TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Litt sent innpå, men Conti sommerdekk er noe av det største vrælet man kan kjøpe.. Slites fort som fy fader kontra alt annet jeg har vært borti der ute(har jobbet litt med dekk og bil).
    på Vintersiden er de betydelig bedre vel og merke.
    Da er det da pussig at deres sommerdekk blir kåret til beste dekket år etter år. Mine ble satt på våren 2020 og har dermed holdt fem år, selv med frisk kjøring.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Stiv pris ja, men avhengig av kvaliteten på vinylen, så...
    Friske priser på Discogs og ikke noe som ofte dukker opp. Beatles fans og samlere vil nok kanskje...
    Nå aner jeg ikke tilstanden på selve platene, da denne stod i et låst vitrineskap i butikken, men om man ser på selve boksen, så er den ganske så slitt. En mer edruelig pris i en bruktbutikk hadde vært kr7-800,-
    Brakaraplaten var i bedre skikk, men her burde prisen vært maksimalt kr100,-

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.343
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Verdien på en brukt plate - eller gjenstand generelt er jo omtrent akkurat det en potensiell kjøper er villig til å betale - derogda :cool:

• Liker
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.332
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Verdien på en brukt plate - eller gjenstand generelt er jo omtrent akkurat det en potensiell kjøper er villig til å betale - derogda :cool:
    Nettopp, men etter utallige besøk i bruktbutikker de siste årene, så oppleves prisen for høy. 😉

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.673
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde nye Vredestein sommerdekk som varte i ganske nøyaktig en sesong. Da snakker vi om godt under 10.000km. Fabelaktig i regn, lite støy.. men det hadde blitt dyrt i lengden. Arbeidsbilen min ble levert med Continental-sommerdekk. Bilen kjøpte jeg i 2015 - og dekkene ble byttet i år.

• Wow
    Reaksjoner: TTs

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.343
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Levetid på dekk varierer jo- og påvirkes mye i forhold til flere faktorer.
    Gummiblanding, temperatur, lufttrykk og ikke minst friksjon er det som har størst innvirkning.

Som eksempel på sistnevnte: Det var ikke helt uvanlig å bruke opp et sett med nye bakdekk i løpet av en kveld på Youngstorget i «gamle» dager😎.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.154
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da er det da pussig at deres sommerdekk blir kåret til beste dekket år etter år. Mine ble satt på våren 2020 og har dermed holdt fem år, selv med frisk kjøring.
    Tja.. har aldri fått et par til å vare mer enn 2 sesonger :) og når man slenger på noe annet så blir det jo plutselig stille I bilen også 🤣 gleder meg til å få vinterdekk på nå så det blir stille I bilen :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn