Torvbakkane - forsterkerer og litt rundt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hehe, har tatt kvelden for verkstedjobbing og rep av hus, hvis oppholdsvær etc i morgon også så blir da nok maling av eine gavelen på huset, måtte skifta nokre bord av kledningen (har kombinert mur og tre hus, gavlene er i tre). Treverket er fra 1953... Den gangen det var bra treverk i husa...

    Men planen for plata under trafoene er at den er ei ramme for feste til senterboltene, under blir det heilt åpent for full gjennomstrømning, har ein plan som ein hvis kar har utalt - var vel på film, men er nå sagt 😊 Så oppdatering for brakett kommer i løpet av helga vil eg tru 😎
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Då er litt laga klar for bruk ifbm feste av trafoar,
    satt opp for å vis korleis da er tenkt...
    2021-08-07_IMG_6470.jpeg
    PS! ein del små detaljar manglar på biletet 🤪
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Pas på den skarpe kant på aluminiums profilen. Kunne evt. lave hul i plasticen på trafoen.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Ja Drossel, det er ikkje permanent oppsett, er satt opp forsiktig nedpå for å vise sammensetting, da kun med ein trafo.
    Men når trafo er festet i sideplaten vil der bli ca 4-5 mm klaring til alu-kant under (hullet).
    Men takk for påminnelse, sånne småting kan ein fort glemme/overse 🙂
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Hver trafo får hver si bolt, som ikke kommer i kontakt med hverandre ?

    På dette bildet (forrige vers. av denne ampen), har boltene til trafoene kontakt med platen over ?
    En liten LINK:
    2021-05-19_IMG_6143.jpeg
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hei Johnny 🙂,
    Ja og Nei 😊, trafoene i rev.3 har kvar sin bolt og det hadde også rev.2,
    men det har ingen fysisk kontakt med kvarander eller på annen måte lager
    kortsluttning av trafoen - har prøvd det ein gang og det blei eit rabalder uten like.
    Sikringer etc fór vist da vegg i mellom som eg husker 🤣.
    Er nokre år sidan, tidlig i min audiokarriere og ein stifta bekjennskap med
    ringkjerne transformatoren 🥺.

    Men godt du nevner det, for det kan fort nå også gjøres tabber og ein har "kortsluttning" 😎.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hei :)
    alle gode ting er tre, dvs. rev.3 :D
    Ja Johnny 😊, eg vil absolutt håpe da, at detta forsøket på å få bedre luftgjennomgang innvendig i kabinettet.
    Men slit litt enda med toppdeksel, dar må eg finn nokon som kan vannskjær eller CNC fres opp fleire lufteriller.
    Trur ikkje eg vil ta da i min gamle fres, er ikkje nøyaktig nok synes eg... 🤔 Men prøver først med toppdekselet som da er 🤓
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Få satt den sammen igjen, legg på lokket (uten å skru det fast). Spill en god times tid eller mer, vipp av lokket og mål temp. på trafoene.;).
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Åja, da foregår nå litt i kullissane om dagen også, men ser at ein har brukt ein del som ein fekk fatt i der og da,
    Så nye likerettarar må innkjøpas med lavare spenningsdrop. Men RS leverer no raskt, ca 1-2 dagar 🤠
    2021-08-10_IMG_6479.jpeg 2021-08-11_IMG_6480.jpeg

    Og så kom da ei lita kinapakka i dag også, den manglane encoder for Muses72320'en med VFD display.
    2021-08-11_IMG_6482.jpeg
    2021-07-21_IMG_6395.jpeg
    Og den er da til denne lille saken, men da kjem ein tilbake til 😎
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hvordan skærer du det meget tykke aluminium? Op til 5 mm går fint med en fintannet stiksav, men det der må kræve noget helt andet f.eks. med rindende vand?
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hvordan skærer du det meget tykke aluminium? Op til 5 mm går fint med en fintannet stiksav, men det der må kræve noget helt andet f.eks. med rindende vand?
    Hei @Drossel 😊,
    Ja du spør og da får no eg svare med ett bilde 🤪
    2021-08-02_IMG_6450.jpeg
    En gammel metallfres som eg har arvet etter min far - ja det er blitt eit kjekt og greit verktøy å ha i verkstedet 😎
    Men det er uten noen form for automatikk, heilt manuell, så det er å sveive og telle omdreininger 😂
    Så det er ikkje noken heksekunster eg driver med, kun det at eg er så heldig å ha ett lite mekanisk verksted 🙂
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Litt meira som skjær her, ein del som kjem på plass 🙂
    2021-08-13_IMG_6492.jpeg
    Trafoer, diode-likeretter (2 x DSEI2x61-02A), main-rele og kondensatorbanker på plass.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Da er power delen ferdig i Aleph 5 Class A amplifier, rev.3 🤓
    2021-08-14_IMG_6496.jpeg
    Da er det tilkobling av frontplate, utganger på kjøleplater og ein liten trafo for delay-rele og DC-offset som gjenstår.
    Ny trafo er i transit med DHL til Norge, forventes ankomst mandag/tirsdag 😊.

    Så noen dager før lyd test blir kjørt enda ser det ut til 😎. God helg folkens 🤠.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Ja hvorfor ny trafo, har med høgde å gjer der den skal monteras under plata for kondensatorbankane.
    Var eller er einaste grunn 😏.

    Så litt anna visning mens ein ventar 🤔
    2021-08-14_IMG_6498.jpeg 2021-08-14_IMG_6500.jpeg
    Softstartane står på bakside av frontplata, type som er justerbar timer på med pot. Også med shutdown
    for overtemp, grenseverdi 75°C. Også modifisert NTC biten fra to og to i parallell som igjen står i serie til
    kun to som står i serie som gir ein mer fornuftig strømbegrensning ved oppstart.
    Spec på den type NTC som er brukt er:
    type NTC-5D15 - motstand 5 ohm v/25°C - maks støm 6A - motstand v/maks strøm 0.112 ohm.

    Så dermed er motstand ved oppstart v/25°C 10 ohm, 6A max som er iforhold til originalt på softstart kretsen 5 ohm, 12A.
    Det brukes ein pr trafo (kanal), trafoane er 230Vac 600VA og har lav kontinuerleg belastning.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Da fekk eg fatt i ein trafo som kunne brukast, satt sammen og
    kjørte spenningstest på Aleph 5 powermodul = ±35V er OK 🤓.
    2021-08-14_IMG_6504.jpeg
    Så i morgon blir da å byrja å montera kjøleprofiler med
    forsterkarane på plass i kabinettet 😎.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hei :)
    Ny trafo ? Trafo for delay-rele og DC-offset ? Må være det ?
    Jepp 😎,
    du har rett i da, da er ein 5VA 12-0-12 Vac trafo som leverer spenning til Delay og DC-offset kortet + LED power lys (i bryter).
    Så i dag får ein då prøv å få resten på plass i kabinettet 🤠

    Den som DHL kjem med er på 7VA ringkjerne, lettare å fest fast inne i kabinettet. Men hadde noko Svart 3M Borrelås tape, og den typen har eg tidligare brukt ombord i båt offshore for å fest fast dataskjermar og lignande utstyr - og den helde. I motsatt fall til diverse billige kopier gjere...😏.
    Dermed fekk eg plass til denne lille E-kjernen av ein småtrafo som no blir liggande på langsida 😊. Og no er da i bruk utan Vero-board 🤔

    Skal ikkje sei noko om moralen, men eg likar ikkje å venta... 🤣
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Modifisert PCB med MOLEX kontaktar istaden for berre å lodda kablane rett i PCB'en.
    Blir nå lettare ifbm service f.eks. 🤔
    2021-08-15_IMG_6510.jpeg 2021-08-15_IMG_6508.jpeg
    Modifisert ein 9-pins Molex kontakt til 5-pins med å fjærna annan kvar pinne,
    da pga dobbel avstand på PCB'en ifht original 2,54mm pinavstand på kontakten 🤓.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Jaja, ikkje alltid det er lurt å væra for mykje utålmodig 😂, for i dag kom nå den litle ringkjernetrafoen 🤠
    Men da behovet er blitt løyst av ein utålmodig kar... 🤪
    2021-08-16_IMG_6514.jpeg
    Og litt anna småtteri, men joystikken for Muses72320 systemet er fortsatt i rest, men kanskje i løpet av veka 😳
    Og ja da skal bli spanande om da er mogelegheit for å modifiser eit Goldmund kabinett til å ha ein joystikk
    istaden for fire knappar (PASS design) som er alternativet ifht encoder/skruknapp!!! 🤔
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Au da, skal ikkje alltid gå heilt knirkefritt, Nei... 😏
    Ja da sista blei at kontaktpinnane for MOLEX kontakten var feil, litt problem å finn rett type hjå Mouser,
    men RS Component hadde dei også så no er da bestilt dar og fær vel øve fjorden til kvedl'n 😎
    2021-08-16_IMG_6516.jpeg 2021-08-16_IMG_6518.jpeg
    No skal alt på plass før ein sete på lyd eller straum og varme 🤣
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Ikkje klar for noka lydtest enda, ventar på nye MOLEX pinnar, best i dag og har dei da muligeins i løpet av morra dagen 🙂
    Men satte i gang ein temp. test av Aleph 5'en, målt temp på trafoar og kjøleplater etter ca 1 time i påslått modus utan lyd,
    kun belasningsmotstandar på utgangane, 8 ohm.
    2021-08-16_IMG_6530.jpeg Start 🤔
    Diverse temp målingar med bilder fra #1 til #6:
    #1. 2021-08-16_IMG_6534.jpeg #2. 2021-08-16_IMG_6536.jpeg #3. 2021-08-16_IMG_6538.jpeg
    #4. 2021-08-16_IMG_6542.jpeg #5. 2021-08-16_IMG_6544.jpeg #6. 2021-08-16_IMG_6546.jpeg

    #1: Toppdeksel, utvendig.
    #2: Venstre kjøleprofil, utvendig.
    #3: Høgre kjøleprofil, utvendig.
    #4: Trafo temperatur innvendig i kabinett.
    #5: Høgre kjøleprofil, innvendig.
    #6: Venstre kjøleprofil, innvendig.

    2021-08-16_IMG_6548.jpeg Avslutter temp test.

