TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Kulturtirsdag!

i dag gikk ferden til Ramme Gård i Hvidsten (Vestby). Jeg har bare gått forbi der for mange år siden, men etter invitasjon fra min søster, ble det endelig besøk. Mye unorskt å se, så det ble en minnerik opplevelse.

IMG_1348.jpeg
    IMG_1361.jpeg
    IMG_1366.jpeg
    IMG_1365.jpeg
    IMG_1362.jpeg
    IMG_1360.jpeg
    IMG_1367.jpeg
    IMG_1356.jpeg
    IMG_1369.jpeg
    IMG_1368.jpeg
    IMG_1370.jpeg
    IMG_1372.jpeg
    IMG_1373.jpeg
    IMG_1375.jpeg
    IMG_1376.jpeg
    IMG_1378.jpeg
    IMG_1387.jpeg
    IMG_1395.jpeg

Det ble dessuten tid til en spasertur i det flotte høstværet til Munchs hus i Rammebukten

IMG_1398.jpeg
    IMG_1396.jpeg
    IMG_1397.jpeg

På hjemturen plukket jeg opp denne ☺

IMG_1399.jpeg

Ha en fortsatt strålende tirsdag 😉👍

Vedlegg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Spennende sted, og fine bilder.👍🙂
    Er det åpent for allmennheten?
    Ja, her kan alle komme. De har til og med hotell. Mange flotte bygninger med spesiell arkitektur. Mange mursteinsbygg som kan minne om industribyggene i Nydalen i Oslo eller Mustad ved Gjøvik. Det var dessuten flere oransjerier/drivhus som var i bruk som kafe, butikk og restaurant. Det er vissnok også en stor samling Edvard Munch på eiendommen, men den var desverre ikke tilgjengelig i dag. Det var dessuten en vognhall full av karjoler, kareter eller hva nå disse hestetrukne vognene heter. Til og med en Wells Fargo vogn! Selvfølgelig stengt det også, men man kunne se dem gjennom vinduene. Desverre ingen bilder derfra.

Ang huset til Munch, så blir det drevet av hotellet og der er det innredet suiter som som kan leies etter avtale. Er visst populært ved bryllup ol.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det må nevnes at det også er noen dyr på eiendommen, to emuer, en del høns, griser, gjess, undulater i kafeen og hester (som ikke var der i dag).

Undertegnede med gjess

IMG_1402.png

Å gå i parken koster rundt kr 300,- pr pers og litt over tre timer med parkering kom på kr 185,- pr bil (vi kjørte hver vår). Kafeen var derimot mer normal priset. En kaffe, en latte og to kanelsnurrer kr 232,- Både kaffe og snurre var store og veldig gode.

I dag, en tirsdag i høstferien for mange, var det veldig lite folk der og vi hadde parken nærmest for oss selv. Noen gartnere holdt på, men tok seg gjerne tid til en prat. Veldig trivelig. 😉👍

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Mørkere tider

Sitter her med kaffen i en mørk stue og vi skriver allerede 1. oktober. Ja jeg er tidligere oppe i dag, men det er fullt og helt høst ute og bare fem grader. Det er godt å kunne sette på varmen og forvisse seg om at uansett strømpris så er det bare å trykke på en knapp, så er varmen der. Vi er bortskjemte her i steinrøysa og nå tar til og med staten en del av strømregningen for de av oss som har valgt det. Helt utrolig og prøv å fortelle det til en fra et annet land, de vil knapt tro det.

Ønsker alle en bra dag! 🙂

Acoustic Alchemy - Angel of the south

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Ut på tur igjen

I dag gikk ferden til Eidsberg og tre bruktbutikker der, samt en i Hurrahølet i Askim. Jeg tok ikke så mange bilder i dag, da det ikke var så veldig mye å ta bilde av. 🤪

Fikk litt Rega følelse av denne 🤣

IMG_1407.jpeg

Og siden vi er i platespillerkategorien, høyner jeg med denne 😁

IMG_1417.jpeg

Sissel også på CD 🙄

IMG_1406.jpeg

Uåpnet fortsatt, skjønner jeg godt! 🫩
    IMG_1405.jpeg

Arnt Haugen holder fortsatt koken, på LP 🤭
    IMG_1416.jpeg

hjemmelaget Man U merch 😯 noe for @Dolbytor ? 😁

IMG_1426.jpeg

En gang Norges stolthet og kvalitetsprodukt fra Øgland

IMG_1427.jpeg

Og nok en fordums norsk stolthet

IMG_1413.jpeg

Og enda en!

IMG_1411.jpeg

Er dette innafor lenger eller er det krenkekort? 🫢

IMG_1412.jpeg

Uten rettetast!

IMG_1414.jpeg

Marantz platespiller og denon int amp til kr 1500,-

IMG_1408.jpeg

En tidlig TEAC CD spiller. (Førstegenerasjon?)

IMG_1418.jpeg

Gammel Dual

IMG_1424.jpeg

I serien grusomme krus/kaffekopper, må denne være blant topp ti?

IMG_1415.jpeg

Denne gang ble det ikke bare handlet kassetter, men også CD plater. Hvordan "Katta med Lua" ble med hjem forblir et uløst mysterium. Den går i retur ved neste runde. Klarer bare ikke damen og er i samme kategori som Sissel og Marit Larsen. Med all respekt for de som liker nevnte.
    IMG_1429.jpeg
    IMG_1430.jpeg

I tillegg fant jeg et par Quadral høyttalere til en billig penge, blytunge, ganske strøkne og fullt fungerende.

IMG_1428.jpeg

Dett var dett og takk for turen!
    PS: denne lå foran meg og den fortjener å bli med i billedkavalkaden.
    IMG_1431.jpeg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Ser at @motoren spiller "boyband", så da kan jo ikke jeg være særlig dårligere. Jeg liker denne godt, en skikkelig gladlåt til å bli i godt humør av og dessuten er filmen musikken her hentet i fra veldig morsom 😁👍

Takk til motoren ogha en fin kveld alle sammen 😉👍

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Teac PD-300 CD-spilleren du viste bilde av var min første CD-spiller. Den kom på markedet i 1985.
    Husker at det var begrenset utvalg av interessante CD’r i platebutikken da.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.832
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ramme Gård ligger på to do lista, fine bilder!

Jo, det slo meg, at med din fine samling kassettrabulanter (jeg har selv en samling av - én. Oransje selvfølgelig) ,

- så kunne dette innslaget fra Sarpsborg Arbeiderblad kanskje være til glede

Agnalt Musikk i Pellygata. Mars 1977. Roy Andreassen viser fram en nyhet..jpg

Mars 1977, Agnalt Musikk i Pellygata. Roy Andreassen viser fram en nyhet.

/Morten

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for artig bidrag @Lagga Skal vi gjette på om den på bildet er gul? 😁
    Jeg fikk for et par år siden tilbud om slike vegghengte rammer for kassetter som man ser på bildet, men jeg fant ut at de var for få og dessuten for plasskrevende i et lite husbankhus, så jeg har gått for en slags skuffeløsning ala den typen vist i et nylig innlegg her i stedet. Ikke like eksklusivt, men plassbesparende

Ønsker alle en musikalsk torsdag! 😄

Chris Standring - Chocolate shake (As we think)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ramme er fantastisk. Imponerende hva Petter Olsen har klart å få til der (selv om han ble slått konkurs).
    Med hytte, som nevnt, ca 200m unna Ramme så har vi besøkt gården flere ganger. Både hagen, restauranten, pub'n, gården, museet m/Olsens private malerisamling (nå nedlagt) og flere konserter m/bl.a Nickles & Dimes, Hellbillies, Tuva, Mollestad Trio m.fl.
    Ramme er vel verd et besøk, selvom det ikke er like stor aktivitet og ikke like mye dyr etter konkursen. Over en periode på drøyt 10 år så svei jo Olsen av drøyt 1,7 mrd på det som både var hans livsverk og fall.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn