ogg vel? men så si samme ulla.Ja. Høyoppløst MP3 HeheSpotify er vel mp3Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium!
"Invincible" er foreløpig favoritt, gøy å spille denne HØYT med horn![]()
ogg vel? men så si samme ulla.Ja. Høyoppløst MP3 HeheSpotify er vel mp3Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium!
Prøvd Tidal HiFi uten å høre antydning til forskjell (kanskje på enkelte låter) men langt ifra opplagt at det var bedre, og med (vertfall på den tiden) ett håpløst grensesnitt mot bil/mobil o.l var det enkelt valgJa. Høyoppløst MP3 HeheSpotify er vel mp3Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium!
Be my guest 2xJJa, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen![]()
Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det...![]()
Da er det ikke bare en sak for TOOL Army.. men oxo OVK... mannen er jo ikke villig til og investere i skikkelig vinyl.. ditt renomé står på spill...Be my guest 2xJJa, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
Jeg ser 2xJ spår at vanlig enkeltutgave av albumet på CD først vil komme når alt det andre rælet er solgt.
Kjenner jeg blir provosert, men har jeg ventet så lenge, så kan jeg vente litt til på ren CD og dobbel-LPen![]()
Du er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det...![]()
Nei, vet du hva en liten 2 watts forsterker og såkalt høyttaler element, nedlastingskoder til HD, vanlig kvalitet og mp3 + CD i en og samme innpakning.Takk for seg! Jeg vil ha musikken på en digital ølbrikke, og en bælfet vinylutgave med "cover art" an mas
Trippel x 180 gr. høres helt kongle ut, men ikke til en frognertier pr skive.
Da tar jeg dobbelt LPen i stedet for.
Så sånn er det.
Jaggu godt jeg ikke er medlem av OVK da 2xJDa er det ikke bare en sak for TOOL Army.. men oxo OVK... mannen er jo ikke villig til og investere i skikkelig vinyl.. ditt renomé står på spill...Be my guest 2xJDu er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det...![]()
Nei, vet du hva en liten 2 watts forsterker og såkalt høyttaler element, nedlastingskoder til HD, vanlig kvalitet og mp3 + CD i en og samme innpakning.Takk for seg! Jeg vil ha musikken på en digital ølbrikke, og en bælfet vinylutgave med "cover art" an mas
Så sånn er det.
Leser dere i OVK det her ??![]()
![]()
Skulle ikke forundre meg om det var den eneste som kom. Utsolgt!Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
Tidal hifi er topp kvalitet med en grei dacPrøvd Tidal HiFi uten å høre antydning til forskjell (kanskje på enkelte låter) men langt ifra opplagt at det var bedre, og med (vertfall på den tiden) ett håpløst grensesnitt mot bil/mobil o.l var det enkelt valgJa. Høyoppløst MP3 HeheSpotify er vel mp3Hørt gjennom albumet 2 ganger nå og digger det, lydkvaliteten er svært bra hos meg på Spotify Premium!
![]()
Skulle ikke forundre meg om det var den eneste som kom. Utsolgt!Ja, det er direkte ufint hva Platecompaniet ønsker å ta seg betalt for CD-album utgaven med alt det fjåsete stæsjet.Noen som vet om albumet finnes ( eller om det kommer ) på vanlig CD - og ikke +1000 kroners special editition ?
Prisen er fjollete. Å slippe det på forskjellige formater med så lang ventetid at folk kjøper ett i påvente av sitt foretrukne, og deretter en gang til. Det er regelrett kynisk.Da er det ikke bare en sak for TOOL Army.. men oxo OVK... mannen er jo ikke villig til og investere i skikkelig vinyl.. ditt renomé står på spill...Be my guest 2xJDu er med andre ord ikke "fan" nok... vi lager et lite notat på det...![]()
Så sånn er det.
Leser dere i OVK det her ??![]()
![]()
Forhåpentligvis blir det ikke mer enn en «FT» pr. album (og ikke pr. skive i et trippelabum)Jeg har vel egentlig ikke sett dem andre steder enn her inne. Trippel og en frognertier pr. skive skulle jo tilsvare noe i den retningen?
Forty six & 2 er også en godlåt, men kommer ikke opp mot de jeg nevnte. Tool skal man vokse litt inn i. Som mye av den progressive musikken må man trene litt for å få det til å sitte. Når det gjelder trommiser så finnes det utrolig mange gode innenfor sjangeren progressiv. Prøv deg på Swallow The Sun, Jinjer og Cellar Darling. Trommisen til Sòlstafir er også artig å lytte til. Smal ikke påstå at de er på Careynivå, men det er mye god tromming her også.Hva med Forty six & 2 Geir? Ænima og Undertow var øyeåpnere tidlig for meg på 90 tallet. Lateralus og 10.000 er også knall.
