TOOL - Fear Inoculum - 2019

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hadde vært fett å få se Tool live igjen med ny plate. Noen år siden sist. Så de to ganger(Roskilde og Øya). Forøvrig mener jeg å huske at Lateralus var dørgende kjedelig da jeg hørte på den igjen for et halvt år siden. Låtene kom liksom ikke igang. Sånn sett er Opiate, Undertow og Ænima mer umiddelbare. Ænima er vel favoritten, men den nye er faktisk ganske god, også :cool:
     
    Sist redigert:
    2

    2xJ

    Gjest
    Du har ok rett, mer umiddelbare før... dem legger lista ganske høyt nå... og det er mye og finne ut av i dette albumet...
    Har funnet ut at det er perfekt kjøremusikk... hehhe :cool:
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Dette albumet blir faktisk bedre hele tiden, det er sykt. Er på x20 eller x30 minst nå. Jeg tror dette eldres på en svært god måte, og kan bli deres viktigste faktisk!!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Prisen på platekompaniet er idiotisk. Kostet i underkant av 400 på Amazon. Det er jo ran på åpen gate der sjappene her i landet driver med.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Prisen på platekompaniet er idiotisk. Kostet i underkant av 400 på Amazon. Det er jo ran på åpen gate der sjappene her i landet driver med.
    Ja, det er helt klart et stilig cover , men ett sted går grensa for hva jeg er villig til å betale for en CD.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Pluss 296kr i toll
    NOPE!

    Order Summary
    Item(s) Subtotal: NOK 349,20
    Shipping & Handling: NOK 60,07
    Total before tax: NOK 409,27
    Estimated tax to be collected: NOK 0,00
    Grand Total: NOK 409,27

    Greit at man skal støtte lokale bedrifter, men når de legger på en margin på 200% så blir det drøyt.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Prisen på platekompaniet er idiotisk. Kostet i underkant av 400 på Amazon. Det er jo ran på åpen gate der sjappene her i landet driver med.
    Ja, det er helt klart et stilig cover , men ett sted går grensa for hva jeg er villig til å betale for en CD.
    350 NOK på Amazon - ikke så ille.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det ble sagt (som et rykte) at det kostet nesten 40 dollars og produsere denne... ergo så fikk vi første kjøpe denne til bortimot innkjøpspris...
     

    Nikko1966

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Moms og toll 99kr
    Utleggsgebyr 197kr som DHL tar for å bet 99 kr i dette tilfellet.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har latt den nye skiva gå endel runder på varierende volum og må si jeg er smått begeistret! Hvor jeg vil rangere den i Tool katalogen er jeg ikke sikker på enda, men kanskje inne på topp 3. Ænima er for meg favoritten, men det har også litt med at det var da jeg oppdaget Tool. Mitt inntrykk at Fear Inoculum er at det nødvendigvis ikke er så mye nytt, men kunsten å sy sammen et album på nesten 90 min og endel sanger på god over 10 min og fremdeles holde lytteren i ”wanting more“ modus er ren kvalitet og godt håndtverk. Ja vokalen har blitt litt mer dempet og kanskje jeg skulle ønske litt mer variasjon med noen mer sinte strofer fra M J Keenan, han måtte vel kanskje vike plass for den mer fremtredende instrument delen. Spesielt Danny Carey har fått god plass på å utfolde seg og tøft er det! Ellers så er jo ting som det skal være i Tool universet, mystisk, mørkt og tungt! Lydkvaliteten er det heller ikke noe å si på!

    Hadde jo blitt skuffet hvis de hadde kommet med et nytt sound og blitt ”lett tilgjengelige“:D
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.984
    Live tror jeg mye av plata kan være helt kanon. Gleder meg til dem skal turnere.
    Vel, nå turnerte Tool i Europa i mai/juni i år.
    Det nærmeste de kom våre strender var København, så takk til dem for det.
    Det blir vel noen år til neste gang de tar turen til Europa.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.984
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.
    Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
    Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen :rolleyes:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Ryktene sier dobbel og trippel vinyl.....
    Amason har gått opp til 145 Dollares for den CDn..... så platekompaniet har nok ikke fått no "intro" tilbud på den....
     
    Sist redigert av en moderator:

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Beklager litt off-topic, men hva skal til for å kunne høre i HD? Jeg bruker Sonos koblet digitalt til Hegel Röst. Sonos er kablet fra routeren.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
    Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.
    Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
    Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen :rolleyes:

    Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det... :rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.470
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et par gjennomspillinger fra Tidal, og det er såpass bra, at jeg har bestilt et vinyleks hos de lokale.
    (kort sagt, meget bra)
    Der kunne de ikke finne ut av når den kom, og heller ikke hva plata skulle koste.
    Håper jeg ikke har bestilt ei plate til flere tusen kroner medfølgende diverse tulleting.
    Her er det flere fans, som sikkert følger bedre med på TOOL og utgivelser enn meg.
    Er det noen som vet noe om utgivelse av vinylversjonen?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg fant den på Tidal når jeg søker på lista over låter , men får den ikke opp som album. Noe jeg ikke har fått med meg der ?

    (Pokker -jeg har ikke tid til å høre på den nå, skal masse ærend i dag). :-(
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.470
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fant den på Tidal når jeg søker på lista over låter , men får den ikke opp som album. Noe jeg ikke har fått med meg der ?

    (Pokker -jeg har ikke tid til å høre på den nå, skal masse ærend i dag). :-(
    Den lå sist lagt til på nye album da jeg så på min pad så sent som tirsdag.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    bluesbreaker Vet ikke mer enn at den kommer i god tid før julepresangsesongen. ;) Og det er snakk om to versjoner, dobbel og trippel vinyl, sistnevnte er sikkert 3 x 180, men jeg kan ta feil...
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Pluss 296kr i toll
    NOPE!

    Order Summary
    Item(s) Subtotal: NOK 349,20
    Shipping & Handling: NOK 60,07
    Total before tax: NOK 409,27
    Estimated tax to be collected: NOK 0,00
    Grand Total: NOK 409,27

    Greit at man skal støtte lokale bedrifter, men når de legger på en margin på 200% så blir det drøyt.
    Dersom dette er bestilt fra utlandet, som det jo ser ut til, og TOOLvesenet (høhø) "gjør jobben sin", så skal du betale moms+gebyr for denne (så det er vel 25% av 409,27 + et eller annet fortollingsgebyr) . Men du kan jo håpe den glir gjennom.
     

    Nikko1966

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Amazon. DHL som leverandør. Måtte som sagt bet 296kr i tillegg.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium! :cool:

    "Invincible" er foreløpig favoritt, gøy å spille denne HØYT med horn ;)
     

    Nikko1966

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium! :cool:

    "Invincible" er foreløpig favoritt, gøy å spille denne HØYT med horn ;)
    Spotify er vel mp3
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Og vi vet vel alle hvilken vinyl versjon vi kjøper??????
    Enten begge.. eller, etter endt HFS diskusjon som leder til opptil flere konklusjoner og 124 innlegg, feil variant, tipper jeg da
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn