TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God mandag!
    Da har jeg så smått startet jobben med å gå over forsterkeren. Innvendig og utvendig rens, vask av front, knapper (de ligger i varmt vann og såpe) og vask innvendig og utvendig av deksel, samt utbedring av noen småbulker på dette. Håper jeg får alt sammen igjen, da meningen er at den skal overta forsterkerrollen i Stueanlegget

IMG_0431.jpeg
    IMG_0432.jpeg

Får se om jeg kommer med noen oppdateringer underveis i prosessen. Ha en flott dag.

Musikk til ærbe akkurat nå er Vincent Ingala - Personal touch.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Og det ble lyd!

Technics SU-V9 har overtatt ansvaret etter SU-V3 og leverer de vakreste toner i Stueanlegget. Det skal sies at jeg hadde en V9 for noen år siden også da i Stueanlegget, men var så dum å selge den. Denne skal ingen steder. Dette var Technics sin toppmodell av integrerte forsterkere i perioden 1981-84 😄
    Ha en fortsatt fin dag!

SU-V3 = 2 x 40 W
    SU-V9 = 2 x 120 W

IMG_0438.jpeg

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Og det ble lyd!

Technics SU-V9 har overtatt ansvaret etter SU-V3 og leverer de vakreste toner i Stueanlegget. Det skal sies at jeg hadde en V9 for noen år siden også da i Stueanlegget, men var så dum å selge den. Denne skal ingen steder. Dette var Technics sin toppmodell av integrerte forsterkere i perioden 1981-84 😄
    Ha en fortsatt fin dag!

SU-V3 = 2 x 40 W
    SU-V9 = 2 x 120 W

Vis vedlegget 1126789
    Nei og nei så digg :) , mangler nedre glasslist ?

• Liker
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Hei midt i uken!
    Endelig kom pakken jeg har ventet på. Ting tar tid med ekstra helligdager, folk som er trege til å sende + postHvor. Åtte karuseller til prisen av to 👍, her av tre sjeldne (de røde). Litt støvtørk og de blir som nye igjen.

IMG_0444.jpeg

og siden det er "lillelørdag", så passer denne fra Brian Simpson godt. Ha en fortsatt vakker dag! 😉👍

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Etter for mye tid i solsteken, med bla rep av markise og klipping av hekk, trekker jeg inn i Værste for å fortsette med å gå igjennom pinsehelgens innkjøp. Nå er det "ekkolayserns" tur 🤣. Den fusker i enkelte potmetere og trenger kjærlig omsorg.
    IMG_0451.jpeg
    IMG_0450.jpeg

Musikk til ærbe' er bla denne fra Boney James - Bounce

Ha en fortsatt glad torsdag!

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det atter igjen helg!
    Plenen er klippet, en lampe er reparert, handel er unnagjort og da er det bare å ta en "Dolbytor". Her er det i skrivende stund +23 grader i skyggen og jeg nyter stunden. Og om du fortsatt lurer, "ekkolaysern" ble som ny igjen. Ha en avslappende fredag ettermiddag og helg! 😎👍
    IMG_0453.jpeg

Ray Obiedo og Peabo Bryson - Sweet summer days

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God tirsdag!
    Dagen startet med en spasertur før rørleggeren kom for å skifte vannmåler. Da slipper jeg heretter å registrere vannforbruket ved årsskiftet. Glad for alt jeg slipper 😁.
    Jeg måtte en tur til Helsehuset i Sarpsborg et ærend og da dro jeg likegodt innom tre bruktbutikker på veien hjemover. To i særp og en i Rakk'sta. Ikke mye å kjøpe denne gangen, men jeg tok da noen bilder som vanlig

Hvis du trodde VHS var død, tro igjen...

IMG_0467.jpeg

Hvem vil ha slikt på veggen? 🤮

IMG_0468.jpeg

Har Bård Hoksrud disse mon tro...

IMG_0472.jpeg

Dette var populært på 70 tallet 🇬🇧

IMG_0465.jpeg

Gitarkameratene ☺

IMG_0469.jpeg

I serien stygge veggklokker / furuhelvete

IMG_0474.jpeg

Half Fi

IMG_0466.jpeg

Det var andre tider dengang da

IMG_0471.jpeg

Harry sarru? 🤣

IMG_0477.png

Ein "skigard" kan'kje vara evig veit du 😊

IMG_0475.jpeg

Og denne var i en pakke ved inngangsdøren da jeg hjemkom

IMG_0479.jpeg

Takk for turen 😉

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God torsdagsaften!

Som evig statstipendiat og med rekordutbetaling i dag fra statens uutømmelige pengebinge, så måtte jeg utnytte sjansen til å oppgradere "kabelparken" med denne USB C til minijack hun. En særdeles viktig komponent ved de daglige fysiske utskeielser med musikk til. Er forøvrig spent på hvor mange gåturer det må unnagjøres før den er ferdig innspilt. Tror kanskje jeg skal legge den i fryseboksen til i morgen, så går kanskje prosessen raskere? ☺

IMG_0490.jpeg

. Ønsker alle som kikker innom en flott torsdagskveld.😉👍

Noe av musikken som har blitt spilt i løpet av dagen er bla denne fra Les Sabler - Eselle's dance

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Endelig fredag, skoleferie for mange og sommerferie for noen!
    Jeg måtte ut på farten i dag også og siden reiseruten innbefattet storbyen Ski, så passet det ypperlig å svinge innom @Hifi&Vinyl . Der var det ikke mange, men selveste Mio var der og det ble et hjertelig gjensyn for begge. En helt herlig liten frøken av en hund. Jørgen hadde fått koblet opp teakbenken med et lekkert lite Wiim oppsett. Jeg fikk hørt på dette i fred og ro med kjent og kjær musikk og det låt morsomt. Typisk vintage lyd som var litt i skarpeste laget, men det ble raskt justert ned. Dette var ikke high end, men med historien bak det hele, utstrålingen møbelet gir, hadde dette oppsettet banket ethvert designanlegg "any day"!
    Takker så mye for praten Jay! 😉🐶

IMG_0502.jpeg

Benytter samtidig anledningen til å ønske alle en fin fredag, solsnufest, helg og sommerferie! ☺👍

Chris Standring - Moon child

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.380
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    God torsdagsaften!

Som evig statstipendiat og med rekordutbetaling i dag fra statens uutømmelige pengebinge, så måtte jeg utnytte sjansen til å oppgradere "kabelparken" med denne USB C til minijack hun. En særdeles viktig komponent ved de daglige fysiske utskeielser med musikk til. Er forøvrig spent på hvor mange gåturer det må unnagjøres før den er ferdig innspilt. Tror kanskje jeg skal legge den i fryseboksen til i morgen, så går kanskje prosessen raskere? ☺

Hvordan virker denne kabelen, egentlig? Er ikke alle signalene i USB-C digitale?

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Men usb-c er jo digitalt det er ikke aux. Henger ikke med lenger forstår jeg.
    Google er vår venn;

AI-oversikt
    +8

USB-C connectors can carry analog audio signals through a feature called "Audio Accessory Mode", which utilizes the existing USB 2.0 data pins (D+ and D-) and the sideband use (SBU) pins. These pins, along with ground (GND) and power (VBUS), facilitate the transmission of left and right audio channels and microphone input, if present, to and from an analog audio device.

Here's a breakdown:
    • D+ and D- (USB 2.0 Data):
      In Audio Accessory Mode, these pins are repurposed to carry the left and right audio signals.

• SBU1 and SBU2 (Sideband Use):
      These pins can be used to carry microphone signals or be swapped depending on the orientation of the USB-C connector.

• GND (Ground):
      Provides a return path for the audio signals.

• VBUS (Power):
      While not directly involved in audio, VBUS provides power to the connected device, such as a USB-C to 3.5mm adapter.
    The USB-C standard allows for analog audio to be transmitted through the connector by switching these data and sideband pins to handle audio signals. This enables the use of standard 3.5mm analog headsets with USB-C devices through an adapter.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.096
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker en gammel Samsung Galaxy S6 hvis jeg skal bruke kablet hodetelefon på tur.
    Den fungerer fremdeles meget bra.
    Har også ir, så den bruker jeg også som fjernkontroll på masse duppedingser.

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Ja, den mangler desverre, men jeg har akrylglass og vurderer å lage en, men det er ikke førsteprioritet
    IMG_0511.jpeg

Nei, da!
    Det er ikke bare flinke, nevenyttige folk på HFS, det finnes kløner også. Jeg er en av dem 🥵 Jeg tenkte jeg skulle forsøke å få lage glasslisten som mangler på Technicsforsterkeren. Alt gikk veldig bra hele veien og bare den siste finpussen med varmepistol og utglatting av plexiglasset gjenstod. Jeg måtte prøvemontere og fant ut at jeg hadde benyttet et bor som var et nr for lite. For å gjøre det enkelt, så fant jeg et større bor og tok like godt batteridrillen i stedet for søyleboremaskinen. Det gikk som det måtte gå og latskapen lenge leve. Fandenskapet sprakk og det gjorde humøret også 🙄

IMG_0510.jpeg

Nå blir det å sette seg på terrassen med en kald øl med musikk til og håpe at humøret kommer tilbake etterhvert. God (fuckinxxxs) ettermiddag, hilsen Klodrik 🤬

Alessandro Bertozzi - Periphery

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God mandag!
    Grått og våt dag, men jeg var tidlig oppe i dag og rakk akkurat min daglige trim før regnet. Det kom to pakker på døren også og i dem var det disse to og denne. Sistnevnte er veggpryd til Tesalongen. Desverre vanskelig å få tatt et bilde av den uten at det ser rart ut, men den er mye kulere "live". Vurderer å dra i to "bruktikker" i dag, men har ikke helt bestemt meg. Ønsker alle som titter innom en bra dag og "sakkasfeiring" (om du skal) 😉👍

IMG_0515.jpeg
    IMG_0518.jpeg

Musikk i mandagen er bla denne

Boney James - Got it goin' on

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Som HM Kong Harald en gang sa: "Sonja har bestemt oss" 😄, så da bestemte jeg meg for en tur, men helt andre veien enn jeg hadde tenkt. Det ble Mosseområdet i stedet for Romerike, da det var flere butikker som holder sommerstengt eller mandagsstengt. Jeg kombinerte det hele med handel på Jula, Polet og apoteket, så da sparte jeg en Askimtur ☺. Også i Moss var en av brutilkene stengt, men jeg fant omsider en som var åpen og det ble jo tatt noen bilder der. For en gangs skyld fant jeg noe strøkent, men overpriset til bruktsjappe å være.
    Kr 1500,- for B&W DM 220

IMG_0527.jpeg

Denne KEF var det bare en av desverre (kr750,-)!

IMG_0528.jpeg

I serien grusomme veggur, fant jeg denne. Ser du hva som mangler?

IMG_0523.jpeg

Her manglet de ikke, vakker derimot?

IMG_0525.jpeg

Denne dukken er nok til å skremme en hel barnehage! 😳
    IMG_0531.jpeg

sikkert noen som tenker koffert i disse ferietider 😎

IMG_0524.jpeg

Noe jeg absolutt ikke ville hatt på veggen. Kitch før kitch var oppfunnet 😂

IMG_0530.jpeg

Ikke akkurat Grado

IMG_0532.jpeg

Denne var skikkelig kul, grønn!

IMG_0533.jpeg

Dette var moro en gang for leeenge siden

IMG_0526.jpeg

Buster leste jeg mye

IMG_0529.jpeg

Peppa med kompis var også der

IMG_0521.jpeg

Helmanuell kjøkkenrobot for enhver husmor!

IMG_0522.jpeg

Eneste som ble med hjem denne gang var den grønne hårføneren. Den skal jeg gi i gave til en som elsker denslags design. Takk for turen 😉👍

PS: Dere får si i fra om det blir for mye bruktbutikk i tråden, men jeg synes selv det er litt gøy i hverdagen 😊

Sist redigert:

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.096
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    "PS: Dere får si i fra om det blir for mye bruktbutikk i tråden, men jeg synes selv det er litt gøy i hverdagen"

Du...Disse turene er jo underholdning på øverste plan, kule bilder og fantastisk "reiseskildring" - pøs på sier jeg.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God torsdag!
    Ikke så mye hifi om dagen, men det spilles da musikk. Veslekompis kom på besøk i går og skal være her en snau uke, så da får hifi være hifi.

IMG_0545.jpeg

Meeeen, det dukket opp et objekt på Finn i går kveld jeg ikke kunne si nei til mht pris. Tror ikke den dukker opp før enn til uken, men ingen hast. Jeg har hatt minst fire stk av sorten tidligere, så dette blir nok videresalg etterhvert. Sånn går nå dagene her i Indre. Ønsker alle en fortsatt god dag! 😉👍

Det går mest i Chris Standring (ikke Stapleton) på CD om dagen.

And the show goes on

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God tirsdagsformiddag!
    I dag er siste dagen med veslekompis her og vi har hatt det veldig fint sammen denne snaue uken. Mange fine turer i nærområdet og med gode temperaturer og fint sommervær. Endelig fikk jeg hentet pakken jeg har ventet på gjennom helgen og i banankassen var denne. Har ikke fått testet annet enn å sette strøm på og se at alt lyser som det skal. Det blir en skikkelig gjennomgang av den en regnværsdag, da selger antydet at det kunne være noe skurr i enkelte brytere og pot'er. Ønsker alle som er innom en bra dag uansett gjøremål! 😉👍

IMG_0571.jpeg

Kool & the Gang - Summer madness

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Hallo midt i uken!

Det ble en liten runde i tre bruktikker i dag. To kommunale og en privat. Det ble handlet litt og det ble selvfølgelig tatt noen bilder.

Skikkelig gråvær ved nordens største innlandsdelta

IMG_0579.jpeg

Signert CD faktisk!

IMG_0575.jpeg

Ingen skatt i denne, men kisten var ganske fin

IMG_0578.jpeg

Artig Philips reiseradio

IMG_0584.jpeg

For de av oss som så F1 løpet i helgen, så hadde denne passet best for Kimi Antonelli = 🤡
    Ironisk nok med nr 1 bakpå

IMG_0589.jpeg

litt 80 talls svenskpop

IMG_0576.jpeg

Bob bob ikke sant!?

IMG_0590.jpeg

Bergens største sønn eller var det han andre? 😂

IMG_0586.jpeg

ingen runde uten disse

IMG_0583.jpeg
    IMG_0582.jpeg
    IMG_0581.jpeg
    IMG_0580.jpeg

Henne husker du?

IMG_0585.jpeg

Det bør ringe en bjelle når kjøkkenkranen heter "Geyser"

IMG_0587.jpeg

Som jeg skulle sagt det selv

Noe for norske hopplandslaget?

IMG_0588.jpeg

Denne trommisen var cool

IMG_0594.jpeg

Noen har fått tak i billig maling 😳

IMG_0591.jpeg

Denne krabaten løp foran bilen på vei hjem. Tror det er en mink med en orm i kjeften. (Beklager dårlig bilde. Tatt fra pc skjerm etter avspilling av minnebrikke fra dashcam)

IMG_0598.jpeg

Disse ble med hjem. Prisen på de enkelte er IKKE reell, men kr 5,- for en Maxell MX metal er heeeelt innafor! 🤩

IMG_0596.jpeg

Takk for nok en fin tur i gråværet 😉👍

Vedlegg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Regnværstorsdag og "TLC"

Torsdagsmorgen startet med den sedvanlige spaserturen og denne gang med paraply. Jeg har vært forskånet for denslags "verktøy" tidligere, men nå var det påkrevet. Etter frokosten gøv jeg på denne sist ankomne "ekkolaisern", for å se om jeg kunne få den til å fungere bedre og dessuten se litt bedre ut. Etter mange års bruk, sitter det mye møkk igjen.

Først en funksjonstest for å finne ut om det var noe skurr og annet. Min gamle iPhone kom til bruk som lydkilde

IMG_0601.jpeg

Jo da, her var det nok å ta tak i, så det var bare å begynne å skru. Alle skyveknottene måtte av

v
    IMG_0604.jpeg
    IMG_0608.jpeg

Ca 70 stk med trykknappene

IMG_0606.jpeg

Rene rumpetrollene i lunkent såpevann

IMG_0614.jpeg

Hver og en ble så rengjort med en neglbørste

IMG_0620.jpeg

Så ble hver "slot" på frontplaten rengjort med vattpinne og en litt stiv malekost (Jordan vet hvordan 🤣)

IMG_0615.jpeg
    IMG_0616.jpeg

Den mest gjenstridige møkka ble fjernet med bakenden av en tannpirker (Jordan det også 😂)

IMG_0619.jpeg

Mens knapper (og glansbilder) tørket foran en bordvifte, ble bunnplaten fjernet for inspeksjon og støvtørking

IMG_0612.jpeg
    IMG_0611.jpeg

Bryterpanelet ble løsnet for lettere å rense disse og samtlige multiplugger fikk seg en dusj med kontaktspray

IMG_0609.jpeg
    IMG_0610.jpeg

Så var det tid for å skru det hele sammen igjen og sjekke om det hadde blitt skurr og sprakefritt, noe det også hadde. Heller ikke en eneste skrue til overs. Nå støvfri og mye renere/penere.

IMG_0622.jpeg

Musikken som ble spilt under seansen var Cindy Bradleys album "Promise" Her er en smakebit. Ha en fin dag, for nå kom solen tilbake! 😎👍

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.846
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det der er du god på, @TTs ! Ser meget bra ut 😎
    Ikke bare et tydelig løft på utseendet, ser ut som det blir et bra løft i diskanten sånn som skyvebryterne står også 😁😁😁
    mvh

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det der er du god på, @TTs ! Ser meget bra ut 😎
    Ikke bare et tydelig løft på utseendet, ser ut som det blir et bra løft i diskanten sånn som skyvebryterne står også 😁😁😁
    mvh
    Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det er veldig givende å pusle med slike små prosjekter, da jeg ikke har tålmodighet til langdryge saker. Permien for meg er når det ser bra ut og fungerer etterpå. Denne ble (i mine øyne) såpass fin at den får oppholdstillatelse i Tesalongen en tid framover og som du sier, så ble det et skikkelig løft i diskantområdet 😁.
    Det er ikke avanserte greier dette jeg driver med, men gir uansett litt glede i hverdagen og noe må man jo holde på med. Strikking og makramé er liksom ikke helt meg, men vintage Technics har alltid vært kjært for meg og da er det artig å gi dem forlenget liv. 😉

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    I dag ble det gallerirunder med min kjære søster som jeg ikke har sett på to år. Veldig hyggelig gjensyn. Vi var blant annet her (Galleri F15 Jeløya) og her var det lydinstallsajonskunst av en annen verden. Man kan jo av og til lure hva som befinner seg oppe i hodet på enkelte kunstnere

IMG_0645.jpeg
    IMG_0642.jpeg
    IMG_0641.jpeg
    IMG_0643.jpeg

Litt lunsj rakk vi også på Røed gård som også huser kunst. Fikk faktisk kjøpt et bilde der

IMG_0632.jpeg

IMG_0631.jpeg

IMG_0630.jpeg

Flott på Jeløen

IMG_0644.jpeg
    IMG_0640.jpeg
    IMG_0633.jpeg

Vi var også innom Drøbak

IMG_0627.jpeg

Litt annen type kunst
    Er dette en representant for målemafiaen? 🤭

IMG_0628.jpeg

Dette kunstverket i tre taler vel for seg selv

IMG_0629.jpeg

Ønsker alle en fin fredagskveld og helg! 😉👍

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Så hyggelig at Ted Denney og Synergistic Research fikk stille ut 😅🤭
    Rene hifishowet du var på 😁

Kan jo også nevne at i et av rommene på F15, så var det satt opp 8 stk små Genelec i en ring og det var tre lydsekvenser man kunne velge. Har tatt opp en video av dette, men foreløpig ikke lagt det ut på YT.
    Det var også en "installasjon" der man så en rekke nyhetsopplesere på tv trekke pusten før de utbasunerte nyhetene, men det var bare denne "trekke pusten" og dette gikk i en jevn sekvens på en liten tvskjerm. Det var dessuten MYE mer aparte "kunst"

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn