TOOL - Fear Inoculum - 2019

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium! :cool:

    "Invincible" er foreløpig favoritt, gøy å spille denne HØYT med horn ;)
    Spotify er vel mp3
    Ja. Høyoppløst MP3 Hehe
    Prøvd Tidal HiFi uten å høre antydning til forskjell (kanskje på enkelte låter) men langt ifra opplagt at det var bedre, og med (vertfall på den tiden) ett håpløst grensesnitt mot bil/mobil o.l var det enkelt valg :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.
    Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
    Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen :rolleyes:

    Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det... :rolleyes:
    Be my guest 2xJ :rolleyes:
    Nei, vet du hva en liten 2 watts forsterker og såkalt høyttaler element, nedlastingskoder til HD, vanlig kvalitet og mp3 + CD i en og samme innpakning.Takk for seg! Jeg vil ha musikken på en digital ølbrikke, og en bælfet vinylutgave med "cover art" an mas :cool:
    Trippel x 180 gr. høres helt kongle ut, men ikke til en frognertier pr skive.
    Da tar jeg dobbelt LPen i stedet for.
    Så sånn er det.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.
    Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
    Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen :rolleyes:

    Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det... :rolleyes:
    Be my guest 2xJ :rolleyes:
    Nei, vet du hva en liten 2 watts forsterker og såkalt høyttaler element, nedlastingskoder til HD, vanlig kvalitet og mp3 + CD i en og samme innpakning.Takk for seg! Jeg vil ha musikken på en digital ølbrikke, og en bælfet vinylutgave med "cover art" an mas :cool:
    Trippel x 180 gr. høres helt kongle ut, men ikke til en frognertier pr skive.
    Da tar jeg dobbelt LPen i stedet for.
    Så sånn er det.
    Da er det ikke bare en sak for TOOL Army.. men oxo OVK... mannen er jo ikke villig til og investere i skikkelig vinyl.. ditt renomé står på spill... ;)

    Leser dere i OVK det her ?? :rolleyes: :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det... :rolleyes:
    Be my guest 2xJ :rolleyes:
    Nei, vet du hva en liten 2 watts forsterker og såkalt høyttaler element, nedlastingskoder til HD, vanlig kvalitet og mp3 + CD i en og samme innpakning.Takk for seg! Jeg vil ha musikken på en digital ølbrikke, og en bælfet vinylutgave med "cover art" an mas :cool:
    Trippel x 180 gr. høres helt kongle ut, men ikke til en frognertier pr skive.
    Da tar jeg dobbelt LPen i stedet for.
    Så sånn er det.
    Da er det ikke bare en sak for TOOL Army.. men oxo OVK... mannen er jo ikke villig til og investere i skikkelig vinyl.. ditt renomé står på spill... ;)

    Leser dere i OVK det her ?? :rolleyes: :cool:
    Jaggu godt jeg ikke er medlem av OVK da 2xJ ;)
    TOOL armèen er hjertelig velkommen for inspeksjon hos meg når som helst utenom arbeidstid.
    Jeg er lei for det, men jeg finner det å være både pretensiøst og en smule infantilt at bandet etter 13 år presenterer den utsultede fanskaren for et produkt som koster 145 dollar på Amazon for øyeblikket og 1230 Kr på Platecompaniet, uten relevante alternativer. De kommer først senere :p
    Hva i all verden er det for slags taktikk og holdning? Jeg skjønner prinsippet med å skvise markedet for hva det er verdt, men TOOL liksom :confused:
    Men nå skal jeg ikke ta opp mer spaltet plass her, men bestille mine utgaver av skiva i stillhet.
    Trommespillet til Danny Carey er nemlig verdt skiva alene for meg ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.
    Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
    Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen :rolleyes:
    Skulle ikke forundre meg om det var den eneste som kom. Utsolgt!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium! :cool:

    "Invincible" er foreløpig favoritt, gøy å spille denne HØYT med horn ;)
    Spotify er vel mp3
    Ja. Høyoppløst MP3 Hehe
    Prøvd Tidal HiFi uten å høre antydning til forskjell (kanskje på enkelte låter) men langt ifra opplagt at det var bedre, og med (vertfall på den tiden) ett håpløst grensesnitt mot bil/mobil o.l var det enkelt valg :)
    Tidal hifi er topp kvalitet med en grei dac
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.
    Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
    Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen :rolleyes:
    Skulle ikke forundre meg om det var den eneste som kom. Utsolgt!

    Hadde vært sinnsykt tøft ;) siden jeg bestilte 2 stk... $$$$$$$ ;)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Lovte meg selv å holde ut til vinylen kom, men sprakk på fredag med to gjennomlyttinger. Lyden via Tidal var overraskende bra DR 9 på digitalformat er lovende for vinylversjonen.

    For meg er albumet opp og ned, ikke årets album. Noen låter gir meg godfølelsen, men klarer ikke helt å få noe inn på toppnivået til Tool. Jeg snakker her om for eksempel Stinkfist, Sober eller Prison Sex.

    Konklusjon etter to runder er at jeg må ha fler, men da vinyl.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hva med Forty six & 2 Geir? Ænima og Undertow var øyeåpnere tidlig for meg på 90 tallet. Lateralus og 10.000 er også knall.
    Inoculum begynner å sitte, men det tar tid med Tool som seg hør og bør.
    Som hobbytrommis så er Carey en virtuos innen sitt felt. Men gutta kan traktere både strenger og vokal også.
    Dt som er kult er at de gamle albumene har fått mye spilletid i det siste også..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det... :rolleyes:
    Be my guest 2xJ :rolleyes:
    Nei, vet du hva en liten 2 watts forsterker og såkalt høyttaler element, nedlastingskoder til HD, vanlig kvalitet og mp3 + CD i en og samme innpakning.Takk for seg! Jeg vil ha musikken på en digital ølbrikke, og en bælfet vinylutgave med "cover art" an mas :cool:
    Trippel x 180 gr. høres helt kongle ut, men ikke til en frognertier pr skive.
    Da tar jeg dobbelt LPen i stedet for.
    Så sånn er det.
    Da er det ikke bare en sak for TOOL Army.. men oxo OVK... mannen er jo ikke villig til og investere i skikkelig vinyl.. ditt renomé står på spill... ;)

    Leser dere i OVK det her ?? :rolleyes: :cool:
    Prisen er fjollete. Å slippe det på forskjellige formater med så lang ventetid at folk kjøper ett i påvente av sitt foretrukne, og deretter en gang til. Det er regelrett kynisk.

    Skal selvsagt ha plata når den kommer, men ingen digitale løsninger i mellomtiden. Og 3000,- for ei plate? Da blir det nok heller sjeldne originaler fra historiebøkene.

    Jeg gjør oppmerksom på at jeg i denne forbindelse representerer meg selv, mine preferanser og prioriteringer, og min lommebok. Når det gjelder OVK, så kan vi saktens melde det opp under eventuelt på årsmøtet....

    :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har vel egentlig ikke sett dem andre steder enn her inne. Trippel og en frognertier pr. skive skulle jo tilsvare noe i den retningen?
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vel egentlig ikke sett dem andre steder enn her inne. Trippel og en frognertier pr. skive skulle jo tilsvare noe i den retningen?
    Forhåpentligvis blir det ikke mer enn en «FT» pr. album (og ikke pr. skive i et trippelabum)


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Prøver og følge med så godt som rå er.. og jeg har ikke sett eller hørt noe om priser på vinylen enda.... Det og putte fingern i rævva og gjette er håpløst...
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Har savnet Tool i streaming-tjenestene. Tidligere manglet de Zappa og Prince også. Nå oppdaget jeg plutselig nytt Tool album, og så var de der jammen de gamle albumene samtidig. Liker bedre flere av låtene fra tidligere album, men det er da bedre lyd på det nye - særlig trommene låter helt utrolig. Enda et solid album. Kjøpte flac-filer på HdTracks, som jeg også nettopp også har oppdaget, og synes kanskje filene låter enda litt bedre enn Tidal? Eller - kanskje det bare er noe jeg innbiller meg. Hører man kanskje ikke ørlite mer detaljer der?
    Har ikke holdt på så lenge, men begynner å få skikkelig sansen for disse hifi-greiene. Gleder meg skikkelig til Horten-messa. Håper jeg unngår å bli hekta på en vinyl-maskin. Det kan jo bli dyrt.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    OK, siden ingen andre tør si det:

    Dette er svakt. SVAKT!

    At de har brukt seks år på dette her er omtrent like imponerende som når jeg bruker seks år på å rydde i poseskuffen. Dette er i beste fall halvhjertet.
    Resirkuleringen har jeg altså ingen problemer med. Det er ikke det jeg kritiserer. Men altså... seriøst.... her graver de frem synth-effekter fra åttitallet for å liksom være kule? Hva faen er dette for noe fjollerier? Rotbot-stemme-koring? Totalt unødvendige syntheffekter hvor det åpenbart skulle vært reelle instrumenter? `Seriøst? Hva oppnår dere med dette, ut over latterliggjøring?
    Vokal som tydelig_både_ er inspirert av boybands og vikingrock, og når det faktisk ikke er det, så virker det som at Maynard rett og slett ikke gidder eller evner.... før han plutselig glimter et par øyeblikk hvor alt høres dritbra ut plutselig... før det glir tilbake til patetiske giddalause sekvenser.
    Ikke rart det har tatt seks år når det er SÅ lite vilje til å få til noe.

    Faktisk, det som ville reddet dette albumet, var om det fantes en instrumentalversjon. Akkurat det er fryktelig leit, for vokalen var jo definitivt den store signaturen til TOOL. På Fear Inoculum føler jeg at det beste er de lange sekvensene hvor Keenan holder kjeft, fordi det virker som at han gjør mer skade enn godt. Resten av bandet gjør en knallbra jobb.

    Det er ikke sånn slik det skal være.

    Og det er ikke slik at dette med ujevne mellomrom skal høres skikkelig overprodusert. Men det er akkurat det som skjer.
    Albumet, både enkeltlåter og som helhet, er så svakt at det er vanskelig å unngå å gå skikkelig lei. Det hjelper en hel del om man ikke gidder å følge med, eller om man glemmer seg bort og slår over på en av de andre skivene. Selv Laterauls var jo milevis bedre enn dette her.

    Beklager. Her er det en likegyldig "tommel bort" fra meg.
    Men de tjener sikkert drøssevis på dette, og i forbindelse med at de fant ut at det kasnkje var lurt å snu på dette med streaming og sånt for å sikre fremtidige inntekter så var det nok lurt å presentere et nytt album. Og det har definitivt mange sterke sider, men fyttirakkern så mye slurv.

    Her er det rett og slett dårlig håndtverk.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hva med Forty six & 2 Geir? Ænima og Undertow var øyeåpnere tidlig for meg på 90 tallet. Lateralus og 10.000 er også knall.
    Inoculum begynner å sitte, men det tar tid med Tool som seg hør og bør.
    Som hobbytrommis så er Carey en virtuos innen sitt felt. Men gutta kan traktere både strenger og vokal også.
    Dt som er kult er at de gamle albumene har fått mye spilletid i det siste også..
    Forty six & 2 er også en godlåt, men kommer ikke opp mot de jeg nevnte. Tool skal man vokse litt inn i. Som mye av den progressive musikken må man trene litt for å få det til å sitte. Når det gjelder trommiser så finnes det utrolig mange gode innenfor sjangeren progressiv. Prøv deg på Swallow The Sun, Jinjer og Cellar Darling. Trommisen til Sòlstafir er også artig å lytte til. Smal ikke påstå at de er på Careynivå, men det er mye god tromming her også.

    Må si at jeg venter på vinylversjonen av Tool slik at jeg får roen igjen.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Jeg må blygt innrømme at jeg også er litt skuffet over bidraget fra Maynard denne gangen, MEN de andre leverer stort! Synes derfor at det ble et veldig bra album, preget av drømmen om hva det kunne ha blitt med vokalen som egentlig hører til TOOL. Men men - hvem er vi? Det er han som er vokalisten i TOOL - og det var dette han ville gjøre denne gangen. Jeg kjøper det. Kanskje også på vinyl..
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    OK, siden ingen andre tør si det:

    Dette er svakt. SVAKT!

    At de har brukt seks år på dette her er omtrent like imponerende som når jeg bruker seks år på å rydde i poseskuffen. Dette er i beste fall halvhjertet.
    Resirkuleringen har jeg altså ingen problemer med. Det er ikke det jeg kritiserer. Men altså... seriøst.... her graver de frem synth-effekter fra åttitallet for å liksom være kule? Hva faen er dette for noe fjollerier? Rotbot-stemme-koring? Totalt unødvendige syntheffekter hvor det åpenbart skulle vært reelle instrumenter? `Seriøst? Hva oppnår dere med dette, ut over latterliggjøring?
    Vokal som tydelig_både_ er inspirert av boybands og vikingrock, og når det faktisk ikke er det, så virker det som at Maynard rett og slett ikke gidder eller evner.... før han plutselig glimter et par øyeblikk hvor alt høres dritbra ut plutselig... før det glir tilbake til patetiske giddalause sekvenser.
    Ikke rart det har tatt seks år når det er SÅ lite vilje til å få til noe.

