TV2 HJELPER DEG 30.3

C

Cyber

Gjest
Hehe, å i det hele tatt høre på AC/DC fremstår for meg som noget spesielt... ;D
 
N

nb

Gjest
ArtDeco skrev:
Jeg må si jeg er svært skuffet over at en AC-DC tilhenger hopper rundt til musikken. Man skal sitte stille og lytte etter overtonestrukturer og utklinging av instrumenter, plassering i dybde og høyde er også svært viktig når man hører slikt. Hoppe rundt og være glad? Når han skulle lyttet til musikken?
Slikt fremkaller brekninger i velutstyrte hjem.
Vel talt.

Jeg ble faktisk bedt om å sette på noe annet en gang da jeg satte på litt Led Zeppelin på et anlegg på Horten-messa. Fyren som hadde demo lurte på "hva jeg ville oppnå med å spille det sporet" (Kashmir, red adm.)
 
N

nysjerrigper

Gjest
forholdet mellom lydogbilde og hifiklubben virker en smule personlig som vanlig..
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
nysjerrigper skrev:
forholdet mellom lydogbilde og hifiklubben virker en smule personlig som vanlig..
Det har jo selvfølgelig ingenting å gjøre med at de har en lekker butikk ... Rart ikke TV2 reiste til Audiocompaniet for å få opptakene sine, siden de vant testen?!
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
nb skrev:
ArtDeco skrev:
Jeg må si jeg er svært skuffet over at en AC-DC tilhenger hopper rundt til musikken. Man skal sitte stille og lytte etter overtonestrukturer og utklinging av instrumenter, plassering i dybde og høyde er også svært viktig når man hører slikt. Hoppe rundt og være glad? Når han skulle lyttet til musikken?
Slikt fremkaller brekninger i velutstyrte hjem.
Vel talt.

Jeg ble faktisk bedt om å sette på noe annet en gang da jeg satte på litt Led Zeppelin på et anlegg på Horten-messa. Fyren som hadde demo lurte på "hva jeg ville oppnå med å spille det sporet" (Kashmir, red adm.)
Led Zep er / var et kanonband for sin tid, og de gutta laget skikkelig bra rock, ingen tvil om det. Jeg har en meget god innspilling av bla. "Stairway to Heaven"..
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
3 døgn innspilling er litt i minste laget for en høyttaler!
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Skink_123 skrev:
3 døgn innspilling er litt i minste laget for en høyttaler!
Ihvertfall for Klipsch, tenk, de vant likevel og det sier noe om hvor gode de er.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
johnnygrandis skrev:
HCS skrev:
Positivt at de idet hele tatt lager en repotasje om noe så sært som høytalere.... Folk flest bryr seg mindre m slikt... ;)


De fleste jeg kjenner har HT over 90cm i stuen, spennet er fra 16 til over 55 i alder.
De eneste jeg kjenner som har høyttalere over 90 cm i stuen, finnes blant den nærmeste familie. Bror - tre barn. Da ser jeg bort i fra dem jeg har blitt kjent med gjennom diverse hifi-brukthandler - men de er jo litt spesielle allerede i utgangspunktet. Av dem jeg har gått på skole eller vokst opp sammen med, er prosenten for >90-cm-høyttalere temmelig nær null. De fleste jeg kjenner, har høyttalere på størrelse med fyrstikkesker, og er kjempefornøyd med det. Ikke med lyden - den bryr de seg ikke om - men med størrelsen.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Et lite apropos ang. dette om menigmanns manglende forståelse for HiFi, høyttalere og denslags tekniske viderverdigheter:

For noen år siden ble jeg oppringt av en middelaldrende frue i nabogata, kunne jeg vennligst hjelpe henne med et problem som hadde oppstått med radioen?

Joda, det måtte da kunne la seg ordne. Vel på plass i heimen hennes begynte undersøkelsen av den velbrukte SS11, som det ikke lenger kom noe lyd utav. Lyset i skalalampene fungerte, men det var taust som graven.

Som tradisjonen var på den tiden stod den trangt inneklemt i bokreolen mellom leksika og noen årganger Hvem Hva Hvor. Og hvor var høyttalerne? Jeg lette høyt og lavt mens fruen forberedte kaffen.

Til slutt gav jeg opp, og spurte henne hvor de to høyttalerne var. Da ble hun stille. Lenge.
-"Må jeg ha dem?"
Ja, sa jeg -noe forundret- det er jo de som på en måte lager lyden.

En smule beskjemmet fortalte hun da at hun hadde solgt dem til en kollega. I lunchpausen hadde hun overhørt en samtale der en var på jakt etter noen brukte høyttalere. Hun hadde lenge irritert seg over de to store, stygge boksene øverst i bokhylla, og siden hun likevel aldri brukte dem var hun nå sjeleglad for å kunne omsette dem i cash.

Da den verste flauheten hadde lagt seg ble kaffen servert, og hun kunne le litt av hele greia. Og jeg fikk en god historie som anonymisert kunne deles i godt lag..

Mvh
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Lyngen skrev:
digiman skrev:
Interessant ;D I denne testen vinner en av de HT produsentene jeg minst kunne tenkt meg å vært eier av.
Nei! Det gjelder å bruke ørene. Denne testen er verdt null imo.
Samme her angående Klipsch. De burde heller si noe om hvilke lydidealer de har og hvilke de passer. Men det blir for kort tid i en TV-reportasje. Dette er jo bedre å lese i bladet for dem som ønsker det.

Elendige fotografer i programmet forresten :-X. AC/DC gutten dro jeg kjensel på. Artig kar.
den nye rf serien har faktisk forandret seg såpass mye kontra mkl at jeg tror mange vil få en annen opplevelse av å ta en seriøs lytt på de nå
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ulf-B skrev:
johnnygrandis skrev:
HCS skrev:
Positivt at de idet hele tatt lager en repotasje om noe så sært som høytalere.... Folk flest bryr seg mindre m slikt... ;)


De fleste jeg kjenner har HT over 90cm i stuen, spennet er fra 16 til over 55 i alder.
De eneste jeg kjenner som har høyttalere over 90 cm i stuen, finnes blant den nærmeste familie. Bror - tre barn. Da ser jeg bort i fra dem jeg har blitt kjent med gjennom diverse hifi-brukthandler - men de er jo litt spesielle allerede i utgangspunktet. Av dem jeg har gått på skole eller vokst opp sammen med, er prosenten for >90-cm-høyttalere temmelig nær null. De fleste jeg kjenner, har høyttalere på størrelse med fyrstikkesker, og er kjempefornøyd med det. Ikke med lyden - den bryr de seg ikke om - men med størrelsen.
Godt poeng Ulf. Dette er min opplevelse også.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
johnnygrandis skrev:
Kona dunket meg hardt i skulderen når Nordby fortalte at det var meget mulig å få godlyd av 10 000kroner.
Fan har jeg bommet så jævlig da ...!? ;D
Nei Johnny ;D
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
 
U

utgatt60135

Gjest
akto skrev:
nysjerrigper skrev:
forholdet mellom lydogbilde og hifiklubben virker en smule personlig som vanlig..
Det har jo selvfølgelig ingenting å gjøre med at de har en lekker butikk ... Rart ikke TV2 reiste til Audiocompaniet for å få opptakene sine, siden de vant testen?!
Hvor tester Lyd&Bilde produktene?
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Jeg bedreier ikke Norske hifi journalister hvis de har andre lydpreferanser enn meg.

Har aldri kjøpt høytalere etter slike tester heller, selv om slike tester har vært interessante.

Greier heller ikke å mobilisere en irritasjon på bakgrunn av dette.

Når det gjelder selve tester, synes jeg det er lagt lite eller ingen vekt på kvalitet, holdbarhet og innhold i testede komponenter.
Derfor kjøper jeg ikke slike blader lengre.

Når det gjelder CV som ble nevnt tidligere, så tror jeg faktisk mange tenåringer er mere tilfreds med sine høytalere enn mange av brukerne her på forumet er med sine langt dyrere høytalere.

De har på mange måter fått det de har betalt for og var ute etter.
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
De som tester har vel sin mening om hvordan lyd skal høres ut. Så om man leser litt over tid så får man vel en oversikt på deres lydopplevelser. Så får hver og en teste hva en selv mener og har som referanser. Og så gjøre seg opp en mening. Er jo bortkastet å bruke flere titusen kr. om en bare spiller hard rock på høyt volum. I forhold til om en hører bare på "pling og ding musikk"( jazz,klassisk)evt. bare unplugget musikk.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
akto skrev:
Den beste høyttaleren og den beste forsterkeren vant jo testen, så hva er problemet? Knallfin reportasje som er med på å endre bildet av neglebitende kabelnisser.

