Trinnov tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.143
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Loudspeaker Positions Remapping
    Thanks to its measurement probe with 4 capsules, the Optimizer determines in 3D the relative position of each loudspeaker. From the Input Format setting, the Optimizer knows the reference loudspeaker positions defined by the standard for the target system, for example ITU 775. The Optimizer computes the remapping matrix that must be applied to the input signal to create the same acoustic field that would be obtained if the speakers were positioned correctly.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.143
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Improved Phase Response: the Optimizer corrects the frequency response of the speakers, both in amplitude and phase. This means that the Optimizer corrects both the tonal balance to obtain a neutral timbre for every speaker and it also works in the time domain to achieve a high resolution stereophonic image with well-focused phantom sources.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei, jeg trenger litt hjelp fra Trinnov gjengen!

    Jeg vil tro at dere er mer enn gjennomsnittlig opptatt av temaet:
    -jeg har tatt initiativ til å gjøre en uhøytidelig men vitenskapelig undersøkelse av frekvensrespons hos hifisentralens medlemmer. Alt jeg trenger er kopi av en REW fil med en eller to målinger fra sweetspot i ditt anlegg samt svar på noen enkle spørsmål. Må sendes over epost, som utveksles over PM.
    Mer info her:
    Kartlegging av lydmessige preferanser | Hifisentralen
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    359
    Antall liker
    86
    Kan dere i Trinnov gjengen si noe om Trinnov vs Dirac Live? Finner svært lite på nettet om dette. Alt jeg finner er Trinnov Waveforming vs Dirac ART, men jeg har stereo oppsett. Så det er ikke så spennende for meg.

    Setter pris på svar 👍
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.274
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Dirac er mye billigere og ikke dårlig på noen måte. Men jeg orket ikke ha PC i kjeden og fikk ikke sansen for MiniDSP etter en demo. Dirac er nok mye mer Plug and Play nå enn det var da jeg var i beslutningsfasen.
    Kjøpte en Trinnov Amerhyst og kjører stereo, kan utvides til2 subber om jeg vil.
    Har ikke angret 1 sekund.
    Hare bare sammenlignet Roon EQ og Trinnov hos meg selv, Roon var ikke vellykket.
    Trinnov er veldig dyrt så jeg vill prøvd Dirac o demo PC versjon først.


    Trinnov utgjorde veldig stor positiv forskjell på lyden hos meg med uoptimal høyttaler plassering på kortvegg. Nå med høyttalerne på langvegg er utgangspunktet mye bedre og forskjellen med og uten ikke så dramatisk som det var.

    PS Kino og multikanalslyd er uinteressant for
    meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn