Da har jeg blitt eier av en Otari MX-50N og så langt jeg kan se og høre , i utmerket stand. Dette er litt spennende, selv om jeg for det meste regner med å lytte via hodetelefon (AKG701). Hovedanlegget mitt henter alt musikkmateriale(brente CDer) fra to stk. NAS og hvor analogt signalet først hentes ut fra min sterkt moddede DX2694 elektroniske delefilter. Det betyr at den eneste muligheten jeg ser per dato til å kople meg opp med båndopptakeren, vil være å benytte den ene analoge tilslutningen som er på DCX2496. Det analoge signalet fra Otario må da nødvendigvis bli digitalisert via den innebygde A/D omvandleren. Jeg har enda ikke forsøkt denne koblingen, men regner med at dette ikke blir å utnytte Otario optimalt. Regner derfor med at lytting hovedsakelig vil foregå via hodetelefoner. Preinnspilte bånd har jeg ikke rukket å få tak i. En spole med opptak fra LP fulgte med. Ser at det finnes en god del å få tak i på ebay, men er mest nysgjerrig på nyere bånd. Registrerer at Opus 3 har noe i sin katalog, men bestillingskjemaet poengterer at det kun gjelder for svenske kunder. Hva gjør vi nordmenn? Finnes det en norsk distributør av Opus3 analoge bånd? Finnes det medlemmer her på Sentralen som er interessert i å utveksle bånd via kopiering av hverandres bånd. Er det forresten lov til privat bruk? Alle tips om kjøp av preinnspilte bånd tas i mot med takk.
Eivind Stillingen