Utstyr vi lever lenge med...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Brukte Naim CDS2/NAC52 mellom 2008 og 2014. Meget bra saker, men tok litt mye plass, imho.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.357
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SF vil nok alltid, i en eller annen form/modell, stå i et eller annet oppsett her i huset;)

    gismo
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Yamaha PX2 har stått og snurra plater her siden 1983, ingen planer om å bytte den ut :)
     

    TM-1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Innlegg
    147
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Creek P43 passiv pre har vært med siden 2001 og overlevd alle andre komponentbytter, pluss sammenligninger med 10-15X dyrere preer og integrerte..
     

    LarsC

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Innlegg
    247
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg har hatt lengst er nok en Rega Planar 3 som jeg kjøpte i 92 eller 93. Den trenger nok en service snart... Og ny drivreim.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gikk til anskaffelse av en Squeezebox i 2006 tror jeg det var. Og slike teknologiprodukter pleier jo å gå av moten ganske raskt, men SB'en har holdt stand hele veien og til og med fått selskap av en Touch for noen år siden. Ingen planer om å bytte dem ut foreløpig.

    6a00d83452e46469e200e54f1b19488833-800wi.jpg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    FM-tuneren jeg bygde sjøl i 1982. Men damn... før eller senere forsvinner vel FM-signalene.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg gikk til anskaffelse av en Squeezebox i 2006 tror jeg det var. Og slike teknologiprodukter pleier jo å gå av moten ganske raskt, men SB'en har holdt stand hele veien og til og med fått selskap av en Touch for noen år siden. Ingen planer om å bytte dem ut foreløpig.

    Vis vedlegget 309415
    Auda! Hvordan kunne jeg glemme Squeezebox? Kjøpte min første i 2007 på lykke og fromme. Nå har jeg tre stykker - pluss en Squeezebox Radio. Nok et produkt som jeg har levd lenge og godt med - men som dessverre stort sett gjemmer seg ute av øye og ute av sinn - men som er uunværlig når jeg tenker etter.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    audio physic. Virgo 25 "tømmervikmodell":

    audio phyic. Virog 25 G.T 001.jpg
    Har hatt større & dyrere h.t. Men disse spiller uovertruffent best på lag m. min/mitt Bierstube/lytterom.


    mvh
     

    nex_86

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    352
    Antall liker
    8
    Sted
    Kr.sand
    Torget vurderinger
    1
    1. Selvbygd forsterker.
    2. Benchmark DAC1.
    3. Sennheiser 650.

    De blir ikke solgt!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    det meste..... Jeg har en tendens til å oppgradere innenfor det jeg har hatt en stund (nytt sett Merlin VSM, ekstra Graaf, muligens nytt power supply til platespiller). Cd-spillere derimot, de kommer og går. Graaf GM20 er det produktet jeg har hatt lengst.
    Ja, ny Avid ble det, samme drivverk, større strømforsyning. Graaf + Hovland står her fortsatt, riktignok i TV-anlegget "nye" OTL på plass.

    Jeg er har mer plass og mindre angst for hamstring nå enn tidligere. Jeg utvider (meg) i bredden.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    B&W Nautilus 804 fra første generasjon (vår/sommer 2000)
    Jeg brukte flere år på å velge høyttalerne jeg ville ha, og da Nautilus-serien ble lansert var jeg solgt. Dette var det eneste riktige. Valget falt på 804 ganske enkelt fordi det var de som spilte best i stua jeg hadde da, og det har fortsatt å være riktig høyttaler selv etter mange flyttinger til ulike steder. Nå er det snart femten år siden jeg kjøpte de, og først nå begynner jeg å bli klar for å velge noe annet. Hovedsaklig på grunn av romstørrelse som krever større høyttalere. Kunne jeg nå ha kjøpt f.eks samme generasjon, bare 801 istedenfor, så ville jeg gjerne ha gjort det. Jeg trives ekstremt godt med lydkarakteren på disse.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Er på fjerde året med JBL 4365, og de bare vokser etter hver oppgradering ellers i anlegget. Fantastiske høyttalere. Samme med Hegel P-30.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Avid Acutus blir. Tenker på en platespiller nr. 2.

