Honkey-Chateau skrev:
Hvordan og hvorfor i helvete skal vi finne perfekte, feilfrie mennesker til samfunnstopper? Vi er i ferd med å skape et monstersamfunn, der gapestokken brukes uten hensyn og hemninger til vi drar den utvalgte hakkekyllingen ned fra taburetten. De siste dager er kvalmende, jeg tør banne på de fleste av kritikerne har like store svin på skogen som de smågrisene Haga har hatt gående rundt på gården. La folk rydde opp i stedet for å sende dem på dør i vanry. Men bevares, fortsett å kaste stein, hyklere!
Du er i det humoristiske hjørnet idag, Honkey, på tross av regnværet.
Det er Haga som er kvalmende, selv om landet sikkert har mange flere av dem. Jeg finner hele innlegget ditt (tatt på alvor, noe det jo ikke skal gjøres, men men) mer enn merkverdig av følgende enkle årsaker:
1) Det er slett ikke slik at de fleste gjør hva de kan for å lure seg unna det loven krever av dem.
2) Haga er en politiker, som sammen med resten av de foraktverdige, har laget de lovene/reguleringene som vi alle har å rette oss etter. Når vi i tillegg har med en fjøspolitiker å gjøre, som nesten mer enn noen annen elsker detaljreguleringer av ymse slag, så er det å bryte de samme ikke noe som faller tilbake på oss undersåtter, men dem selv.
3) En politiker skal tilhøre de beste av oss. Vi er ikke målestokken for dem, men de bør være målestokken for oss.
Sånn, det var dagens artighet fra min side. Jeg vet at du er enig!