Man skal ikke disse musikksmak nei !Nettopp. folk må da endelig få lov til å like og spille akkurat hva de vil, uten at andre skal dømme musikken deres nord og ned. Det er derfor en befrielse at HFS er ganske bra i så måte
O
Man skal ikke disse musikksmak nei !Nettopp. folk må da endelig få lov til å like og spille akkurat hva de vil, uten at andre skal dømme musikken deres nord og ned. Det er derfor en befrielse at HFS er ganske bra i så måte
Vurderer nå å legge ned Tesalongen i sin helhet, selge all hifi og kun konsentrere meg om hovedanlegget. Etter oppgradering av Hovedanlegget blir ikke utstyret bruk og det er ille at det bare skal stå der og støve ned. Er i tenkeboksen nå
takker for innspill Fosse, da det er mange tanker som svirrer nå. Jeg ønsker ikke gjøre noe forhastet, da det vil være eneste gangen jeg har muligheten til å eie en platespiller og rørforsterker i dette kalibret. Ja, de koster ikke så mye i kroner og øre for folk flest, men ganske dyrt for meg iallefall. Jeg var heldig med begge kjøp, da selgeren av Dareden gikk med på en byttehandel med ting jeg hadde stående. Platespilleren var mitt "århundredes kupp" på finn i høst, som gjorde at jeg "kastet" meg i bilen og møtte opp hos selger under en time etter at annonsen ble lagt ut på finn. Vel, vel, det var et sidespor, men eiegleden er skyhøy på begge deler, så det vil være veldig tungt å selge dette. Affeksjonsverdien får man aldri betalt for.Har vært igjennom litt av det samme selv, vurderte tung hifi i TV-stua. Satte opp Bel Canto dac, Hovland og først to stk Graaf GM20. Fullstendig overkill for film og TV-serier, særlig fordi jeg kun har en standard TV, ikke noen svære greier.
Litt endring frem og tilbake før jeg flyttet det opp i andre enden av hovedstua (nå nedskalert). I hvert fall for meg som har mye rør og forsterkere med biasjustering på 16 rør, og en variac som avogpåbryter så er det greit med et mindre anlegg som lett skrus av og på. Et man kan gå fra uten å være redd for at høyttalerne tar kvelden.
Har også funnet ut at om jeg skal kose meg et sted så er det greit å kunne spille musikk der.
Ro ned, ikke gjør noe drastisk om du har en liten down-periode. Vent og se, la det synke inn. Om du konkluderer etter tid at du vil kvitte deg med det så greit.
Du er jo inne på det vesenligste BB, så jeg får nok bare roe ned og la tiden "lege" downperioden. Jeg merker jo at andre også har slike perioder her inne.Hei TT,
Jeg tolker utifra det jeg leser at du er inne i en liten "down" periode, ihvertfall når det kommer til Hifi. Av og til kan det være lurt å ta en "liten pust i bakken" og det er jo heller ikke lenge siden du inviterte oss lesere hjem til deg på en kaffe og en lytt på det flotte hovedanlegget ditt. Ikke selg noe før du er "oppesen" igjen for risikoen for at du vil angre kan jo komme. Det sagt... jeg kunne godt tenkt å prøve din Dared på mine ls3/5a![]()
-BB-
B U S T E D (noe så jævig busted!)Alkiser alle mann! God helg!
Shit.....B U S T E DAlkiser alle mann! God helg!