Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    vredensgnag

    Gjest
    Verden er full av standard husklosser, og noen ganger blir det så mange av dem at de blir stygge å se på. Så kommer det en klok arkitekt, som ser hva man kan gjøre.

    "Man tager" et tradisjonelt norsk hus bygd i 1958, og gir det ny ytterkledning, nye vindusløsninger og rene linjer.

    Skjermbilde 2012-05-13 kl. 07.11.25.jpg

    Og så lar man dette huset få et lite speilbilde, der det skal bli oppholdsrom. Dette dekkes med en bjørk, så naboene ikke blir for sure over at det er bygget på, og så lager man en spasergang mellom.

    Skjermbilde 2012-05-13 kl. 07.12.55.jpg

    Fra den andre siden blir resultatet seende slik ut.

    Skjermbilde 2012-05-13 kl. 07.15.03.jpg

    Men hus er mer enn eksteriør, og arkitekten bak hva som skjedde i denne boligen er klok. Synnøve Devold heter hun, såvidt jeg kunne finne i salgsoppgavens ferdigstillingsdokument. Dette er genial gjenbruk av trauste norske hus. Mange bilder i linken:

    FINN Eiendom - Bolig til salgs

    I tilbygget kan man selvsagt planlegge et godt lytterom. Om enn ikke med denne ht/møbelplasseringen.

    Skjermbilde 2012-05-13 kl. 07.16.38.jpg

    Bakerst i lytterommet har man plass til LPer, o.a. Linken over er vel verdt å ta en kikk på - en av de mest vellykkede interiør- og plassløsningene jeg har sett på lang tid.

    Skjermbilde 2012-05-13 kl. 08.20.55.jpg
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert hus og beliggenhet. Er godt kjent der :)
    Kanskje jeg skal takke ja til jobbtilbudene jeg har fått i hjemfylket....
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Noen som vet produsent, designer, salgssted, pris osv. på disse stolene?
    37647346855439641_rlwu8g9A_c.jpg
    På forhånd takk! :)
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Tusen takk for info... Da er jeg et stykke på vei.. :)
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.475
    Antall liker
    997
    Depositum lagt hos Classic Audio, Struer. Om kort tid går Frede Kristensen igang med å renovere 1 stk. Bang & Olufsen Beogram 4000 til "better than new" og en gang i slutten av juni tar jeg turen til Danmark for å hente den ferdig målt, justert og kalibrert. Stor takk til vreden som tipset. Sommeren kommer nok til å gå seint i år!

     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    prod_182_1.jpg
    Kjøpte nettopp en 3.5 seter Hjellegjerde Mantovani. Klassisk, tidløs design fra Sunnmøre.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    et bord jeg kunne tenkt meg

    bord.jpg
     

    JohnnyD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Innlegg
    290
    Antall liker
    17
    Synes denne var fin jeg, men norske møbler er det kanskje hippest å eie i utlandet.

    Hjellegjerde Tobias Jacobsen.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Far har vært og testet ny godstol til stuen, og falt for Focus fra Bröderna Andersson
    focus_stol.jpg
    Suveren komfort med saueskinn, spesielt design, men godkjent av andre part.
    Ikke til lytterom, men absolutt brukbar til lytting. God kandidat.

    Tradisjonell produsent, med god kvalitet og noen fine påfunn innimellom.
    http://www.broderna-anderssons.se/
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Likte disse spanske stolene

    Illum_Chair-thumb-450x358.jpg
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Nyanskaffet for kjøkkenskuffen: Prisme, produsert av Stelton:

    Vis vedlegget 144706
    Fint! Men hvordan opplever dere skjeene? Jeg synes mange skjeer i omtrent den fasongen er pene å se på, men alt for brede. Skulle ikke tro det, så svær i kjeften som jeg er...
    Jo, de er ganske riktig litt bredere enn de som erstattes (den ene rommer den andre), og metallet er også tykkere i bunnen av skjeen, slik at det utgjør en solid munnfull. Men jeg regner med at det i stor grad er en vanesak.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    I den finske skjærgården, hos en venn som har bestemt seg for å utfordre etablert hyttetradisjon.
    Skjermbilde 2012-07-15 kl. 18.01.42.jpg

    En gjennomtenkt bruk av ute- og innerom, i stadier, for å skape et helårshjem. Om sommeret bor man ute - og bruker innearealene kun til tilberedning av måltider; om vinteren bor man inne, men har store åpne vinduer mot skjærgården.
    Målet er å få hele hytten "off the grid." Dvs at all energi til oppvarming og belysning produseres av denne. En utfordring, med gulvvarme i alle rom, men han er godt på vei. Forresten noen fantastiske tyske vinduer, som kan styres med termostat, og der hele vindusflaten stråler varme inn i boligen vha et syltynt laminat i glasset som inneholder usynlige tråder som skaper glødevarme.

    Skjermbilde 2012-07-15 kl. 17.45.57.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tøff seng

    sonic-bed.jpg

    We have seen some really bizarre and eccentric pieces of furniture but this latest one definitely steals the crown for the most bizarre bed ever. Resembling a wooden box or creepy coffin, the Sonic Bed is the creation of Kaffe Matthews. This coffin is anything but boring. The huge bed offers its users with some bedtime entertainment thanks to loudspeakers and 6 subwoofers that are located under the bed. These huge subwoofers are able to produce extremely low frequencies that penetrate the human body, providing you with a deeply sensuous immersion for a trance-like corporeal, audio experience. So just relax and let your body rejuvenate in this creepy yet fun bed.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Den senga var grusom, TT.
    De to der ser ikke ut som de sover...
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg arbeidet i Nordskar&Thorkildsen, som ble til Leo Burnett, på tidlig 90-tall. Vi satt i Fritzners gt og planla lokalene nede på Skøyen. Nordskar og jeg var ansvarlige for kontakten med Østli i Dark med tanke på innredningen - bildet ditt med Flos lampen vekker minner.

    Bl.a. om åpningsfesten for familiene til de ansatte. Da de så treningsrom og garderober, med sauna mellom, kom det spørsmål om det var fellessauna for de ansatte?
    Dagen etter kom det skilt som spesifiserte hvilke dager og tidspunkt som gjaldt for hvilke kjønn.

    Det var en veldig morsom tid å drive med reklame i. Gode minner.
    Dark har senere gått løs på Bjørvika med BarCode, og der er jeg ikke like begeistret, men det er ikke ferdig ennå. Vi får håpe.

    Over trappen i bakgrunnen hang vi en hvit og rød hopplist i Sotomayors verdensrekordhøyde over avsatsen. Det var rart å gå under listen, og prøve å forstå at et menneske hadde hoppet så høyt.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Denne nr 43 fra Aalto ankommer snart biblioteket/musikkrommet/peisstua. Nydelig, patinert bjørk fra sekstitallet, mens trekket er relativt nytt

    68_-112595928.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Var litt fin den der! Kanskje en smule mer blowjob enn hifilytting, men pen var den. :rolleyes:
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tøff seng

    Vis vedlegget 144878

    We have seen some really bizarre and eccentric pieces of furniture but this latest one definitely steals the crown for the most bizarre bed ever. Resembling a wooden box or creepy coffin, the Sonic Bed is the creation of Kaffe Matthews. This coffin is anything but boring. The huge bed offers its users with some bedtime entertainment thanks to loudspeakers and 6 subwoofers that are located under the bed. These huge subwoofers are able to produce extremely low frequencies that penetrate the human body, providing you with a deeply sensuous immersion for a trance-like corporeal, audio experience. So just relax and let your body rejuvenate in this creepy yet fun bed.
    Meh... Lit de parade. Mangler vel bare glasslokk. Minner for mye om denne onkelen:

    ho.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.800
    Antall liker
    21.712
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den hvilestolen er vakker, MaKi. Han japaneren som tegnet IKEAs Poäng var nok glad i gamle AA, kom jeg til å tenke på.

    Vi har en bekjent som driver i måneskinnslamper på hobbybasis. Fruen er glad i levende lys og mente vi måtte ha en slik. 98% av slike lamper lider under den overlessede stilrepetisjonen man vadet igjennom sent på 1800-tallet, men unntak finnes heldigvis, som denne fra omtrent da Ålesund brant:

    IMG_0596.JPG

    For de av dere som har vært på besøk i stuen her: Den henger til høyre for høyre høyttaler, mellom skyvefeltet og peisen. Hyggelig å kunne kaste et blikk på den mellom kvartettsatsene.
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.390
    Antall liker
    11.127
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Vi har en bekjent som driver i måneskinnslamper på hobbybasis. Fruen er glad i levende lys og mente vi måtte ha en slik. 98% av slike lamper lider under den overlessede stilrepetisjonen man vadet igjennom sent på 1800-tallet, men unntak finnes heldigvis, som denne fra omtrent da Ålesund brant:

    Vis vedlegget 149460
    Det der var et sjeldent fint eksemplar Valentino;
    kona sa - "hmmm, den der var faktisk finere enn min.."
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kom innom en brukthandel i Oslo som hadde akkurat de spisebordstolene jeg trenger til nytt sted.
    Børge Mogensens stoler, som skal brukes sammen med et rundt bord fra Arne Halvorsen.


    Skjermbilde 2012-08-17 kl. 19.32.24.jpg
     
    Sist redigert:
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Veldig fornøyd. Det er originaler som er blitt tatt fra hverandre, pusset over, limt påny og så oljet, og så er det flettet nye seter til dem. To med armlener og seks uten.
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Veldig flott spisestue til salgs på finn, men alt for dyr for meg dessverre.

    dina.jpg dina2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn