere andre. :D
hva er du beklager Baluba? finner ingen grunn til at noen burde føle seg tråkket på ttærne ???
Jeg tror Snickers følte seg støtt av det han oppfattet som en personkarakteristikk.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
baluba skrev:
65finger skrev:
baluba skrev:
65finger skrev:
er det norgesmesterskap i kverulering som utspiller seg her i kveld ???
Dessverre, så derfor skal jeg avslutte med å nok engang beklage for fornærmelsen. Og takk for fine ord til dere andre. :D
hva er du beklager Baluba? finner ingen grunn til at noen burde føle seg tråkket på ttærne ???
Jeg tror Snickers følte seg støtt av det han oppfattet som en personkarakteristikk.
Da vil jeg anbefale ham å møte hverdagen med hjelm og vernesko ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
donnerwetter skrev:
baluba skrev:
65finger skrev:
baluba skrev:
65finger skrev:
er det norgesmesterskap i kverulering som utspiller seg her i kveld ???
Dessverre, så derfor skal jeg avslutte med å nok engang beklage for fornærmelsen. Og takk for fine ord til dere andre. :D
hva er du beklager Baluba? finner ingen grunn til at noen burde føle seg tråkket på ttærne ???
Jeg tror Snickers følte seg støtt av det han oppfattet som en personkarakteristikk.
Da vil jeg anbefale ham å møte hverdagen med hjelm og vernesko ;D
;D ;D ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Nei nå må dere gi dere. Det er åpenbart en del som ønsker å mobbe meg bort fra OT, men slikt biter jeg ikke på.

Jeg har skrevet hva jeg synes om NRK sin satsing, men når baluba refererer til det jeg skriver har jeg plutselig en helt annen oppfatning.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Er du usikker på hva du mener, Snickers?
Eller mener du at baluba tillegger deg meninger du ikke har?
8)
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Snickers-is skrev:
Nei nå må dere gi dere. Det er åpenbart en del som ønsker å mobbe meg bort fra OT, men slikt biter jeg ikke på.
Det har de tydeligvis klart. Her er du nemlig på "Musikk Generelt" ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Baluba har hatt noen leseverdig innlegg her, mange bokstaver eller ikke. Tror sannelig han har sparket meg på leggen et par ganger også. Istedetfor syt og :( , mener jeg det er mer på sin plass med et ;D .
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Baluba har hatt noen leseverdig innlegg her, mange bokstaver eller ikke. Tror sannelig han har sparket meg på leggen et par ganger også. Istedetfor syt og :( , mener jeg det er mer på sin plass med et ;D .
Minst. ;D

Men alt er gjort med kjærlighet... ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pokker ta, en slik har jeg lyst å ha oppå platehyllene. Det er bare å sette igang med en gang. Da dum dum dum, da dum. Jada, dette går bra ser dere... ;D
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Vant den dårligste melodien, melodi grand prix?
Nei,Ikke for min del. :)

Det er kanskje ikke den beste teksten,men jeg tror det er hvordan melodien utvikler seg som gjør den til en vinner.Tror egentlig ikke teksten i helhtet er så viktig.Virker som det er strofer i den som man merker seg ved."My heart is yours","thru it all" og " ill never leave you" holder lenge ser det ut til.Resten bæres mer eller mindre av selve sangprestasjonen og den stadige økningen av kraft og oppgangene som kommer på rekke og rad.

Minner litt om denne:


Men så kan man se på tekst vs sangprestasjon.
For eksempel skjønner jeg ikke noe av hva som synges i Nessun Dorma fordi den er på et annet språk som jeg ikke kjenner,altså betyr teksten null.Men det har ikke noe å si for den gir meg den samme gode følelsen pga. sangprestasjonen og følelsene og stemningen som skapes i den.

http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA

Hvorfor Paul Potts?
Liker den jeg!Det hadde de ikke ventet seg gitt,fordomsfulle og prektige som de var da de hørte ham si "To sing opera". ;D
Blir like overrasket og overveldet hver gang selv jeg. :) Den har også en lik utvikling som "my heart is yours".

Det jeg vil fram til her er at kanskje det ikke er selve teksten som gir "my heart is yours" sin vinnende kraft,men rett og slett mye godt sangprestasjonen og hvordan sangen bygger seg oppover helt til siste slutt.Tror også det har mye med hvordan den starter litt sørgmodig og trist,for så å gå mer og mer over i det håpefulle og oppløftende der den også ender.Legg sammen disse to(bygger seg opp/sørgmodig-til-oppløftende/glad) og det gir en kraft som blir enorm på slutten.Det som står igjen når den siste tonen forlater ham er jubel.Kan jo være en god oppskrift dette. :)
En tanke fra min side bare.


Sangprestasjoen til Didrik Solli Tangen synes jeg er så medrivende,mektig og med en slik kapasitet at det er en sann fryd.Det er hva mine ører sier meg i alle fall.Kanksje litt ustø i førstningen men det er jo sikkert en del nerver ute og går der vil jeg tro.Synes han sang den bedre og bedre for hver gang i hverfall.
Sangen løfter lytter gradvis opp og holder ham bundet hele veien fra start til slutt.Når man tror "nå kan det vel ikke komme flere oppganger..?",så kommer det jaggu en siste oppgang som blåser håret av deg. :)

For meg er den som et Nyttårsfyrverkeri som starter med de små bakkefyrverkeriene.Fontener og små knitrende sprak rusler avgårde,hvorpå det så bygger seg opp under veis,til det hele slutter av med de mektigste rakkettene og saftigste bombene som bare tar pusten fra en.

Tror sannelig jeg heier på Norge et år til jeg. :)




Han har da sunget før den karen.Er f.eks dette så dårlig da? :

 
A

asvaberg

Gjest
Bra svar, Banjo !

Nå har jeg en del år på baken og MGP er en av mine ultramegahemmelige fetisjer (oj, nå vet alle det...).
Dvs. jeg liker å høre populærmusikk fra hele Europa samlet på ett sted, men helst sunget på morsmålet.

MGP finalen var fast innslag hjemme hos oss da jeg var liten, men det var først på begynnelsen av 80 tallet at jeg virkelig fattet interessen for denne musikkonkurransen. Hvem kan vel glemme Irland sitt bidrag i 1985, "Wait until the weekend comes"



eller Østerrike med "Kinder dieser Welt"

[video]HiCBWbO2ziU[/video]

Nå skal jeg ikke trøtte dere med masse MGP historikk og mine betraktninger rundt spesielt gode sanger i denne tråden. Det kan jeg gjøre i andre MGP tråder :)

Til trådstarter: ja, absolutt beste melodi som vant. Mulig den er noe år for sent ute, men den når høyt.

Om beste bidrag (artist, låt, sceneshow) vant, det er et helt annet spørsmål. Selv holdt jeg en knapp på Keep of Kalessin og Alexander Stenerud (Give it to me).

I ettertid er jeg nok glad for at det er Didrik som står på scenen Telenor Arena.

Men........................ Danmark vinner ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Endelig en som er ærlig nok til å innrømme det som hele tiden har vært min misstanke og teori. Takk skal du ha. ;)
Forøvrig enig i at BanjoArnes innlegg er bra.
 
A

asvaberg

Gjest
Takk for det, eller ::)

Nå er jeg en (av få???) som synes programmet og musikken er spennende å følge med på, men som IKKE har et "tomt klesskap" stående. Uten å tråkke noen på tærne, så er det litt for mange "Per Sundnes'er" blant de mannlige som sier de liker MGP.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
avstemningen mangler et alternativ.. "Drit og dra"

med fare for å tråkke enkelte på tærne.......
 
A

asvaberg

Gjest
ErosLoveking skrev:
avstemningen mangler et alternativ.. "Drit og dra"

med fare for å tråkke enkelte på tærne.......
Synes ikke det. De som mener det du hevder her, kan jo alltids frastå fra å stemme :)
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
asvaberg skrev:
Men........................ Danmark vinner ;)

Artig med litt gjetting.

Kan godt være Danskene er en sterk kandidat.Minner meg litt om ABBA,kanskje.?

Får ikke til å feste den helt.Kanskje litt "take a chance on me" og "the winner takes it all".De er jo litt like i tonegangen i melodien.Virker lettlikelig med et fengende refreng("Wanna know Wanna know Wanna know").Chaneè sin stemme minner meg om Shania Twain og Tomas litt Morten Harket.Appellerer sikkert til mange denne her. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
asvaberg skrev:
Takk for det, eller ::)

Nå er jeg en (av få???) som synes programmet og musikken er spennende å følge med på, men som IKKE har et "tomt klesskap" stående. Uten å tråkke noen på tærne, så er det litt for mange "Per Sundnes'er" blant de mannlige som sier de liker MGP.
Joda, det er positivt ment, jfr mine tidligere innlegg om temaet. :)

Og de er vel ikke å overdrive å hevde at GP blir dyrket som både kitch og kultur i homsemiljøet i Skandinavia. Men det er vel lov å ha sansen selv om man ikke er homse selv. Forresten er gjettingen det artigste med hele GP. Det gjelder selv de som ikke liker musikken i utgangspunktet/av prinsipp. Det artige er at de som hater GP alltid har endel å si i diskusjoner om det, altså blir engasjert i temaet. Litt snodig fenomen som alltid har forundret meg litt. Kanskje det er litt det samme som homofobe skaphomser. ;D

(Trampe rundt i salaten med plattføtter...)
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
BanjoArrne skrev:
Det er kanskje ikke den beste teksten,men jeg tror det er hvordan melodien utvikler seg som gjør den til en vinner.Tror egentlig ikke teksten i helhtet er så viktig.Virker som det er strofer i den som man merker seg ved."My heart is yours","thru it all" og " ill never leave you" holder lenge ser det ut til.Resten bæres mer eller mindre av selve sangprestasjonen og den stadige økningen av kraft og oppgangene som kommer på rekke og rad.

Sangprestasjoen til Didrik Solli Tangen synes jeg er så medrivende,mektig og med en slik kapasitet at det er en sann fryd.Det er hva mine ører sier meg i alle fall.Kanksje litt ustø i førstningen men det er jo sikkert en del nerver ute og går der vil jeg tro.Synes han sang den bedre og bedre for hver gang i hverfall.
Sangen løfter lytter gradvis opp og holder ham bundet hele veien fra start til slutt.Når man tror "nå kan det vel ikke komme flere oppganger..?",så kommer det jaggu en siste oppgang som blåser håret av deg.
Nå spøker du!! Sikker på at du ikke er bare bitte litt ironisk nå...? ::)

Didriks sang var så enkel at man gikk lei allerede første gang man hørte den. Greit nok... skal man vinne GP så må ting være enkelt, men det får da være visse grenser! Hadde den da bare vært litt mer profft arrangert. Selv min sønn på 11 år (som selv lager litt musikk på piano i ny og ne) satt og reiv seg i håret: Det at melodien gikk opp for hvert vers gjorde den til en parodi på en eller annen hymne av Tommy Kjörberg. Det får da være grenser til banaliteter! Dette blir gjennomskuet i den internasjonale finalen, tipper den får en av de siste plassene.
Tipper også at svært mange som stemte på Didrik nå er gangske så flaue og angrer etter å ha hørt "melodien" om og om igjen i radio. Vel å merke dersom man er over 10 år og har mer enn 90 i IQ.....

Kort oppsummert: tradisjonell, platt, kjedelig, banal og så enkel at det gjør vondt.
:p :-[
Den eneste som var brukbar i den norske finalen var fremføringen til Maria Arredondo. Men hun skulle aldri ha vært med, melodien var jo for avansert til å gå inn på første gjennomhøring for de aller fleste.. ::)
 
A

asvaberg

Gjest
Finn M, jeg må få arrestere deg litt :)

MGP er ikke en konkurranse for låter som Mad Man Moon og slike mesterverk.
Det er en populærmusikkonkurranse med den til enhver tid gjeldende pop-trend i de enkelte land. Og det siste tiåret har det utviklet seg til å være vel så mye show som musikkformidling, dessverre (er min personlige mening).

Arredondo sin fremførelse av Rolf Løvland sitt litt dårlige forsøk på å lage en Andrew Lloyd Webber låt, var ikke bra. Låta lå for lavt for hennes stemme i verset, og refrenget var verken fugl eller fisk.
Teksten var et kapittel for seg:

I wake up to a rainy morning, face a dreary day
I turn the shower on and wash my blues away
You wrap a towel around me with a smile that leaves no doubt
And suddenly it dawns on me what life is all about


(så det skulle ikke mere til enn en dusj for å skjønne meningen med livet - nei, ærlig talt)

It’s the touch of your heart; it’s a promise of a brand new start
The intervention of love from heaven above
It’s the magic of you, what a touch of your heart can do
I can rise to the stars by the touch of your heart


(hvorfor kommer himmelen inn i bilde her - var det ikke en ren menneskerelasjon hun sang om i 1.vers...)

I see your arms before me even when you’re gone
I hear you voice inside me, hear it calls like a song
I feel you wrapped around me like a warm and sweet embrace
And everywhere I look I see reflections of your face


(litt klissete, men greit nok)

‘Cause baby, you alone epitomise all that life can be
And once again I realise you’re everything to me

It’s the touch of your heart; it’s a promise of a brand new start
The intervention of love from heaven above
It’s the magic of you, what a touch of your heart can do
I can rise to the stars by the touch of your heart
I can rise to the stars by the touch of your heart


usj, jeg grøsser - dette er banalt, rett og slett

Én fin ting med låta - synth lyden helt mot slutten som muligens skal illustrere et stjerneskudd el.lign. Det var bra!
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Enig her,Asvaberg.

Trengte ikke dusjen en gang hun.Holdt lenge med en hånduk og et smil der. ;D

Passet som du sier heller ikke stemmen hennes i mange partier hvor ord ble til pust i mic`en.Teksten er som du sier ikke på noe høyere nivå enn mye annet i MGP.

Da synes jeg Maria Haukass Stroreng sitt bidrag "Make my day" var bedre,med sin stødige og kraftfulle levering.Den var også mer fengende i mine ører.Men den blir litt "vuggende" og kommer ikke fremover selv om den får en fin oppgang mot slutten av melodien.

Jeg var ikke i tvil da jeg hørte Didriks Solli Tangens bidrag.Fikk rett i fjor også,hehe.


La MGP være det det er.Ingen vits i å prøve å gjøre det til noe mer.Det er jo for morro og hygge. :)
 
Topp Bunn