Og ikke bare han, men også Grethe Kausland døde dagen før. To av de største i norsk humor borte samtidig.
Det er sjelden jeg føler tristhet når personer jeg kjenner til fra TV dør, men i dag gjør jeg det - først og fremst for Trond Kirkvaag. Han er den humoristen jeg alltid har likt best.
Kondolerer :'( Det er vanskelig å gråte over en som har vært den største utøver av latterfrembringende stunts gjennom tidende i Norge. Ikke bare her er han kjent men også i utlandet etter diverse Cannes priser. Jeg mener: begynner å le hver gang jeg tenker på han. Men det er trist,særlig for oss 40+ som vokste opp med han. En æra er slutt. Mine hilsener til familien.
Jeg venter i spenning på at radioen skal finne fram igjen KLM fra 70-tallet. Hvor finner man Rolands Tarmtottbeskyttere i våre dager? Mine barn ser ufostående på meg når jeg anbefaler dette utmerkede produktet!
Trond Kirkvaag har alltid vært min favorittkomiker, helt siden jeg som 5-6 åring så Brødrene Dal for første gang. Jeg har også vært medlem av KLM fanklubb i en årrekke, og gjennom den vært så heldig å få pratet med ham ved et par anledninger. En utrolig fin type. Jeg har masse gode minner fra ham.
Dette var leit, virkelig leit. Man har jo vokst opp med både Trond Kirkevåg og Grete Kausland
og disse har virkelig gitt mye av seg selv til norsk kultur og til nordmenn i form av god humor
og gode opplevelser.