Inoculum begynner å sitte, men det tar tid med Tool som seg hør og bør.
Som hobbytrommis så er Carey en virtuos innen sitt felt. Men gutta kan traktere både strenger og vokal også.
Dt som er kult er at de gamle albumene har fått mye spilletid i det siste også..
Jeg synes dette er en modig/ærlig beskrivelse av Fear Inoculum. Jeg forstår hva du mener, men er akk så uenig likevel. De øvrige albumene har enkeltlåter som ingen andre har klart å gjenskape. Lateralus hadde både enkeltlåter, men sitter sammen som et album som selv Pink Floyd kan drømme om.OK, siden ingen andre tør si det:
Dette er svakt. SVAKT!
At de har brukt seks år på dette her er omtrent like imponerende som når jeg bruker seks år på å rydde i poseskuffen. Dette er i beste fall halvhjertet.
Resirkuleringen har jeg altså ingen problemer med. Det er ikke det jeg kritiserer. Men altså... seriøst.... her graver de frem synth-effekter fra åttitallet for å liksom være kule? Hva faen er dette for noe fjollerier? Rotbot-stemme-koring? Totalt unødvendige syntheffekter hvor det åpenbart skulle vært reelle instrumenter? `Seriøst? Hva oppnår dere med dette, ut over latterliggjøring?
Vokal som tydelig_både_ er inspirert av boybands og vikingrock, og når det faktisk ikke er det, så virker det som at Maynard rett og slett ikke gidder eller evner.... før han plutselig glimter et par øyeblikk hvor alt høres dritbra ut plutselig... før det glir tilbake til patetiske giddalause sekvenser.
Ikke rart det har tatt seks år når det er SÅ lite vilje til å få til noe.
Faktisk, det som ville reddet dette albumet, var om det fantes en instrumentalversjon. Akkurat det er fryktelig leit, for vokalen var jo definitivt den store signaturen til TOOL. På Fear Inoculum føler jeg at det beste er de lange sekvensene hvor Keenan holder kjeft, fordi det virker som at han gjør mer skade enn godt. Resten av bandet gjør en knallbra jobb.
Det er ikke sånn slik det skal være.
Og det er ikke slik at dette med ujevne mellomrom skal høres skikkelig overprodusert. Men det er akkurat det som skjer.
Albumet, både enkeltlåter og som helhet, er så svakt at det er vanskelig å unngå å gå skikkelig lei. Det hjelper en hel del om man ikke gidder å følge med, eller om man glemmer seg bort og slår over på en av de andre skivene. Selv Laterauls var jo milevis bedre enn dette her.
Beklager. Her er det en likegyldig "tommel bort" fra meg.
Men de tjener sikkert drøssevis på dette, og i forbindelse med at de fant ut at det kasnkje var lurt å snu på dette med streaming og sånt for å sikre fremtidige inntekter så var det nok lurt å presentere et nytt album. Og det har definitivt mange sterke sider, men fyttirakkern så mye slurv.
Her er det rett og slett dårlig håndtverk.
Ingen kritikk av PF overhodet. Det er muligens lite konstruktivt å sammenlikne PF med Tool, men jeg ser at det er mange som gjør det. Jeg vil hevde at Tool har dratt opp kompleksiteten noen hakk, og lykkes på samme tid å ha en bedre flyt. Spesielt på siste plata og Lateralus. Men, jeg har hørt mye mer på PF enn Tool for å si det slik, og har ikke til hensikt å kritisere dem. Jeg synes muligens at PF med unntak av Dark Side ikke alltid har like god flyt i fare for å banne i kirka. PF har derimot noen låter alle andre kan drømme om, uansett hvem du sammenlikner dem medDu er veldig på det med å kritisere "Pink Floyd" i denne tråden? Noen som har tråkket deg på tærne?
Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da?Pink Floyd gav ut sitt siste album i 1983, Tool gav ut sitt første album i 1993. Det å sammenligne PF med Tool viser i beste fall viktigheten av PF. Helt unødvendig å sammenligne epler og bananer.
Jeg har med andre ord ikke klart å vente på vinylen i det hele tatt. Har egentlig mye godt å si om denne Tool-utgivelsen. De kunne gjerne ha kuttet den ned til rundt en time da det er en del sekvenser som ikke bidrar til mye. Noen sekvenser kunne vært kortet ned da de er repetiv og to minutter med det samme bringer ikke låten videre.
Enkelte sekvenser ruver godt i anlegget, mens andre virker vel overprodusert. Oppskriften med sakte oppbygging, så full mundur, deretter litt nedroing før full mundur igjen synes jeg er tiltalende og typisk for progressiv musikk. Etter tre gjennomlyttinger kan jeg si at Tool ikke på noen måte har rotet seg bort. Her er det mye jeg liker og noe jeg kune vært foruten, men det er det på de fleste utgivelsene.
Venter fortsatt på vinyl-datoen. Be done already, do you hear me?
Nei, The Final Cut er den siste med bandet samlet. DB og AMLOR er helt greie skiver, men dog uten en gretten gammel gubbes tekster.Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da?![]()
Er det du som bestemmer når Pink Floyd ga ut sitt siste album?Nei, The Final Cut er den siste med bandet samlet. DB og AMLOR er helt greie skiver, men dog uten en gretten gammel gubbes tekster.Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da? ??????
Samlet er vel å ta i. Richard Wright deltok ikke på The final cut. Han ble sparket av Waters.Er det du som bestemmer når Pink Floyd ga ut sitt siste album?Nei, The Final Cut er den siste med bandet samlet. DB og AMLOR er helt greie skiver, men dog uten en gretten gammel gubbes tekster.Pink Floyd ga ut sitt siste album i 1994, og en slags epilog for få år siden. Roger Waters var ikke slutten på deres storhetstid, selv om de endret stil og uttrykk. Det er ingenting galt med The Division Bell. The Final Cut var strengt tatt et soloalbum av Waters i tillegg. Kanskje the wall er det siste da? ������
Støttes 100%OK, siden ingen andre tør si det:
Dette er svakt. SVAKT!
At de har brukt seks år på dette her er omtrent like imponerende som når jeg bruker seks år på å rydde i poseskuffen. Dette er i beste fall halvhjertet.
Resirkuleringen har jeg altså ingen problemer med. Det er ikke det jeg kritiserer. Men altså... seriøst.... her graver de frem synth-effekter fra åttitallet for å liksom være kule? Hva faen er dette for noe fjollerier? Rotbot-stemme-koring? Totalt unødvendige syntheffekter hvor det åpenbart skulle vært reelle instrumenter? `Seriøst? Hva oppnår dere med dette, ut over latterliggjøring?
Vokal som tydelig_både_ er inspirert av boybands og vikingrock, og når det faktisk ikke er det, så virker det som at Maynard rett og slett ikke gidder eller evner.... før han plutselig glimter et par øyeblikk hvor alt høres dritbra ut plutselig... før det glir tilbake til patetiske giddalause sekvenser.
Ikke rart det har tatt seks år når det er SÅ lite vilje til å få til noe.
Faktisk, det som ville reddet dette albumet, var om det fantes en instrumentalversjon. Akkurat det er fryktelig leit, for vokalen var jo definitivt den store signaturen til TOOL. På Fear Inoculum føler jeg at det beste er de lange sekvensene hvor Keenan holder kjeft, fordi det virker som at han gjør mer skade enn godt. Resten av bandet gjør en knallbra jobb.
Det er ikke sånn slik det skal være.
Og det er ikke slik at dette med ujevne mellomrom skal høres skikkelig overprodusert. Men det er akkurat det som skjer.
Albumet, både enkeltlåter og som helhet, er så svakt at det er vanskelig å unngå å gå skikkelig lei. Det hjelper en hel del om man ikke gidder å følge med, eller om man glemmer seg bort og slår over på en av de andre skivene. Selv Laterauls var jo milevis bedre enn dette her.
Beklager. Her er det en likegyldig "tommel bort" fra meg.
Men de tjener sikkert drøssevis på dette, og i forbindelse med at de fant ut at det kasnkje var lurt å snu på dette med streaming og sånt for å sikre fremtidige inntekter så var det nok lurt å presentere et nytt album. Og det har definitivt mange sterke sider, men fyttirakkern så mye slurv.
Her er det rett og slett dårlig håndtverk.
Høhø, nei jeg tør jo ikke det nå.Skulle du til Horten i år??..............![]()
![]()
Jeg bare spurte, siden det hørtes sånn ut.Har jeg sagt noe annet i denne tråden ? Nope. Han kunne ha fyllt melodiene med mer sang og tekst enn han har gjort.
Ikke gidd og kveruler med meg Daaazzzzed![]()