Jamen det var feil høyttaler som vant testen skjønner du ;D Ikke rart folk blir forbanna
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
orso skrev:
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Det vil overaske meg om akto er enig i det ;)


Lydogbilde er da heller ikke noe hifiblad, det var mange år siden. Nå er det et blad for elektriske komponenter. Vedr test av hifi så er jo de testene ganske lite informative og alt for korte stort sett.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg har ikke vært i bransjen på et par år, og leser heller ikke hifi-blader. Det har jeg heller aldri gjort, med få unntak.

Min betraktning går på den jobben som ble gjort på TV2 i går :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er da utrolig hva enkelte kan irritere seg over. Hva slags test hadde dere venta at TV2 hadde greid og få klemt inn i dette programmet?

Jeg oppfatta det kun som en anbefaling av forsterker og høytalere som låt bra til en rimelig pris. Blandt noe som Lyd & Bilde hadde testa.

Er det forresten noen som har hørt det de anbefalte, Cambridge og Klipsch ? Sammen.
 
N

nb

Gjest
rock skrev:
Når det gjelder CV som ble nevnt tidligere, så tror jeg faktisk mange tenåringer er mere tilfreds med sine høytalere enn mange av brukerne her på forumet er med sine langt dyrere høytalere.

De har på mange måter fått det de har betalt for og var ute etter.
Og DET kan være greit å være klar over når Pinoccio sier at det er musikken alt handler om.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
orso skrev:
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Jeg synes det bladet fremstår mer som en katalog enn et blad. ;)

Men evner de å få mannen i gata interessert i god lyd, gjør de jo en viktig jobb.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Har hørt Klipsch i noen få anledninger tidligere.
De lignet veldig på RF-serien de jeg hørte på for noen år siden. Rådyr electrocompaniet-elektronikk i et veldig godt akustisk tunet rom. Dette anlegget presterte å komme helt i bunn av anlegg jeg har lyst til å eie. Maken til jamrelyder har jeg faktisk aldri hørt i en høyttaler før. De som var med meg sa akkurat det samme.
Butikken som solgte disse gikk konk i fjor (ikke akkurat noe sjokk).

Hvor må man egentlig gå for å få en positiv opplevelse av Klipsch? :)
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
cybervision_ skrev:
Hehe, å i det hele tatt høre på AC/DC fremstår for meg som noget spesielt... ;D
Enhver mann med baller og respekten i behold, har AC/DC, Van Halen, Deep Purple og Thin Lizzy i sin musikksamling.
Nuff said.
 

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
OAS var vel en tur hos Rognlien og hørte på RF-63, de var jo mildt sagt forbasket imponert! Artikkelen ligger ute på OAS sin hjemmeside.. :)

RF-63 er iallefall den beste høyttaleren JEG har hatt i hus..
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Super skrev:
cybervision_ skrev:
Hehe, å i det hele tatt høre på AC/DC fremstår for meg som noget spesielt... ;D
Enhver mann med baller og respekten i behold, har AC/DC, Van Halen, Deep Purple og Thin Lizzy i sin musikksamling.
Nuff said.
oh yes :)
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
sinep skrev:
Har hørt Klipsch i noen få anledninger tidligere.
De lignet veldig på RF-serien de jeg hørte på for noen år siden. Rådyr electrocompaniet-elektronikk i et veldig godt akustisk tunet rom. Dette anlegget presterte å komme helt i bunn av anlegg jeg har lyst til å eie. Maken til jamrelyder har jeg faktisk aldri hørt i en høyttaler før. De som var med meg sa akkurat det samme.
Butikken som solgte disse gikk konk i fjor (ikke akkurat noe sjokk).

Hvor må man egentlig gå for å få en positiv opplevelse av Klipsch? :)
akkurat det der fatter jeg ikke i det hele tatt, har riktignok ikke hørt klipsch på svindyrt ec utstyr men det høres helt koko ut
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
orso skrev:
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.
Og det vet du med sikkerhet?

Min opplevelse etter og ha abonnert på både Lyd&Bilde, Hjemmekino og kjøpt en del enkeltstående Fidelity blader et at førstnevnte evner å beskrive lydkarakteren til produkter relativt godt. Etter og ha lest en test i Lyd&Bilde, sitter jeg igjen med en følelse av hvordan signaturen er. Og tilsvarende produkter som jeg har testet selv, har stemt veldig godt overens med L&B sine beskrivelser. Hjemmekino sine skribenter synes jeg ikke er like flinke til denne formidlingen og ofte er beskrivelsene av lyden veldig begrenset. Når jeg leser Fidelity sitter jeg stort sett bare igjen med et stort spørsmålstegn etterpå. Spesielt Vadseth sine skriverier er forvirrende. Lasse Svendsen har riktig nok også en tendens til å male med stor pensel og tendere mer mot lyrikk, men innimellom tullpratet får man tak i hvordan produktet faktisk låter. At L&B bommer også, er sikkert riktig.

Glenn Olofsson sine tester i Hjemmekino er selvsagt suverene og en foregangsmodell på hvordan tester burde ha vært, men når resten av bladet er uinteressant så ser ikke noe grunn til å abonnere.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Anonym skrev:
orso skrev:
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.
Og det vet du med sikkerhet?
Jeg synes Audio Technica testen jeg har linket til er et glimrende eksempel på en test som er skrevet uten å lytte til produktet, drevet av en Ipod (L&B hevder å ha brukt det som kilde) er det en dramatisk forskjell på lyden mellom aktiv og passiv drift. Det er en lang tråd om samme hodetelefon på head-fi.org.

Med tanke på at jeg ikke jobber for L&B vet jeg det ikke med sikkerhet men jeg klarer å legge sammen 2+2.

Skullcandy Ti er et annet eksempel på et produkt hvor testen ikke har noe forhold til virkeligheten, fellesnevneren er at testene er skrevet av Lasse Svendsen. Andre journalister i bladet har jeg ikke noe å utsette på.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Anonym skrev:
orso skrev:
Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.
At L&B bommer også, er sikkert riktig.
Med de to eksemplene mine er det ikke snakk om å bomme på mål, det er snakk om å møte opp på hjemmebane til en bortekamp.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
i norske og helt sikkert utenlanske også, så finner man tester/beskrivelser av produkter som er nesten identiske med hva man kan finne hvis man googler samme produkt, det virker som om det "plagieres" av og til istedenfor å teste selv utdypende
kanskje pga tidsstress ?
jeg synes blader til en viss grad opplyser bra om produktene, ikke nødvendigvis lydmessig men innholdsmessig
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Anonym skrev:
Pink_Panther skrev:
Blir vi overasket hvis de dyreste "vinner" ?
Jeg blir overrasket over at de faktisk lytter til høyttalerene.

Har nylig postet en tråd her på forumet om en test av en hodetelefon utført av Lyd og Bilde hvor det for meg ser ut som om testen ble skrevet uten å ha lyttet til produktet http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,57009.0.html.

Et annet eksempel er testen deres av Skullcandy Ti som kostet 699 kroner ved lansering (finner den ikke på nett) hvor den får en helt grei karakter, jeg kjøpte den kort etter å lest testen og de er i beste fall jevngode med hodetelefonene man kjøper på charterfly for 39 kroner. Brukererfaringer på nett viser at jeg ikke er alene om å mene at de er svært dårlige. Etter å ha gjort den erfaringen sitter jeg med følelsen av at Lyd og Bilde/Lasse Svendsen skylder meg penger for bomkjøpet mitt. Er så irritert på bladet og spesielt redaktøren som utførte testen at jeg ser på det som min misjon å advare mot bladet.
At du forventet highend lyd i noen hodetelefoner til pølsepris kan vel ikke LB noe for. Jeg har lest igjennom diverse brukererfaringer påATH-NC7b og mange av disse er jo fornøyd med kjøpet. LS skriver også at:
-"Den eneste ulempen er at ATH-NC7b ikke spiller høyt nok på bærbart utstyr som en iPod eller iPhone"
- på minussiden får den merknaden "Lav effektivitet".
Din påstand at de ikke lytter til testproduktene virker derfor noe utsøkt.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
audiomur skrev:
Anonym skrev:
Pink_Panther skrev:
Blir vi overasket hvis de dyreste "vinner" ?
Jeg blir overrasket over at de faktisk lytter til høyttalerene.

Har nylig postet en tråd her på forumet om en test av en hodetelefon utført av Lyd og Bilde hvor det for meg ser ut som om testen ble skrevet uten å ha lyttet til produktet http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,57009.0.html.

Et annet eksempel er testen deres av Skullcandy Ti som kostet 699 kroner ved lansering (finner den ikke på nett) hvor den får en helt grei karakter, jeg kjøpte den kort etter å lest testen og de er i beste fall jevngode med hodetelefonene man kjøper på charterfly for 39 kroner. Brukererfaringer på nett viser at jeg ikke er alene om å mene at de er svært dårlige. Etter å ha gjort den erfaringen sitter jeg med følelsen av at Lyd og Bilde/Lasse Svendsen skylder meg penger for bomkjøpet mitt. Er så irritert på bladet og spesielt redaktøren som utførte testen at jeg ser på det som min misjon å advare mot bladet.
At du forventet highend lyd i noen hodetelefoner til pølsepris kan vel ikke LB noe for. Jeg har lest igjennom diverse brukererfaringer påATH-NC7b og mange av disse er jo fornøyd med kjøpet. LS skriver også at:
-"Den eneste ulempen er at ATH-NC7b ikke spiller høyt nok på bærbart utstyr som en iPod eller iPhone"
- på minussiden får den merknaden "Lav effektivitet".
Din påstand at de ikke lytter til testproduktene virker derfor noe utsøkt.
Jeg forventer meg absolutt ikke highend lyd til pølsepris, jeg har jo tross alt en hodetelefon i hvert prissegment fra Denon AH-D301 til Beyer T1 så jeg har et realistisk forhold med tanke på pris/ytelse og jeg synes også ATH yter bra.

ATH hodetelefonene er meget gode men lyden endrer seg drastisk mellom aktiv og passiv drift. Når bladet ikke kommenterer det enda de skriver at de kan drives uten batteri finner jeg absolutt ingen troverdighet i LS's test.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
jokris skrev:
i norske og helt sikkert utenlanske også, så finner man tester/beskrivelser av produkter som er nesten identiske med hva man kan finne hvis man googler samme produkt, det virker som om det "plagieres" av og til istedenfor å teste selv utdypende
kanskje pga tidsstress ?
Jeg leste aldri andre blader da jeg jobbet i Hjemmekino. Det var nettopp på grunn av det du skisserer her. Hvis man leser om et produkt man skal skrive omtale om så er det lett å bli forutintatt, og "adoptere" andres meninger selv om man ikke har en slik agenda. Man kan sikkert påstå at en skikkelig god skribent kan heve seg over slikt, men jeg tror ikke jeg ville vært så god.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
De anbefaler noen høyttalere som ser store og harry ut,samt at de i de fleste rom bør stå 70 cm fra bakveggen får ikke å låte for mye BOOOM!
Dette var nok en test ment for lekne gutter i alle aldre (uten noen bedre halvdeler som krever WAF).
Uansett bra at lyd får litt TV tid!
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
akto skrev:
jokris skrev:
i norske og helt sikkert utenlanske også, så finner man tester/beskrivelser av produkter som er nesten identiske med hva man kan finne hvis man googler samme produkt, det virker som om det "plagieres" av og til istedenfor å teste selv utdypende
kanskje pga tidsstress ?
Jeg leste aldri andre blader da jeg jobbet i Hjemmekino. Det var nettopp på grunn av det du skisserer her. Hvis man leser om et produkt man skal skrive omtale om så er det lett å bli forutintatt, og "adoptere" andres meninger selv om man ikke har en slik agenda. Man kan sikkert påstå at en skikkelig god skribent kan heve seg over slikt, men jeg tror ikke jeg ville vært så god.
det høres ut som en god ide det, og ikke lese andres anmeldelser , sier ikke at det "plagieres" med vilje og viten, men kan se for meg situasjoner hvor man er stresset på tid og bruker kanskje "viten" man har fått andre steder i egen reportasje, kanskje, ellers kan det jo være tilfeldigheter, er bare noe jeg har bitt meg merke noen ganger
for meg ser jeg ikke det som ett stort problem uansett, jeg bruker norske blader til å holde meg litt oppdatert ved siden av at jeg liker å holde ett blad i hånden kontra å bare sitte på pcen, og blader er ikke det som bestemmer hva jeg kjøper
flertallet av produkter jeg har er ikke anmeldt i blader såvidt jeg vet her hjemme :)
viktig å holde liv i hobbyen vår på flere måter
artig dog at det er plass til 3 blader i ett lite norsk marked, håper det holder seg :)
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
jonas skrev:
De anbefaler noen høyttalere som ser store og harry ut,samt at de i de fleste rom bør stå 70 cm fra bakveggen får ikke å låte for mye BOOOM!
Dette var nok en test ment for lekne gutter i alle aldre (uten noen bedre halvdeler som krever WAF).
Uansett bra at lyd får litt TV tid!
useriøst :), hva har WAF med lyd å gjøre ? for meg er det viktigere at ht spiller musikk fremfor at de ser ut som noe som kona kunne kjøpt:9
rf62mkll trenger ikke 70 cm i det hele tatt fra bakvegg heller
enig at det tross alt var litt tv tid med innhold :)
 
Topp Bunn