    Faktisk, det som ville reddet dette albumet, var om det fantes en instrumentalversjon. Akkurat det er fryktelig leit, for vokalen var jo definitivt den store signaturen til TOOL. På Fear Inoculum føler jeg at det beste er de lange sekvensene hvor Keenan holder kjeft, fordi det virker som at han gjør mer skade enn godt. Resten av bandet gjør en knallbra jobb.

    Det er ikke sånn slik det skal være.

    Og det er ikke slik at dette med ujevne mellomrom skal høres skikkelig overprodusert. Men det er akkurat det som skjer.
    Albumet, både enkeltlåter og som helhet, er så svakt at det er vanskelig å unngå å gå skikkelig lei. Det hjelper en hel del om man ikke gidder å følge med, eller om man glemmer seg bort og slår over på en av de andre skivene. Selv Laterauls var jo milevis bedre enn dette her.

    Beklager. Her er det en likegyldig "tommel bort" fra meg.
    Men de tjener sikkert drøssevis på dette, og i forbindelse med at de fant ut at det kasnkje var lurt å snu på dette med streaming og sånt for å sikre fremtidige inntekter så var det nok lurt å presentere et nytt album. Og det har definitivt mange sterke sider, men fyttirakkern så mye slurv.

    Her er det rett og slett dårlig håndtverk.
    Jeg synes dette er en modig/ærlig beskrivelse av Fear Inoculum. Jeg forstår hva du mener, men er akk så uenig likevel. De øvrige albumene har enkeltlåter som ingen andre har klart å gjenskape. Lateralus hadde både enkeltlåter, men sitter sammen som et album som selv Pink Floyd kan drømme om.

    For min egen del så vokser dette albumet hele tiden, og jeg blir mer og mer glad i det. De har laget noe nytt, selv om de har bevart sin signatur. De har ikke med de store mastadontene av enkeltlåter, men til gjengeld så er de mye mer lyttbare. Jeg vil nesten si at dette albumet passer mye bedre til en god lyttekveld på hifi-anlegget enn Roskilde-rocke-scene og type luftpresse B&W-høyttalere som 90-talls-Tool leverte gode råvarer til.

    Jeg liker det per i dag bedre enn Lateralus, men det når ikke opp til de aller beste låtene på Ænima - likevel er dette albumet bedre enn Ænima totalt sett.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Du er veldig på det med å kritisere "Pink Floyd" i denne tråden? Noen som har tråkket deg på tærne?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Du er veldig på det med å kritisere "Pink Floyd" i denne tråden? Noen som har tråkket deg på tærne?
    Ingen kritikk av PF overhodet. Det er muligens lite konstruktivt å sammenlikne PF med Tool, men jeg ser at det er mange som gjør det. Jeg vil hevde at Tool har dratt opp kompleksiteten noen hakk, og lykkes på samme tid å ha en bedre flyt. Spesielt på siste plata og Lateralus. Men, jeg har hørt mye mer på PF enn Tool for å si det slik, og har ikke til hensikt å kritisere dem. Jeg synes muligens at PF med unntak av Dark Side ikke alltid har like god flyt i fare for å banne i kirka. PF har derimot noen låter alle andre kan drømme om, uansett hvem du sammenlikner dem med :)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Pink Floyd gav ut sitt siste album i 1983, Tool gav ut sitt første album i 1993. Det å sammenligne PF med Tool viser i beste fall viktigheten av PF. Helt unødvendig å sammenligne epler og bananer.

    Jeg har med andre ord ikke klart å vente på vinylen i det hele tatt. Har egentlig mye godt å si om denne Tool-utgivelsen. De kunne gjerne ha kuttet den ned til rundt en time da det er en del sekvenser som ikke bidrar til mye. Noen sekvenser kunne vært kortet ned da de er repetiv og to minutter med det samme bringer ikke låten videre.

    Enkelte sekvenser ruver godt i anlegget, mens andre virker vel overprodusert. Oppskriften med sakte oppbygging, så full mundur, deretter litt nedroing før full mundur igjen synes jeg er tiltalende og typisk for progressiv musikk. Etter tre gjennomlyttinger kan jeg si at Tool ikke på noen måte har rotet seg bort. Her er det mye jeg liker og noe jeg kune vært foruten, men det er det på de fleste utgivelsene.

    Venter fortsatt på vinyl-datoen. Be done already, do you hear me?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Pink Floyd gav ut sitt siste album i 1983, Tool gav ut sitt første album i 1993. Det å sammenligne PF med Tool viser i beste fall viktigheten av PF. Helt unødvendig å sammenligne epler og bananer.

    Jeg har med andre ord ikke klart å vente på vinylen i det hele tatt. Har egentlig mye godt å si om denne Tool-utgivelsen. De kunne gjerne ha kuttet den ned til rundt en time da det er en del sekvenser som ikke bidrar til mye. Noen sekvenser kunne vært kortet ned da de er repetiv og to minutter med det samme bringer ikke låten videre.

    Enkelte sekvenser ruver godt i anlegget, mens andre virker vel overprodusert. Oppskriften med sakte oppbygging, så full mundur, deretter litt nedroing før full mundur igjen synes jeg er tiltalende og typisk for progressiv musikk. Etter tre gjennomlyttinger kan jeg si at Tool ikke på noen måte har rotet seg bort. Her er det mye jeg liker og noe jeg kune vært foruten, men det er det på de fleste utgivelsene.

    Venter fortsatt på vinyl-datoen. Be done already, do you hear me?
    Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da? 🤔
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da? 🤔
    Nei, The Final Cut er den siste med bandet samlet. DB og AMLOR er helt greie skiver, men dog uten en gretten gammel gubbes tekster.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da? ??????
    Nei, The Final Cut er den siste med bandet samlet. DB og AMLOR er helt greie skiver, men dog uten en gretten gammel gubbes tekster.
    Er det du som bestemmer når Pink Floyd ga ut sitt siste album?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, dette kan skli ut.

    Syns forøvrig Tool plata er helt OK, hverken mer eller mindre. Akkuratt som forventet. Blir neppe innkjøp.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da? ������
    Nei, The Final Cut er den siste med bandet samlet. DB og AMLOR er helt greie skiver, men dog uten en gretten gammel gubbes tekster.
    Er det du som bestemmer når Pink Floyd ga ut sitt siste album?
    Samlet er vel å ta i. Richard Wright deltok ikke på The final cut. Han ble sparket av Waters.

    David Gilmour valgte å ikke å bidra på flere låter, mens Waters anklaget ham for å ikke ha bidratt med materiale selv. Nick Masons bidrag var stort sett begrenset til lydeffekter.

    Etter din definisjon er The Wall det siste albumet vil jeg si. Gode enkeltlåter men ikke like bra som forgjengerne.

    PF utviklet seg - men beholdte signaturlyden. Ikke helt ulikt Tool. Mange liker det mens hard core fans fra 90-tallet misliker det. Jeg elsker ænima men synes det er flott at Tool fornyer seg og blir mer moden. Ikke helt ulikt PF, på både godt og vont.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Ta PF diskusjonen et annet sted, denne tråden er forbeholdt det siste albumet til TOOL. :cool:

    Syntes det er interessant og lese tilbakemeldingene, positive som negative.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å presisere litt, så er det ikke slik at jeg hater dette albumet. Jeg synes bare at de får alt for mye skryt som tilsynelatende kommer på autopilot, rett og slett fordi de er Tool.

    Jeg valgte derfor å trekke frem det jeg følte var veldig svakt med det nye albumet og som av en eller annen grunn ikke ble kritisert overhodet. Det som er bra får jo uansett massevis av tomler opp uansett, så det var liksom ikke nødvendig å si noe om det.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    OK, siden ingen andre tør si det:

    Dette er svakt. SVAKT!

    At de har brukt seks år på dette her er omtrent like imponerende som når jeg bruker seks år på å rydde i poseskuffen. Dette er i beste fall halvhjertet.
    Resirkuleringen har jeg altså ingen problemer med. Det er ikke det jeg kritiserer. Men altså... seriøst.... her graver de frem synth-effekter fra åttitallet for å liksom være kule? Hva faen er dette for noe fjollerier? Rotbot-stemme-koring? Totalt unødvendige syntheffekter hvor det åpenbart skulle vært reelle instrumenter? `Seriøst? Hva oppnår dere med dette, ut over latterliggjøring?
    Vokal som tydelig_både_ er inspirert av boybands og vikingrock, og når det faktisk ikke er det, så virker det som at Maynard rett og slett ikke gidder eller evner.... før han plutselig glimter et par øyeblikk hvor alt høres dritbra ut plutselig... før det glir tilbake til patetiske giddalause sekvenser.
    Ikke rart det har tatt seks år når det er SÅ lite vilje til å få til noe.

    Faktisk, det som ville reddet dette albumet, var om det fantes en instrumentalversjon. Akkurat det er fryktelig leit, for vokalen var jo definitivt den store signaturen til TOOL. På Fear Inoculum føler jeg at det beste er de lange sekvensene hvor Keenan holder kjeft, fordi det virker som at han gjør mer skade enn godt. Resten av bandet gjør en knallbra jobb.

    Det er ikke sånn slik det skal være.

    Og det er ikke slik at dette med ujevne mellomrom skal høres skikkelig overprodusert. Men det er akkurat det som skjer.
    Albumet, både enkeltlåter og som helhet, er så svakt at det er vanskelig å unngå å gå skikkelig lei. Det hjelper en hel del om man ikke gidder å følge med, eller om man glemmer seg bort og slår over på en av de andre skivene. Selv Laterauls var jo milevis bedre enn dette her.

    Beklager. Her er det en likegyldig "tommel bort" fra meg.
    Men de tjener sikkert drøssevis på dette, og i forbindelse med at de fant ut at det kasnkje var lurt å snu på dette med streaming og sånt for å sikre fremtidige inntekter så var det nok lurt å presentere et nytt album. Og det har definitivt mange sterke sider, men fyttirakkern så mye slurv.

    Her er det rett og slett dårlig håndtverk.
    Støttes 100%
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skulle du til Horten i år??.............. :cool: :rolleyes:
    Høhø, nei jeg tør jo ikke det nå.


    (men faktisk ikke, det kræsjer med andre ting som er enda bedre enn å få buksevann av kjekke herremenn)

    Men seriøst, jeg føler at dette er Tools utgave av Windows Vista. Det vil ikke ta lang tid før de lager et nytt album som unnskyldning for det de har gjort her, også snakker ingen lenger om fear inoculum etter det.

    Problem løst.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Synd det med Horten!!

    Vi er uenige om Fear Inoculum, og det er helt greit Anders. Dette er mer og regne som et konseptalbum og jeg vil si at guttakaraboyz har blitt tilsvarende eldre siden Undertow og Aenima..... Og at dem har valgt denne aproachen syntes jeg er fett, Maynard har gitt dem rom for og vise hva de har holdt på med dem 9 siste åra.
    Spiller den en hel del i bil oxo, og det er fet kjøremusikk ( noe tung høyrefot, men det går da fint :cool: )
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Maynard har "gitt"?

    Tror du ikke de andre har like mye de skulle ha sagt? Mitt inntrykk er at Maynard mest bidrar med tekstene, og at de andre har mye mer å komme med rent musikalsk. Deres prestasjoner henger mye høyere i min bok enn både tekstene og sangprestasjonene i alle fall. Kanskje spesielt Danny Carey.

    Tool er jo ikke "Maynards band".
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Har jeg sagt noe annet i denne tråden ? Nope. Han kunne ha fyllt melodiene med mer sang og tekst enn han har gjort.
    Ikke gidd og kveruler med meg Daaazzzzed :cool:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har jeg sagt noe annet i denne tråden ? Nope. Han kunne ha fyllt melodiene med mer sang og tekst enn han har gjort.
    Ikke gidd og kveruler med meg Daaazzzzed :cool:
    Jeg bare spurte, siden det hørtes sånn ut. :)

    Hva? Det er jo ingen som er morsommere å kverulere med. ;) ...på trygg avstand, kanskje. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ
    2

    2xJ

    Gjest

    Dazed og AndersR , det her intervjuet syntes jeg besvarer deres tanker relativt godt.. ta dere tid.. og gjør det Maynard mener dere bør gjøre :cool:

    Dere andre oxo da :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn