Ut i vår Haga XX

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.724
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Utdrag av Haga's tale i dag..

"Jeg er ikke lagd av stål og betong. Det er kanskje andre her i salen.

Hvis dere skal følge etter meg i morgen, kan dere bli med i begravelse i Ås kirke.

På lørdag kan dere stille opp på sykehjemmet på Årnes hvor jeg skal besøke min far."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=513240

Makan, det var siste dråpen av Haga.. Har aldri hørt makan til å trekke inn andre sine problemer og privatliv, tåpligste måte å vise at selv ho har følelser..( det kunne ho vist oss før ) Nei, nå ble jeg ennå mer kvalm en det gale ho har gjort. Makan Haga.. Nå får jeg håpe at ho ikke kommer tilbake til politikken.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.430
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nåja. Bedre at folk sykemelder seg enn at de tar livet av seg selv med eksosforgiftning.
Forsåvidt også greit å melde litt til bikkjekobbelet fra Akersgata.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er viktig at vi har en presse i dette landet som griper fatt i saker der politikere ikke holder sin sti rein og at på til bryter de lover de selv er så opptatt av at skal gjelde for andre. Man kan ikke kalle det heksejakt hver gang noen kommer opp i en slik selvforskyldt situasjon, en heks var i det minste uskyldig, det er ikke disse politikerne.
At pressen forfølger og tar bilder av dem hjemme og lar det gå ut over familien er dog unødvendig. Det er ingen interessante bilder å ta, hun bedriver neppe noe ulovlig som de får knipset, de har nok bilder av Haga til å illustrere sakene med.

Men de må gjerne grave frem og presentere det som finnes av snusk, ulovligheter, løgner og grums. Holder man seg unna snusk, ulovligheter, løgner og grums har man lite å frykte.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.724
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Jo men ho inviterer jo pressen til å trenge seg innpå der flere uskyldige er...

"Hvis dere skal følge etter meg i morgen, kan dere bli med i begravelse i Ås kirke.

På lørdag kan dere stille opp på sykehjemmet på Årnes hvor jeg skal besøke min far."

Snakk om å prøve å skape sympati.. Grrr!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Bruker normalt ikke å kommentere eller mene for mye om saker jeg selv har vært/er innvolvert i, men føler en liten oppklaring må til.

Den påståtte beleiringen av Haga's hus foregikk ca. 200 meter bort i veien, med null utsikt til selve huset, av hensyn til barn som hoppet på trampoline osv. Haga har gjort seg mer eller mindre utilgjengelig på telefon og mail, enkelte dager. Da må man nesten sitte å vente på henne da, skal en evt. få tak i henne for evt. kommentarer. At to kolleger av meg gikk frem og presenterte seg ca 23.30 på kvelden, når Haga kom hjem ser jeg overhodet ikke noe galt i. Her har det aldri vært snakk om noen form for snikfotografering eller uhederlig oppførsel fra medias side, men dere må gjerne tro på alt som Haga har sagt, for min del vet jeg at mye av det grenser til ren løgn. Bilder av hus og tomt har alltid foregått fra utsiden av gjerdet, og meg bekjent har ingen vasset rundt inne på tomten i tide og utide. Rent bortsett fra å ha ringt på døren, det burde være legitimt.

Så får en mene at det er fjolleri å påpeke lovbrudd. Jørgen Hattemaker ville mest sannsynlig sittet igjen med en langt saftigere bot og påbud om umiddelbar riving, men det bør vel helst gjøres forskjell på folk.

:p :p :p

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes Dagbladet har gjort en bra jobb med å grave frem denne saken, all ære for det.
Jeg stoler ikke på Haga nei, har mer tro på din versjon sånn som du fremlegger den.

Helt enig i at det ikke er ubetydelig det hun har gjort, og det får hun jaggu stå for.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.430
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva var det han het han samferdselspolitikeren fra AP somslapp unna med alt? Haga blir småjente i forhold.

Jeg ser ingen grunn til ikke å feste lit til hva Eros skriver om pressens oppførsel her.
Eros 11 (!) Haga 0 på redelighetsskalaen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Etter Bondevik så kan det se ut som om det har blitt trend hos politikerene å sykemelde seg når det brenner under føttene på de og de vet de har driti seg ut.
Ikke mye ansvarsfølelse å spore hos disse menneskene nei :(

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Det har jo gått "historier" om sentrale politikere som gråt og mistet fatningen i april 1940 også. Jeg begynner å tro at det kan være noe i det.

Men det er ikke til å komme forbi, det er vårt ansvar og vår feil at slike folk kommer i slike posisjoner. Det er vi som velger dem! :'( :'(

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Haga har naturligvis tapt sin troverdighet. Som politiker er hun død. Hvis hun er smart, går hun av som statsråd med en gang.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
BBking skrev:
Haga har naturligvis tapt sin troverdighet. Som politiker er hun død. Hvis hun er smart, går hun av som statsråd med en gang.
Hadde hun vært smart hadde hun neppe satt seg selv i denne situasjonen.
Nå må hun i tillegg bevise at hun har skattet for inntektene fra stabburet, og det er kanskje ikke så enkelt.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.768
Sted
Holmestrand
Gjest skrev:
Snart agurktid, og med så mange journalister pr innbygger som i Norge må det bli noen "kreative" oppslag som dette.
Agurktid gjelder hele året, i hvert fall i VG og Dagbladet. Foreslår at vi starter en folkeaksjon for moms på VG/DB, de er nemlig ikke aviser, men daglige ukeblad...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Og de to blekkene tror at opplagstallene synker kun på grunn av nettavisene ? Nettsidene er om mulig enda dårligere enn papirutgaven. Forresten, det vet jeg ikke noe om, det er mange år siden jeg leste papirutgavene.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Pink_Panther skrev:
Forresten, det vet jeg ikke noe om, det er mange år siden jeg leste papirutgavene.
Man leser ikke disse blekkene, man blar igjennom.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Tor Nado skrev:
Pink_Panther skrev:
Forresten, det vet jeg ikke noe om, det er mange år siden jeg leste papirutgavene.
Man leser ikke disse blekkene, man blar igjennom.
;D ;D Godt poeng. Mange fine bilder i dem, det skal de ha skryt for.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Så var det exit Haga

G

Gjestemedlem

Gjest
Landbruksmafiaens klamme hånd i regjeringen. She shall be sorely missed ...... muaahhhaaha ;D

S

Slubbert

Gjest
Alltid artig å se en politiker gå ned i selvpåført vanry.

Politics is derived from the word "poly" - meaning many, and the word "ticks" - meaning blood sucking parasites.

G

Gjestemedlem

Gjest
Senterpartiet ble trukket ned i hengemyren av Landstein. Kanskje nye ledere på sikt kan gjenreise partiet som noe annet en et samlingspunkt for xenofobiske landsbygdsosialister.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Så så, gutter. Hun gikk av helsemessige årsaker. Det var ikke noe annet.

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Så så, gutter. Hun gikk av helsemessige årsaker. Det var ikke noe annet.
Det gjør de alltid... eller "for å bruke mer tid sammen med familien".. :mad: :mad: :mad: :mad:....... ;D ;D ;D
.
.
.
.
:'(

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vil bare skyte inn før det kommer for mange uvitende og upassende personkarakteristikker her. Åslaug Haga er en veldig hyggelig, vennlig, blid og omgjengelig dame, det skal hun ha. Synd for henne og partiet at hun ikke har holdt sin sti sånn noenlunde ren på områder hun så absolutt burde det. Ikke har hennes måte å takle media på i det siste vært imponerendegod heller.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
BBking skrev:
Dette var jo som ventet, kfr ovenfor.
Viser at hun har beholdt selvinnsikten.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.724
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Glad for at ho gav seg, begynte å bli mektig lei lyvingen hennes.. Nå får vi bare ønske ho lykke til med det ho kommer til å forsette med (dette mener jeg). Hun har hatt en tøff tid - trenger sikkert litt krefter for å komme på beina igjen. Tror jeg skal ut å rane en bank jeg, så jeg kan sykemelde meg.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Hvordan og hvorfor i helvete skal vi finne perfekte, feilfrie mennesker til samfunnstopper? Vi er i ferd med å skape et monstersamfunn, der gapestokken brukes uten hensyn og hemninger til vi drar den utvalgte hakkekyllingen ned fra taburetten. De siste dager er kvalmende, jeg tør banne på de fleste av kritikerne har like store svin på skogen som de smågrisene Haga har hatt gående rundt på gården. La folk rydde opp i stedet for å sende dem på dør i vanry. Men bevares, fortsett å kaste stein, hyklere! :mad:

Honkey

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Det er ikke noe "feil" på politikken som sådan, eller hennes engasjement hvis man ser det under ett og ser bort fra hva man måtte være uenig i. Slik er det med med alle partier.

Men det er klart, når ens økonomiske privatliv blir såpass rotete så blir det et problem. Hadde hun vært helt klar på alt hun hadde gjort med stabburet sitt, så hadde kunne hun blitt "tilgitt" -men det er vel ikke bare bare å bli stemplet som skatteunndrager.

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Hvordan og hvorfor i helvete skal vi finne perfekte, feilfrie mennesker til samfunnstopper? Vi er i ferd med å skape et monstersamfunn, der gapestokken brukes uten hensyn og hemninger til vi drar den utvalgte hakkekyllingen ned fra taburetten. De siste dager er kvalmende, jeg tør banne på de fleste av kritikerne har like store svin på skogen som de smågrisene Haga har hatt gående rundt på gården. La folk rydde opp i stedet for å sende dem på dør i vanry. Men bevares, fortsett å kaste stein, hyklere! :mad:

Honkey
Hva Haga har gjort eller ikke gjort som privatperson er ikk vesentlig i det hele tatt. Men hennes manglende evne til å håndtere media og tåle kritikk gjør henne uegnet som minister. Hadde hun gått til motangrep og vist at hun ikke lot seg presse til å gå av avisene så hadde jeg hatt like mye eller lite respekt for Haga som jeg alltid har hatt. Men ved å feige ut og trekke seg "av helsemessige årsaker" for slike bagateller beviser bare at hun ikke har det som skal til for å arbeide under press, og dermed ikke i stand til å tjene nasjonen i en så viktig post.

Når det gjelder hennes ettermæle så summerer Sponheim det veldig enkelt:

- Haga vil bli husket for at hun ledet Sp til sosialistene

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Helst bør vi forandre reglene en smule. Det er alt for mye byråkrati og skatteregler. Når selv en statsråd kan "bomme" såpass, burde man heller lempe litt på kravene. Kanskje med unntak av dette med bygging i strandsonen...

P

Parelius

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Du er i det humoristiske hjørnet idag, Honkey, på tross av regnværet.

Det er Haga som er kvalmende, selv om landet sikkert har mange flere av dem. Jeg finner hele innlegget ditt (tatt på alvor, noe det jo ikke skal gjøres, men men) mer enn merkverdig av følgende enkle årsaker:

1) Det er slett ikke slik at de fleste gjør hva de kan for å lure seg unna det loven krever av dem.

2) Haga er en politiker, som sammen med resten av de foraktverdige, har laget de lovene/reguleringene som vi alle har å rette oss etter. Når vi i tillegg har med en fjøspolitiker å gjøre, som nesten mer enn noen annen elsker detaljreguleringer av ymse slag, så er det å bryte de samme ikke noe som faller tilbake på oss undersåtter, men dem selv.

3) En politiker skal tilhøre de beste av oss. Vi er ikke målestokken for dem, men de bør være målestokken for oss.

Sånn, det var dagens artighet fra min side. Jeg vet at du er enig!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Senterpartiet ble trukket ned i hengemyren av Landstein. Kanskje nye ledere på sikt kan gjenreise partiet som noe annet en et samlingspunkt for xenofobiske landsbygdsosialister.

Lahnstein tok jo partiet mot nye høyder, hun var jo en helt uten like i EU-kampen og dro velgere i fleng til SP, så den der skjønte jeg ikke.

Klart man kan få høyt blodtrykk av det kjøret Haga har hatt i det siste, hun har jo hatt det før og, at det er helsen som er årsaken ser jeg ingen grunn til å tvile på. Men at Honkey mener at de som sitter og bestemmer og forvalter lovene også skal kunne bryte dem synes jeg er litt merkelig. Det er forskjell på folk, de som er satt til å passe på andre MÅ sørge for å selv ha rent mel i alle poser, noe annet vil føre til totalt anarki og ingen vil respektere lovene.
Løgn på løgn er det største problemet her, det samme som i saken med Osmundsen, man prøver å lyge seg unna, og da mister man all troverdighet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Jeg vil berømme Dagbladet som finner ut at 4 planker ut i sjøen er en ulovlig brygge. Dessuten har de vært iherdige med å finne ut uregelmessigheter i utleien av stabburet.
Hvis de mangler noe stoff i sommer så har jeg en ulovlig bygget veranda, garasje og et skjul. Jeg akter nå å sette opp et 120 cm. høyt gjerde, også ulovlig. Jeg kommer til å henvise bilene til en avgiftsbelagt parkering og forlange royalities av bilder og bruk av mitt navn.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Hehe. JA det har de.

-Media er en politisk faktor i samfunnet. En aktør ingen egentlig helt har kontroll på. Glem ikke det.

Mvh. Bjørn

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Lahnstein tok jo partiet mot nye høyder, hun var jo en helt uten like i EU-kampen og dro velgere i fleng til SP, så den der skjønte jeg ikke.
Hun gjorde også partiet til et ettsaksparti. Se hva som skjedde når EU saken var avgjort.. da hadde de ingenting igjen. Dette la grunnlaget for ferden vider mot fortapelsen siden de nå hadde funnet sine nye venner i politikken .. SV. Det hele toppet seg nå med SP i regjering med SV i stedet for å være et borgerlig parti som det tradisjonelt har vært. De tre siste lederene-- Landstein, Enoksen og Haga har vært med på å ødelegge partiet og gjøre det til et sosialistisk særinteresseparti for subsider og statsstøttede monopoler.

Men de har nå en gylden mulighet til å redde seg ut av uføret på sikt og legge om kursen. Det er vel ingen som tror at den rød/grønne regjeringen har en snøballs sjanse i helvete å overleve etter neste valg slik som den holder på. Så da er det best å posisjonere seg bort i fra den synkende skuten så fort de kan, og få nye ledere på plass som kan bringe partiet hjem igjen til borgerlig fløy og som sentrumsparti.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Det har jo med skatter og nye avgifter å gjøre tror jeg. At man ikke oppnår ale mål er en ting, men blir man for hardhendt på å melke med penger ut av velgerne så sliter man nok litt.

Mvh. Bjørn

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Hagas "samlede synder" har pågått over tid og må ha vært kjent av flere.
Hvem er det da som anledningsvis plutselig som trekker i trådene når Sp heller mot ufordragelig (mot partiboka) ?
I slike spill er det alltid en nestemann.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Politikken uten Haga blir nok aldri helt den samme.
Ingen andre har i samme grad klart å få meg til å lure på om det er mulig å si de hun innimellom sa. Selv ikke Halvorsen når helt opp der.

Topp Bunn