Du er jo rabiat på villspor, Fjernkontrollet.
Om noe hadde hun nok av motstandere i SV, som utenfor. Hun ble dømt for landssvik fordi hun som 18-åring dro i Røde Kors tjeneste til Østfronten. Det internasjonale røde kors protesterte da hun ble anklaget etter krigen, fordi man mente at slikt personale var nøytralt, og tjenestegjorde for begge sider.
Dessutan kjem Egil Ulateig med bok om frontsystrene, som vart så dårleg behandla etter krigen. Ein god del av dei var sjukepleiarar tilknytte Raudekrossen. Dei melde seg for å pleia både ven og fiende under krigen, men då dei kom tilbake fekk dei gjennomsnittsstraffer på to års fengsel. Det var mange av dei, truleg fleire hundre. Hanna Kvanmo var ei av dei.
Hva du har klart å koke opp av konspirasjonsteorier bør du snart forsøke å stå til rette for, før du sprer dem.
Jeg er gammel nok til å huske Kvanmo. Stein Ørnhøi sa om henne at hun er den eneste av våre rikspolitikere som har kjempet seg opp fra total fattigdom, og hun må ha vært slagkraftig i argumenter og resonnement - for sant å si hadde hun ikke utseendet med seg.
Da landssviksdommen kom frem var hun meget åpenhjertig om den - men hun var altså ikke medlem i NS, hun meldte seg som frontsøster i Røde kors.
Dag og Tid
Jeg har aldri selv stemt på SV, men ditt blinde hat til partiet får meg til å begynne å syns synd på dem. Kan du ikke i det minste bruke fakta? Det er nok å ta av.