TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    En kul låt, opprinnelig fra Jon Anderson (YES) og Vangelis, her i herlig Quincy Jones produksjon og fremført av selveste Donna Summer! "State of Independence" Hvil i fred begge to ❤
    Ha en fortsatt fin aften! 😉

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.875
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En kul låt, opprinnelig fra Jon Anderson (YES) og Vangelis, her i herlig Quincy Jones produksjon og fremført av selveste Donna Summer! "State of Independence" Hvil i fred begge to ❤
    Ha en fortsatt fin aften! 😉

Morsomt og interessant. Jeg har alltid syntes at alle Donna-Summer-sanger som kom etter perioden med Giorgio Moroder hadde mye bedre lyd. Har aldri hatt vett nok til å google hvem som var produsent på dem. Nå vet jeg det! (y)

Mvh

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    AFP og sånn...

Da jeg stod i jobb, var denne dagen som var tenkt å gå av med AFP, noe sykdom satte en stopper for. Jeg er egentlig like glad det ble slik, da pensjonsordningene er endret fra den gang og jeg ville tapt mye på det økonomisk. Slik det er nå, så opptjener jeg fortsatt pensjonspoeng og kan nærme meg "full pott" om jeg rekker å bli 67 år. Så det st jeg var ansatt i staten var kanskje ikke så dumt likevel. Ha en fin dag på "min dag" 🇳🇴

Nå spilles denne

IMG_0298.jpeg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Kontaktvansker 🤨

Mine kjære gamle men gode iGrado hodetelefoner, fikk åndenød på dagens spasertur og det viste seg at det var minijackpluggen som var utslitt. Heldigvis hadde jeg noen fake Sennheiserplugger liggende, så da bar det opp i Værste for reparasjon. Litt rart at man noen ganger får "skjelven" når det skal loddes, noe som skjedde i dag 🙄. Vel, jeg fikk det ihvertfall til å virke og satte på en krympestrømpe, for å forsterke kabelen nær pluggen.
    IMG_0309.png
    IMG_0311.jpeg

På dagens runde var jeg så heldig å treffe på veslekompis med eier og siden eier hadde flere ting på timeplanen i dag, ble likesågodt veslekompis med meg hjem frem til i kveld. Det tror jeg alle tre synes var fint 😉👍

IMG_0305.jpeg

Det kommer visst mer ustadig vær fra i ettermiddag og da passer det fint med denne fra Lee Ritenour "Tropical storm". Ha en fortsatt herlig torsdag 😉👍

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.625
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    På dagens runde var jeg så heldig å treffe på veslekompis med eier og siden eier hadde flere ting på timeplanen i dag, ble likesågodt veslekompis med meg hjem frem til i kveld. Det tror jeg alle tre synes var fint 😉👍

Vis vedlegget 1122660
    Herlig med den vesle....:)

Selv er jeg nesten på sipper'n om dagen - her om dagen fikk vi beskjed om at vår pelsknært Odin (5 1/2) er i ferd med å miste synet og bli fullstendig blind. Skikkelig dårlig beskjed, men jeg må innrømme at han er blitt en enda større kjæledegge etter denne "nyheten". Det er tid for ekstrem dulling...
    22.05.25 - på vei til å bli blind_2..jpg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Herlig med den vesle....:)

Selv er jeg nesten på sipper'n om dagen - her om dagen fikk vi beskjed om at vår pelsknært Odin (5 1/2) er i ferd med å miste synet og bli fullstendig blind. Skikkelig dårlig beskjed, men jeg må innrømme at han er blitt en enda større kjæledegge etter denne "nyheten". Det er tid for ekstrem dulling...
    Vis vedlegget 1122732
    Veldig trist å høre, men heldigvis er ikke livet over. Man blir så knyttet til disse dyrene som alltid "er der" og alltid viser tillit og nærhet. Det gir så mye glede ved å ha nærhet til dyr og for egen del får jeg de vonde tankene vekk. Hadde jeg ikke hatt denne muligheten til å "låne" (passe) veslekompis, hadde jeg anskaffet egen hund. Det er tøffe tak når man mister noen man er glad i og det går ikke en dag uten at jeg tenker på min kjære Mickey som gikk bort for 2 1/2 år siden. Det er kanskje noen som husker ham. Vi krysser fingrene for at Odin tilpasser seg dette. Takk for at du deler 👍

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.625
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Veldig trist å høre, men heldigvis er ikke livet over. Man blir så knyttet til disse dyrene som alltid "er der" og alltid viser tillit og nærhet. Det gir så mye glede ved å ha nærhet til dyr og for egen del får jeg de vonde tankene vekk. Hadde jeg ikke hatt denne muligheten til å "låne" (passe) veslekompis, hadde jeg anskaffet egen hund. Det er tøffe tak når man mister noen man er glad i og det går ikke en dag uten at jeg tenker på min kjære Mickey som gikk bort for 2 1/2 år siden. Det er kanskje noen som husker ham. Vi krysser fingrene for at Odin tilpasser seg dette. Takk for at du deler 👍
    Husker Mickey helt klart - jeg har jo hilst på den lille rakkeren. Sjarmtroll!

• Love
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Smooth...

fredag aften, noe rødt i glasset, stueanlegget er på

Walter Beasley spiller akkurat nå!

Nice and easy (blir knapt mer smooth enn dette) 🙏

God helg og ha der fint!

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en tur til @Hifi&Vinyl i Ski i dag og der er det alltid hyggelig å komme. Mye folk, mye prat og selv med mange kunder, hadde @jorwed_ tid til en prat. Christian hadde fått koblet opp JBL L-200 på et flott Marantzoppsett og det låt ikke aller verst.

IMG_0318.jpeg

Jeg tok meg tid til å kikke litt på musikken som var til salgs og da endte jeg opp med å kjøpe meg meg disse

IMG_0321.jpeg

Senere i ettermiddag er det F1 kvalifisering fra Monaco og det sies at den som vinner kvalifiseringen, vinner løpet i morgen. Trang bane nærmest umuliggjør forbikjøringer, så løpet avgjøres nærmest i dag. 🤨

Ha en fortsatt fin lørdag! 😉👍

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Posten spilte på lag i dag og nå har jeg hentet pakken. I den var det en Technics RS-M 255X kassettspiller. Den fikk jeg kjøpt for en hyggelig pris og satset på at det ville være en enkel fiks å få den opp å gå. Jeg har allerede fått den til å spille en Tina Turner kassett, så det er håp. Som oftest er det reimer og belter som er slakke eller røket/smeltet og her var det førstnevnte. Med litt håndspåleggelse snurrer den fint. Jeg har allerede bestillt opp nytt reimsett fra UK og da burde de ankomme innen utgangen av februar. Her er bilde fra aller første test

Vis vedlegget 1096374

Jeg poster ikke noe Tina Turner musikk, men det var den kassetten som lå laglig til
    Hei du :) et det 3 stk belter i 255x lurer da jeg venter inn en som selvsagt må har nye reimer , hvor handlet du dine belter ? Mvh

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Ble du fornøyd med de bredde / tykkelse tilnærmet orginale belter ? Var det greit komme til for bytte eller ble det ille mye skruing?
    Beltene var identiske og to av tre reimer var greie å skifte, men den brede reimen var et sant helvete, da det var så utrolig mange deler som måtte demonteres.

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Beltene var identiske og to av tre reimer var greie å skifte, men den brede reimen var et sant helvete, da det var så utrolig mange deler som måtte demonteres.
    Hmm høres ut som den gamle M235X da har jeg noe glede meg til ( skru til det blir månelyst ) takker så meget for god info :) Mvh

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en utflukt i regnværet og det var litt av hvert å se i dag også. Fikk dessuten donert en stor eske full av krimbøker for en venninne

"Trappetroll"

IMG_0337.jpeg

Enhver husmors drøm engang i tiden

IMG_0335.jpeg

Men nå er det andre boller

IMG_0336.jpeg

Hallo!?

IMG_0326.jpeg

Spesiell brødrister (Roventa)

IMG_0328.jpeg

Barbies sin?

IMG_0327.jpeg

super og super Fru Blom?

IMG_0334.jpeg

Disse var suverene en gang i tiden (Knipetak - Norskprodusert)

IMG_0333.jpeg

I serien stygge veggur har vi denne

IMG_0338.jpeg

sammenleggbart "skrot"

IMG_0330.jpeg

it's a Sony

IMG_0329.jpeg

husker Farmor hadde slike, med drops i! 😋

IMG_0339.jpeg

Gresstrimmer for kortvokste...

IMG_0332.jpeg

Populære en gang i tiden

IMG_0331.jpeg

Ikke noen "storhandel" i dag, men disse seks ble med hjem

IMG_0340.jpeg

Takk for turen 😉

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God ettermiddag! 😁
    Litt Al Jarreau fra siste musikkhandel er aldri feil i min verden. Senere i dag får jeg småfint besøk av veslekompis og nå skal han være her i over en uke. Det gleder jeg meg veldig til, da jeg ikke har vært særlig i form siste tiden. Ønsker alle en fin fredag og helg!😉👍
    IMG_0359.jpeg

En smakebit

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    'Davs och hej! 🇩🇰🇸🇪

Det har vært mye annet enn hfs siste uke, da fokus har vært andre steder. Jeg merker at jeg er mindre avhengig av "sentralen" nå enn før og det synes jeg er en bra ting. Benytter samtidig anledningen til å gratulere danskene med gårsdagen og svenskene med dagen! 😁

I dag er forøvrig siste dag med hundepass og det har vært veldig givende. Må forøvrig nevne at vi gikk en luftetur for en halv time siden der vi bla passerte en lekeplass. På denne lekeplassen er det forskjellige installasjoner som klatrestativ og husker (disser). På en av disse huskene, sitter det en voksen mann (ca 30-35 år) iført solbriller og spiller "Schnappi Krokodil" høyt på mobilen. Om han gjenopplever barndomsminner eller er noe aparte vites ikke, men det er jo rom for alle, det bærer jo flaggstengene preg av denne måneden 🏳️‍🌈.
    Og vet du ikke hva "Schnappi Krokodil" er, så se denne 🤣

Da er det bare å ønske alle som kikker innom en fortsatt god fredag, helg og pinse! 😉👍

IMG_0405.jpeg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Lurest

Etter å ha unnagjort det sedvanlige søndagsritualet mht husarbeide, fikk jeg endelig satt meg ned i godstolen. Ikke før jeg hadde skrudd på forsterkeren, dundret det og lynværet er i gang. Tror det er lurest å frakoble i hvertfall forsterkeren mens det står på som verst, så får jeg heller ty til reiseradioen så lenge. Kan jo være trivsel det også. Ønsker alle en trygg søndag!

IMG_0424.jpeg
    IMG_0420.png

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.451
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Donnerwetter!

Verre på din kant enn her ja, men jeg hører det godt, uten å ha sett blink ennå. Verst i Spøberg

Uten navn.png

• Liker
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.166
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en tur ut i styrtregnet for å handle vintage hifi. Og dette kom jeg hjem med, der bare EQen går for samme pris som jeg ga for alt. Forsterkeren SU-V9 er verdt minst det dobbelte, så dette var et skikkelig "røverkjøp". De trenger litt TLC, men det er jo bare kos.

IMG_0427.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn