Ufattelig !!!

stingrayV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
245
Sted
Skodje
Torget vurderinger
4
Dobbelt så høy flaggstang er EKSTREMT viktig!

Jeg kommer sannsynligvis til å sprade rundt i bygda med t-skjorte fra leverandøren og vise gladelig frem hva jeg har kjøpt til alt og alle.
Selv går jeg for å gjøre som Bør Børson, og vil pynte motorsykkelen min med tusenlapper og kjøpe dobbelt så høy flaggstang som naboen. :)

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Vilken prisnivå ska man lägga sig på för kablaget i en anläggning vars grammofon, kostar 225 000 NOK, varav 75 000 NOK är slitagedelar?
Nordost Odin. Om du er søkegod (solvent) da:cool:.

mvh

T

tce-teams

Gjest
Nå har jeg løst til og prøve plate spiller jeg å , hvem veit kansje det dukker opp ein i anlegget mitt :p

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Budsjett? Vintage eller ny?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Vi finner ut av det, TCE..:cool:
UlfB: Litt konstruktiv OT, men jeg veit hva du mener. Den mentaliteten du beskriver der har sin rot i det uskrevne hierarkiet som eksisterer på Autobahn..og gjelder pinadø også noe så usannsynlig som barnevogner...ihvertfall opplever jeg det her hos meg.. nybakte foreldre tror visst de har forkjørsrett over alt..og tror de eier heisene rundt her..irriterende for rulliestolbrukere, det..de skulle prøvd å være avhengig av "runde bein"..HEHE

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.230
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vilken prisnivå ska man lägga sig på för kablaget i en anläggning vars grammofon, kostar 225 000 NOK, varav 75 000 NOK är slitagedelar?
Koetsu retipper ikke PUene sine, men de tar ca.50% av nypris for å totalrenovere en. M.a.o. kan du nedskrive en Koetsu med halve nyprisen fordelt på antall spilletimer. En rask hoderegning tilsier noe sånt som kr 5.- pr LP for min del.
Om det er dyrt eller billig blir vel en tolkningssak.

mvh

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.185
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Det jeg reagerte på var uttalelsen fra en forhandler av hifiutstyr om at en pickup til 20000 kr lyder "sprengt" i forhold til den som ble omtalt i åpningsinnlegget.
I min verden er sprengt en beskrivelse av defekt, og med andre ord ubrukelig. Jeg ser jo at dette er en subjektiv uttalelse, men den er tross alt fremført av en som har som yrke å veilede en stakkars kunde som kommer innom.

Alt som blir sagt om prioriteringer av midler som en disponerer er forsåvidt greit. Det som ikke er greit er å antyde at en må opp i den slags utstyr for å kunne ha glede av denne hobbyen er sprøyt. Utsagn som at en 20000 kroners pickup lyder som sprengt i forhold er vanvittig! Det vanvittige er at et anlegg til en million ikke kan gjenskape en livefremføring hvor billetten kostet en 100 lapp.

Skal en for eksempel ha den ultimate orgelopplevelse, kan en gå i kirken!
Jeg synes ikke at jeg leser så mange antydninger om at man MÅ ha utstyr til mange hundretusen for å ha glede av hifi. Snarere tvert i mot. Hvis man ser på disse opplistingstrådene - f.eks. listen over de mest populære DACene på Hifisentralen - tyder det meste på at nøkternheten rår.

At en 20.000 kroners pick-up - hos enkelte, og etter disse enkeltes subjektive vurdering - ikke når opp til hva en 200.000 kroners pick-up presterer, er ikke overraskende nok til å karakteriseres som vanvittig. Selv om jeg, for min del, ikke ville ha brukt uttrykket "sprengt" - men det er fordi det ordet sier meg fint lite i audiofil sammenheng. Men åkke som: Det er bare et subjektivt utsagn som "noen" kommer med - ikke noe almenngyldig med to streker under.

At et hifianlegg skal gjenskape konsertsalen med 100% troverdighet er like realistisk som å kreve at et kamera skal gjenskape ferieopplevelsen eller årets solnedgang hjemme i stua. En god illusjon er det beste man kan håpe på - og noen hifi-anlegg skaper bedre illusjoner enn andre anlegg. "Bedre" i subjektiv betydning, naturligvis.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det er også en måte å beskrive lukka og udynamisk på , Pekaill.."boks- og-bøtte" som jeg pleier å si..noe skal det jo kompromitteres på i rimeligere utstyr, men poenget er å få best/ flest mulig kontinuitet og likhetstrekk fra toppmodellene ned i rimeligere deler..det var fex en av styrkene til Tara Labs...i tillegg til at toppmodellene derfra var uforskamma bra pris/kvalitetsforhold på-

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Clas har INGENTING med hobbyen våres å gjøre...det eneste er lagringsmedia- det er greit å hente der. Du går glipp av hele poenget med anlegget ditt om Clas leverer kablingen..det å i det hele tatt tenke på å hente kabel der byr meg kraftig imot, og det å lese slike innlegg, KJ ,likeså..men deg om det--Jeg skal gjerne hjelpe deg å rette på feilen når du finner ut hva du vil..

Topp Bunn