    Avid & Transrotor 001.jpg



    Rondino-FMD-neu-2010-Bild-1.jpg
    tysk kvalitet. Mens c.d. spilleren får en mindre dominerende posisjon.(beklager O.T.).


    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Du tenker å oppgradere til stereo?

    Snasen spiller da.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.183
    Jeg angrer på at jeg solgte min Accuphase P300

    P-300-2.jpg


    Men jeg bruker fremdeles min gamle Koetsu Rosewood longbody, som har vært til retipping mange ganger:

    DSC02469.jpg


    Den er vel ikke en ekte Koetsu lenger .... :)
     
    Sist redigert:

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Mark Levinson og Threshold greiene mine, og min gamle CJ Premier 3, Quad ESL-63'ene og JBL'ene. Egentlig umulig å kvitte seg med noe av dette. Otari spolebåndopptakeren og Luxman PD-350'en. Nei, ikke dem heller.

    Hva med de nyere greiene? Tja, kanskje.

     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    4.550
    Sted
    Nøtterøy
    Har byttet så mye opp gjennom årene at jeg vet at min Micro Seiki RX1500 og min Audio Research VT100 mk3 ikke blir byttet ut. Disse er og blir stayere! Pga lyd, design og eierglede. :)
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    På begynnelsen av 2000 tallet kjøpte jeg JM lab Electra 926 og var i grunn strålende fornøyd. Hørte litt på en kompis sine Monitor Audio GR20 og ble forleda et svakt øyeblikk til å tro at jeg likte de bedre enn mine JM lab.

    Solgte JM lab og kjøpte MA, men angra veldig fort på det.
    Etter bare noen dager stod det på nytt JM lab høyttalere i stua. Da i form av Electra 936.
    De lever fortsatt i beste velgående. Skal de ut må det være til fordel for bedre JM lab lyd. Og da mener jeg ikke nødvendigvis nåværende Electra serie. De er lekre å se på og har superoppløst topp, men jeg får ikke helt det samme homogene inntrykket av de som 900 Electra serien.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch har alltid vært favoritt høyttaleren så Klipsch i en eller annen form kommer jeg alltid til å eie. JBL og SF er gode saker det og. McIntosh traff rett i hjerterota som match til Klipsch for meg - så den skal bli uansett hva veien blir videre med stereo.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kommer nok aldri til å kvitte meg med min kjære Tandberg TR2075 MkII receiver, som jeg kjøpte i 1978.
    Som ansatt i Tandberg fikk jeg den for halv pris, og den har fulgt meg trofast og feilfritt siden den gang! ;)
    Den er jevnlig i bruk, og klarer (nesten) å holde følge med de langt nyere komponentene mine...

    Tandberg_TR2075.JPG
     
    Sist redigert:

    6c33

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    B&W 805 matrix!
    kjøpt på Holburn hifi i Aberdeen oktober 93.
    sitter og lyter til dem nå:D
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Wyetech Labs' håndbyggede state of the art rør-preamp: Opal No.40 av 49. Et 26 kg's mesterverk inkl. eksterne strømforsyninger.
    Basen i mitt hifi alter.. -Guden! :)

    Bilde..siden de færreste kjenner den, eller komme til å få kjenne den..hehe. (Serienr.40 sees midt i fronten, i 24 k.gull.)
    Hilsen "fornøyd" :)

    Wyetech Opal g.jpg
     
    Sist redigert:

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    909
    Antall liker
    707
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    SME 30/2,,,Det absolutt kuleste,beste og det tøffeste produktet jeg har hatt,,,den første kom i hus i 1998....Bankers...
    IMG_3701.jpg
     
    Sist redigert:

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    "Åh..sukk"..dårlig samvittighet over å ikke fremheve DP når jeg hoverte over Opal pre'n ;)
    Dynamic Precision A1b EBW forblir effekten her i uoverskuelig tid. Kunne alltids prøvd 1 -ett- effekt-trinn til her; A1s EBW, hva kan den gjøre bedre? :)
    Gi den gode kilder, pre og høyttalere..og den yter! Gi den enda bedre komponenter..og den yter uendelig mer!

    Måtte Leif Ernstsen's fantastiske produkter komme i produksjon igjen! At flere får denne gleden..opplevelsen!
    (Husk da å benytte komponenter rundt, som holder mål..yter den rettferdighet.)
    Hifi d.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    P1000466.jpg


    De kommer til å være med til de slutter å virke. De er fra en av de gode batchene på slutten av 90-tallet. 40.000 timer ble oppgitt fra produsenten. Testet de mot RCA-single plate rør fra 1930-tallet, og de holdt godt følge med dem. Det er noe med ekte mesh-plate...
    Tore
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Koblet nylig opp mine kjære gamle ProAc Studio 1 og Audiolab 8000A i kjellerstua. Begge fra omtrent 1990, men høyttalerne har fått byttet ut de fleste elementene gjennom tidene. I løpet av våren skal den eldste, en Technics SL-Q303 platespiller fra 1982 få en permanent plass der også.
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.666
    Antall liker
    1.246
    IMAG0244.jpg

    En ET2 siden 1986 (armrøret er en nyere oppgradering; "Carbon Fiber/Aluminum/Teflon constrained layer high stiffness arm wand").
    Siden 1986 fordi jeg ikke har klart å bestemme meg for hvilken annen arm jeg eventuelt skal gå for som også vil være en (klar) oppgradering - kanskje en ET2.5? ;)

    mvh
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    723
    Antall liker
    2.052
    Torget vurderinger
    13
    Komponenter som har fulgt meg (bortsett fra ny-innkjøpt brukt vinyl rigg og EL 34 blokker) disse har som status "fredet" :)platespiller: Luxman PD 300/ SME 309 cd spiller/ transport : Sony X7ESD preamp: Accuphase c200. poweramp: Accuphase p300. monoblokker: AI series 1000 mk I (point to point wiring) høyttalere: Dahlquist DQ 10. har tatt accu-ene og dq 10 bort hvor nyere ting har steppet inn..men de blir etter en stund tauet tilbake :-D. (ampene har fårr service med noen nye kondiser og rens ++..dq -ene nye bass surrounds )

    PS Audio Innovations blokkene låter knall på DQ 10 :-D
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Høytalere: Mission 700 edge
    Forsterker: Acurus Dia
    Kabler: Monster M1000 og Classik høytaler kablerne
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Holfi Integra har vært med meg en stund nå, dog mest som reserveforsterker. Har dessverre ikke blitt brukt de siste årene pga skurring i potmeteret.

    Kan ellers ikke se at jeg gidder å bytte ut WB The Circle m/The Carbon PU heller (stiften kan byttes ut for ca 3500 kr ved behov). Blir det oppgraderinger, så blir det til en Nanotube arm, eller 25th-versjonen av The Circle.

    Ser ut til at RIAA'en Cary PH 302 blir stående også, med mindre jeg skulle få et tilbud på en mk2 jeg ikke kan si nei til - eller en pre med en virkelig slem phono-seksjon.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Sunfire 300x2 er den eneste komponenten som jeg aldri har vurdert å bytte ut.
    Må visst gi meg selv en smekk over fingrene her. Gleden av å spille musikk gjennom hjemmelaget utstyr har fått meg til å legge den for salg. :p
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Denne kjøpte jeg av Tor i Torggata for mange år siden. Veldig kjekk liten sak som jeg har brukt til og fra, i forskjellige setup's.


     

    Cozy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2014
    Innlegg
    162
    Antall liker
    89
    Forholdsvis små gulvstående høytalere, men solide og ca. 30 kg pr. stk, og Denon DCD 1650AR, gamle men gode!!!
    DSCN2727 (3).jpg
    DSCN2726 (3).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn