Barbaresco skrev:
Jaerbu skrev:
Uffda! Jeg syntes det virket sjelløst, kjedelig og kaldt.
Ja takke meg til god norsk furu! Dette rommet noen andre lenger oppe hetset sånn var jo veldig gjennomført. Materialet var det en hobbysnekker i Norge har mest av, og fargen var avdempet matt brun for ikke å skinne når en viser film. Det er sikkert mange her inne som driter penger og kan lage alt i eik og med gullkabler, men det må da være rom for oss andre også. Dessuten hadde ikke den stakkars mannen brisket seg her inne blant eliten, men holdt til på AV-sidene sine, der tonen generelt er mer hyggelig. Kunnskapen om eksotisk audio er kanskje mindre der, men jeg begynner å bli kraftig lei av enkeltes elitistiske uttalelser her på HFS. Ille nok med uttalelser om det tekniske, men når vi skal la oss tråkke på av designpatruljer også så går det for langt!
Jeg regner med at jeg er en av dem du sikter til, siden jeg har uttalt meg om nevnte rom?
Det dreier seg ikke om hets, det dreier seg om en diskutsjon rundt estetikk, det er da vel også trådens tema?
Hvorfor blir dette elitisk, når vi diskuterer trådens tema og jeg endatil gjør et poeng ut av at alle må få ha sin egen smak. Det er du som dømmer andre som elitiske og fordomsfulle og etter mitt skjønn viser liten toleranse?
Tråden handler om vakre lytterom, da må det vel være lov til å diskutere dette ut fra gitte parametre, på samme måte som vi diskuterer platespillere og høyttalere etter visse kriterier? Hvis du leser innlegget mitt om igjen ser du også at jeg ikke kritiserer furua i seg selv, jeg liker bare ikke hvordan man forsøker få ett materiale til å se ut som et annet. Jeg synes heller ikke at dette er vellykket med hensyn til fargevalg (men sier jo i klartekst at det må være opp til hver enkelt å ha sin egen smak).
Argumentet om pris faller på sin egen urimelighet.