Ufattelig !!!

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
En ting er hva en produsent mener å kunne love til en oppgitt pris (som forøvrig også har vært diskutert plenty her inne), en helt annen ting er hva en kjøper mener å oppleve til den samme prisen. Har man penger til å kjøpe en rigg til 200k så er det vel betimelig å tro at pengene i seg selv ikke er et issue for kjøper, og at opplevelsen glatt innfrir investeringen. Selv er jeg ikke i nærheten av å kunne dra kortet på den type komponenter, men ville jeg gjort det om saldoen ga rom for det? Garantert. Jeg kan dog innta et par gode flasker rødt og late som om min trofaste gamle Lenco kan prate med de store gutta. Et selvbedrag selvsagt, men et velsmakende sådan i det minste.

Jeg brukte (for meg) en del penger på en beemer. Av den egoistiske og enkle grunn at jeg syns kjøregleden er i særklasse. Kan det være marginalt sammenlignet med enkelte andre produsenter? Antageligvis. Ville jeg kunne spart en hel del penger ved å la fornuften foreta en cost/benefit analyse? Helt sikkert. Tenker jeg på dette når jeg slenger meg inn svinger med tungt høyrebein? Ikke det minste. Vil en del andre mene jeg ikke vet hva jeg snakker om og mene min investering er latterlig? Antageligvis, men det har ingen betydning for min opplevelse what so ever.

Om noe er jeg bare misunnelig på de som har råd til å dra lidenskapen sin helt ut. Visst er jeg relativt fornøyd med lyden jeg har hjemme, og vet at alle bytter/endringer må gjøres innenfor en gitt prisramme. Med andre ord få mest mulig for de pengene 'jeg' har i besittelse til dette. Det plager meg slettes ikke, og en sammenligning med det ypperste markedet har å by på, faller uansett på sin egen urimelighet. Personlig syns jeg det er et stort pluss at disse svinedyre komponentene finnes, OG at noen kjøper de. Erfaringen og teknologien fra disse nedskaleres gjerne til komponenter i prisklasser jeg har mulighet til å boltre meg i. Vinn/vinn.

Altså, go bananas, bruk spenn så det ryker etter. Når prestene pisser så drypper det på ... osv.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Altså, go bananas, bruk spenn så det ryker etter. Når prestene pisser så drypper det på ... osv.
Helt enig: kjøp det hjertet begjærer!

De dyreste kjøpene mine - ikke bare innen hifi - er de kjøpene hvor jeg ikke har tatt i nok. Da blir det fort til at man må kjøpe enda en gang. Og enda en gang, hvis man er dum nok til å gjenta underinvesteringen sin.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.586
Torget vurderinger
24
Kjøpte en gang noen svindyre BB plater husker jeg...:cool: SVINDYRE... Men bra var de!

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Poenget mitt med denne tråden var ikke om folk har råd til en plate spiller til 200 tusen men om vi virkelig er i stand til å høre forskjeller f.eks.på en pickup til 20 tusen og en til 75 tusen.Jeg har aldri hørt en så dyr pickup så det hadde vært fint om diskusjonen kunne dreid mer mot de lydmessige fordelene ved å gå opp så høyt i pris.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.487
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Der melder jeg meg ut, greit med god pu, men 75k.. hehe, jeg hverken rik eller gal.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Poenget er livskvalitet og våre egne definisjoner av begrepet. Enkelte bruker penga på en båt som kan brukes 2 mnd i året, eller en Ferrari. Andre vil skjemme bort øra..og i Norge må du ut med en HALV MILLION for en DØD KJEDELIG AVENSIS eller PASSAT...som ellers burde kosta det halve. Det er totalt umulig å få en grei bil i Norge for under den prisen-såfremt den ikke er britisk eller fransk- det er min påstand. Du kjøper ikke en Skoda Superb med 1400-motor i..da kan man like gjerne GÅ!
Hi-Fi på sin side er en helt annen lammesteik...High End er fullt mulig for 100k hvis du veit hva du gjør..

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
To ulike PUer til 75 frognertiere låter neppe likt, og det er forhåpentlig ikke pengene du hører forskjell på. Det her heller ikke alle grunkene som gir seg utslag i «bedre lyd» eller ytelse. Men so what. En PU til 75 frognertiere eller mer for den saks skyld, er et prestisjeprodukt. Det er mer et spørsmål om smak og behag iblannet en dose eksklusivitet. Punktum finale og full stopp.

mvh
KJ

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.734
Sted
Sølvbyen
Er denne tråden et forsøk på å få opp temperaturen litt her på sentralen igjen, etter at det har vært litt rolig en stund? Kan ikke skjønne at dette skal være noe å diskutere, eller at noen her inne skal bli indignert av at det finnes utstyr som koster en del penger. For de fleste av oss vekker vel kostbart utstyr mer begjæret og må-ha-følelsen, enn at man blir irritert og tenker hvor forkastelig det er å bruke masse penger til reproduksjon av musikk og lyd.

Så til trådstarter vil jeg si, godt forsøk på trolling, men ikke helt bra nok. :)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.473
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Poenget mitt med denne tråden var ikke om folk har råd til en plate spiller til 200 tusen men om vi virkelig er i stand til å høre forskjeller f.eks.på en pickup til 20 tusen og en til 75 tusen.Jeg har aldri hørt en så dyr pickup så det hadde vært fint om diskusjonen kunne dreid mer mot de lydmessige fordelene ved å gå opp så høyt i pris.
Hei Mana,

Om dette var ønsket med tråden hvorfor skrev du ikke det i åpningsinnlegget?

Og de gangene jeg har hørt samme anlegg med en PU i 20 tusen kroner klassen og byttet til en som koster 75 tusen har forskjellen vært så stor at den 20 tusen kroners PUen har hørtes "sprengt" ut.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.593
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Om "vi" er i stand til å høre forskjeller...? Noen gjør definitivt det, noen gjør nok ikke det. Ikke alle løper fortere med dyrere joggesko heller, men er man på et visst nivå knapper man nok inn noen tiendeler med topp, kontra middels utstyr. Forskjellen kan være stor for den det gjelder. Hvor langt man er villig til å ta sin hobby, må selvsagt være opp til den enkelte.

Menneskers trang til å komme seg videre har gjennom alle tider sørget for utvikling. Selv om de fleste har vært, og er fornøyd med hvor de befinner seg vil det alltid være noen som ser forbedringspotensiale. Den dagen jeg er økonomisk uavhengig kan jeg godt betale hva som helst for noe som betyr noe for meg. Det er som kjent ikke lommer i likskjorta.

Min oldemor sa; "har jeg 50 øre igjen når jeg dør, har jeg regna feil";-)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.586
Torget vurderinger
24
Javel... de lydmessige fordeler er subjektive, og oppleves da selvsagt som forskjellig av forskjellige ører. I utgangspunktet får man det man betaler for, ser ikke noe galt i det i det hele tatt, og om forskjellen er subtil eller massiv er ikke så interessant. Dersom jeg ved å skifte ut en komponent opplever FORBEDRING, enten liten eller stor, så er det interessant. Verdivurderingen av den forbedringen er en helt annen sak. Noen forbedringer kan jeg ikke leve uten, de blir irreversible, andre kan vektes på en annen skål og kan diskuteres. Jeg har mange eksempler på slike. It dertil egnet anlegg som er oppløst nok så er det normalt stor forskjell på en PU til 20k og en til 75k. Det skal det også være, under normale omstendigheter. Problemet er bare at det er ikke sikkert denne forskjellen tolkes / vektlegges LIKT av alle, det er der det subjektive slår inn. Fasit finnes som kjent ikke. Visse grunnleggende generelt definerte egenskaper kan man enes om, menthe icing on the cake, den må bli individuell. Så må man som alltid huske på matching og kompatibilitet med det andre som komponenten skal spille sammen med. En PU til 75k hører selvsagt ikke hjemme på en innstegsmodell av en platespiller/arm; den kan endatil være motproduktiv og lettere bli ødelagt p.g.a. manglende egenskaper ved armen etc.

Prestisjeprodukter er jeg ikke så sikker på er så utbredt som noen sier. Det er en kompetitiv verden der ute, også innen hifi og high-end. Det er ikke bare å strekke opp handa og forlange hva som helst, og tro at man selger bare på"eksklusivitet", navn og design. Normalt er det ALLTID en sammenheng mellom pris/ytelse, hvis ikke så er det noe galt et eller annet sted i kjeden.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Naboen min har en slik Porsche Cayenne, han er en skikkelig helt i gata med denne bilen. Jeg har nevnte p/u (hvis det er den jeg tror det er..en med noe grønt på..) og blir sett på som en idiot når vi har terassepils, men det lever jeg utrolig godt med!

Jeg har drevet med vinyl siden 70 tallet og har en del p/u´er, denne blåste meg i bakveggen rett fra esken. Ikke sjekk ut denne hvis du ikke kan/vil kjøpe den.

Argent -- It's Only Money - YouTube

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Du kan kjøpe en ny hvert eneste år for verditapet i bilen til naboen.

Happy days!

De fleste av mine venner mener jeg er på kanten av tulling som har en vinylrigg til halvparten av nevnte pu. Alt handler om prioriteringer - ingenting annet.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Beste debutinnlegget på sentralen ever?
Velkommen

Haavard

Naboen min har en slik Porsche Cayenne, han er en skikkelig helt i gata med denne bilen. Jeg har nevnte p/u (hvis det er den jeg tror det er..en med noe grønt på..) og blir sett på som en idiot når vi har terassepils, men det lever jeg utrolig godt med!

Jeg har drevet med vinyl siden 70 tallet og har en del p/u´er, denne blåste meg i bakveggen rett fra esken. Ikke sjekk ut denne hvis du ikke kan/vil kjøpe den.

Argent -- It's Only Money - YouTube

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
12
Vær gjerne uenig i mine prioriteringer, men jeg har ingen behov for å høre om dine feilvurderinger ;)

En annen ting er at folk bør prate mer om verdier og mindre om penger...

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Ja, veldig bra 1. innlegg.

Det er et par ting her. Det første er at en ting er å snakke om at f.eks. Cayenne er alt for dyr og ikke verdt pengene (det er jo sant). Noe annet er det å faktisk eie en Cayenne selv. Hadde jeg eid en ville bilen sikkert gitt meg utrolig mye eieglede, som er vanskelig å måle i kroner og øre. Jeg ville kanskje subjekt ha vurdert en ny Range Rover Sport i stede for, men det er ikke poenget her. Poenget er at har man råd kan dyre produkter gi like mye eierglede som billige, minst.

Og det er selvfølgelig et veldig godt råd å ikke prøvekjøre en Cayenne hvis en har tenkt å kjøpe en RAV4! Det er nok mange som gjør den tabben ved bl.a. bilkjøp. Man bør prøve/sjekke produkter som er innenfor priser økonomien kan leve med, for å si det enkelt.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Men kjøp en Touran torem, for Cayenne er jo bygd rundt den :)

Haavard

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.567
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mye sammenligning med biler og hifi. Naturlig nok. En bitteliten forskjell: Man kjøper ikke Cayenne i håp om ikke å bli sett ;)

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.403
Jeg har 300kg effektforsterker, platespiller med 1HK motor og har akkurat kjøpt spikes, dempeputer og plattformer til høyttalerne mine for like mye som jeg ga for høyttalerne.

Er jeg gal? Helt sikkert. Men jeg har jobbet hardt og tjent alle pengene mine selv og betalt anlegget kontant, uten at kone og barn har måttet gå uten syltetøy på maten.

Hva andre mener om min (i deres øyne uforsvarlige) pengebruk er meg revnende likegyldig.

Men, når det er sagt, har jeg liten tro på kjempestor kvalitetsforskjell på pickuper til 75.000.- og de til f.eks. 40.000.- (eller 30). Det blir som vin i titusenkroners-klassen. En vin til 20.000 smaker ikke pr def "bedre" enn en til 10.000. Men den smaker annerledes - og kanskje den er sjeldnere, kommer fra slott med en spesiell historie og aura osv.

Jeg gikk fra fiskesnøredrevet platespiller med anorektisk arm og Benz LP til 30.000 til Garrard 301 med gammel AT arm og spu gold i diy (ikke av meg) plinth. Garrardriggen koster 1/3 av fiskesnøreriggen og spiller så mye morsommere at det er helt latterlig.

Legg merke til at jeg ikke sier "bedre". Bedre har noe med å kunne gjengi flaggermusorgasmer og tordenskrall å gjøre. Slikt har jeg imidlertid ikke så mye av i samlingen. Men Garrarden har en "funfactor" som treffer meg mitt i musikkhjertet. Og så slipper jeg å få høyt blodtrykk hver gang jeg skal sette på ei skive, av angst for å ødelegge nålefaner av kolibripikk og diamanter som er dyrere enn den kona har på fingeren

Så, det er ikke alltid at mye penger gir mer moro.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Mye sammenligning med biler og hifi. Naturlig nok. En bitteliten forskjell: Man kjøper ikke Cayenne i håp om ikke å bli sett ;)
Hehe -men det kan virke som om en del av dem som kjøper en Cayenne, tror at de samtidig har kjøpt - og dermed eier - veien de kjører på.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Hehe -men det kan virke som om en del av dem som kjøper en Cayenne, tror at de samtidig har kjøpt - og dermed eier - veien de kjører på.
Sant nok. Men de blir fort litt mere nervøse når de innser at jeg ikke viker en tomme med min Citroen:). Men dette ble vel litt avsporing.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Med så mange vinylelskende mennesker her på sentralen så må der være meninger om en vinyl rigg skal koste 3000,- eller MÅ koste 200,000 .Kom igjen nå ,la oss få en skikkelig diskusjon omkring dette temaet
Eg tykkjer ein vinylrigg bør vere gratis. Og helst like god som den til 200 000. Dersom du har ein slik rigg til den prisen, må du gje eit hint.

Tenkjer ein programvare (plater) er vi stort sett villege til å bruke eit par hundrelappar for å få eit album. Denne summen burde det ikkje vere urimeleg å tenkje i samanheng med prisen på spelaren. Så om du har 100 album, er det ikkje "sinnsjukt" å bruke 20 000 på ein god rigg. Du doblar investeringa, men likevel...
Sjølv har eg knapt 2000 album. Når eg då ikkje kostar på meg spelar til meir enn ein knapp femtilapp pr album, kjenner eg meg som ein forsiktig komunaltilsett, og har lett hjarte i høve dette.
Då svogeren min var seljar, køyrde han Mercedes. Eit fornuftig val når ein tenkjer på kor mykje tid som vart brukt bak rattet. Eg reknar fornuftige investeringar etter affeksjonskoeffisient. Dersom du deler tida du brukar på objektet på prisen du betalar , vil du få eit tal som syner kor viktig denne greia er for deg. Dess høgre tal, dess meir fornuftig er du. Har du ein vinylrigg som Rudi, og spelar vinyl dagleg timevis (det manglar no ikkje så mykje på det), ser eg heilt klart det som fornuftig at mannen har så mange spelarar som han har. Om han skulle selje desse spelarane og investere i eit husvære i Spania (der han sjeldan reiser) vil det vere uklokt i høve dagens praksis.
Ein gratis vinylrigg, eller ein til 3000, kan vere ok for mange, men det er klart at du uansett bør passe på ein pickup med rimeleg god lyd, slik at du ikkje vert freista til å kjøpe alternative signalkjelder (dårlege spelarar og slitte plater kan erstattast med Spotify, spør du meg), og som ikkje øydelegg platene (Garrard SP25 mk II bør fjernast frå lytterommet etter mi meining. Då bør du investere i noko anna)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jau då! Det er skilnad på pickupar. Skilnaden mellom billege og dyre er gjerne merkbar på ein måte som gjer at lyttaren oftast ynskjer seg den dyraste, men ikkje alltid. 75 kkr-pickupar har eg ikkje høyrt, men nokre i 50-klassen. Dei var gode. Til dels mykje betre enn min referanse til godt 3k. Som igjen er betre enn til dømes ein AT 95. Som går an å lytte til innimellom. Slik at ein minner seg sjølv om kor godt ein har det.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
For meg gjør man hva man vil, bare jeg slipper å se noen på tv i programmet luksusfellen.

Nå er man stort sett anonym for de fleste her på forumet og like greit er det - hvis så skulle hende.
Selvstendige disposisjoner innen pengebruk bør ikke være til underholdning for almuen - selv ikke til skrekk og advarsel.
Ikke en gang når det er lånte midler / kredittkort som blir brukt.

For meg er det ikke prisen som er avgjørende, men resultatet av kombinasjoner av komponenter.
Om der finnes synergieffekt - gjør en komponent en annen bedre, osv.

Ikke er en pickup til 75.000,- aktuell for meg, ei heller en til 20.000,- kr

Når jeg tenker etter, og trenger ikke tenke lenge, så hørte jeg mye mere på musikk før med langt billigere stereo enn hva jeg har nå.

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.512
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Prioriteringer er alt?

Noen kjøper hytte ved sjøen, og på fjellet.
I tillegg ligger det en cabincruiser på brygga
ved Aker Brygge.
Ferrarien står i garasjen.

Så langt, er det ingen som reagerer?

En "stakkars" hi-fi entusiast har kjøpt seg
ny "snurre" til 500frognertiere!

Da blir det bråk?

En musikkelsker kan nyte musikken "sin"
365 dager i året.
Heller dette enn å dra på hytta?

Jeg bare spør...........?

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.185
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Alt som blir sagt om prioriteringer av midler som en disponerer er forsåvidt greit. Det som ikke er greit er å antyde at en må opp i den slags utstyr for å kunne ha glede av denne hobbyen er sprøyt. Utsagn som at en 20000 kroners pickup lyder som sprengt i forhold er vanvittig! Det vanvittige er at et anlegg til en million ikke kan gjenskape en livefremføring hvor billetten kostet en 100 lapp.

Skal en for eksempel ha den ultimate orgelopplevelse, kan en gå i kirken!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Mangfoldet i markedet er der for å passe alle- du må bare vite å kombinere delene slik at helheten går opp for øra, øya og huet ditt..uten det "superutstyret" ville ikke mellomlassedeler med superlyd eksistert- håper dere skjønner det nå!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Apropos galskap; alle hobbyer drevet til det ekstreme kan virke som galskap for utenforstående. Men den største galskapen er hos de som tviholder på rikdommen og pengene sine bare for rikdommens skyld! Det er virkelig galskap.

Nei, bruk pengene på så dyrt utstyr som man kan og sørg for å holde penger i sirkulasjon. Det er det vi lever av alle mann.

Problemer oppstår først når en bruker MER penger enn man kan slik at uskyldige 3.parter lider (f.eks. Familie). Da kan psykiatrien være til hjelp også i denne bransjen. ;-)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
Alt som blir sagt om prioriteringer av midler som en disponerer er forsåvidt greit. Det som ikke er greit er å antyde at en må opp i den slags utstyr for å kunne ha glede av denne hobbyen er sprøyt. Utsagn som at en 20000 kroners pickup lyder som sprengt i forhold er vanvittig! Det vanvittige er at et anlegg til en million ikke kan gjenskape en livefremføring hvor billetten kostet en 100 lapp.

Jeg skjønner ikke hvor slike «tvangstanker» kommer i fra, jf. «må».

mvh
KJ

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

Jeg synes ikke at jeg leser så mange antydninger om at man MÅ ha utstyr til mange hundretusen for å ha glede av hifi. Snarere tvert i mot. Hvis man ser på disse opplistingstrådene - f.eks. listen over de mest populære DACene på Hifisentralen - tyder det meste på at nøkternheten rår.

At en 20.000 kroners pick-up - hos enkelte, og etter disse enkeltes subjektive vurdering - ikke når opp til hva en 200.000 kroners pick-up presterer, er ikke overraskende nok til å karakteriseres som vanvittig. Selv om jeg, for min del, ikke ville ha brukt uttrykket "sprengt" - men det er fordi det ordet sier meg fint lite i audiofil sammenheng. Men åkke som: Det er bare et subjektivt utsagn som "noen" kommer med - ikke noe almenngyldig med to streker under.

At et hifianlegg skal gjenskape konsertsalen med 100% troverdighet er like realistisk som å kreve at et kamera skal gjenskape ferieopplevelsen eller årets solnedgang hjemme i stua. En god illusjon er det beste man kan håpe på - og noen hifi-anlegg skaper bedre illusjoner enn andre anlegg. "Bedre" i subjektiv betydning, naturligvis.

N

nb

Gjest
Men den største galskapen er hos de som tviholder på rikdommen og pengene sine bare for rikdommens skyld!
Hos den (lille) delen av befolkningen som er "stinking rich" er pengemengden sannsynligvis i stor grad en måte å måle suksess på, gjerne relativt til andre i samme "bransje".

stingrayV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
245
Sted
Skodje
Torget vurderinger
4
Den dagen jeg kan legge 200 laken på bordet (eller under bordet) for en vinylrigg ser jeg overhodet ingen grunn til ikke å gjøre det.

Jeg kommer sannsynligvis til å sprade rundt i bygda med t-skjorte fra leverandøren og vise gladelig frem hva jeg har kjøpt til alt og alle.

Så fremt jeg ikke må låne pengene av naboen eller kona er vel min privatøkonomi min sak. Ikke hans/hennes.

I mellomtiden får en holde seg på et nivå en selv vurderer som ansvarlig. Noe annet er jo beint ut audiofilt. ;)

mvh
StingrayV

edit: hva kona mener om dette er nok en annen sak, men det ble er vel ikke trådens tema.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg kommer sannsynligvis til å sprade rundt i bygda med t-skjorte fra leverandøren og vise gladelig frem hva jeg har kjøpt til alt og alle.
Selv går jeg for å gjøre som Bør Børson, og vil pynte motorsykkelen min med tusenlapper og kjøpe dobbelt så høy flaggstang som naboen. :)

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Vilken prisnivå ska man lägga sig på för kablaget i en anläggning vars grammofon, kostar 225 000 NOK, varav 75 000 NOK är slitagedelar?

Topp Bunn