    Så langt bør temperaturer være godt innafor. Romtemperatur under test var ca 24°C.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Mine bliver ca 60. Har hørt at op til 70 er tilladeligt.
    Hei Drossel 🙂,
    Ja eg har kjørt mine no i over tre timer og temepratur er stabil.
    Men eg har også innstallert temperatur-switcher som er ifbm softstarten som sikkerhet, dei slår av den aktuelle utgang hvis den komer opp i 75°C på kjøleplaten.
    Ser også at Mr.Pass i diverse forum sier ideelt er 50°C, men ikkje noe problem med litt høyere, og i mitt første kabinett hadde eg temperaturer
    jevnt over på 60-65°C. Men er absolutt meir fornøgd med temperaturen som eg nå har i kabinettet.
    Det var mykje pga mindre kjøleplate før med 400x50x150mm ifht nå har eg 400x70x200mm som absolutt gir bedre kjøling av utgangane 😎.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hei Helge :)
    Ble du kvitt brum som du slet litt med ?
    Ja og "nei"= dvs veit ikkje. Ja når eg lar Aleph'en stå på - med høytalerer tilkobla og åpen inngang er den nå heilt stille for brum (nettstøy). Men når phono-kabel blir tilkobla veit eg ikkje pga har ikkje fått dei rette delane til Molex kontaktane. Da eg nå har lært er at Molex ikkje nødvendigvis er "Molex" 🤔😏, men har da funne ut litt om typar Molex kontaktar og krympepinnar, da er mange forskjellige typar og hus, og om ein velgjer rett serie er da ikkje sikkert ein treffe heilt på typenr. og då passer dei ikkje samman 😖. Så nå ventar eg på dei rette delane. Men skal nå lage ein provisorisk løysing for å få lyd igjønå, og då veit eg meir vil eg tru 🤔.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    ALEPH 5 - Test... 🙂
    Då er første test med ett sett høgtalarar, brukt BBC monitoren LS3/5A (15Ω). Med jorda inngang og åpen inngang tilnærma ikkje brum, må nesten kryp heilt inn i høgtalaren for å høyra noke langt vekk, også likeeins nå når RCA-kabel koblas til - brukar ein 3 meter. så definerer da som stilt = ikkje brum (nettbrum) som i rev.2 av forsterkaren. Men når PreAmpen koblas på, brukar nå i denne testen NLE preampen, og er tydeleg svak nettbrum når ein legg øyra inntil høgtalaren.
    Vil kjør testen på eit anna høgtalar sett i morgon som er i 6 ohm (4Ω). Og seinare må ein prøv med annan PreAmp. Men no er da tid for å sov litt 😏.
    Mvh/Helge 😴
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Flott prosjekt!
    Isolerte du gjennomføringen?
    Ja brukte plastmutter med fals under mot kondensator, men også ei plexiplate fra Biltema som isolasjon av bunnparti på kondensatorene, sjå dårleg figur 😏
    2021-08-22_IMG_6566.jpeg
    Eg borret da opp plexiplate likt som aluplate var gjort fra førstning etter og skrudd plaxiplata fast til aluplata.
    Så borret ein opp aluplata så den passet for mutrenes flens som gav ekstra styring. Og det fungerte heilt greit 😊
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.820
    Antall liker
    5.470
    Sted
    Holmestrand
    Ja brukte plastmutter med fals under mot kondensator, men også ei plaxiplate fra Biltema som isolasjon av bunnparti på kondensatorene, sjå dårleg figur 😏
    Vis vedlegget 742594
    Eg borret da opp plaxiplate likt som aluplate var gjort fra førstning etter og skrudd plaxiplata fast til aluplata.
    Så borret ein opp aluplata så den passet for mutrenes flens som gav ekstra styring. Og det fungerte heilt greit 😊
    Du gjør fint arbeid!
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    ALEPH 5 - klar for vidare testing utpå dagen 😎
    2021-08-22_IMG_6569_e.jpg
    Oversikt av innhold i klenodiet, Rev.3 utgåve 🤓

    2021-08-22_IMG_6567.jpeg
    Nærbilde av dei modifiserte inngangane via Molex pluggar på PCB'en.

    Så nå blir da å kjør lyd på for å få inntrykk den veien også. Men trur da er
    mykje som før lydmessig 😳.
    Da var nettstøy eller brom som var den store bøygen (les: irritasjonen) 🤕.
    Men trur eg nå skal ha fått da bort frå forsterkaren 😎

    2021-08-22_IMG_6570_e.jpg
    Lokk lagt på toppen av forsterkaren, klar for å flyttas fra verkstadspulten til stova for lytting 🤠
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Der er kamp om pladsen til sidste cm i den forstærker. Næste step kunne være en med 100 STK mindre elektrolytter på print. Det kan jeg varmt anbefale.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Kjørt litt lydtest, Aleph'n stått på litt over ein time og temperaturene er lav 😊
    2021-08-22_IMG_6571.jpeg
    Kjøleplate utside og innside 45-47°C.
    Topplokk kun lunken.
    Trafoer ca 35°C.
    - og det bør vere godt innafor med romtemp på 24°C. Men får nå får ta fleire målingar etter litt lenger drift.

    Men utfra det ein har fått lyttet på av materiale er lyden som forventet ifht slik den var tidligere, men før ein kan sei meir vil eg høyre på forskjellig av mitt testmateriale. Men vil nå la den stå på ein til to timar til for ny temp.måling.

    Kjem meir litt seinare i dag, sola skin ute no så får ut og slå par mål med plen 🤪😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn