Ut i vår Haga XX

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Jeg tror dessverre ikke hun gjorde noen god jobb som Olje-og energiminister, tvert imot. Jeg har hatt litt med OED å gjøre og er svært skuffet og overrasket over slett, overilt og overfladisk saksbehandling som jeg mistenker Haga for å stå bak og pushe på. Jeg er mildt sagt sjokkert over maktarrogansen som utvises av de som er satt til å ta viktige avgjørelser i dette landet, det er prosesser man er forpliktet til å kjøre gjennom, man skal ha lov til å komme med uttalelser og kommentarer, men dette er kun et spill for galleriet og er ikke verdt papiret det er skrevet på, makten rår og de mest utrolige ting presses igjennom så lenge det er politisk vilje til det. Sammen med mange andre har jeg vært igjennom en slik prosess nå ledd for ledd, og det er skremmende å se arrogansen og hvor lett man ser bort fra feil og mangler og lar de mest utrolige ting slippe gjennom. Jeg har mistet enhver tiltro til systemet, den skade Haga måtte være utsatt for et peanuts i forhold til hva hun har vært med å påføre andre.
Nok en gang føleri og halvkvede viser og påstander fra din side; dette blir for vagt. Haga står selvsagt ikke bak den enkelte saksbehandling i embedsverket.

Honkey
Tror ikke du skal snakke så høyt om andres føleri, om noen her virker til å være styrt av følelser så er vel du lederstjernen. Det er for øvrig ikke føleri når saker taes ut av saksbehandlingskøer og pushes frem for å få finere tall på bordet for ministeren, det foregår noe muffens der, men hvordan skal man kunne bevise det når man bare ser saker fra sidelinjen?
Uttrykte meg nokså uklart her. Selvsagt føler jeg noe om det som har hendt, men jeg "føler ikke på meg" at noe er galt, og trekker konklusjoner basert på dette. Det jeg føler om det som har hendt er for øvrig irrelevant; poenget er mye mer det om vi er tjent med det systemet "vi" nå stadig forsterker hele veien fra barnehagen og opp. Om folk "strekker til" og er "gode nok" for idealsamfunnet som stadig blir et mindre inkluderende samfunn, blir snart den eneste agenda for "oss". På tide å se bjelken i sin egen splint ;), kanskje?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/20/538713.html

Honkey

Ø

Øivind

Gjest
Parelius skrev:
Tja, Kristin vet jeg ikke om en skal forakte, om en nå er aldri så uenig med henne.

En kan respektere sine motstandere, men kvalmes av sine egne.
Ikke alltid like lett, men det har du jo selvfølgelig helt rett i.

Topp Bunn